Permalänk
Medlem

Ny dator Mac mini, bank id

Hej har en ny dator. Godkände BankID på fil. Laddade ner programmet och hittade på ett lösenord, men det funkar inte, säger att jag har kommunikations fel, har du igång internet? Konstigt det går att surfa överallt annars.

Permalänk
Rekordmedlem

Du har aktiverat det i din bank och gjort testerna därifrån så att du vet att det har fungerat ?
Om inte så kan du väl prova avinstallera och starta om och sedan prova installera och aktivera det igen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du har aktiverat det i din bank och gjort testerna därifrån så att du vet att det har fungerat ?
Om inte så kan du väl prova avinstallera och starta om och sedan prova installera och aktivera det igen.

Har gjort som där står. Men det kommer bara upp kommunikationsfel 10023. De på bankid läste jag att de nämner att en proxy kan störa. Jaha o vad är det och hur gör jag för att den inte skall störa??

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Masse26:

Har gjort som där står. Men det kommer bara upp kommunikationsfel 10023. De på bankid läste jag att de nämner att en proxy kan störa. Jaha o vad är det och hur gör jag för att den inte skall störa??

En Proxy är en typ av serverfunktion som styr om din internetaccess men det brukar man normalt sett inte ha aktivt utan att veta om det, vilken operatör ansluter du till internet med ? Vet du om du kamnske sitter bakom CGNAT ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Banksupporten påstår att mitt nåt är långsamt. Va de menar att 500 är långsamt.