vad har ni för matkostnader i månaden?

Permalänk
Medlem

Vi är 2 och brukar landa på 5-6000 i månaden inklusive en del foodora.
Vi har dock precis flyttat ut på landet, och helt plötsligt är det inte smidigare att beställa mat än att laga.
Änsålänge har vi bara beställt och hämtat mat 3 dagar i samband med flytten.
Min förhoppning är att vi behåller ungefär samma matbudget men köper bättre grejer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det har varit extrema prishöjningar på råvaror och basmat de senaste åren medans skräpmat knappt har påverkats alls, äter man bra mat har det alltså blivit klart dyrare än om man äter skräpmat om man jämför med för några år sedan, tex potatis har ökat 2-3 ggr i pris sedan 2018. Men jag lägger kring 1200-1500 kr/månad numera och jag förstår inte alls hur man kan säga att maten inte har stigit mer än några procent i pris eller att äpplen blivit billigare för de har ju snarare ökat i pris med 50 % på 1 år likt morötter, lök, mjöl och havregryn, det är bara ägg som hållit sig ganska stabilt i pris. Mejerivaror har också skenat i pris.

Skräpmat har ju ökat rejält i pris också. Pizza tex har ju ökat väldigt mycket. Läste något om att pizza har rekord i kpi med högst inflation bland mat. På flera ställen ligger ju nu en pizza på över 100:- för en sketen vesuvio. Lokala pizzerian tar 115:-. Förort. Samma ställe tog 85:- för 2-3 år sedan.

Permalänk
Skrivet av Dem8n:

Innan ni postar era köpvanor, tänk på att den informationen kan användas till att kartlägga er, ni ger bort gratis information som många betalar för. 😊

Ja, information är handelsvara, men jag kan ju knappast själv gå ut och sälja just mina siffror till högstbjudande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

En person kan ju leva rätt gott på 1500 kr / mån.

Men nej, du kan inte leva gott på 1500kr/månad.
Inte om du som minimum äter frukost, lunch, middag.
Speciellt inte om du har barn som du inte vill göra storkok åt och låta dem käka samma sak i 7dagar i streck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Är nog inte helt orimligt då jag och sambon bara käkar frukost på helgerna(ibland skippas den helt och hållet, beroende när vi vaknar). Sedan är jag dessutom ensam i hushållet som dricker kaffe, och då är det snabbkaffe som gäller. På vardagarna tar jag min första koppkaffe när jag är på kontoret.

Bröd, smör, ost, skinka, ägg och mjölk kostar ju inte så mycket.

https://i.imgur.com/R5w9UqT.png

Att du bara åt frukost på helgarna av ju en rätt väsentlig del av informationen som lämndes ute

Permalänk

Bor ensamen och har vid tre tillfällen de senaste två åren gått igenom kontohistoriken för att se hur mycket jag lägger per månad. Den summan inkluderar alltså då även annat man köper på mataffären såsom soppåsar, deoderant, toalettpapper m.m.

Jag har vid alla tre tillfällen landat på mellan 3600-4000kr. Äter aldrig ute, men däremot tränar jag mycket så jag äter ganska mycket högkvalitativ mat. Sedan har jag även mitt missbruk i form av mjölk som jag dricker minst 1,5 liter av/dag. Mor min kallade mig stundom för "kalven" när jag bodde hemma^^

Icke desto mindre vill jag intyga vad många redan har påpekat, att priserna har stigit mycket på sistone, vilket får mig till att vilja gå igenom utgifterna igen.

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz | Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Men nej, du kan inte leva gott på 1500kr/månad.
Inte om du som minimum äter frukost, lunch, middag.
Speciellt inte om du har barn som du inte vill göra storkok åt och låta dem käka samma sak i 7dagar i streck.

Har nämnts tidigare av mig, ta en titt på Konsumentverkets normalkostsedel. Det är enkel mat, för vuxen beräknas den matsedeln kosta 3040 kr/mån för de mellan 18-30 år, 2860 kr/mån för de mellan 31-60 år och 2570 kr/mån för de mellan 61-74 år. Har nämnts tidigare, även om du är ensam har du frys och kyl och svinn är enligt SCB inte större för ensamhushåll än familj – i.a.f. inte så att det syns i hur mycket pengar du lägger enligt statistiken.

Kalorimässigt är det inget problem att klara sig på relativt lite pengar, men du får inte stor variation och kan inte äta grönsaker och frukt varje dag. 1500 kr/mån är t.ex. 50 kr/dag så det är typ 20 kr per måltid plus 10 kr till övrigt för mellanmål och frukost, eller snacks. Gå och plocka ihop en sallad i grönsaksbaren och den kostar mer än 50 kr. Hackar du grönsakerna själv kostar fortfarande en gurka 20 kr och en tomat 5 kr ungefär och det går inte att spendera detta på den budgeten.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Schiznit:

Skräpmat har ju ökat rejält i pris också. Pizza tex har ju ökat väldigt mycket. Läste något om att pizza har rekord i kpi med högst inflation bland mat. På flera ställen ligger ju nu en pizza på över 100:- för en sketen vesuvio. Lokala pizzerian tar 115:-. Förort. Samma ställe tog 85:- för 2-3 år sedan.

Jag tänkte mest på skräpmat i butikerna och inte "godis" så alltså halvfabrikat av olika sorter typ förstörd potatis är oftast billigare än oprocessad potatis. Men snabbmaten har ju ökat den också men jag har aldrig kunnat med amerikanska hamburgerkedjor eller andra typer av franchisekedjor för de har alltid varit extremt dyra och oprisvärda oavsett vilken typ av jordbruksavfall de försöker kränga, jag tror de köper råvaror som inte duger att göra biogas med och tillsätter en mass E

Skrivet av Cerb:

Men nej, du kan inte leva gott på 1500kr/månad.
Inte om du som minimum äter frukost, lunch, middag.
Speciellt inte om du har barn som du inte vill göra storkok åt och låta dem käka samma sak i 7dagar i streck.

Men 1500kr är nog inte tänkt att avse "per familj" utan per person, Man äter definitivt gott för 1500kr (med en liten reservation för "krigsprispåverkan") och troligen även hälsosammare än om man äter dyrt, det är ju i princip inte nyttig mat som är dyr utan onyttig och färdiglagad.
Och storkok och frysa in kan vara både billigt och gott, en del maträtter går i princip inte att göra i små satser, soppor och grytor är ju riktiga långkok som man helst ska göra i stora satser för att det ska bli bra och många har billiga ingredienser och det är väldigt lite "aktivt" jobb med dem även om det kan ta flera timmar för dem att puttra på spisen. Man behöver bara planera bättre och inte komma på att man vill ha sin gryta/soppa "NU" om man inte redan har tillagat och fryst in nått.
Jag har också lärt mig att det tar långtid att göra surkål om jag blir sugen på det

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Ligger mellan 3000-4000 i månaden med 2 vuxna och en tonåring. Käkar nästan aldrig ute.

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Kalorimässigt är det inget problem att klara sig på relativt lite pengar, men du får inte stor variation och kan inte äta grönsaker och frukt varje dag. 1500 kr/mån är t.ex. 50 kr/dag så det är typ 20 kr per måltid plus 10 kr till övrigt för mellanmål och frukost, eller snacks. Gå och plocka ihop en sallad i grönsaksbaren och den kostar mer än 50 kr. Hackar du grönsakerna själv kostar fortfarande en gurka 20 kr och en tomat 5 kr ungefär och det går inte att spendera detta på den budgeten.

Jag har sedan någon månad tillbaka börjat preppa lunchlådor på söndagen, 5 st till veckan som kommer. Inte för att spara pengar utan för att jag tycker det är så tråkigt att fixa lunch varje dag. Så skönt att bara slänga in lådan i mikron och så är det klart.

Men iaf, när jag räknar ihop kostnaden så hamnar den på ca 17 kr/lunch. Då är det t.ex. kyckling curry med ris och broccoli, rätt stora portioner dessutom. En annan rätt jag gör är någon sorts indisk kasslergryta med ris och ärtor, också den hamnar på 15-18 kr/måltid.

Nu var ju inte ens syftet att dra ner på kostnaderna, och ändå hamnade det på under 20 kr.

"Gå och plocka ihop en sallad i grönsaksbaren och den kostar mer än 50 kr." Ja no shit, det är ju bland det dyraste du kan köpa sett till vad du får.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Bor själv och äter för runt 2300kr i månaden, 17000kr för 4 pers låter helt orimligt... det är lyxfällan utgifter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Där tog dom några "smala-jag-kan-äta-vad-jag-vill" personer och satte dom på 10k eller om det var 20k kalorier om dagen med stegräknare så dom inte rörde sig för mycket. Alla gick upp men inte mycket.

Jag har läst att vissa personer i högre grad än andra börjar att "fidget" om de har kaloriöverskott – även om de sitter ned så kommer de utan att tänka på det göra små rörelser med armar och ben som bränner kalorier. Och är man inte en av de personerna så är det i princip omöjligt att gå ner i vikt på samma sätt i och med att man då hela sin vakna tid skulle bli tvungen att medvetet tänka på att röra armar och ben extra mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Men iaf, när jag räknar ihop kostnaden så hamnar den på ca 17 kr/lunch. Då är det t.ex. kyckling curry med ris och broccoli, rätt stora portioner dessutom. En annan rätt jag gör är någon sorts indisk kasslergryta med ris och ärtor, också den hamnar på 15-18 kr/måltid.
/hulle.

Då är det billiga råvaror du nyttjar.. En vettig kassler går ju på iaf 90kr/kg, vilket skulle ge bara det 18kr om du får i dig 200g per potion.

De som påstås sig leva/kunna leva gott på 1500:- per månad, köper antingen extremt billiga råvaror, äter inga grönsaker, alternativt ljuger för sig själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Innan ni postar era köpvanor, tänk på att den informationen kan användas till att kartlägga er, ni ger bort gratis information som många betalar för. 😊

Var kan jag som privatperson hitta någon att sälja denna information till?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag har sedan någon månad tillbaka börjat preppa lunchlådor på söndagen, 5 st till veckan som kommer. Inte för att spara pengar utan för att jag tycker det är så tråkigt att fixa lunch varje dag. Så skönt att bara slänga in lådan i mikron och så är det klart.

Men iaf, när jag räknar ihop kostnaden så hamnar den på ca 17 kr/lunch. Då är det t.ex. kyckling curry med ris och broccoli, rätt stora portioner dessutom. En annan rätt jag gör är någon sorts indisk kasslergryta med ris och ärtor, också den hamnar på 15-18 kr/måltid.

Nu var ju inte ens syftet att dra ner på kostnaderna, och ändå hamnade det på under 20 kr.

"Gå och plocka ihop en sallad i grönsaksbaren och den kostar mer än 50 kr." Ja no shit, det är ju bland det dyraste du kan köpa sett till vad du får.

/hulle.

Skulle inte räkna lite broccoli och ärtor till grönsaker dock. Lägg till typ 15 kr för en tomat, en halv paprika och några salladsblad eller vad du gillar att äta. Grönsaker och frukt är dyrt.

Titta på matsedlarna från Konsumentverket så ser du att det är helt vanlig mat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Då är det billiga råvaror du nyttjar.. En vettig kassler går ju på iaf 90kr/kg, vilket skulle ge bara det 18kr om du får i dig 200g per potion.

De som påstås sig leva/kunna leva gott på 1500:- per månad, köper antingen extremt billiga råvaror, äter inga grönsaker, alternativt ljuger för sig själva.

Nu gör jag ju inte detta för att spara pengar, det är för att det är smidigt. Men kasslern brukar kosta 69/kg och jag kör ca 750 g för fem portioner, vilket då blir 10 kr/portion.

1 kg broccoli kostar 16 kr.

Skrivet av Petterk:

Skulle inte räkna lite broccoli och ärtor till grönsaker dock. Lägg till typ 15 kr för en tomat, en halv paprika och några salladsblad eller vad du gillar att äta. Grönsaker och frukt är dyrt.

Titta på matsedlarna från Konsumentverket så ser du att det är helt vanlig mat.

Nu trollar du va? Broccoli och ärtor... det är näringsfyllda grönsaker. En tomat och några salladsblad? Det är nog nära noll näring i det. Paprika är ok.

Jag har mer broccoli än kött i lådorna, nyttigare så.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cerb:

Men nej, du kan inte leva gott på 1500kr/månad.
Inte om du som minimum äter frukost, lunch, middag.
Speciellt inte om du har barn som du inte vill göra storkok åt och låta dem käka samma sak i 7dagar i streck.

Skrev EN person. Varför drar du in barn och annat trams?

1500 kr räcker till frukost lunch o middag om du måste ha alla 3. Handlar om att handla rätt och ekonomiskt.

Undrar vad de som spenderar över 2500 i månade på mat för en person faktiskt köper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Skrev EN person. Varför drar du in barn och annat trams?

1500 kr räcker till frukost lunch o middag om du måste ha alla 3. Handlar om att handla rätt och ekonomiskt.

Undrar vad de som spenderar över 2500 i månade på mat för en person faktiskt köper.

Jag förstod det... Men även om det är för 1500/person så kan man inte laga storkok på samma vis om man har barn, vilket skulle vara en förutsättning för att komma i närheten av 1500kr/person.

I stora drag det GÅR, om man äter extremt ovarierat och råvaror av låg kvalité, inte annars.
Eller att man lurar sig själv och inte räknar med saker som man köper på stan etc.

Bara kaffe för 1 person lär i år gå på ~120kr/månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

Jag har läst att vissa personer i högre grad än andra börjar att "fidget" om de har kaloriöverskott – även om de sitter ned så kommer de utan att tänka på det göra små rörelser med armar och ben som bränner kalorier. Och är man inte en av de personerna så är det i princip omöjligt att gå ner i vikt på samma sätt i och med att man då hela sin vakna tid skulle bli tvungen att medvetet tänka på att röra armar och ben extra mycket.

Ja så kan det vara. Det är ett ganska så outforskat ämne om varför vissa är smala mer eller mindre oavsett vad dom äter. känner en tjej som väger 43 kilo och är 160cm lång vilket gör att hon har ett rätt lågt BMI. Oavsett vad hon gör så är henne försök att gå upp väldigt temporära och alltid ramlar hon tillbaka på sina 43 kilo. Precis som jag när jag var i 20 års åldern. Hon är 26 år idag så hon har inte så långt kvar när hon kan "äta-vad-hon-vill" brukar jag säga

Får se om de drar igång denna forskning på riktigt. Tydligen har magbakterierna väldigt stor inverkan på vikten också. Om inte annat kan det hjälpa dom som har extremt svårt att gå ned i vikt. Finns så många faktorer och ta i bejakande. Sköldkörtel funktionen är också väldigt bidragande.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Varierar ganska mycket, men har budget för ca 200 kr per dag. Äter ute varje dag jag är på kontoret, ibland efter jobbet också, äter ofta ute på helgen, allt från donken till Blackstone steakhouse.

Permalänk
Medlem

I vår familj prioriterar vi mat högt. Vi är inte intresserade utav att alltid leta lågpris eller kampanjvaror eller äta saker vi inte tycker är gott bara för att priset är lägre. Missförstå mig rätt, det är inget fel i det - jag är själv uppvuxen i en familj som fick vända på precis vart enda öre för att det skulle gå ihop ekonomiskt. Det hemsyddes kläder som gick i arv i min syskonskara, vi hämtade mjölk och ägg hos en bonde utanför byn, vi fick hjälpa till att arbeta på farsans städfirma för att få fickpengar osv.
Lite skillnad mot idag.

Vi väljer att ha en hög utgift på mat för att vi dels har råd att unna oss det och anser det viktigare än en del andra saker. Vissa köper tobak eller mobiltelefoner för 19.000:- och tycker det är rimligt. Vi köper dyrare mat och tycker det är rimligt.
I min nuvarande tillvaro så vill jag ha Heinz ketchup jämt, och vi tycker helt enkelt att det utan tvekan är värt 18:- extra än att köpa en ketchup vi inte gillar. Vi köper också enbart svenskt kött och fågel, hållbart fiskad fisk osv. Finns det varor som är närproducerade köper vi alltid dem framför andra alternativ. Svenskt går före utländskt. Tänker då på typ ägg och grönsaker osv. Vi snittar utan tvekan på säkert 12.000:- i månaden exkl. hämtmat /restaurangbesök. Vi brukar köpa hämtmat ca 3-4 ggr per månad. I summan 12k ingår dock även kattmat till två katter (och även de är bortskämda och får dyr mat), hygien och förbrukningsartiklar mm. Ni vet, allt man köper på ett storköp. Vi är två vuxna och två barn.

Vi bor på en mindre ort med enbart en ICA Nära-butik (som är riktigt jävla bra). Vi har en dryg mil till närmsta storköp där vi oftast storhandlar. Men jag vill ha en levande landsbygd och är till skillnad från många andra beredd att faktiskt betala för det. Därför storhandlar vi relativt ofta även på vår egna lilla ICA-butik och inte bara stödköper mjölk. Vi tankar även bilarna i byn, trots att priserna är något högre. Många pratar om att supporta sitt närområde eller glesbygd men tyvärr är väldigt få beredda att faktiskt göra det (betala för det) utan gnäller istället när service läggs ned.

Min åsikt är att man bör stötta närproducerat, inhemskt, europeiskt - I den ordning. Jag köper ofta burkmajs från Ungern/Frankrike men skulle det funnits majs från t.ex. Danmark eller Sverige i affären hade jag hellre köpt den.
Utan att raljera vidare om miljö och sociopolitiska frågor så rundar jag av här.

Men jag förstår absolut de med svagare ekonomi eller t.ex. ensamstående som ska mätta 2-3 barn. Självklart måste de tänka mer på priset än vad min familj gör. Vi har i dagsläget lyxen att kunna välja den mat vi vill ha, inte den vi har råd med.
Något vi dock slitit och sliter hårt för.

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 3070Ti
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Nu gör jag ju inte detta för att spara pengar, det är för att det är smidigt. Men kasslern brukar kosta 69/kg och jag kör ca 750 g för fem portioner, vilket då blir 10 kr/portion.
/hulle.

Precis, köper man dansk billig kassler etc. så går det komma ner i pris, men annars är mat betydligt dyrare än så.
en snabbkoll ger att svensk kassler kostar runt 100kr/kg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Var kan jag som privatperson hitta någon att sälja denna information till?

Ja, och hur mycket extrainkomst genererar det?

Permalänk
Medlem

Lägger ungefär 2500kr på mataffären i månaden. Då ingår det toapapper, kattmat och annat som inte nödvändigtvis är mat. Äter aldrig snabbmat och går på krog kanske 3 gånger per år.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

1650

1650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Precis, köper man dansk billig kassler etc. så går det komma ner i pris, men annars är mat betydligt dyrare än så.
en snabbkoll ger att svensk kassler kostar runt 100kr/kg.

Tysk, köper aldrig danska köttprodukter. Tyska är bra dock.

Men även om du köper svensk kassler som brukar ligga på 90-100 kr/kg så påverkar det inte slutpriset särskilt mycket. Det handlar om 4 kr mer per portion. Om priset är viktigt kan du då med fördel dra ner på det processade köttet något och ersätta med broccoli så blir det dessutom mycket nyttigare.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Nu gör jag ju inte detta för att spara pengar, det är för att det är smidigt. Men kasslern brukar kosta 69/kg och jag kör ca 750 g för fem portioner, vilket då blir 10 kr/portion.

1 kg broccoli kostar 16 kr.

Nu trollar du va? Broccoli och ärtor... det är näringsfyllda grönsaker. En tomat och några salladsblad? Det är nog nära noll näring i det. Paprika är ok.

Jag har mer broccoli än kött i lådorna, nyttigare så.

/hulle.

Blev lite paff, kostar broccoli endast 16kr kilot? Kollade in ica handla online på närmsta storica. 51,80kr/kg från spanien, 63,80kr/kg ekologiskt från italien. 27,90kr/kg fryst findus. Så vart tusan hittar du broccoli för 16kr/kg undrar jag. Ibland har jag kunnat se typ 10-15kr styckpris men då är det snarare 250-400g eller vad de kan tänkas väga. Långt ifrån 16kr/kg.

Permalänk
Medlem

1600

1600 per person inclusive TREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Blev lite paff, kostar broccoli endast 16kr kilot? Kollade in ica handla online på närmsta storica. 51,80kr/kg från spanien, 63,80kr/kg ekologiskt från italien. 27,90kr/kg fryst findus. Så vart tusan hittar du broccoli för 16kr/kg undrar jag. Ibland har jag kunnat se typ 10-15kr styckpris men då är det snarare 250-400g eller vad de kan tänkas väga. Långt ifrån 16kr/kg.

Eldorado från Willys, eller liknande från Lidl lär nog ligga runt 16kr/kg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Blev lite paff, kostar broccoli endast 16kr kilot? Kollade in ica handla online på närmsta storica. 51,80kr/kg från spanien, 63,80kr/kg ekologiskt från italien. 27,90kr/kg fryst findus. Så vart tusan hittar du broccoli för 16kr/kg undrar jag. Ibland har jag kunnat se typ 10-15kr styckpris men då är det snarare 250-400g eller vad de kan tänkas väga. Långt ifrån 16kr/kg.

Jag får revidera min huvudräkning, den kostar 13.50 för 750 g, så 18 kr/kg blir det!

På Lidl.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."