Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Härligt. Då ska vi se om någon minns denna klassiker.

https://i.imgur.com/nBlXshe.jpg

Det körde jag en del kring 2003-2004.
Nukezone vill jag minnas att det hette

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Det körde jag en del kring 2003-2004.
Nukezone vill jag minnas att det hette

Det är helt korrekt. Grattis!

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Då tar vi den här.
Minns att jag alltid dog när jag försökte flyga under bron.
Minns inte om det gick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Då tar vi den här.
Minns att jag alltid dog när jag försökte flyga under bron.
Minns inte om det gick.

https://i.ibb.co/hXfJnJS/14-D61-F8-D-1297-473-A-9674-6239-C2532-C2-F.gif

Ah Blue Max.
Nöttes väldigt mycket men jag minns inte om det gick att flyga under broar

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Vad var det för ett kopieringsskydd? Stängde spelet av sig eller började det glitcha?

Det som hände var att precis när man börjar spela så sjunker healthpointsen ner på några sekunder, det gällde enbart den senare budget utgåvan... så jag hade visst inte spelat det när spelet var nytt som jag trodde först

Det finns en notis (trivia) på Mobygames om precis samma sak så det var inget som bara hände mig:
https://www.mobygames.com/game/atari-st/bad-company

Jag har gjort flera test med olika diskdrives och hittade vilken modell som hade problem med Bad Company... (det var ju endast två diskdrivemodeller som Atari ST kunde komma med) men jag kommer tyvärr inte ihåg just nu vilken modell som krånglade... kommer bara ihåg ett modellnamn och det är "Epson SMD-380"... kanske var det den som var bra... eller kanske inte?

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Ah Blue Max.
Nöttes väldigt mycket men jag minns inte om det gick att flyga under broar

Rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Då rullar jag vidare med denna

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Då rullar jag vidare med denna

https://i.imgur.com/lPFaqpN.jpg

Tokgissar, nån udda port av arkadspelet A.B Cop?
(färgvalet ser CGA aktigt ut, men stilen känns liksom inte riktigt PC på något odefinierat sätt)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tokgissar, nån udda port av arkadspelet A.B Cop?
(färgvalet ser CGA aktigt ut, men stilen känns liksom inte riktigt PC på något odefinierat sätt)

Ganska snygg gissning, dom är lite lika men detta spelet är ett par år äldre och ett rent racingspel (i rymden typ), fast man kan skjuta på motståndarna också.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Ganska snygg gissning, dom är lite lika men detta spelet är ett par år äldre och ett rent racingspel (i rymden typ), fast man kan skjuta på motståndarna också.

Space Racer. Riktigt läcker CGA där, ser så oförskämt bra ut med bara 4 "färger"

Edit: snygg ledtråd att det var ett racingspel i rymden 😁

Nytt spel! Körde hos kompis på Amiga 500, gick att välja flera olika discipliner.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Budokan skulle jag tro

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan_JL:

Budokan skulle jag tro

Tro och tro, här ska du veta! Och det verkar du ju göra, helt rätt!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

"Tro gör man i kyrkan"

Här är nästa... beskuret spelomslag:

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Skrivet av Stefan_JL:

"Tro gör man i kyrkan"

Här är nästa... beskuret spelomslag:

https://i.imgur.com/NxX6N5O.png

Crack down?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Crack down?

helt rätt

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Skrivet av Stefan_JL:

helt rätt

ok, se om någon tar det här väldigt relevanta spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

ok, se om någon tar det här väldigt relevanta spelet.

https://i.imgur.com/IB9NWtU.png

Kan det vara Shadow Tower?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Sarato:

Kan det vara Shadow Tower?

Efterföljaren, Shadow Tower Abyss men ger dig rätt för den

Permalänk
Medlem

Då kommer nästa!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Huvudpersonen ser väldigt bekant ut, annars hade jag inte haft en aning
Har inte spelat det men karaktären torde vara Roger Wilco från Space quest (fint namn där ) och skulle tro det är sexan baserat på stilen?
(Om det inte är någon special skärmsläckare eller nått sånt med Space quest tema då...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Huvudpersonen ser väldigt bekant ut, annars hade jag inte haft en aning
Har inte spelat det men karaktären torde vara Roger Wilco från Space quest (fint namn där ) och skulle tro det är sexan baserat på stilen?
(Om det inte är någon special skärmsläckare eller nått sånt med Space quest tema då...)

Bra gissat där. Det rör sig om Space Quest VI. Det är inte en skärmsläckare eller bakgrund utan en bit man kommer till i spelet.

Bollen är din. Varsågod!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Vi kör ett rätt kontroversiellt arkadspel för sin tid:

(jag trodde spelet varit med förut i tråden med bild från den mer kända första banan, men hittar den inte nu när jag söker...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Vi kör ett rätt kontroversiellt arkadspel för sin tid:
https://i.ytimg.com/vi/E8ogbwGS5Gc/hqdefault.jpg

(jag trodde spelet varit med förut i tråden med bild från den mer kända första banan, men hittar den inte nu när jag söker...)

Ah, Chiller! Jag har sett det på Cinemassacre, inte AVGN utan mer snack om spel. Intressant att det är på NES

Edit: Då jag känner mig säker slänger jag in något jag inte tror har varit med här innan.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Back to the Future II?

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Back to the Future II?

Nära! Men inte riktigt rätt..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Ah, Chiller! Jag har sett det på Cinemassacre, inte AVGN utan mer snack om spel. Intressant att det är på NES

Edit: Då jag känner mig säker slänger jag in något jag inte tror har varit med här innan.

Rätt även om jag tror min bild kom från arkadversionen

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Rätt även om jag tror min bild kom från arkadversionen

Jo, lite för bra grafik där..😁 Men mest förvånad över att det kom till familjevänliga NES.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Jo, lite för bra grafik där..😁 Men mest förvånad över att det kom till familjevänliga NES.

Jepp sant där, undrar vem som kom på att just det spelet skulle konverteras till NES!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Ah, Chiller! Jag har sett det på Cinemassacre, inte AVGN utan mer snack om spel. Intressant att det är på NES

Edit: Då jag känner mig säker slänger jag in något jag inte tror har varit med här innan.

https://i.ytimg.com/vi/-tgEx2LJAFU/hqdefault.jpg

https://i.ytimg.com/vi/cLe1lXOgstw/sddefault.jpg

Ser supernintendoigt ut. Så det heter säkert Super back to the future II bara för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Ser supernintendoigt ut. Så det heter säkert Super back to the future II bara för det.

Jupp, de är lite sneaky på det sättet..😁

Super Back to the Future part 2 till och med. Sannolikt mycket bättre än det på NES..

Din tur!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W