Samsung Galaxy A52s, Xiaomi 11T eller 11 Lite NE? Bästa telefonen i 2500-3500 kr klassen.

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy A52s, Xiaomi 11T eller 11 Lite NE? Bästa telefonen i 2500-3500 kr klassen.

Dottern har spräckt skärmen på sin Motorola G8 Plus och behöver en ny telefon.
Funderar på att gå upp en prisklass och satsa på antingen Samsung Galaxy A52s, Xiaomi 11T eller 11 Lite NE.
Vilken skulle ni rekommendera, eller ta något helt annat?

Jämförelse på Prisjakt

När jag själv var ute efter en ny mobil i julas var A52S och 11T ett par alternativ jag tittade på, men valde i slutändan en S21 i samband med Comviqs erbjudande.

Permalänk
Medlem

För mig stod valet mellan A52 och 11 Lite NE i Jan/Feb när jag behövde ny. Det jag kunde hitta som är relevant va att överlag ansåg recensenter A52 som snäppet vassare kamera, dock så gör den något konstigt med bilderna när man börjar "pixelfucka" som 11 Lite NE inte gör. Kolla jämförelser på tuben, så jag körde på 11 Lite NE. En liten överaskning var att man kan filma i log-rymden som kan underlätta om man har intresse av redigering av semesterfilm nivå högre.

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Dottern har spräckt skärmen på sin Motorola G8 Plus och behöver en ny telefon.
Funderar på att gå upp en prisklass och satsa på antingen Samsung Galaxy A52s, Xiaomi 11T eller 11 Lite NE.
Vilken skulle ni rekommendera, eller ta något helt annat?

Jämförelse på Prisjakt

När jag själv var ute efter en ny mobil i julas var A52S och 11T ett par alternativ jag tittade på, men valde i slutändan en S21 i samband med Comviqs erbjudande.

Jag gillar verkligen inte Xiaomis MIUI så jag köpte en A52s i slutet av förra månaden för 3590:- hos Tele2. Nu när den finns för ca 3490:- så är den helt klart värt att ha i tanke iallafall

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Hej

Tittar även på!
Xiaomi Poco phone, Realme GT master edition. Realme 9 pro. Finns så många budgetlurar just nu. Är intresserad av OnePlus Nord 2, eller Samsung a52 mest med tanke på löfte om uppdateringar och Samsung har två års garanti.

https://www.webhallen.com/se/product/340012-Realme-GT-Master-...

https://www.webhallen.com/se/product/338290-OnePlusNord-2-5G-...-
GT9wIVgf93Ch3s0wTNEAQYASABEgJFIvD_BwE

https://cdon.se/hemelektronik/realme-9-pro-128gb-aurora-green...

https://www.webhallen.com/se/product/335221-Xiaomi-Poco-F3-6G...

Mvh Nicklas

Visa signatur

Macbook Air 2021 (Standard)-Airpods and Xiomi Airdots-Iphone SE 2020-Skärm på gång!

Permalänk

Beror lite på vad som är viktigast. I många fall är kameran dålig för lurar i mellansegmentet. Hade därför räknat bort Xiaomi och Motorola. Samsung brukar vara hyfsade på den biten - min mors A5 2017 är magisk - och du kan även kolla in Oneplus Nord. Det är väl de två hetaste tillverkarna.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk

Slog själv till för någon vecka sedan på en Xiaomi 11T när netonnet var först med pris på 2990:- och för det priset är det en löjligt bra mobil, hade egentligen inte tänkt skaffa ny då jag hade en P30 Pro som jag varit hur nöjd som helst med, men när man får en uppgradering på mer el mindre alla punkter(kameran beror på situation men den är absolut inte dålig, trådlös laddning har jag inte använt än så egentligen inget minus heller, vattentätheten på P30 Pro är ju ett stort plus men samtidigt så badar jag inte med mobilen) för under tre tusen blev det svårt att stå emot, när man även fick android 12 direkt och dem har lovat både 13 och 14 samt fyra års säkerhetsuppdateringar och även två års garanti så kändes det som väldigt bra uppgradering och hittills har jag ingenting att klaga på gällande mobilen, möjligtvis utbudet av skal är väl lite sådär men fick tag på ett från Spigen som jag haft tidigare och är mkt nöjd med samt ett intressant skal med en slidelucka för kameran som även det känns som bra kvalité, skärmskydd om man vill ha tempered glass finns även det att tillgå.

Gällande Samsung A52 så vet jag inte om den är bättre eller sämre än Xiaomi 11T, och 11 Lite känns i mitt tycke rätt ointressant när man får 11T för 300kr mer, och Realme som även nämnts i tråden så fanns där en limegrön variant nyligen med snapdragon 888 om jag inte minns fel för ca 3300kr men läste lite att Realme är rätt dåliga på att uppdatera sina mobiler samt där var endast lovat android 12, Oneplus Nord 2 har liknande spec som Xiaomi 11T men 11T har en större och snabbare skärm samt större batteri.

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar
Det blev en A52S.
Att den har hörlursport blev avgörande för dottern.
Bonus även för lite mer vattentålig telefon och plats för sd kort.

Netonnet har även utförsäljning på skärmskydd så det blev tempererat glas, eller vad det heter för 29 kr.