Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Men va, vem i hela världen klarar yttra dessa ord utan någon aning sarkasm? Visst Netonnet är bra och deras prismatchning är väldigt trevlig, men deras hemleverans är inte gratis och dom jobbar slött såvida man inte betalar för express-frakt... sen får man ju ingen pingvinstång? Hur vinner man på att köpa från Netonnet i detta fallet?!

Pingvingstången är stark inuti dig min käre Padawan, vakna upp du måste.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Men va, vem i hela världen klarar yttra dessa ord utan någon aning sarkasm? Visst Netonnet är bra och deras prismatchning är väldigt trevlig, men deras hemleverans är inte gratis och dom jobbar slött såvida man inte betalar för express-frakt... sen får man ju ingen pingvinstång? Hur vinner man på att köpa från Netonnet i detta fallet?!

De har fler butiker i landet

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Men va, vem i hela världen klarar yttra dessa ord utan någon aning sarkasm? Visst Netonnet är bra och deras prismatchning är väldigt trevlig, men deras hemleverans är inte gratis och dom jobbar slött såvida man inte betalar för express-frakt... sen får man ju ingen pingvinstång? Hur vinner man på att köpa från Netonnet i detta fallet?!

När Netonnet ligger 2km från lägenheten och man kan cykla dit? 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Håller med.

Jag kan också meddela att jag fick hem två till Elements 14TB idag men de är båda EDGZ. Båda snurrar i BadBlocks test nu och jag måste säga att de låter ytterst liiite mer när de söker eller när man kör en SMART test jämfört EDFZ disken från den 3'e Elements 14TB jag har här. Jag har fått hem totalt tre stycken EDGZ nu och och de är alla iallafall hyfsat tysta så farhågorna kanske är lite överdrivna när det gäller just 14TB EDGZ.

Hur upplever du mängden vibration hos diskarna i drift? Just den ökade mängden vibrationer är det som stör mig mest med både deras whitelabel WD80EZZX och deras retail-version av WD Red i samma storlek eftersom de tenderar att fortplantas i chassit och kan i vissa lägen orsaka resonans. Det är anledningen till att jag tycker det är förkastligt att de slutat med riktiga 5400 rpm-diskar.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av blunden:

Hur upplever du mängden vibration hos diskarna i drift? Just den ökade mängden vibrationer är det som stör mig mest med både deras whitelabel WD80EZZX och deras retail-version av WD Red i samma storlek eftersom de tenderar att fortplantas i chassit och kan i vissa lägen orsaka resonans. Det är anledningen till att jag tycker det är förkastligt att de slutat med riktiga 5400 rpm-diskar.

Just vibrationerna kan jag inte svara på vad gäller vanlig drift. Min server hänger vertikalt i 6st industrigummiband i ett skåp som är isolerat. Ljudmässigt kan jag höra dem om jag öppnar dörrarna men vibrationerna äts upp helt av gummibanden och själva chassit är tajt ihopskruvat så inget rassel där. Om jag lägger fingret på dem när de kör smarttestet och söker så 'rör' de helt klart på sig mer än de äldre modellerna. Men som sagt, när väl i vanlig drift så är det ingen större skillnad tycker jag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shenaswift:

sen får man ju ingen pingvinstång? Hur vinner man på att köpa från Netonnet i detta fallet?!

Jag är glutenintolerant och vill inte ha nån pingvinstång. Har Netonnet-butik i närheten.

Permalänk
Medlem

Fick idag hem min nyinköpta WD My Book 14TB. Kunde inte stå emot när priset på Amazon var som det var. Nu står den lite halvt undanskymd i hallen under routern och jag hör den öht inte alls.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Jag kan också meddela att jag fick hem två till Elements 14TB idag men de är båda EDGZ. Båda snurrar i BadBlocks test nu och jag måste säga att de låter ytterst liiite mer när de söker eller när man kör en SMART test jämfört EDFZ disken från den 3'e Elements 14TB jag har här. Jag har fått hem totalt tre stycken EDGZ nu och och de är alla iallafall hyfsat tysta så farhågorna kanske är lite överdrivna när det gäller just 14TB EDGZ.

Ger dina diskar också ifrån sig ett "tick" var 5:e sekund i idle? Är tydligen en feature (PWL), tycker det är sjukt störigt.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

Jag är glutenintolerant och vill inte ha nån pingvinstång.

Finns det inga gluten- eller veganfria alternativ?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Finns det inga gluten- eller veganfria alternativ?

Alla godisar jag fått på senaste har varit veganska iaf. Osäker på glutenfritt? Är dock ganska off topic.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Finns det inga gluten- eller veganfria alternativ?

Tror nästan allt godis är 100% veganfritt.

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

Jag kanske missuppfattat, men är inte 8990kr för 48C1 helt okej?

https://www.webhallen.com/se/product/334829-LG-2021-48-OLED48...

Någon får gärna skriva i fyndtråden om de orkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag kanske missuppfattat, men är inte 8990kr för 48C1 helt okej?

https://www.webhallen.com/se/product/334829-LG-2021-48-OLED48...

Någon får gärna skriva i fyndtråden om de orkar

Finns redan där!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Finns redan där!

Grymt, jag som inte letade längre bak (trodde inte ett sånt pris höll sig så länge)

Permalänk
Medlem

Hur är den där Kindle när det kommer till PDF? Har en del föreläsningsanteckningar(stor del konverterade Powerpoint) jag skulle vilja läsa så, men får mixade signaler när jag försöker googla.

Permalänk
Skrivet av Naki:

Hur är den där Kindle när det kommer till PDF? Har en del föreläsningsanteckningar(stor del konverterade Powerpoint) jag skulle vilja läsa så, men får mixade signaler när jag försöker googla.

Lite jobbigt att zooma om det är fel storlek, ibland ok, ibland inte alls. Om man skickar en pdf till sin Kindle via mail konverteras pdf-en till ett läsbart format. Lite omständigt bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Hur är den där Kindle när det kommer till PDF? Har en del föreläsningsanteckningar(stor del konverterade Powerpoint) jag skulle vilja läsa så, men får mixade signaler när jag försöker googla.

Tycker inte kindle fungerar speciellt bra för pdf:ar => antingen måste man zooma ut rätt mycket och allt blir pyttelitet eller så zoomar du in, men skärmen är för slö för att det ska vara smidigt att navigera. För PDF:er är en vanlig iPad ett bättre alternativ speciellt i kombination med pennan (nya Tab S8 också bra).

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, köpte denna men är osäker.
Någon som skulle kunna komma med intryck om detta är prisvärt i 2022? Tolkar att denna är från 2020.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tolla:

Tack för tipset, köpte denna men är osäker.
Någon som skulle kunna komma med intryck om detta är prisvärt i 2022? Tolkar att denna är från 2020.

Hur prestandasiffrorna ser ut idag vet jag inte, men kollar man Linus video så ser det inte alltför bra ut.

Videon är ju för över 1 år sen, så det borde nog ha bättrats till. Det är i alla fall versionen med deras egna, eller rebrandade, från Qualcomm.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Hur är den där Kindle när det kommer till PDF? Har en del föreläsningsanteckningar(stor del konverterade Powerpoint) jag skulle vilja läsa så, men får mixade signaler när jag försöker googla.

Har en konkurrent till Kindle, Kobo, och grymt bra för att läsa böcker. Både epub-böcker, men även PDF-böcker och manualer (om än inte lika bra som e-pub).

Men för PDF:er med mycket grafik, diagram, färger, etc. så använder jag antingen en iPad eller Surface. Klart effektivare, och ger även färg. Vill du ha en liten enhet som inte är större än en normal Kindle så kör med en iPad Mini + penna för noteringar/anteckningar.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tolla:

Tack för tipset, köpte denna men är osäker.
Någon som skulle kunna komma med intryck om detta är prisvärt i 2022? Tolkar att denna är från 2020.

beror nog mycket på vad du har tänkt använda den till.. För mig blir det en "surfplatta";web, whatsapp, email etc. Windows 11 ska snurra rätt bra på den. Skärmen, webkamera, batteriet ska va bra.

Hade en ipad pro 12.9, som jag sålde pga div begränsningar. Dock var den lysande som media/spel/surfplatta. Annan prisnivå också.

Borde få den leverad idag/imorgon.

Permalänk
Medlem

Har väntat och letat efter en bra deal på budgetlur i flera månader och nu haglar de helt plötsligt in förslag i fyndtråden. Beställde Xiaomi 11T men sen kom de självklart andra tips, Realme GT Neo 2 och Sony Xperia 10 III. Finns det någon som har lite koll på dessa telefoner, vilken hade ni valt? Viktigt till mindre viktigt för mig är bra flyt i operativsystemet, batteritid, kamera, högtalare. Har ofta mycket appar och flikar öppna men spelar aldrig. Uppskattar verkligen råd.

Xiaomi 11t
Sony Xperia 10 III
Realme GT Neo 2 12GB
Realme GT Neo 2 8GB

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strumpa:

Har väntat och letat efter en bra deal på budgetlur i flera månader och nu haglar de helt plötsligt in förslag i fyndtråden. Beställde Xiaomi 11T men sen kom de självklart andra tips, Realme GT Neo 2 och Sony Xperia 10 III. Finns det någon som har lite koll på dessa telefoner, vilken hade ni valt? Viktigt till mindre viktigt för mig är bra flyt i operativsystemet, batteritid, kamera, högtalare. Har ofta mycket appar och flikar öppna men spelar aldrig. Uppskattar verkligen råd.

Xiaomi 11t
Sony Xperia 10 III
Realme GT Neo 2 12GB
Realme GT Neo 2 8GB

Kolla Flossy Carter på tuben, han har nog gått igenom de du listar där! + att han har en söt katt!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Strumpa:

Realme GT Neo 2 12GB
Realme GT Neo 2 8GB

Som jag skrev ovan, i och med att Realme bara garanterar två OS-uppdateringar blir höstens Android 13 den sista man kan räkna med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fungerar Kindle inköpta på amazon.se även med ett amerikanskt konto för Kindle?
Kan man fortfarande lägga till egna böcker exempelvis via Calibri?
Har i dagsläget en Kindle Paperwhite från 2013.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Som jag skrev ovan, i och med att Realme bara garanterar två OS-uppdateringar blir höstens Android 13 den sista man kan räkna med.

Det var sjutton vad du ältar detta. Den sista uppdateringen är ju ännu inte kommen, så var oroar du dig för?
Han som köper denna kommer inte ångra sig

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Zipparn:

Det var sjutton vad du ältar detta. Den sista uppdateringen är ju ännu inte kommen, så var oroar du dig för?
Han som köper denna kommer inte ångra sig

En användare efterfrågade erfarenheter, jag bidrog med något jag stötte på då jag själv kollade närmare på telefonerna. Med tanke på hur många tillverkare nu rör sig i en riktning där de lovar längre uppdateringscykler kan det rimligtvis vara relevant i ett fall där det riskerar bli en exceptionellt kort sådan.

Detta råkar vara ett diskussionsforum, du får förvänta dig att diskussioner kan förekomma.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

När Netonnet ligger 2km från lägenheten och man kan cykla dit? 😂

tssss dagens ungdomar...
jag har 4 km till inet och promenerar dit... motion ska man inte underskatta 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Produkt: Xiaomi 11T 5G Dual SIM 8GB RAM 128GB
Länk: https://www.netonnet.se/art/mobil-smartwatch/mobiltelefoner/x...
Kategori: Mobil
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5878609
Pris: 2990:-

Ordinare runt 4K

Finns även på Proshop

Ett tips; NetOnNet har prisgaranti gentemot sig själva under öppet-köp perioden, som är 90 dagar om man är med i deras kundklubb (om man typ handlat online från dom), eller 30 dagar annars.

Så för er som nyligen köpt denna telefon (eller någon annan vara som NetOnNet har rea på nu) av NetOnNet till ett dyrare pris; kontakta deras kundtjänst så gå det att få mellanskillnaden tillbaka som presentkort. Jag har själv ett presentkort på 1000:- på väg hem nu

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Ett tips; NetOnNet har prisgaranti gentemot sig själva under öppet-köp perioden, som är 90 dagar om man är med i deras kundklubb (om man typ handlat online från dom), eller 30 dagar annars.

Så för er som nyligen köpt denna telefon (eller någon annan vara som NetOnNet har rea på nu) av NetOnNet till ett dyrare pris; kontakta deras kundtjänst så gå det att få mellanskillnaden tillbaka som presentkort. Jag har själv ett presentkort på 1000:- på väg hem nu

Är telefonen bra eller?

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold