Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av oqvist:

Men kablarna hjälper ju inte om strömmen är kass? Då har du ju större chans att kassa kablar som skapar två fel ger 1 rätt. Då är det strömrenare du behöver.

Batteridrivet skulle ju lösa det mesta. Men det är ju inte helt brandsäkert ha stora batterier hemmavid... Lithumbränder går ju inte att släcka överhuvud taget de måste bara brinna ut så de kan man fetglömma ha i större ackumulatorer.

Bilbatterier med risk för läckande batterisyra är ju inte heller så frestande men för hörlurar känns det ju liksom batteridrivet som den billigaste vägen till klockren ström. Det är ett A-B test man gärna velat göra inte för att jag orkar...

Jag har problem med mysko ström i eluttagen i sovrummet. Men det är bara rörförstärkaren som ger symptom jag direkt kan höra men det är rejäla symptom som 90 % volymbortfall i högerkanal om jag inte får till rca kontakterna i exakt rätt läge och rejält med brus :p. De flesta om inte alla av mina transistorförstärkare har filter så månne därför de klarar sig. Men när jag bär runt min rme adi-2 dac främst så kan jag inte säga att jag uppfattat någon skillnad i ljudkvalitet så ja 25000 för bara ett grenuttag... Jag skulle absolut köpa grenuttag som kanske ger något skydd vid blixtnedslag iaf men det är mer för det än för renare ström

Jag tror inte du har problem med elnätet med de symptom och lösningar du beskriver, det är osannolikt att nivån i en kanal ändras och att det påverkas av att du har en glappande rcaanslutning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Ska ta och kontakta Spelbutiken imorgon. Dom får fan lösa nåt, om det är en Postnord QR kod eller vad dom vill. Man kan inte göra det så omständigt för kunder för att slippa returer/ångerrätt.

Du uttrycker dig som att fria returer är en mänsklig rättighet.

Det är det inte.

Fria returer är miljö- och samhällsproblem.

Skrivet av oqvist:

Men det är bara rörförstärkaren som ger symptom jag direkt kan höra men det är rejäla symptom som 90 % volymbortfall i högerkanal om jag inte får till rca kontakterna i exakt rätt läge och rejält med brus :p.

Det låter ju lite som glappkontakt.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Du uttrycker dig som att fria returer är en mänsklig rättighet.

Det är det inte.

Fria returer är miljö- och samhällsproblem.

I sverige är det åtminstone en rättighet för att man inte ska vara helt beroende av vad säljaren skriver på sin hemsida för att ta reda på om produkten är som man förväntar sig.
Just ångerrätten är en av flera saker jag absolut inte vill kompromissa med (är dessutom inget krav på fri returfrakt).
Den är dessutom ett bra verktyg om en säljare gör en prissänkning bara ett par dagar efter att du köpt något (jag (hotade med att) använde den mot dustin när de prissänkte min GPU med 1800 5 dagar efter att jag köpt den)

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag tror inte du har problem med elnätet med de symptom och lösningar du beskriver, det är osannolikt att nivån i en kanal ändras och att det påverkas av att du har en glappande rcaanslutning.

Man tror ju det men så är ju inte fallet när problemen försvinner när jag byter eluttag

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av oqvist:

Man tror ju det men så är ju inte fallet när problemen försvinner när jag byter eluttag

Då låter det mer som ett jordpotentialfel, dåligt konstruerade in och utgångar för rörburkar kan ibland ha "ovanliga" impedanser och ibland även andra dumma egenskaper och troligen skulle dina problem försvinna om du kopplade signalerna via en transformator eller byggde om interfacen.
Rör i sig väldigt höga imepedanser.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Då låter det mer som ett jordpotentialfel, dåligt konstruerade in och utgångar för rörburkar kan ibland ha "ovanliga" impedanser och ibland även andra dumma egenskaper och troligen skulle dina problem försvinna om du kopplade signalerna via en transformator eller byggde om interfacen.
Rör i sig väldigt höga imepedanser.

Ja de andra förstärkarna klarar av det iaf. Sen har lampan i vardagsrummet ett eget liv emellanåt där den dimmar ner och upp i vågor emellanåt. Tills den inte går att tända då rycker man ur den så fungerar den som vanligt. Glödlampa så ingen dimmerfunktion lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av oqvist:

Ja de andra förstärkarna klarar av det iaf. Sen har lampan i vardagsrummet ett eget liv emellanåt där den dimmar ner och upp i vågor emellanåt. Tills den inte går att tända då rycker man ur den så fungerar den som vanligt. Glödlampa så ingen dimmerfunktion lol

Så brukade glödlampor kunna göra om de är nära utbrända men tråden inte ännu gått av men är du orolig så är det mätning som gäller för att få fram riktiga fakta men du kan ju byta glödlampa och se om en ny uppför sig likadant eller inte.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Så brukade glödlampor kunna göra om de är nära utbrända men tråden inte ännu gått av men är du orolig så är det mätning som gäller för att få fram riktiga fakta men du kan ju byta glödlampa och se om en ny uppför sig likadant eller inte.

Bytte till en ny med leds. Den gör exakt samma sak

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av oqvist:

Bytte till en ny med leds. Den gör exakt samma sak

Ledar har drivare i sig så de brukar bara kunna lysa eller vara av om det inte är en dimbar modell, men oavsett det så om du har problem med att spänningen varierar borde du få det felsökt men jag tror inte det påverkar din rörförstärkare på det sätt du beskriver för den lär inte vara en dual mono konstruktion.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ledar har drivare i sig så de brukar bara kunna lysa eller vara av om det inte är en dimbar modell, men oavsett det så om du har problem med att spänningen varierar borde du få det felsökt men jag tror inte det påverkar din rörförstärkare på det sätt du beskriver för den lär inte vara en dual mono konstruktion.

Det här är inte heller någon dimbar modell heller vmen tydligen går det ändå https://www.ikea.com/se/sv/p/nymane-led-plafond-vit-60336274/

Ja fullständig gåta varför rörförstärkaren började påverkas så. Hade inga problem alls med rörförstärkaren första åren och det tog typ tre år innan jag hittade att problemet försvann när jag bytte eluttag för det fanns inte ens på kartan att det skulle kunna hjälpa. Varje gång jag tar tillbaks den till sovrummet så blir det samma sak får dra förlängningskabel från hallen om man ska ha den där.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av oqvist:

Det här är inte heller någon dimbar modell heller vmen tydligen går det ändå https://www.ikea.com/se/sv/p/nymane-led-plafond-vit-60336274/

Ja fullständig gåta varför rörförstärkaren började påverkas så. Hade inga problem alls med rörförstärkaren första åren och det tog typ tre år innan jag hittade att problemet försvann när jag bytte eluttag för det fanns inte ens på kartan att det skulle kunna hjälpa. Varje gång jag tar tillbaks den till sovrummet så blir det samma sak får dra förlängningskabel från hallen om man ska ha den där.

Det låter som vägguttagen kan vara på olika faser men du ska felsöka elinstallationen och inte gå runt nått som kan vara ett säkerhetsproblem om du har fel på elinstallationen. Har du jordfelsbrytare eller jordade uttag ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det låter som vägguttagen kan vara på olika faser men du ska felsöka elinstallationen och inte gå runt nått som kan vara ett säkerhetsproblem om du har fel på elinstallationen. Har du jordfelsbrytare eller jordade uttag ?

Har jordade uttag och säkringskåpet har väl jordfelsbrytare? Det är inte de klassiska proppskåpen de verkar ha bytt dem vid någon tidpunkt till de här med switchar som slår av sig själv som man bara flippar upp igen. Själva huset är från 50-talet. Bostadsrättsförening så vet inte vad jag får göra. Eller jag får ju inte göra något måste ju anställa en fackman.

Jag verkar ha allmän otur med elektronik har två tv apparater som dött inom 3 år men det kanske är normalt för kina även om man köper bästa samsung plasman de hade och senare en iaf hyfsad mid range sony... Och även en onkyo förstärkare jag knappt använt då jag nästan enbart kör hörlurar tyckte att 4 år det får va nog...Åh andra sidan verkar mina datorer klara sig hur fint som helst men man börjar bli lite paranoid lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av oqvist:

Har jordade uttag och säkringskåpet har väl jordfelsbrytare? Det är inte de klassiska proppskåpen de verkar ha bytt dem vid någon tidpunkt till de här med switchar som slår av sig själv som man bara flippar upp igen. Själva huset är från 50-talet. Bostadsrättsförening så vet inte vad jag får göra. Eller jag får ju inte göra något måste ju anställa en fackman.

Jag verkar ha allmän otur med elektronik har två tv apparater som dött inom 3 år men det kanske är normalt för kina även om man köper bästa samsung plasman de hade och senare en iaf hyfsad mid range sony... Och även en onkyo förstärkare jag knappt använt då jag nästan enbart kör hörlurar tyckte att 4 år det får va nog...Åh andra sidan verkar mina datorer klara sig hur fint som helst men man börjar bli lite paranoid lol

Att du har skyddsjordade uttag måste inte betyda att du har jordfelsbrytare så det är väl bara att titta efter, brytaren bör ändå testas minst en gång om året så det är nog vettigt att kolla om du har en eller inte och även testa den, tänk på att elen bryts om testet fungerar så stäng av tex datorn innan du testar.
I en BRF är det du som ansvarar för "insidan" i lägenheten och en del saker får du göra själv https://www.elsakerhetsverket.se/privatpersoner/detta-far-du-... men övrigt får du anlita en elinstallatör för, det förekommer ju att hempulare gör saker de inte borde och bostadsrätter är nog där det fuskas mest så har du underliga problem kan en kontroll vara motiverat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Du uttrycker dig som att fria returer är en mänsklig rättighet.

Det är det inte.

Fria returer är miljö- och samhällsproblem.

Det låter ju lite som glappkontakt.

Det är en annan diskussion. Från en som jobbar på PN: Utnyttjande av fria returer är ett problem. Jag ser detta varje dag, största problemet är Zalando, HM osv, mest kläder som används en gång & sedan skickas tillbaka.

Fick hem DT 770 80Ohm och testar. Nu jäklar snackar vi! Har ingen Amp eller DAC ännu, men dessa stängda på mitt ljudkort ger ifrån sig sjukt bra ljud & volym!

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Handla kläder på postorder är ju bra klurigt.

Racingrigg konverterad till hifihörna så får den någon slags användning iaf https://ibb.co/MVY3gv0

Jämförde Emu Teak, Ether C Flow och Kennerton Magni med Eagles Hell freezes over dvdn med yamaha receivern och goldpoint headphone pro.

Det som slår en direkt är vilket fokus det är på handtrummandet när det startar på hotel california och basgitarrer med Emu Teak. Ether C Flow kan matcha den i sub basen men den har kortare decay eller mindre reverb men även lite lägre db på mellanbasen vs övriga register. Teak balanserar rätt nära gränsen för boom men i regel så blir jag inte alltför upprörd de låter som det ska. Medan magni där får man faktiskt lyssna efter betydligt mer gällande sub basen.

Teak är varm och silkesren med mycket decay så känns som man får mer tid höra gitarriffen. Magni är den som lyckas låta mest live och är faktiskt subjektivt trevligast och mest medryckande att lyssna på måste jag säga. Förvånad hur lite jag saknar subbasen Rent tekniskt så är den kanske minst hifi med mest resonanser. Men den lyckas bäst med tricket att dölja det är en sluten hörlur ändå vilket är totalt motsägelsefullt. Jag känner mig mer där av någon anledning med konserter med Magni varför vet jag inte riktigt spelar större på något vis. Gällande flow så känns det som dan clark kanske överdämpar lite så med sina lurar men de spelar ju snyggt.

Jaja grymma lurar alla tre alla skulle fungera som enda hörlur ta med på en öde ö.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Har kikat på 3 olika dac/amp combos som diskuterats tidigare i tråden.

FiiO K5 Pro - https://www.amazon.se/dp/B07WT7TYWY
iFi ZEN DAC V2 - https://www.amazon.se/dp/B091B2JCXQ
Topping DX3 Pro+ - https://www.amazon.se/dp/B09HBS8SLJ

Vilken hade ni rekommenderat till ett par Denon AH-D5200?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dozix:

Har kikat på 3 olika dac/amp combos som diskuterats tidigare i tråden.

FiiO K5 Pro - https://www.amazon.se/dp/B07WT7TYWY
iFi ZEN DAC V2 - https://www.amazon.se/dp/B091B2JCXQ
Topping DX3 Pro+ - https://www.amazon.se/dp/B09HBS8SLJ

Vilken hade ni rekommenderat till ett par Denon AH-D5200?

Är det första amp/dac kombon du söker, har inget sedan förr? Jag har en Fiio K3, någonstans och ett par d2000 hörlurar som jag kan testa med. Jag kör mina genom mainriggen annars. Vore skoj se om det är någon speciell skillnad när de drivs av något annat än vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Är det första amp/dac kombon du söker, har inget sedan förr? Jag har en Fiio K3, någonstans och ett par d2000 hörlurar som jag kan testa med. Jag kör mina genom mainriggen annars. Vore skoj se om det är någon speciell skillnad när de drivs av något annat än vanligt.

Det är det. Har kört direkt från moderkortets inbyggda ljudkort sedan tidigare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dozix:

Det är det. Har kört direkt från moderkortets inbyggda ljudkort sedan tidigare.

Ok, då föreslår jag Fiio:n, den har ett hörlursuttag. Du slipper undra hur det låter genom det som inte används. Mina D2000 spelar bra med min K3, den är liten och portabel, så hittade just mitt resekitt

Jag köpte min K3 direkt från försäljaren som säljer på amazon. Har du prime går det undan på frakten.

Permalänk
Medlem

Drop ska tydligen köra en audiofilkampanj i slutet av April, någon här som har siktet inställt på något särskilt?

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Hej!

Finns det några slutna lurar (förutom DT770 då) som spelar bra med en 'OTL' rörförstärkare? Gissningsvis lurar med hög impedans.

Jag är mer intresserad av att ha informationen än att jag är ute efter att köpa något nu. Kan t ex vara bra att spana på lite olika alternativ och veta när det blir en bra rea. (Och just DT770 är jag inte så förtjust i hur folk säger att de låter i jämförelse med DT 990 som jag inte gillade överdrivet mycket)

Permalänk
Medlem

Sällsynt. Sennheiser HD 820 är den enda jag kommer på. Men sen om de inte kräver så mycket så kan de väl låta ok ändå. Har ingen ork har en hybrid där jag kan välja mellan 30, 100 och 300 ohm.

HD 800 och 800s trivs absolut bäst i 300 läget men jag kör många av mina låg impedans på 100. Inte mycket skillnad i frekvensgång för dem i regel

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Hej!

Finns det några slutna lurar (förutom DT770 då) som spelar bra med en 'OTL' rörförstärkare? Gissningsvis lurar med hög impedans.

Jag är mer intresserad av att ha informationen än att jag är ute efter att köpa något nu. Kan t ex vara bra att spana på lite olika alternativ och veta när det blir en bra rea. (Och just DT770 är jag inte så förtjust i hur folk säger att de låter i jämförelse med DT 990 som jag inte gillade överdrivet mycket)

Såvitt jag vet funkar alla ZMFs lurar bra med OTL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Såvitt jag vet funkar alla ZMFs lurar bra med OTL.

Dock är Eikon discontinued och Atticus låter röv (imo).

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Ny dag och nä nu degraderas EMU Teak. Testade ERA trodde det skulle passa Teak utmärkt då det ju har naturlig emfasis på bas men boom boom boom country brutalt överslag var inte kul alls.

Nästa projekt är att hitta någon bra eq preset för att tämja basen och få luren mer balanserad.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av dozix:

Har kikat på 3 olika dac/amp combos som diskuterats tidigare i tråden.

FiiO K5 Pro - https://www.amazon.se/dp/B07WT7TYWY
iFi ZEN DAC V2 - https://www.amazon.se/dp/B091B2JCXQ
Topping DX3 Pro+ - https://www.amazon.se/dp/B09HBS8SLJ

Vilken hade ni rekommenderat till ett par Denon AH-D5200?

Olika DAC-chip tillverkare på alla tre. Sen hur mycket DAC-chippet gör skillnad tvistas det om.
FiiO K5 Pro - AKM
iFi ZEN DAC V2 - BurrBrown
Topping DX3 Pro+ - ESS

Edit: sen har väl även de här 3 tillverkarna olika inriktning när det gäller ljud. Topping verkar fokusera på att det ska mäta bra enligt ASRs sätt att mäta. iFi verkar fokusera mindre på Amirs mätningar utan mer på att lyssna. Jag tycker iFi har ett house sound som passar väldigt bra med en del hörlurar, lite mer kropp, och note weight särskilt i mellanregistret jämfört med något cleant som THX AAA 789. Jag har inte hört något Topping.

Mina äldre Denon AH-D5200 syskon dvs Denon AH-D2000 (träkåpor och lätt dynamat moddad) och Fostex Drop TH-X00 Purpleheart har enligt minnet spelat bäst med en ESS baserad DAC/AMP med fokus på neutralt/ofärgat. Något med bra kontroll som inte fläskar på basen ännu mer. Den som imponerat mest tidigare har varit min LH Labs Geek Out V2+ Infinity.

Så tog mig lite tid och spelade mina Denon AH-D2000 nu under kvällen med:
- FiiO KA3 (ESS)
- iFi Zen Signature Set HFM (BurrBrown)
- LH Labs Geek Out V2+ Infinity (ESS)
- SMSL VMV D1se (ESS) + Drop THX AAA 789
- SMSL VMV D1se (ESS) + Hagerman Tuba (Ei EL84 NOS rör)

Av dom spelade KA3 på snäppet lägre nivå än dom andra med Denon D2000, helt ok men lite murrigare och lite mindre kontroll. FiiOn är ju klart billigast, minst och svagast också. Av dom andra kan jag inte avgöra vad jag gillade bäst, Tuba lät eventuellt lite ljusare och öppnare än dom andra. Men allt lät bra, iom att jag inte stör mig på basen från Foster biocellulosa drivern.

Vet inte om detta hjälpte så mycket, men jag tror alla dina 3 förslag kommer fungera bra. På olyssnad chansning hade jag valt Topping DX3 Pro+, eftersom jag inbillar mig att den spelar mest ofärgat vilket jag tror passar Denon D5200.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av oqvist:

Ny dag och nä nu degraderas EMU Teak. Testade ERA trodde det skulle passa Teak utmärkt då det ju har naturlig emfasis på bas men boom boom boom country brutalt överslag var inte kul alls.

Nästa projekt är att hitta någon bra eq preset för att tämja basen och få luren mer balanserad.

Ibland förstår jag inte Vad är ERA ?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Ibland förstår jag inte Vad är ERA ?

Jag gissar på gruppen ERA.
https://open.spotify.com/artist/4D0CepDROoLM09ht1sM5cu

Permalänk
Medlem

Japp gruppen ERA.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av jockos:

Dock är Eikon discontinued och Atticus låter röv (imo).

På engelska:
Atticus is ZMF's most "fun" headphone with a punchy mid bass, smooth forward mids and present but non-obtrusive treble.

Audiophiles often search for a "neutral" sound when, in practice, warmth is what is most pleasurable, desirable, and lifelike. The Atticus embraces this concept and elevates it with clarity: a vivid midrange, and vigorous bass. The Atticus is ZMF’s warmest sounding headphone with a prominent mid-bass hump. It even retains an extended treble thanks to our TPE membrane driver. It's renowned for being a great headphone for guitar-centric music with punchy bass, and forward mids, making for a somewhat rare combo in high-end headphones.

På Svenska: Röv

😄😄😄

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.