Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem

Avenue 5
(Hbo Max)

Det verkar som Hbo satsat stort på dessa löjliga komedi-serier, fast denna håller en något högre kvalité och håller "larvet" på en lagom nivå allt som oftast. Mer i stil med Spaceforce. Är man ute efter en lättsam komedi-serie med Dr. House kan denna roa under sina 9 avsnitt. Potentialen för fler säsonger finns och det skulle förvåna mig om inte säsong 2 dyker upp inom kort.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Avenue 5
(Hbo Max)

Det verkar som Hbo satsat stort på dessa löjliga komedi-serier, fast denna håller en något högre kvalité och håller "larvet" på en lagom nivå allt som oftast. Mer i stil med Spaceforce. Är man ute efter en lättsam komedi-serie med Dr. House kan denna roa under sina 9 avsnitt. Potentialen för fler säsonger finns och det skulle förvåna mig om inte säsong 2 dyker upp inom kort.

Den gav jag upp efter några avsnitt, humorn var så pinsamt dålig med en sjukt låg nivå att jag inte klarade av mer.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

Kan väl knappast kallas "serie" utan klassas väl mer under begreppet "dokusåpa". Men just nu följer jag Robinson 5 kvällar i veckan. Robinson ligger faktiskt i topp vad beträffar "lätt tittad" underhållning. Strax under kommer Farmen från samma tv-kanal dvs TV4. Idol är väl också ok liksom Sveriges Mästerkock. Sedan är det slut för min del vad beträffar likvärdig underhållning.

Visa signatur

Jag besöker SWECLOCKERS för att lära mig mer om datorer och även om mina nära vänner inte tror mig så kan jag mer om datorer idag än vad jag kunde igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Den gav jag upp efter några avsnitt, humorn var så pinsamt dålig med en sjukt låg nivå att jag inte klarade av mer.

Är böjd att hålla med, kommer inte bli någon fortsättning för egen del oavsett om nya säsonger kommer. Men i jämförelse med Hbo's andra så kallade komedi-serier ligger denna iaf närmare Spaceforce. Kika gärna in Our Flag Means Death och What We Do In The Shadows, lyckas du med fler än... säg ett par avsnitt är det värt en medalj ^^

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Our Flag Means Death
(Hbo Max)

Komedi-serie med pirater kunde vara underhållande tänkte jag... MEN
Allt är extremt överdrivet och så löjligt att det hela mer blir till en plåga. Hur Hbo kunde ge detta "green light" är för mig helt oförståeligt.

What We Do In The Shadows
(Hbo Max)

Komedi-serie med vampyrer kunde vara underhållande tänkte jag... MEN
Allt är extremt överdrivet och så löjligt att det hela mer blir till en plåga. Ännu en serie jag inte kan förstå hur Hbo kunde ge grönt ljus, än mindre förstår jag hur f*n de lyckats få "stjärnor" att göra inhopp i enstaka avsnitt.

What we do in the shadows är fantastisk, tack för tipset ska kolla in Our Flag means Death då också

Permalänk

Upload Småtrevlig serie om livet efter döden, om man har laddat upp sig på rätt tjänst. 7/10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

What we do in the shadows är fantastisk, tack för tipset ska kolla in Our Flag means Death då också

Kul att man kunde bistå med tips om underhållning, även om serien inte föll mig i smaken

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Castle Rock

Har precis sett säsong ett och två avsnitt av säsong två. Historier som utspelar sig i Stephen Kings multiversa för Main, man börjar tycka synd om dem vid det här laget ^^ King själv är endast med som en av de exekutiva producenterna och har inte skrivit dessa historier.

Det framgår väldigt tydligt (hints som är lika subtila som en blixt från en klar himmel) vilken/vilka filmer eller del av dess multiversa dessa utspelar sig i. Storyn i sig känns alldeles för utdragen och seg, samt väldigt väldigt lågt "tempo". Vad som utspelar sig över 10 avsnitt kunde lätt avverkats på ungefär hälften. Och i trogen King-anda är slutet (säsong 1 i alla fall) snabbt och plötsligt avklarat de sista fem minuterna. Förstår inte hur King är så värdelös på att skriva slut när han mästerligt kunnat föra en story framåt

Får tillägga att jag somnade ifrån åtminstone 3 av avsnitten och kände inte direkt att jag hade missat något, vilket visade sig stämma då man likt en idiot ändå "spolade" tillbaka de 15 minuter man missat.

Säsong två känns än så länge lite mer gedigen, men de tycks fortsätta med samma sega tempo och försöka göra en novell till en roman. Ett plus är Bill Skarsgård dock som gör det helt lysande i säsong 1, han är hiskeligt duktig på att gestalta... sina karaktärer av denna typ Storebror må vara större och actionhjälte, men vette faen om inte Bill är en bättre skådis.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Avstängd

Kollar just nu på gamla hederliga ”2 1/2 men” och gillar den.

Permalänk
Snusfri

Dexter New Blood nu när man har en gratis månad på P+.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av marcusOCZ:

Bingade hela Reacher timmarna efter den kom ut på Prime. Faktist jävligt bra gjord om man har läst böckerna. Skådisen är ju som gjord för karaktären, om än kanske något för muskulös. Reacher är stor och stark, men inte muskelbyggare.

Tips, läs boken först. Serien är kanon till skillnad mot Cruise sina två försök som är helt tragiska. Hoppas verkligen dom får in pengar nog till en längre fortsättning. Jag har läst alla böckerna, och några av dom blir nog svårt att få en vettig säsong av, men man kan hoppas på fem säsonger i alla fall.

Förövrigt. Om ni får en chans att se 1883, gör det. Åtminstone lika välgjord som Boardwalk Empire och Peaky Blinders som är två av de bästa serier jag sett.

Det enda seriens Reacher har är storleken. Men som du själv säger alldeles för deffad, Reacher springer inte på gym o han äter oftast "skräpmat". Sedan är AR en usel skådespelare. Undrar om han läst några av böckerna eller går han bara på manus?
Tycker den första filmen var riktigt bra vad det gäller figuren Reacher självklart förutom storleken.

Skrivet av DasIch:

Hade glömt att den här serien skulle komma. Hallvägs in i första säsongen och jag vill redan ha en andra säsong.

Enkel och solid underhållning som fångar boken rätt bra. Alan Ritchson är en betydligt bättre Jack Reacher än Tom Cruise.

Vad är AR bättre på än TC utom att han är större?

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Kollar på ett par stycken för tillfället.
Big sky, How i met your father

Sen dessa som ligger på is.
Batwomen, The walking dead, Chucky, Fuller house

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Just nu kollar jag på Bimilui Soop (Stranger) koreansk serie om en åklagare.
Det man blir mest överraskad av att det verkar vara så att både åklagaren o polisen utreder brott o tävlar om att ta åt sig äran vid lösta fall.

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Avstängd

Peaky Blinders sista avsnittet. Synd att det tog slut, hade velat ha ett annat slut med (men det var inte GoT-katastrof)

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Vikings: Valhalla
(Netflix)

Hade faktiskt sett fram mot denna, då jag tänkte mig att den skulle fortsätta på samma spår som originalet som jag tycker var riktigt bra så länge History Channel var inblandade. Man blandade lite historiska händelser med alla de myter som fanns runt Ragnar och hans söner.

Detta var dock något helt annat, de har tagit namn under en 200-års period och slängt ihop dem under 1100-talet där man även passade på att göra Jarl Haakon till en afrikansk kvinna. Ser man detta som en ren "fantasy-serie" utan någon som helst koppling till de namn och händelser de gjorde historiskt går det väl an, men kan definitivt ge en liten varning att inte ens försöka tro att dessa historiska namn har någon relevans till vad de tillskrivs historiskt, eller ens rätt tidsepoker.

För mig blev det mer ett irritationsmoment.

Ja den är snyggt gjord men herregud vilken soppa. Även jag reagerade på att det var en afrikansk kvinna i rollen som Jarl Haakon.
Jag är verkligen emot whitewashing...men det här blev bara så totalt fel det kan bli.
Som du säger får man se det som en fri fantasyserie utan några historiska kopplingar alls utom just att de har kända namn.
Jag kollade två avsnitt sen glömde jag bort serien.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Precis avslutade stargate sg1 och önskar att det fanns mer av det. Men nu har jag börjat på stargate atlantis och den verkar vara lovande den med.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Precis avslutade stargate sg1 och önskar att det fanns mer av det. Men nu har jag börjat på stargate atlantis och den verkar vara lovande den med.

Sett båda flera gånger och tycker Atlantis är lite bättre än SG-1.

Nyss kollat klart på The Expanse säsong 1 och tyckte det va lite slött men folk säger att det blir bättre i senare säsonger så får väl hålla i ett tag till och se om det tar fart.

Permalänk
Medlem

Just nu kollar jag Severance och väntar ivrigt på sista avsnittet. Bland det bästa sci-fi på länge. Konceptuellt underbart och skitläskigt.

Skrivet av LeVvE:

Sett båda flera gånger och tycker Atlantis är lite bättre än SG-1.

Nyss kollat klart på The Expanse säsong 1 och tyckte det va lite slött men folk säger att det blir bättre i senare säsonger så får väl hålla i ett tag till och se om det tar fart.

Nu blev jag otroligt sugen på att göra rewatch av alla tre serier! universe är mycketbättre än folk ger den cred för.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Just nu kollar jag Severance och väntar ivrigt på sista avsnittet. Bland det bästa sci-fi på länge. Konceptuellt underbart och skitläskigt.

Nu blev jag otroligt sugen på att göra rewatch av alla tre serier! universe är mycketbättre än folk ger den cred för.

Håller med

Dessutom är det ju tekniskt sett en serie man skulle kunna bygga på allt för långt, med hjälp av maskhålen.

Dold text
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Precis avslutade stargate sg1 och önskar att det fanns mer av det. Men nu har jag börjat på stargate atlantis och den verkar vara lovande den med.

Sista säsongerna av SG-1 och dom första av Atlantis utspelas samtidigt, så dom kan man se tillsammans.
Det var också så dom visades på TV. SG-1 mellan 1997 och 2007, Atlantis mellan 2004 och 2009.

Mer info här: https://www.looper.com/254370/this-is-the-correct-order-in-wh...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Steffe:

Hörru, försök undvika spoilers.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Hörru, försök undvika spoilers.

Mjo, lite taskigt att spoila första avsnittet, får redigera det 🤪

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Vi kollar på Invasion hemma nu, sett några avsnitt, skön stämning i den, hoppas den håller hela vägen

https://m.imdb.com/title/tt9737326/?ref_=nv_sr_srsg_0

Permalänk
Medlem

The last kingdom Season 5 - Ooootred son of oootred gör det han är bäst på, slaktar korrupta engelsmän. Riktigt bra tv-serie med starka karaktärer. 8/10

Attack on titan Sista säsongen del 2?- Och, så det är INTE slut? Bra. Om man vill se en riktigt bra anime som är tämligen lätt att komma in i så är denna perfekt. Otroligt välgjord med en bra story. Tyvärr tar det typ 3 -4 säsongen innan men ens fattar nåt av vad som pågår så det kan vara vettigt att kika på wikin efter en säsong eller så, för storyn är bra men komplicerad. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon257891:

Jag är på ditt spår: är inte heller övertygad/fascinerad av Scotts senaste insats: men jag har antagligen missat något fundamentalt som gör den fantastisks (..egentligen)!

Just nu: meh!

Skrivet av Semjonov:

Jag såg väl en 3-4 avsnitt eller nåt, sen släppte jag den och det är ovanligt för jag brukar härda ut även de sämsta sci-fi serierna.

Raised by Wolves är en serie där intrycket är "Barnsligt" men blir mer vuxet och har en hel del icke-Barnvänligt material senare i serien.

Permalänk
Medlem

Silicon Valley

Lättsam komedi i samma genre som Superstore, The Office etc med episoder som klockar in strax under halvtimmen. Följer det traditionella formatet för denna typ av serie ganska exakt.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nozomi:

Raised by Wolves är en serie där intrycket är "Barnsligt" men blir mer vuxet och har en hel del icke-Barnvänligt material senare i serien.

Får väl hoppas att den tar sig i S3 då
Fortfarande *meh* efter S2 (enligt min åsikt).

Permalänk
Avstängd

Har börjat kolla igenom Dirk Gently på Netflix igen, för tredje gången. (Ibland behöver man något som inte kräver så mycket insats ) Sjukt bra serie ändå, trots Elijah Wood som brukar störa mig oerhört. Första säsongen är bäst men den andra har absolut sina kvaliteter också, även om de första avsnitten inte riktigt nådde upp till ettan.

Permalänk
Moderator
Moderator

Kikade även jag klart på Peaky Blinders sjätte (och sista) säsong. Överlag en helskön serie med en utpräglad stil och välarbetat musikval. Givetvis blev sjätte säsongen lite komprimerad och det var flera inslag av helt meningslös överdriven shaky cam som naggar lite i kanten. En avslutande film istället för en sjunde säsong kommer, och det skramlas även om lite spin-offprojekt, men vad som faktiskt realiseras återstår naturligtvis att se.

Kan absolut rekommenderas, och gillar man inte de första avsnittet kan man tryggt nöja sig där då man antagligen inte kommer gilla resten

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Har kommit några avsnitt på miniserien Kastanjemannen på Netflix.
Första avsnittet var rätt segt, men efter andra känner jag mig lite fängslad.