Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Förövrigt. Om ni får en chans att se 1883, gör det. Åtminstone lika välgjord som Boardwalk Empire och Peaky Blinders som är två av de bästa serier jag sett.

Precis mer eller mindre sträckglott på alla 39 avsnitten i Yellowstone, sjukt bra serie som väl har lite av det mesta, våld, blod, död, intriger, kärlek, mm och en fantastisk natur.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Raised By Wolves Season 1

Måste tillstå att jag fastnade rejält i denna, blev till en sån där serie där "bara ett avsnitt till" infann sig. Något av det bättre från Ridley Scott på senare tid. Det som är synd är väl att HBO Max inte har den bästa appen eller kvaliten på sin stream, allt tycks få en brun/grå ton. Möjligtvis lite "slött" tempo till och från, men det blev aldrig riktigt störande.

Inväntar nu att Season 2 skall bli klar då jag verkligen avskyr att behöva vänta på avsnitt, binga ftw! Finns många frågetecken som behöver "rätas ut" och ser fram emot hur de tänker utveckla serien

Häftigt hur olika smaken är. Jag ger serien ärligt 1,5/10 i betyg och hade konspirationsteorier om röstbotar på imdb då den har så högt betyg

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ZyntaX:

Häftigt hur olika smaken är. Jag ger serien ärligt 1,5/10 i betyg och hade konspirationsteorier om röstbotar på imdb då den har så högt betyg

Jag är på ditt spår: är inte heller övertygad/fascinerad av Scotts senaste insats: men jag har antagligen missat något fundamentalt som gör den fantastisks (..egentligen)!

Just nu: meh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Jag är på ditt spår: är inte heller övertygad/fascinerad av Scotts senaste insats: men jag har antagligen missat något fundamentalt som gör den fantastisks (..egentligen)!

Just nu: meh!

Jag såg väl en 3-4 avsnitt eller nåt, sen släppte jag den och det är ovanligt för jag brukar härda ut även de sämsta sci-fi serierna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Jag såg väl en 3-4 avsnitt eller nåt, sen släppte jag den och det är ovanligt för jag brukar härda ut även de sämsta sci-fi serierna.

Ja, sci-fi ger man många chanser. Jag genomled alla avsnitt säsong 1 med förhoppningen att det kanske släpper och blir bättre. Bara med den stora förvåningen att det faktiskt kunde bli flera rangordningar sämre än första avsnitten. Vilket i sig är makalöst imponerande då det redan var bland det sämsta jag någonsin sett.

Permalänk
Medlem

Vikings: Valhalla
(Netflix)

Hade faktiskt sett fram mot denna, då jag tänkte mig att den skulle fortsätta på samma spår som originalet som jag tycker var riktigt bra så länge History Channel var inblandade. Man blandade lite historiska händelser med alla de myter som fanns runt Ragnar och hans söner.

Detta var dock något helt annat, de har tagit namn under en 200-års period och slängt ihop dem under 1100-talet där man även passade på att göra Jarl Haakon till en afrikansk kvinna. Ser man detta som en ren "fantasy-serie" utan någon som helst koppling till de namn och händelser de gjorde historiskt går det väl an, men kan definitivt ge en liten varning att inte ens försöka tro att dessa historiska namn har någon relevans till vad de tillskrivs historiskt, eller ens rätt tidsepoker.

För mig blev det mer ett irritationsmoment.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

All of us are dead
https://www.imdb.com/title/tt14169960/

Zombie-apokalyps som utspelas huvudsakligen på en skola i Sydkorea. En säsong på Netflix.

Ungdomarna är väldigt ofta fast någonstans och det blir drama i ett par avsnitt för att de sen fastnar någon annanstans (rum, annat rum, tak osv). Lite glipor i storyn (vatten och mat verkar inte viktigt, inga survival moment alltså). Sen är det ett par för många händelser där en person eller zombie ploppar upp på just rätt ställe vid rätt tid.

Dold text

Rätt bra skådisar och snyggt gjord. En ok serie, men inget jag är sugen att kolla många säsonger av.

6/10

Permalänk
Medlem

Har börjat titta på Severance

En klart udda serie med ett par kända ansikten. Gillar det jag sett hittills.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Fläskade på med Krigets Vindar (The Winds of War) igen, har sett den några gånger men den håller. Rekommenderas. Finns där tv-serier brukar finnas.

Fortsättningen Krig och hågkomst är för långdragen, om än inte usel. Går att se 1 gång, kanske, sedan räcker det för tid och evighet.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Såg Arcane igen på Netflix. Sjukt bra animerad serie måste jag säga. Inte det formatet jag brukar titta på, men detta gav mersmak. Letar nu efter liknande serier som denna, om möjligt gärna på Netflix då. Kom med tips.

Permalänk
Hedersmedlem

From (2022)

https://www.imdb.com/title/tt9813792/

Minns ni Lost? Hur hooked man blev i början av serien. Alla frågetecken som man bara behövde få svar på? Hur värdelöst slutet på serien var? Well här är den andliga uppföljaren. Huvudpersonen i From var t.o.m en av huvudpersonerna i Lost.

Så vad handlar den om? Mja.. Människor är ute och reser med bil från olika delar av USA. Under resans gång kommer de fram till ett nerfallet träd över vägen och de tvingas vända om enbart för att hamna i en loop som man inte kan komma ifrån. Alla vägar leder till en förfallen småstad där bebodd av människor som alla råkat ut för samma sak under många års tid. Det är såklart inte allt, varje natt så jagas dessa människor av underliga varelser med förmågan att anta olika skepnader för att sedan brutalt slaktas som boskap.

Verkar serien konstig? Ja det är den. Men den är faktiskt riktigt bra! Säsong ett (1) pågår just nu och jag hoppas verkligen på fler säsonger. En liten varning dock. Serien är brutalt blodig, "gore:ig" och stundvis riktigt jävla läskig så ha det i åtanke.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Titans Season 3
(Netflix)

För att vara ärlig minns jag varken säsong 1 eller 2, kan inte påstå att jag ens minns alla avsnitt i säsong 3. DC comics serie i samma anda som Arrow och Flash som fortsätter på den "mörkare" inslagna vägen. Till och med något random naket inkastat i vad som synes vara ett försök att röra sig från barn till (unga) vuxna som publik (?) Inkludera ett par dödsfall.

Lider tyvärr av syndromet att jag måste fortsätta eller se klart serier jag påbörjat...

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Musikälskare

"What did one snowman say to the other snowman?"

"Smells like carrots."

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

My brilliant friend säsong 2 - Drama serie om två flickor i Italien på 50-talet och deras uppväxt. Låter det spännande? Nej. Men det är sjukt bra relationsdrama. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av Necrophor:

Titans Season 3
(Netflix)

Lider tyvärr av syndromet att jag måste fortsätta eller se klart serier jag påbörjat...

Nej, det är definitivt inte värt det att se en säsong till. Jag började se serien och varken säsong ett eller två var särskilt bra, men jag höll ut i hopp om att det skulle bli bättre. Men efter S3 fick jag nog och har nu officiellt slutat titta på Titans. Du får hitta någon annan serie, Necrophor. Titans förtjänar inte att du ödslar mer tid på den. Se Fringe istället.

Om ni funderar på om Titans är en serie värd att se, så är svaret nej. Ni kommer inte att tråkas tills döds, men det finns mycket bättre serier att se. Satsa på något annat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Nej, det är definitivt inte värt det att se en säsong till. Jag började se serien och varken säsong ett eller två var särskilt bra, men jag höll ut i hopp om att det skulle bli bättre. Men efter S3 fick jag nog och har nu officiellt slutat titta på Titans. Du får hitta någon annan serie, Necrophor. Titans förtjänar inte att du ödslar mer tid på den. Se Fringe istället.

Om ni funderar på om Titans är en serie värd att se, så är svaret nej. Ni kommer inte att tråkas tills döds, men det finns mycket bättre serier att se. Satsa på något annat!

Håller med dig om allt, men Fringe (från 2013?) var länge sedan jag såg klart. Den uppskattades i alla fall ^^
Men det är ett sabla gissel att känna tvånget att se klart saker, tror jag till och med har en säsong kvar av Arrow och Legends Of Tomorrow. Det är väl i sig inga riktiga skitserier, men inte bra heller direkt. Som du säger blir de mest "Meh" och fungerar som slötittande i kombination med att pilla på telefonen ha ha.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Swamp Thing Season 1
(Hbo Max)

Ännu en "mörkare" serie från DC's universa och likt de flesta håller denna inte alls måttet. Spretande, konstiga tidsperspektiv och fullkomligt logikbefriad på många ställen. Känns komprimerad och "tvingad".

Hamnar i kategorin "Meh" där den inte är bra, men inte det sämsta som finns där ute heller.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

The Righteous Gemstones
(HBO Max)

Skapelse av Danny Mcbride är nog det första man bör skriva då det krävs att man uppskattar överdriven humor och rent av löjliga karaktärer etc för att finna detta roande. Små glimtar av familjerelationsdrama glittrar till ibland men dränks relativt fort i typisk Danny Mcbride anda. Bortser man från Mcbride (som givetvis alltid är med i sina kreationer) är det ganska gedigna skådespelarinsatser dock och sett över en hel säsong får den ett "ok" som betyg.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

The Watch
(Hbo Max)

Blev överlycklig och hypad när det visade sig vara The Watch av Terry Pratchett! Sedan kom kallduschen...
Om man tänker sig high fantasy i en medeltidsstad går man bet då miljön mer är någon form av neo-noir punk-rock stil. Ej heller följer den någon/några specifika noveller utan som mest är löst baserad på gode herr Pratchetts verk. Och fan-fiction i all ära men att försöka sig på att skriva som Pratchett är inte bara svårt, näst intill omöjligt skulle jag vilja påstå. Ibland glittrar den till och får till det, men de stunderna är "few and far between". Den bästa liknelsen jag kan komma på är en hybrid av Monty Python och Terry Pratchett. Först trodde jag det berodde på låg budget, men efter att ha sett säsong 1 kan jag inte med bästa välvilja påstå att den lider av vare sig låg budget eller effekter.

Tyvärr lyckas serien inte hålla intresset uppe trots "glädjen" av att få se karaktärer från The Watch få liv.

Det är inte konstigt att denna är fast i limbo mellan en "official cancel" och "renew" där jag skulle bli oerhört förvånad om den blir förnyad av BBC.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Alla Grimm
Alla Chuck
och nu kollar jag ikapp på The Walking Dead

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

From (2022)

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZjI1MTM3MWQtOWMyZi00NTg1LWFkN2MtZmYzM2RmODc1NjZmXkEyXkFqcGdeQXVyMDA4NzMyOA@@._V1_.jpg

https://www.imdb.com/title/tt9813792/

Minns ni Lost? Hur hooked man blev i början av serien. Alla frågetecken som man bara behövde få svar på? Hur värdelöst slutet på serien var? Well här är den andliga uppföljaren. Huvudpersonen i From var t.o.m en av huvudpersonerna i Lost.

Så vad handlar den om? Mja.. Människor är ute och reser med bil från olika delar av USA. Under resans gång kommer de fram till ett nerfallet träd över vägen och de tvingas vända om enbart för att hamna i en loop som man inte kan komma ifrån. Alla vägar leder till en förfallen småstad där bebodd av människor som alla råkat ut för samma sak under många års tid. Det är såklart inte allt, varje natt så jagas dessa människor av underliga varelser med förmågan att anta olika skepnader för att sedan brutalt slaktas som boskap.

Verkar serien konstig? Ja det är den. Men den är faktiskt riktigt bra! Säsong ett (1) pågår just nu och jag hoppas verkligen på fler säsonger. En liten varning dock. Serien är brutalt blodig, "gore:ig" och stundvis riktigt jävla läskig så ha det i åtanke.

https://www.youtube.com/watch?v=pDHqAj4eJcM

Den verkar intressant. Vart kan man streama den?

Permalänk
Medlem

Spy city på ZDFmediathek kan jag rekommendera.

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Den verkar intressant. Vart kan man streama den?

Det verkar som Epix har sin egen streaming-service:
https://www.epix.com/

De tycks ha en del egenproducerat material.

Edit:
Tyckte jag såg något om att Netflix skall ha den utanför USA.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Elektron:

Den verkar intressant. Vart kan man streama den?

Finns på Amazon Prime (om man har ett amerikanskt konto) och Epix egna streamingservice - annars finns den på andra platser...

🏴‍☠️☠🦜

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Såg klart 1883 i helgen.
Sevärd. Kärv. Speciell tonåring.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

For All Mankind. Tänk er From the Earth to the Moon fast i en alternativ värld, där Soviet kommer först, men det tar inte slut där.
Finns två säsonger. Tycker den är bra och sevärd.

Permalänk
Medlem

Wu-Tang: An American Story

Handlar i princip om åren innan de blev kända och upp tills de blev Wu-Tang Clan. Finns två säsonger och jag tyckte denna serien var riktigt bra, kan dock bero på att jag lyssnade väldigt mycket på dem när jag var yngre.

Permalänk
Medlem

Our Flag Means Death
(Hbo Max)

Komedi-serie med pirater kunde vara underhållande tänkte jag... MEN
Allt är extremt överdrivet och så löjligt att det hela mer blir till en plåga. Hur Hbo kunde ge detta "green light" är för mig helt oförståeligt.

What We Do In The Shadows
(Hbo Max)

Komedi-serie med vampyrer kunde vara underhållande tänkte jag... MEN
Allt är extremt överdrivet och så löjligt att det hela mer blir till en plåga. Ännu en serie jag inte kan förstå hur Hbo kunde ge grönt ljus, än mindre förstår jag hur f*n de lyckats få "stjärnor" att göra inhopp i enstaka avsnitt.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Avstängd

Snart kommer sista säsongen av Better Call Saul. Har kollat igenom de tidigare säsongerna igen för det var ju ett par år sedan. Riktigt bra, alla som gillade Breaking Bad borde se den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaVanT:

Snart kommer sista säsongen av Better Call Saul. Har kollat igenom de tidigare säsongerna igen för det var ju ett par år sedan. Riktigt bra, alla som gillade Breaking Bad borde se den.

Håller med, den är helt otroligt bra.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.