Pricerunner blir en del av Klarnas shoppingupplevelse

Permalänk
Melding Plague

Pricerunner blir en del av Klarnas shoppingupplevelse

Klarnas köp av Pricerunner är godkänt och när tjänsterna integreras vill de bli ett bolag som hjälper kunder med onlineshopping, oavsett vad som behövs.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Rekordmedlem

Leta billigaste produkt men se till att Klarna automatiskt ger krediter med ockerränta så att totalsumman blir dyrast på marknaden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Leta billigaste produkt men se till att Klarna automatiskt ger krediter med ockerränta så att totalsumman blir dyrast på marknaden.

Använd inte kredit eller betala det i tid? Jag kör med mitt bank kort som default, eller faktura om jag inte litar på företaget jag köper ifrån. Funkar bra.

Sedan känns det lite som intressekonflikt med detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Leta billigaste produkt men se till att Klarna automatiskt ger krediter med ockerränta så att totalsumman blir dyrast på marknaden.

Eller så tar man faktura bara för att man inte vill betala innan man faktiskt fått något och ser till att betala sina fakturor i tid.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Jag har inte märkt att det blir dyrare att använda klarna, men sjukt smidigt med 30 dagars faktura för 0kr.
Då hinner man få hem varan innan det är dags att betala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Använd inte kredit eller betala det i tid? Jag kör med mitt bank kort som default, eller faktura om jag inte litar på företaget jag köper ifrån. Funkar bra.

Sedan känns det lite som intressekonflikt med detta.

Skrivet av xc:

Jag har inte märkt att det blir dyrare att använda klarna, men sjukt smidigt med 30 dagars faktura för 0kr.
Då hinner man få hem varan innan det är dags att betala.

Precis. Klarna exempelvis är superrbra. Såvida man tar hand om sin ekonomi och betalar fakturan i tid. Så fort du missar en betalning så är det x - xx % ränta.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Har inget emot klarna, tycker det funkar bra för det jag använder det till. Deras app är däremot förfärlig, kan iofs vara för att jag endast vill använda mig av den för att betala fakturor. Har en känsla av att detta inte kommer göra upplevelsen bättre för min del.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Precis. Klarna exempelvis är superrbra. Såvida man tar hand om sin ekonomi och betalar fakturan i tid. Så fort du missar en betalning så är det x - xx % ränta.

Oftast om du missar en faktura så låter klarna dig få 5-7 dagar extra hänt mig 2-3 gånger jag missat stående faktura.
Sjukt nice!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Tror inte ett skit på att dom vill "hjälpa" någon. Dom vill lugga folk på stålar. Och dom 9,2 miljarderna kommer deras kunder få stå för i slutändan. Gungor och karuseller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Oftast om du missar en faktura så låter klarna dig få 5-7 dagar extra hänt mig 2-3 gånger jag missat stående faktura.
Sjukt nice!

Jag har missat två fakturor i mitt liv (båda klarna) i början av dess livstid när påminnelserna osv inte var lika bra och mitt unga sinne inte var moget nog att komma ihåg det själv.
Första fick jag struken och den andra fick jag räntefritt men med 60kr påslag.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill om Klarna, men det är först sedan de kom igång som jag verkligen vågar Internetshoppa fullt ut. Finns Klarna-faktura så känner man sig rätt trygg med att vänta in produkten innan man betalar. Visst det gick att handla på faktura innan också, men inte alls så utbrett som nu. Handlar inte på någon form av kredit, utan bara tryggheten att få hem sin vara först, se att allt är OK, sen kan man gå in i appen och klicka betala. Qliro funkar också på samma sätt för Inet, men de har fortfarande bara 15 dagar på sin faktura.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Avstängd

Klarna har Monopol på betalningsalternativ hos varenda nätbutik och nu ska kunderna få reklam gällande produkter de kanske är intresserade utav, när de betalar sina fakturor

Permalänk
Medlem

Pricerunner!? Är det ens en sak längre??

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Klarna har Monopol på betalningsalternativ hos varenda nätbutik och nu ska kunderna få reklam gällande produkter de kanske är intresserade utav, när de betalar sina fakturor

Inte Inet (eller Komplett)

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Frejoh466:

Använd inte kredit eller betala det i tid? Jag kör med mitt bank kort som default, eller faktura om jag inte litar på företaget jag köper ifrån. Funkar bra.

Sedan känns det lite som intressekonflikt med detta.

Skrivet av Subzero299:

Eller så tar man faktura bara för att man inte vill betala innan man faktiskt fått något och ser till att betala sina fakturor i tid.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Precis. Klarna exempelvis är superrbra. Såvida man tar hand om sin ekonomi och betalar fakturan i tid. Så fort du missar en betalning så är det x - xx % ränta.

Jag brukar i stället undvika att handla på ställen där Klarna blandas in i betalningen för de är så extremt oseriösa och giriga, finns inget som är positivt med dem som fördyrande mellanled, endera ska de ju ha betalt för sin "tjänst" eller så lockar de in folk till krediter eller lägger på avgifter.
Klarna har gjort en del mycket fula saker och de har inte bättrat sig utan sprider sig som en pest och förgiftar betalsystemen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snudge_B:

Inte Inet (eller Komplett)

Räknar man antalet butiker med Qliro, Resurs mfl så är de bara en bråkdel jämfört med Klarna.

Vissa butiker har t.ex. BARA klarna så måste man ta sig igenom deras portal vilket är helt galet.

Erbjud kunderna fler möjligheter än bara klarna eller betala direkt med kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Räknar man antalet butiker med Qliro, Resurs mfl så är de bara en bråkdel jämfört med Klarna.

Vissa butiker har t.ex. BARA klarna så måste man ta sig igenom deras portal vilket är helt galet.

Erbjud kunderna fler möjligheter än bara klarna eller betala direkt med kort.

Vad spelar det för roll om du betalar direkt med kort via klarna eller inte? Eller går inte det längre?

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Vad spelar det för roll om du betalar direkt med kort via klarna eller inte? Eller går inte det längre?

De lagrar dina betaluppgifter vilket inte är ok.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har hört att Klarna ska ha fortsatt att använda dark patterns utomlands, flera år efter att kryphålen i den svenska lagstiftningen pluggades igen.
Klarna har också varit usla på att följa GDPR och radera personlig information när man bett dem.

Jag blockerar Klarna i min webläsare numera, för de fall jag besöker en nätbutik som inte varit tillräckligt tydlig med vilken betalningsstjänst den använder.

Pricerunner besöker jag bara av misstag. Är de större utanför Sverige?
När jag ska handla från Tyskland använder jag Idealo.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NatureBoyyy:

Vad spelar det för roll om du betalar direkt med kort via klarna eller inte? Eller går inte det längre?

Som mrqaffe skrev

Och om du av någon anledning har dålig ställning hos klarna så kan du bli nekad av dem att öht köpa något via direktbetalning genom deras portal

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag brukar i stället undvika att handla på ställen där Klarna blandas in i betalningen för de är så extremt oseriösa och giriga, finns inget som är positivt med dem som fördyrande mellanled, endera ska de ju ha betalt för sin "tjänst" eller så lockar de in folk till krediter eller lägger på avgifter.
Klarna har gjort en del mycket fula saker och de har inte bättrat sig utan sprider sig som en pest och förgiftar betalsystemen.

Använder själv klarna regelbundet, för mig är det mycket smidigt med faktura som jag sedan ser till att betala i samband med att lönen kommer. Appen påminner mig så fort jag har en ny faktura att hantera så jag missar inget den vägen heller. För mig är det betydligt smidigare och känns tryggare än att mata in mitt kortnummer, speciellt när jag sitter vid en dator som inte är min egen och/eller surfar via ett öppet wifi.

Sedan gör det säkert en hel del mindre trevliga saker och bidrar till att folk konsumerar saker de egentligen inte har råd med, men det finns nästan alltid två sidor av myntet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Som mrqaffe skrev

Och om du av någon anledning har dålig ställning hos klarna så kan du bli nekad av dem att öht köpa något via direktbetalning genom deras portal

För det är ju inte direktbetalning utan (in)direktbetalning
Riktig direktbetalning borde alltid finnas som alternativ.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Så ett företag som vill att kunderna betalar så mycket som möjligt driver prisjämförelsesajten.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Frispel:

Använder själv klarna regelbundet, för mig är det mycket smidigt med faktura som jag sedan ser till att betala i samband med att lönen kommer. Appen påminner mig så fort jag har en ny faktura att hantera så jag missar inget den vägen heller. För mig är det betydligt smidigare och känns tryggare än att mata in mitt kortnummer, speciellt när jag sitter vid en dator som inte är min egen och/eller surfar via ett öppet wifi.

Sedan gör det säkert en hel del mindre trevliga saker och bidrar till att folk konsumerar saker de egentligen inte har råd med, men det finns nästan alltid två sidor av myntet.

Man är troligen mer skyddad när man betalar direkt med kort än när Klarna lägger beslag på ens uppgifter när de agerar mellanhand, Klarna körde ju med att man inte ens behövde klicka på köp ett tag utan de hade "autoköp" och jag vill inte ha det enkelt att betala utan det ska vara tydligt och säkert att genomföra en betalning såp därför går Klarna bort för de är verkliga parasiter och ockrare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Finns det någon som använder Pricerunner fortfarande, har i princip gått över helt på Prisjakt.
9,2 miljarder låter sinnessjukt mycket, eller är de väldigt stora i England?

Inget fan av Klarna, men fungerar klart godkänt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Man är troligen mer skyddad när man betalar direkt med kort än när Klarna lägger beslag på ens uppgifter när de agerar mellanhand, Klarna körde ju med att man inte ens behövde klicka på köp ett tag utan de hade "autoköp" och jag vill inte ha det enkelt att betala utan det ska vara tydligt och säkert att genomföra en betalning såp därför går Klarna bort för de är verkliga parasiter och ockrare.

Själv har man ju slagit på att de inte ska lagra ens uppgifter så de får fyllas i manuellt varje gång, samt aktiverat krav på legitimering med Bank-ID. Funkar hur bra som helst.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

Kommer klarnaappen tala om för mig att jag kunde fått produkten billigare någon annanstans nu

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

När jag ska handla från Tyskland använder jag Idealo.

Kika på Geizhals, borde vara bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

För det är ju inte direktbetalning utan (in)direktbetalning
Riktig direktbetalning borde alltid finnas som alternativ.

Kontanter menar du? Allt annat förmedlas av en tredjepart.

Permalänk
Medlem

2 värdelösa blufftjänster slås ihop alltså.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör