PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Avstängd

Försvann lika fort som de kom upp.

Permalänk
Medlem

NetOnNet försvann på 60 sekunder. Skumt att det går att boka upp den man själv har i kundvagn, var mitt i att skriva in min betalkortsinfo när den bröts

Permalänk
Medlem

20'e gången jag missar chansen då...

Knappast vara jag som sitter och refreshar alla återförsäljares sidor, snälla låt bli.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

20'e gången jag missar chansen då...

Knappast vara jag som sitter och refreshar alla återförsäljares sidor, snälla låt bli.

Skapa ett twitterkonto, följ ps5kollen, sätt på notifikationer och ägna dig åt roligare saker tills det plingar till.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

20'e gången jag missar chansen då...

Knappast vara jag som sitter och refreshar alla återförsäljares sidor, snälla låt bli.

ÄNTLIGEN lyckades jag knipa ett! Missat otaliga gånger själv!
Men sen några dagar tillbaka följer jag "ps5kollen" på twitter. Nu fick jag notis ang netonnet, hade twitter öppen på andra skärmen och klickade på länken sekunder efter den kom upp. Hann precis lägga beställningen innan de va borta igen!
Så jag kan rekommendera att följa ps5kollen och slå på notiser!
Fyfan helt skakig!

Visa signatur

[img]http://i.imgur.com/ByAhF.gif[/img]
Cpu: AMD Ryzen 5600X (Noctua NH-D15S) RAM: Corsair Vengeance LPX CL18 3600 MHz (4x8gb)
Mobo: ASUS Strix B550-F Gaming Gpu: ASUS TUF OC RTX 3070
PSU: Corsair RM750X V2 Lagring: WD SN750 1tb, MX500 1tb, WD HDD 2tb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

I lager på netonnet, såg att tidigare skrev om det med men bifogar även länk så ni lätt hittar dit och hinner beställa innan de är slut

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Edit: slut

Har aldrig beställt något så snabbt. Klick klick klick, fakutra, express leverans... Fick orderbekräftelse
Se om den kommer imorgon, 1 dag för express

Permalänk
Skrivet av Jimmiq:

Har aldrig beställt något så snabbt. Klick klick klick, fakutra, express leverans... Fick orderbekräftelse
Se om den kommer imorgon, 1 dag för express

mitt kom på posten idag, så jag hoppas allt åt dig att det kommer imorgon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmiq:

Har aldrig beställt något så snabbt. Klick klick klick, fakutra, express leverans... Fick orderbekräftelse
Se om den kommer imorgon, 1 dag för express

Haha det gäller att vara snabb ! Grattis till köpet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osmanix:

ÄNTLIGEN lyckades jag knipa ett! Missat otaliga gånger själv!
Men sen några dagar tillbaka följer jag "ps5kollen" på twitter. Nu fick jag notis ang netonnet, hade twitter öppen på andra skärmen och klickade på länken sekunder efter den kom upp. Hann precis lägga beställningen innan de va borta igen!
Så jag kan rekommendera att följa ps5kollen och slå på notiser!
Fyfan helt skakig!

Ja exakt ps5kollen for the win. Nu är vi många senaste dagarna som fått beställt. Så borde bli något lättare för andra.

Permalänk

Beställde ett PS5 från Webhallen i måndags och det råkade bli en dubbelbokning pga något tekniskt fel, PS5 blev automatiskt avbeställt när jag kollade på mina beställningar. Jag kontaktade support och de var inte det minsta hjälpsamma. De sa att de inte kan göra någonting åt det eftersom deras system känner av att det har blivit två bokningar tilll samma adress och därmed automatiskt avbeställs.

Det känns ju surt att de inte vill hjälpa mig alls, jag har försökt att överklaga men de säger bara samma sak, att de inte har ''möjlighet'' att hålla en åt mig. Vart tog mina beställningar vägen då?

Såg att jag precis missade lager från netonnet medans jag skrev till webhallens support... Bra dag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osmanix:

ÄNTLIGEN lyckades jag knipa ett! Missat otaliga gånger själv!
Men sen några dagar tillbaka följer jag "ps5kollen" på twitter. Nu fick jag notis ang netonnet, hade twitter öppen på andra skärmen och klickade på länken sekunder efter den kom upp. Hann precis lägga beställningen innan de va borta igen!
Så jag kan rekommendera att följa ps5kollen och slå på notiser!
Fyfan helt skakig!

Fick smått panik jag med. Fick notisen på telefonen på twitter. Springer till datorn. Twitter fungerar inte.
Går in manuellt på netonnet. Söker på ps5. Slut i lager. Va fan. Klickar på länken på twitter i telefonen. Går komma in. Fick beställa allt på telefonen. Men då fylldes mycket i automatiskt, vilket var bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmiq:

Fick smått panik jag med. Fick notisen på telefonen på twitter. Springer till datorn. Twitter fungerar inte.
Går in manuellt på netonnet. Söker på ps5. Slut i lager. Va fan. Klickar på länken på twitter i telefonen. Går komma in. Fick beställa allt på telefonen. Men då fylldes mycket i automatiskt, vilket var bra.

Haha ja! Paniken när man vet att det handlar om sekunder!!

Visa signatur

[img]http://i.imgur.com/ByAhF.gif[/img]
Cpu: AMD Ryzen 5600X (Noctua NH-D15S) RAM: Corsair Vengeance LPX CL18 3600 MHz (4x8gb)
Mobo: ASUS Strix B550-F Gaming Gpu: ASUS TUF OC RTX 3070
PSU: Corsair RM750X V2 Lagring: WD SN750 1tb, MX500 1tb, WD HDD 2tb

Permalänk

Äntligen fick man tag i en från Netonnet, PS5kollen är ett måste för alla som vill ha tag i en.

Permalänk
Medlem

Netonnet är skickat. Kommer imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmiq:

Netonnet är skickat. Kommer imorgon.

Beställde du idag? Jag lyckades också beställa men har bara fått orderbekräftelse än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Beställde du idag? Jag lyckades också beställa men har bara fått orderbekräftelse än så länge.

Ja precis beställde igår.

Permalänk
Medlem

Gav upp på att försöka köpa en ny, har försökt i ett halvår men kan inte sitta och övervaka när de kommer in p g a jobbet. Nu köpte jag en på Tradera för 1500 överpris, så där finns det massor om ni vill ge en mindre slant extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenofonus:

Gav upp på att försöka köpa en ny, har försökt i ett halvår men kan inte sitta och övervaka när de kommer in p g a jobbet. Nu köpte jag en på Tradera för 1500 överpris, så där finns det massor om ni vill ge en mindre slant extra.

Förstår dig. Själv har jag missat massvis av tillfällen, men igår gick jag in på Netonnet när de kom och smackade in beställningen och allt tog kanske 10-15 sek. Svettigt.

Permalänk

Någon som vet vad som har hänt med den andra tråden där man tipsar om när konsolerna kommer i lager? den sista sidan fungerar inte och det jag skriver försvinner.

Permalänk
Medlem

Någon som fått uppdatering från Elgiganten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leonardomessi1234:

Någon som vet vad som har hänt med den andra tråden där man tipsar om när konsolerna kommer i lager? den sista sidan fungerar inte och det jag skriver försvinner.

Den verkar fungera fint men den här tråden är generellt större och mer aktiv. Eftersom konsolerna fortfarande försvinner bara några minuter efter de är tillgängliga så ser jag för tillfället inte någon större poäng att ha två trådar.

Permalänk
Medlem

PS5’a beställd igår på Netonnet och finns nu att hämta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenofonus:

Gav upp på att försöka köpa en ny, har försökt i ett halvår men kan inte sitta och övervaka när de kommer in p g a jobbet. Nu köpte jag en på Tradera för 1500 överpris, så där finns det massor om ni vill ge en mindre slant extra.

Ja har man inte ett jobb framför datorn kan man glömma att få tag på en på det sättet. De går åt på under minuten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paxonet:

PS5’a beställd igår på Netonnet och finns nu att hämta.

Grattis. Själv fick man bara orderbekräftelse sen hände inget. Kontaktade Netonnet nu och de säger att de avbokat min order utan att informera mig! Bara haft bra erfarenhet av Netonnet innan men det här var ju under all kritik handlagt. Inte köpt ps5 innan eller något. De skulle kolla på det och återkomma..

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Grattis. Själv fick man bara orderbekräftelse sen hände inget. Kontaktade Netonnet nu och de säger att de avbokat min order utan att informera mig! Bara haft bra erfarenhet av Netonnet innan men det här var ju under all kritik handlagt. Inte köpt ps5 innan eller något. De skulle kolla på det och återkomma..

Märkligt. Själv beställde jag hos Elgiganten för några veckor sedan och fick min order annullerad av någon anledning som Elgiganten inte kan svara på. Så jag vet hur det känns. Hoppas att det reder ut sig med Netonnet.

Permalänk

Någon som hört något om PS5 från mediamarkt som gick att beställa den 16e mars?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kahlandriel:

Någon som hört något om PS5 från mediamarkt som gick att beställa den 16e mars?

Jag hämtade ut mitt i går
Inköpt i Umeå samma dag som tipset dök upp här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kahlandriel:

Någon som hört något om PS5 från mediamarkt som gick att beställa den 16e mars?

Inte ett dugg faktiskt. Beställde i Malmö.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Skrivet av tjobben:

Jag hämtade ut mitt i går
Inköpt i Umeå samma dag som tipset dök upp här.

Ok gött
Var det sms du fick?
Du kanske man kan ha tur imorgon 🤔