Dysons nya luftrenare extraknäcker som hörlurar

Permalänk
Melding Plague

Dysons nya luftrenare extraknäcker som hörlurar

Dyson Zone låter dig lyssna på ljuva toner samtidigt som du kan andas ren luft.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ut som en billig Sub-Zero maskeraddräkt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Känns aningen dystopiskt att sånahär produkter ens behöver finnas.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
DingDongerMcDongface

Potentiellt det ultimata pollenvapnet? Är iofs inte pollenallergiker själv, så vet inte hur väl luftrenare hjälper på den fronten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Potentiellt det ultimata pollenvapnet? Är iofs inte pollenallergiker själv, så vet inte hur väl luftrenare hjälper på den fronten.

Jag är! Men skulle aldrig få för mig att gå runt på stan med dessa kan jag säga.

Permalänk
Medlem

När dom integrerar AR-glasögon i samma produkt, då, då! ska jag köpa dem! (....)

För vissa med pollenallergi kanske det funkar ja, men mest tycker jag dessa prylar bara ser lite udda och nördigt på "fel sätt"

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Det är väl inte första april än?!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Först ut med årets april-skämt, helt klart.

Visa signatur

Main: ROG XI Hero|i9 9900K| 2080ti| m.2 970 256x2 RAID0|16GB DDR42133|
HTPC: STRIX H270I|i5 6400|8GB DDR4|1050 Ti|

Permalänk
Medlem

Ingen brydde sig innan jag satte på mig masken.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Fatmajk:

Jag är! Men skulle aldrig få för mig att gå runt på stan med dessa kan jag säga.

Va?! Vill du INTE se ut som att du är på väg till ett sci-fi-party av något slag? Orimligt!

Gissar på att Sverige inte riktigt är den tilltänkta marknaden, utan snarare städer i bland annat södra Asien där det kan bli så pass tät smog och föroreningar i luften att invånare knappt rekommenderas vistas utomhus. Men det känns som att de flesta i sådana situationer skulle välja vanliga hörlurar och något annat mer tättslutande andningsskydd. Men vad vet jag, kanske blir en höjdare!

Permalänk
Musikälskare

Vafalls, jag vill prova dom haha känns ganska klaustrofobiskt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Extraknäcker som tandställning från 50talet?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Då tar jag min Sundström SR100 istället. Med deras PP3R filter som har högre filtreringsgrad än den högsta. Om jag minns rätt så ligger den på 99.997% rening.

Om den inte duger, pga att du måste andas själv och vill ha fläktsystem som suger in luften så kan man köpa en Sundström SR500. https://www.srsafety.se/produkter/flaktassisterat-2551/sr-500...

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sanazin:

Det är väl inte första april än?!

Skrivet av emer:

Först ut med årets april-skämt, helt klart.

Lätt att säga för oss i Sverige som inte har samma enorma problem med luftföroreningar som många länder där luftföroreningarna är rent av livsfarliga.

Permalänk
Medlem

Säkert superbra för immunförsvaret att alltid andas kliniskt ren luft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle3:

Säkert superbra för immunförsvaret att alltid andas kliniskt ren luft

Precis, är ju de med nippriga morsor som hela tiden skall hålla barnen rena som har barn som utvecklar allergier. Vi skitiga barn har aldrig varit sjuka en dag i våra liv

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk

Jesus hjälp oss!
Oden? Buddha? Ra?
Mänskligheten är godnatt. Känner förakt för såna här produkter.
Bättre att inte producera dem så vi slipper utsläppen som produktionen av dylik skit innebär.
Skulle vilja se en livscykel-analys på denna idiotprodukt.
Gissar att netto utsläpp i tillverkningslandet blir lägre utan tillverkning.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Nu får bannemig Razer rycka upp sig och slå samman Zephyr med Kraken!

Permalänk
Medlem

All "cleanliness" som under senare åren marknadsförts... kommer ju göra att rårörda lingon försvinner från affärshyllorna.

Vi behöver inte gå tillbaka till att tömma pottan på gatan, men någon rimlighet till renlighet får det lov och vara.

Permalänk
Medlem

inte 1a april än

Permalänk
Medlem

Ska vi inte börja köra med Power Glove också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Nu får bannemig Razer rycka upp sig och slå samman Zephyr med Kraken!

Finns det någon information om Dysons produkt har adresserad RGB? Det saknar jag på min

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Ingen RGB, så då blir det inget köp för min del. Hade annars varit perfekt när man byter kattlådorna exempelvis.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Mörksuggan:

Finns det någon information om Dysons produkt har adresserad RGB? Det saknar jag på min https://www.pricerunner.se/product/1200x630/1914663184/Sundstroem-SR-100.jpg

Det kanske är bäst att lösa det själv. Typ limma på glowsticks!

Permalänk
Medlem

Finns det något alternativ likt Amish där man väljer att pausa tekniken? Börjar spåra rätt hårt nu

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

Men varför är det ett avstånd från renaren till mun/näsa istället för ett mer-men-kanske-inte-perfekt slutet system?

Permalänk
Medlem

Lite som med ’black week’ så blir alla första april-skämt mer urvattnade varje år, hur kan detta vara en riktig produkt? Vilken hemsk dystopisk framtid har vi hamnat i när folk vill andas genom filter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Känns aningen dystopiskt att sånahär produkter ens behöver finnas.

Tragiska är hur pass illa det är i delar av världen. Att det faktiskt finns städer där folk dör längs med gatan på grund av att luften är så pass dålig.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Tragiska är hur pass illa det är i delar av världen. Att det faktiskt finns städer där folk dör längs med gatan på grund av att luften är så pass dålig.

Ja, det var ju det jag menade med min kommentar. Utan såpass dåliga dåliga ställen hade inte produkten behövts.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Inaktiv

Redan första april?