Återförsäljares returhantering av Geforce RTX 3000-serien

Permalänk

Jag hade ett ganska långvarigt strul med ett RTX 3060 Ti köpt på Inet som fyndvara, som efter några månader löste sig. Det på grund av att jag hade bytt kylpasta på kortet (efter att problemet uppstod), ett ingrepp som inte påverkade funktionen av kortet på något sätt. De behövde då skicka kortet till leverantör och sedan även tillverkaren själva för att verifiera om garanti gällde, vilket drog ut på tiden. Jag erbjöds ett presentkort med summan av köpet, eller en ny likadan vara. Valde presentkortet.

Nu var personen jag pratade med mycket trevlig och kommunikativ, så menar inte att klaga egentligen... Men, jag läste i efterhand nu och, stämmer det att jag kunde ha begärt pengarna tillbaka? Eller är det korrekt att jag inte har rätt till det nödvändigtvis? Tänker att pengarna blir ju rätt låsta om de bara kan användas i samma butik, och inom en viss tid.

Visa signatur

Mobo: MSI B550 Gaming Edge Wifi | CPU: R5 5600X / Noctua NH-U12S | GPU: XFX RX 6700 XT QICK 319 | RAM: 16GB 3600MHz CL16 Ballistix | Chassi: Fractal Design Define S | PSU: Corsair RM750X V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

T ex kan ÅF påpeka att det inte är en likadan/likvärdig produkt. Vilket det faktiskt inte riktigt är heller och det är den approachen Webhallen tar. Kan man verkligen säga att LHR och ej LHR är likvärdiga?

Från https://lagen.nu/prop/1989/90:89 (OBS! Proposition för en tidigare version av KKöpL, men likväl intressant för hur "likvärdig" skall tolkas):

"Ett täckningsköp innebär att köparen förvärvar en annan vara av samma slag som det hävda köpet avsåg. Ett köp skall emellertid kunna godtas som ett täckningsköp även om det inte avser en exakt likadan vara som det ursprungliga köpet utan en liknande vara, t. ex. av annat fabrikat. Det måste dock krävas att varorna är i allt väsentligt likvärdiga."

Praxis är att det primärt är konsumenten som avgör likvärdigheten (naturligtvis inom rimliga gränser). Har konsumenten en dator av enbart Asus-delar så kan fabrikatet vara väsentligt. Har konsumenten ett bygge helt i vitt så kan färgen vara väsentlig. Har konsumenten en ITX-dator kan kortets storlek vara väsentlig. Är mining något konsumenten har intresse av så är icke-LHR sannolikt väsentligt, är det spel konsumenten är intresserad av så är det troligtvis oväsentligt. Självklart skall det sägas att ju petigare konsumenten är desto svårare blir det ju att hitta en lösning.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PeCe:

Från https://lagen.nu/prop/1989/90:89 (OBS! Proposition för en tidigare version av KKöpL, men likväl intressant för hur "likvärdig" skall tolkas):

"Ett täckningsköp innebär att köparen förvärvar en annan vara av samma slag som det hävda köpet avsåg. Ett köp skall emellertid kunna godtas som ett täckningsköp även om det inte avser en exakt likadan vara som det ursprungliga köpet utan en liknande vara, t. ex. av annat fabrikat. Det måste dock krävas att varorna är i allt väsentligt likvärdiga."

Ja, men beroende på vad kortet används till så behöver det faktiskt inte varit i allt väsentligt likvärdigt. Om man har kortet till mining och får en LHR tillbaka, så är det avsevärt sämre funktion. Egentligen borde det inte spela någon roll vad man använder det till, den funktionen är avsevärt sämre oavsett om man använder den delen eller inte. Webhallen anser uppenbarligen att de inte är likvärdiga. De lär inte ta det här beslutet utan att anse att de har stöd för det lagligt sett.

Med det sagt, tycker jag inte deras agerande är rätt. Men det är absolut inte uppenbart att konsumenten har rätt heller. Hade varit intressant om det prövades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

105c i allt jämfört med tidigare 75c i allt, eller påverkade typ av spel alls?

105C låter jute inte kul för hotspot - för memory är det ju tyvärr expected i vissa spel på vissa modeller.

Riktigt sketen deal du fick isåfall, kanske höra av dig till del igen med denna artikel som referens?

105 grader i hotspot , vanliga gpu tempen höll sig bra på 67-69 grader' men även den började öka mot 73 grader dom sista veckorna. Memtempen har varit oförändrad (88-94 grader).
Fläktarna började också dra iväg lite väl och klockfreqvensen var inte lika stabil nåmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Reklamerade du det? Komplett har all rätt i världen att erbjuda dig pengar tlllbaka och du har all rätt att inte gå med på det och då får Komplett erbjuda dig något annat, tex då ett likvärdigt kort.

Jo blev reklamation. Fick aldrig ens frågan om ersättning av annat kort. Stod bara att jag skulle få tillbaka pengarna. Hörde av mig till komplett och tyvärr hade dom ej detta kort i lager så det blev återbetalning direkt.
Ställde frågan ifall dom hade kunnat erbjuda OC modellen men det gick ej. Fick dock erbjudande att köpa OC modellen för 21k vilket jag tacka nej till.

Permalänk
Medlem

Det låter ju som att Komplett/Webhallen bryter mot lagen när de har sämre kort i lager som de vägrar byta till även om konsumenten skulle vara okej med det.

Permalänk
Medlem

Nästan 20 år har jag handlat på Webhallen, är sån där fräsig vip och void eller vad dom nu kallar det. Hittills har Webhallen hanterat alla mina ärenden bra, men när jag läste det där svaret att man ska betala mellanskillnaden på en teknalitet som dessutom ger ett "sämre" kort... Snacka om att pissa bort all goodwill dom byggt på 20 år, får nog tänka mig för om jag vill handla något dyrt från dom i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Ja, men beroende på vad kortet används till så behöver det faktiskt inte varit i allt väsentligt likvärdigt. Om man har kortet till mining och får en LHR tillbaka, så är det avsevärt sämre funktion. Egentligen borde det inte spela någon roll vad man använder det till, den funktionen är avsevärt sämre oavsett om man använder den delen eller inte. Webhallen anser uppenbarligen att de inte är likvärdiga. De lär inte ta det här beslutet utan att anse att de har stöd för det lagligt sett.

Med det sagt, tycker jag inte deras agerande är rätt. Men det är absolut inte uppenbart att konsumenten har rätt heller. Hade varit intressant om det prövades.

Tycker det där argumentet känns fel, att det är en avsevärt sämre funktion på kortet pga att utbyteskortet är ett LHR-kort. Har RTX-korten ens marknadsförts, som ett kort avsett för mining?

Edit: fixat min svenska.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GooGeL:

Tycker det där argumentet känns fel, att det är en avsevärt sämre funktion på kortet pga det i utbytet är ett LHR-kort. Har RTX-korten ens marknadsförts, som ett kort avsett för mining?

Spelar det någon roll vad det marknadsförs till? Det tycker inte jag. Det är fortfarande en försämrad funktion från en modell till en annan. Så måste Webhallen i alla fall resonera, annars kan jag inte för något förstå varför de väljer att inte ersätta defekta kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Spelar det någon roll vad det marknadsförs till? Det tycker inte jag. Det är fortfarande en försämrad funktion från en modell till en annan.

Det är klart det måste tas i beaktan vad produkten faktiskt är avsedd att användas till, annars blir det ju riktigt konstigt vad som kan behövas för att ersätta en vara som någon ville använda till något som inte är normalt för produktkategorin.

Detta exempel är väl mer ett gränsfall, dock.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av evil penguin:

Det är klart det måste tas i beaktan vad produkten faktiskt är avsedd att användas till, annars blir det ju riktigt konstigt vad som kan behövas för att ersätta en vara som någon ville använda till något som inte är normalt för produktkategorin.

Detta exempel är väl mer ett gränsfall, dock.

Dock är det ju högsta grad normalt att använda grafikkort till mining.

LHR versionerna är uppenbart inte tänkta att användas till mining. När det kom till icke LHR sket man i det, trots att mining redan fanns, inte direkt ett nytt fenomen. Man införde LHR först när brist på kort uppstod. Så på det sättet kan man ju tolka det som att icke LHR kort absolut var tänkta att kunna användas även till mining - annars kunde man ju haft spärren från start.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Dock är det ju högsta grad normalt att använda grafikkort till mining.

På den punkten kommer nog folk ha rätt så olika åsikter. Det är ju definitivt inte huvudsyftet för ett grafikkort, iaf.

Men ja, man kan argumentera för att GPGPU-applikationer är ett väletablerat avsiktligt användningsområde, och att detta bara är ett specialfall som fått försämrad GPGPU-prestanda.

Att det existerar separata produktkategorier för beräkningskort, samt specifikt miningkort, försvagar väl i någon mån grafikkortsargumentationen.

Skrivet av anon134512:

LHR versionerna är uppenbart inte tänkta att användas till mining. När det kom till icke LHR sket man i det, trots att mining redan fanns. Man införde LHR först när brist på kort uppstod. Så på det sättet kan man ju tolka det som att icke LHR kort absolut var tänkta att kunna användas även till mining - annars kunde man ju haft spärren från start.

Eller så kan man vända det precis tvärt om; att man ansåg att det var ett misstag att man inte hade en spärr för detta ej avsedda användningsområde.

Det jag främst vill åt är väl att det inte är en klockren "det är ju vad grafikkort är till för"-situation.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av evil penguin:

Det jag främst vill åt är väl att det inte är en klockren "det är ju vad grafikkort är till för"-situation.

Vilket är exakt min poäng också. Därför är det inte heller självklart att Webhallen gör lagligt fel heller. (Dock fortfarande moraliskt fel imo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Nästan alla kort är numera LHR.

Jag trodde utvecklingen hade gått åt andra hållet och att de slutade upp med LHR kort. Om jag skulle vilja köpa ett kort så vill jag verkligen inte ha LHR även om jag inte minar. Men jag kanske är ett undantag.

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klerhi:

Jo blev reklamation. Fick aldrig ens frågan om ersättning av annat kort. Stod bara att jag skulle få tillbaka pengarna. Hörde av mig till komplett och tyvärr hade dom ej detta kort i lager så det blev återbetalning direkt.
Ställde frågan ifall dom hade kunnat erbjuda OC modellen men det gick ej. Fick dock erbjudande att köpa OC modellen för 21k vilket jag tacka nej till.

Har du skrivit till Komplett här på sidan? Dom skrev i andra sidan av tråden till dig för att kolla på det .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Har du skrivit till Komplett här på sidan? Dom skrev i andra sidan av tråden till dig för att kolla på det .

Fick ett PM av dom för en stund sen, skulle kika igen på ärendet.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna sätta en hundring på att om man köpt ett kort från Webhallen som kostade 25k som man får fel på, men som nu kostar 19k, att man ganska enkelt får ett nytt kort och inga pengar. Tror till och med dom skulle göra allt för att få tag på kortet.

Deras svar på denna fråga är så idiotisk att jag inte vet vad jag skall säga. Som att pissa på sina kunder.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Har gillat Webhallen bakåt i tiden. Men nu har jag mest haft dåliga erfarenheter av dom. Droppen var när polaren köpte en XBOX, fanns bara på lager på CDON. Så han beställde därifrån till ett scalper pris. Xboxen skickades direkt från Webhallen. Enligt deras hemsida fanns den inte på lager. Ett fult knep för att kunna ta mer betalt utan att få dåligt rykte.

Visa signatur

SpelBurk: Asus Z87 PRO/Intel 4770k/ HD7970/ 16 GB Ram/ Samsung 840 pro SSD.
TV-Burk: Asus Z97 Plus/ Intel G3258/ Asus Geforce GTX970 Strix/ Xonar D2/ 8 GB Ram/ Intel SSD.

Permalänk
Skrivet av klerhi:

Fick ett PM av dom för en stund sen, skulle kika igen på ärendet.

Vill också veta hur detta utspelar sig. Låter onekligen märkligt det hela. Hoppas det löser sig.

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Dock är det ju högsta grad normalt att använda grafikkort till mining.

LHR versionerna är uppenbart inte tänkta att användas till mining. När det kom till icke LHR sket man i det, trots att mining redan fanns, inte direkt ett nytt fenomen. Man införde LHR först när brist på kort uppstod. Så på det sättet kan man ju tolka det som att icke LHR kort absolut var tänkta att kunna användas även till mining - annars kunde man ju haft spärren från start.

Det där är ju en grym försköning över realiteten. Snarare så borde fokuset vara på att det slösas enorma mängder energi, i syfte att skapa digitala medel, vilket har ett enormt lösaktigt värde. Nåra få äter upp krämet och kapaciteten från Porjus, helt till egen sak. Visst blabla om fri marknad. Så sjukt som (komponents)marknaden blivit under senare åren inkl energipriserna, väcks ett folk till att bli en ilsken björn, som blivit störd där i sitt ide. Klart människor också är förbannade när priser stiger på lyxvaror, som gömmer bort oss från det faktum att vi ska jobba imorron igen 8-10h. Aja, till slut utlöstes en reglering(ar), för att det har spårat ur.

Om dessa kort hade marknadsförts av Nvidia och butikerna som ett kort "mycket lämpat" etc för mining, då hade det blivit en annan business om de försökte byta ut ett icke LHR-kort, mot ett LHR. Då har man ju tappat en grundfunktion/prestanda. Men ett LHR-kort visar fortfarande bild som vilket annat grafikkort, så den levererar ju fortfarande det som förväntas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backsten:

Har gillat Webhallen bakåt i tiden. Men nu har jag mest haft dåliga erfarenheter av dom. Droppen var när polaren köpte en XBOX, fanns bara på lager på CDON. Så han beställde därifrån till ett scalper pris. Xboxen skickades direkt från Webhallen. Enligt deras hemsida fanns den inte på lager. Ett fult knep för att kunna ta mer betalt utan att få dåligt rykte.

...kan det här verkligen stämma? Låter extremt.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klerhi:

Precis haft ett ärende med komplett som jag inte är helt nöjd med. Köpte ett RTX 3090 TUF av dom och haft den i burken i ett år. Blev "problem" med hotspot-temperaturen de sista månaderna, alltså från att ligga kring 75 grader och nu kring 105 grader. Fick skicka tillbaka kortet, istället för att få ett annat kort i retur fick jag tillbaka min summa på 16800kr. så nu måste jag köpa ett likadant kort för ca 5000kr mer än vad jag betalade för ett år sedan..(vilket jag inte tänker göra såklart).

Var ett kort jag ville få tillbaka..inte pengar.

Tråkigt 😳.

Mitt 3090 strix visade sig också ha samma värmeproblem som du hade , kort mail konversation med inet så beställdes nytt kort till butiken i malmö.

Inet testade kortet i butiken och verifierade problemet på 5 minuter sen fick jag ett nytt 3090 strix direkt på plats.

Detta trots kortet är 1 år gammalt. Inet är och förblir min butik nr 1.

@inet 👍

Mvh Rickard

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isnack:

Hur är det med elgiganten, någon som har erfarenhet?

Vet bara att de tvingades pudla när de mystiskt började avboka folks beställningar för vadå.. fem månader sen eller så?

Skrivet av Clasito:

Och folk tror Inet blir utsedda till Årets Butik pga pingvinstänger Inet är verkligen den butik jag känner mest tilltro till när det gäller garantiärenden och detta stärker bara den känslan.

Finns ju en orsak varför de inte är de billigaste på marknaden.

Skrivet av UndaC:

Det finns ju den här formuleringen:
"företar omleverans, om detta kan ske utan oskälig kostnad för säljaren"

Vad som är oskälig kostnad kan variera rätt saftigt, det finns liksom ingen speciell procentsats att gå efter etc.

Fraktkostnaden är ingenting gentemot en förlorad kund. Så även om man eventuellt kan ha rätt.. rent juridiskt.. så är det riktigt korkat att yttra sig som man gör.. ur ett rent kundserviceperspektiv.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Skräll Webbhallen! Gänget som ger mindre pengar i retur vid öppet köp

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Musikälskare

Min service historia från Inet

Inte riktigt samma sak som ett 3000-serie kort men på mitt 2080Ti så skar sig fläkten och Inet felsökte det, hittade felet och erbjöd mig efter förfrågan från min sida att köpa ett MSI 3080 Ti 12GB SUPRIM X + mellanskillnad utan snack

Gick ner till Malmöbutiken där man alltid är väl bemött och hämtade det samma dag

Höjer Inet till skyarna där, eller ja alltid imo, kunnigt folk också som man kan snacka med på felsökningsavdelningen, vilken service

EDIT: Håller mig borta från Webhallen nu efter deras uttalande här, vilken miss... hoppas dom läser tråden

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Ja, men beroende på vad kortet används till så behöver det faktiskt inte varit i allt väsentligt likvärdigt. Om man har kortet till mining och får en LHR tillbaka, så är det avsevärt sämre funktion. Egentligen borde det inte spela någon roll vad man använder det till, den funktionen är avsevärt sämre oavsett om man använder den delen eller inte. Webhallen anser uppenbarligen att de inte är likvärdiga. De lär inte ta det här beslutet utan att anse att de har stöd för det lagligt sett.

Med det sagt, tycker jag inte deras agerande är rätt. Men det är absolut inte uppenbart att konsumenten har rätt heller. Hade varit intressant om det prövades.

Det är väl just därför likvärdigheten / vad som är väsentligt normalt avgörs av konsumenten och dennes användning/behov.

Ponera att en konsument har köpt ett 3080 icke-LHR. Detta går sönder, och konsumenten erbjuds ett 3080 LHR som ersättning.
1) Icke-LHR viktigt för kunden -> ersättningsvaran ej likvärdig i allt väsentligt.
2) LHR är inget kunden bryr sig om -> ersättningsvaran likvärdig i allt väsentligt.

Självklart gäller viss rimlighet, kunden kan naturligtvis inte hänvisa till helt obskyra grejer för att försöka påvisa en väsentlighet långt utanför det normala.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogwaii:

Tråkigt 😳.

Mitt 3090 strix visade sig också ha samma värmeproblem som du hade , kort mail konversation med inet så beställdes nytt kort till butiken i malmö.

Inet testade kortet i butiken och verifierade problemet på 5 minuter sen fick jag ett nytt 3090 strix direkt på plats.

Detta trots kortet är 1 år gammalt. Inet är och förblir min butik nr 1.

@inet 👍

Mvh Rickard

Skönt att det löste sig så smidigt! Som man hoppas det ska vara när man fortfarande har garanti kvar.

Jag hade kunnat lösa problemet på mitt kort med att byta värmekuddarna och kylpastan. Men dom sa att då försvinner garantin. Så då blev det att skicka in den. "fungerade normalt " fick jag som svar första gången.. visst, kortet funkade men chattade med asus och dom tyckte jag skulle skicka in den om det skiljde ca 30 mellan hotspot och vanliga tempen. Maxtempen då nådde kring 97c medans vanliga var kring 67-69c.
Andra gången tyckte jag att de får va nog då den nådde 105,3 grader som max och då hade även fläktarna gått till 100% ibland i autoläget. Detta ca 1,5 månad senare..
Så att gå från en hotspot temp på 75-77 grader,låg ljudnivå och stängt chassi till detta kändes inte bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backsten:

Har gillat Webhallen bakåt i tiden. Men nu har jag mest haft dåliga erfarenheter av dom. Droppen var när polaren köpte en XBOX, fanns bara på lager på CDON. Så han beställde därifrån till ett scalper pris. Xboxen skickades direkt från Webhallen. Enligt deras hemsida fanns den inte på lager. Ett fult knep för att kunna ta mer betalt utan att få dåligt rykte.

Det har jag svårt att tro då Webhallen är starkt emot Scalping. Kanske någon shady företag/privatperson som köpt av Webhallen sedan sålt vidare genom CDON? Därav såg det ut som paketet kom från webhallen då det inte var uppackat?

Bara en tanke.

Hursomhelst haft bara bra erfarenheter av webhallen men inte haft reklamation hos dem så detta var ju skrämmande!

Permalänk
Medlem

Tycker att Webhallen har blivit sämre i flera aspekter genom åren. Vet inte vad som hänt i ledningen, men det är inte densamma som när jag blev medlem och under åren fick lite förtur på vissa saker. Nu istället säger de åt en att dra dit pepparn växer istället. Småglin som står i kassan och bakom datorskärmen (chatt/email) som skulle kunna vara mina ungar åldersmässigt som dessutom påstår sig vara gudar inom IT. De kan inte ens urskilja mellan "data" och "dator", stackarna!

Hade lite utav ett liknande problem med mitt RTX 2070-kort när jag köpte det.
Fick en svart skärm, oavsett moderkort jag satte den i. Gick till butiken i Väsby och där fick jag törnbuskar kastade på mig som om jag hade varit en total noob. Efter flera om och men fick jag tag på en av de äldre grundarna och vi löste problemet tillsammans där jag fick ett nytt kort utan mellanskillnad, annars hade jag fått pröjsa för 2 kort om ungarna hade fått bestämma.

Har tagit avstånd från den butiken mer och mer. Vänder mig hellre till Inet för bättre service och trevligare bemötande.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

De kunde be nVidia om nycklar att öppna upp korten.