Stor varning för webhallen

Permalänk
Medlem

Stor varning för webhallen

Webhallen har verkligen gått från ett seriöst företag till ett av de värsta
Allt började i januari månad. Köpte en dator där men den motsvarande ej mina förväntningar. Genomförde en retur. Denna retur drog ut på tiden,tog cirka en månad innan den gick igenom. Under denna tid var jag dum nog att köpa en annan dator från webhallen vilket jag absolut inte skulle ha gjort.
Inväntat med betalning för att få en justerad faktura för retur. Får tillslut en ny faktura,men med tex uppläggningsavgiften kvar för den gamla datorn samt flera extra avgifter.

Mailade de den 7 feb om att fakturan är felaktigt och önskar en ny faktura. 3 veckor går inget svar. Nu börjar jag tappat mitt tålamod. Skriver ut på social medier om att de inte svarar. Tillslut svarar fb chatten mig. De hänvisar till tekniska fel och att inga avgifter ska behöva betalas in. Väntar och väntar. Från med mars börjar webhallen hota med inkasso och avgifter stiger. Börjar maila kring 30 Mail per dag från och med mars månad.
Får sen svar här över forumet att det fortfarande är tekniska problem. Tror de själva att man går på den lögnen. Allt handlar om att de hatar mig som kund. Dels hade jag fått priset justerar på datorn, och summan som alla extra avgifter uppgår till Är
Kring samma belopp som justeringen ligger på. Det går inte skylla på tekniska problem i två månaders tid. Då ser man till att kompensera kunden. Eller justera fakturan. För såhär svårt kan det ej vara med en enkel justering. ! Mitt tålamod är bortom slut ! Nästa steg är att gå ut i media.
@webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av prada1:

Webhallen har verkligen gått från ett seriöst företag till ett av de värsta
Allt började i januari månad. Köpte en dator där men den motsvarande ej mina förväntningar. Genomförde en retur. Denna retur drog ut på tiden,tog cirka en månad innan den gick igenom. Under denna tid var jag dum nog att köpa en annan dator från webhallen vilket jag absolut inte skulle ha gjort.
Inväntat med betalning för att få en justerad faktura för retur. Får tillslut en ny faktura,men med tex uppläggningsavgiften kvar för den gamla datorn samt flera extra avgifter.

Mailade de den 7 feb om att fakturan är felaktigt och önskar en ny faktura. 3 veckor går inget svar. Nu börjar jag tappat mitt tålamod. Skriver ut på social medier om att de inte svarar. Tillslut svarar fb chatten mig. De hänvisar till tekniska fel och att inga avgifter ska behöva betalas in. Väntar och väntar. Från med mars börjar webhallen hota med inkasso och avgifter stiger. Börjar maila kring 30 Mail per dag från och med mars månad.
Får sen svar här över forumet att det fortfarande är tekniska problem. Tror de själva att man går på den lögnen. Allt handlar om att de hatar mig som kund. Dels hade jag fått priset justerar på datorn, och summan som alla extra avgifter uppgår till Är
Kring samma belopp som justeringen ligger på. Det går inte skylla på tekniska problem i två månaders tid. Då ser man till att kompensera kunden. Eller justera fakturan. För såhär svårt kan det ej vara med en enkel justering. ! Mitt tålamod är bortom slut ! Nästa steg är att gå ut i media.
@webhallen

Har du bestridit fakturorna så de inte går till inkasso? och det låter som du ska koppla in ARN och konsumentrådgivare istället

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Moderator
Forumledare

För att inflika lite nyans i det hela så har du även fått det här svaret via det här forumet:

Skrivet av Webhallen:

Kevin.......
Jag har försökt hjälpa dig över Facebook och berätta för dig att det är ett automatiskt system som vi inte kan styra gällande automatutskick och detta något vår IT jobbar med att lösa, och att dessa avgifter ej är något du kommer att betala men att du misstror mig och kallar mig för lögnare för vår kundtjänst, kallar oss för alla slags nedvärderande ord, spammar våra chatter, mailkorgar, inlägg på sociala medier är däremot något vi inte riktigt kan hjälpa dig med.

Vi har bett dig ha tålamod då du och andra kunder är i samma sits men ändå kontrar du med extremt otrevliga mail och spammar överallt (och hotar med att spamma mer?), vi ska vara helt ärliga här, vi vill inte riktigt ha dig som kund längre heller, det är inte rimligt att behandla någon kundtjänst på detta vis och du bör skämmas.

Jag rundar av min sista kommunikation med dig här och avslutar med dessa ord.

Inkassokraven är tomma hot från ett automatiskt system som ej kommer gå vidare, det är en del av buggen vi jobbar på.
Avgifter du ska betala enligt ovan är också felaktiga och du ska ej betala dessa.
Dina pågående betalningar där du faktiskt ska betala BÖR du betala däremot.

/Patrik

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av prada1:

Allt handlar om att de hatar mig som kund.

Du överdriver inte lite nu eller?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Du överdriver inte lite nu eller?

Fast om det NordhNet citerar ovan stämmer så är det nog sant

TS: Du går helt fel väg för att få någon rätta på det där.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av prada1:

Webhallen har verkligen gått från ett seriöst företag till ett av de värsta
Allt började i januari månad. Köpte en dator där men den motsvarande ej mina förväntningar. Genomförde en retur. Denna retur drog ut på tiden,tog cirka en månad innan den gick igenom. Under denna tid var jag dum nog att köpa en annan dator från webhallen vilket jag absolut inte skulle ha gjort.
Inväntat med betalning för att få en justerad faktura för retur. Får tillslut en ny faktura,men med tex uppläggningsavgiften kvar för den gamla datorn samt flera extra avgifter.

Mailade de den 7 feb om att fakturan är felaktigt och önskar en ny faktura. 3 veckor går inget svar. Nu börjar jag tappat mitt tålamod. Skriver ut på social medier om att de inte svarar. Tillslut svarar fb chatten mig. De hänvisar till tekniska fel och att inga avgifter ska behöva betalas in. Väntar och väntar. Från med mars börjar webhallen hota med inkasso och avgifter stiger. Börjar maila kring 30 Mail per dag från och med mars månad.
Får sen svar här över forumet att det fortfarande är tekniska problem. Tror de själva att man går på den lögnen. Allt handlar om att de hatar mig som kund. Dels hade jag fått priset justerar på datorn, och summan som alla extra avgifter uppgår till Är
Kring samma belopp som justeringen ligger på. Det går inte skylla på tekniska problem i två månaders tid. Då ser man till att kompensera kunden. Eller justera fakturan. För såhär svårt kan det ej vara med en enkel justering. ! Mitt tålamod är bortom slut ! Nästa steg är att gå ut i media.
@webhallen

Alltsåå, Du får börja lugna ner dig. Har du skickat 30 mail är det kanske nått galet hos dig också? Dom har ju svarat dig

Permalänk
Medlem

Så skönt att för en gång skull få se båda sidor av ett mynt i såna här ärenden.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Alltsåå, Du får börja lugna ner dig. Har du skickat 30 mail är det kanske nått galet hos dig också? Dom har ju svarat dig

30 mail per dag, i 30 dagar. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av prada1:

Webhallen har verkligen gått från ett seriöst företag till ett av de värsta
Allt började i januari månad. Köpte en dator där men den motsvarande ej mina förväntningar. Genomförde en retur. Denna retur drog ut på tiden,tog cirka en månad innan den gick igenom. Under denna tid var jag dum nog att köpa en annan dator från webhallen vilket jag absolut inte skulle ha gjort.
Inväntat med betalning för att få en justerad faktura för retur. Får tillslut en ny faktura,men med tex uppläggningsavgiften kvar för den gamla datorn samt flera extra avgifter.

Mailade de den 7 feb om att fakturan är felaktigt och önskar en ny faktura. 3 veckor går inget svar. Nu börjar jag tappat mitt tålamod. Skriver ut på social medier om att de inte svarar. Tillslut svarar fb chatten mig. De hänvisar till tekniska fel och att inga avgifter ska behöva betalas in. Väntar och väntar. Från med mars börjar webhallen hota med inkasso och avgifter stiger. Börjar maila kring 30 Mail per dag från och med mars månad.
Får sen svar här över forumet att det fortfarande är tekniska problem. Tror de själva att man går på den lögnen. Allt handlar om att de hatar mig som kund. Dels hade jag fått priset justerar på datorn, och summan som alla extra avgifter uppgår till Är
Kring samma belopp som justeringen ligger på. Det går inte skylla på tekniska problem i två månaders tid. Då ser man till att kompensera kunden. Eller justera fakturan. För såhär svårt kan det ej vara med en enkel justering. ! Mitt tålamod är bortom slut ! Nästa steg är att gå ut i media.
@webhallen

Och vad exakt motsvarade den datorn inte dina förväntningar ??? du borde läsa på lite mera vad exakt du ska ha för dator, eller be nån hjälpa dig nästa gång. innan man börjar gnälla på butikerna eller så bygger du datorn själv nästa gång etc eller ber nån som kan bygga den åt dig för en peng

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Låter som om webhallen har anslutit sina betalsystem till SkyNet ?

Jag har haft en liknande erfarenhet med Telia - de kunde "omöjligt" rätta en faktura på ett smidigt sätt. Detta resulterade i att jag fick betala in ett överskott som sedan krediterades i flera steg, med veckors väntan för varje delmoment.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

30 mail per dag, i 30 dagar. 😅

Det är ju …. Jäääättemånga mail! 😂

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

Det man i huvudsak kan ta med sig härifrån är ju att det alltid är bäst att ringa. Varken mejl, trådar och chattar i sociala medier, SweClockers forum eller diverse spamhot har något att sätta emot ett hederligt telefonsamtal.

Jag hänger inte riktigt med i svängarna här. Hur ser den här faktureringen mer exakt ut? Väntar du fortfarande på en slutgiltig, justerad faktura som Webhallen menar ska komma? Har du fått en faktura som gäller för den produkt du har köpt, men vars belopp du tycker borde justeras som kompensation? Eller har du bara bestämt dig att bestrida fakturorna hemma vid köksbordet som en rättshaverist, och helt sonika skitit i att betala någonting överhuvudtaget och mejlbombat dem istället?

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Blir lite väl mycket lynchstämning här nu.
Tänk på att hålla det hela sakligt, tack

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Det man i huvudsak kan ta med sig härifrån är ju att det alltid är bäst att ringa. Varken mejl, trådar och chattar i sociala medier, SweClockers forum eller diverse spamhot har något att sätta emot ett hederligt telefonsamtal.

Jag hänger inte riktigt med i svängarna här. Hur ser den här faktureringen mer exakt ut? Väntar du fortfarande på en slutgiltig, justerad faktura som Webhallen menar ska komma? Har du fått en faktura som gäller för den produkt du har köpt, men vars belopp du tycker borde justeras som kompensation? Eller har du bara bestämt dig att bestrida fakturorna hemma vid köksbordet som en rättshaverist, och helt sonika skitit i att betala någonting överhuvudtaget och mejlbombat dem istället?

Låter som att han har två öppna fakturor?
Den gamla returen som av tekniska fel blivit.. fel.
Samt den nya datorn där han helt enkelt inte har betalat ännu då han väntar på att den första blir korrekt.
Kanske. Något otydligt.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

900 mejl, är det lagligt. Det låter som misstänkt ofredande tycker jag. Alltså hänsynslöst beteende i form av mejlterror. Det är ju sådant som man normalt bara läser om i tidningarna. Man åtalad för ofredande efter hundratals sms

Någonstans måste man kunna besinna sig.

Permalänk
Medlem

Behandla kundtjänst som din närmaste (goda) vän. Ring och prata med dem, och var realistisk. Lös problemen/problemet tillsammans. Går inte det så, försök visa förståelse att det kan vara utom kundtjänstens händer.

Permalänk
Medlem

TS har onekligen gjort fel här, att mass-maila på detta sätt är inte acceptabelt.
Det sagt så har TS, i alla fall från början, en god poäng. Att hen får fakturor som inte stämmer och *dessutom hotas med inkasso* kan få vem som helst att surna till om än TS tagit det hela till extrema nivåer.

Datastrul i all ära, men en stor återförsäljare som Webhallen har råd att köpa in kompetent IT, detta är pinsamt. Om problem uppstår så måste det *snabbt och tydligt* kommuniceras till kund, att de sen skickas ut rena hot om inkasso är direkt olämpligt.
Webhallen har en skyldighet att kunder hanteras korrekt och att, vid problem, kunden meddelas om detta och att problem åtgärdas snarast.
Det är direkt osannolikt att Webhallen inte skulle kunna stoppa automatiska mail om inkasso eller liknande, direkt omöjligt att de inte skulle kunna skicka ut ett mail/skriva en varning på hemsidan att de har problem.

Två fel gör inte ett rätt, och båda har fel här på olika sätt.
Webhallen har rätt att inte vilja ha TS som kund, och TS har rätt att ifrågasätta Wehallens agerande eller bristen på detsamma.
Skärpning, för båda parter.

Permalänk
Hedersmedlem

@prada1 *Tråd låst*

Iom. att tråden enbart är till för att skriva av sig/använda som bollträ har jag låst den i enlighet med §3.4 i forumreglerna. Dessutom har du fått svar här.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...