Halo the TV-series - Släpps den 24 mars

Permalänk
Avstängd

Tänker vänta och avgöra när hela serien är ute. Men jag har inte spelat Halo så om serien inte stämmer helt mot spelen kommer inte att påverka mig det minsta. Men betyg/omdömen lär ju bli väldigt färgade av fans till spelen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jawik:

Tänker vänta och avgöra när hela serien är ute. Men jag har inte spelat Halo så om serien inte stämmer helt mot spelen kommer inte att påverka mig det minsta. Men betyg/omdömen lär ju bli väldigt färgade av fans till spelen

Serien hade inte behövt följa just spelen, finns massvis med annan lore också.

Men serien är inte ens canon till Halo-universumet. Så vad är då ens poängen att göra en serie som heter Halo?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Fick inte detta att lira, står bara 7 dagar gratis, xboxgamepass5 som promo fungerar inte heller.

Jag körde game pass appen på pc, sen redeem och så öppnades edge, väl där såg jag inga tecken tecken på att det skulle vara ett erbjudande, klicka på signup och där var promo code förifyllt.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

Serien hade inte behövt följa just spelen, finns massvis med annan lore också.

Men serien är inte ens canon till Halo-universumet. Så vad är då ens poängen att göra en serie som heter Halo?

För att rida på ett etablerat varumärke och få extra uppmärksamhet kanske (och sen bli sågad av fansen).

Men för de som inte spelat spelen så måste ju serien stå på egna ben.

Permalänk
Medlem

Minimal S P O I L E R nedan!

Detta måste väl ändå vara en nod till det där spelet som börjar på Mass och slutar på Effect?

https://i.imgur.com/LIsMdnf.png

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Alltså, ska man behöva leka pirat för "bästa" kvalitet? Installerade nyss Paramount+ på min Shield TV Pro 2019, ingen Dolby Vision, inte ens HDR triggas på Halo. En snabb sökning på the internet säger att det finns 4k med Dolby Vision att få tag på.. surt..

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Vad jag förstått är det avsnitt 2 där det går utför. Men vi får väl se helheten när allt släppts.

Alla previews som funnits att läsa är begränsat till de två första avsnitten också. Lite udda att det kommit en drös med recensioner på endast två avsnitt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Alla previews som funnits att läsa är begränsat till de två första avsnitten också. Lite udda att det kommit en drös med recensioner på endast två avsnitt.

Det är väl industristandard att recensenter och reklamare, eller influerare, bara ges ett smalt urval avsnitt att berätta om. Tycker mig höra att en serie på låt säga 10-12 avsnitt brukar ge utslag i 2-3 avsnitt för recensenter att ta del av i förtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Alltså, ska man behöva leka pirat för "bästa" kvalitet? Installerade nyss Paramount+ på min Shield TV Pro 2019, ingen Dolby Vision, inte ens HDR triggas på Halo. En snabb sökning på the internet säger att det finns 4k med Dolby Vision att få tag på.. surt..

Kan ju tillägga i den här tråden också att det är likadant för mig på en AppleTV4k.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta och hoppas på det bästa. Annars har jag mer hype för The boys season 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Det är väl industristandard att recensenter och reklamare, eller influerare, bara ges ett smalt urval avsnitt att berätta om. Tycker mig höra att en serie på låt säga 10-12 avsnitt brukar ge utslag i 2-3 avsnitt för recensenter att ta del av i förtid.

Ah, okey det visste jag faktiskt inte. Känns ju skevt, som att recensera en film baserat på inledande 30 minuterna.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Jag körde game pass appen på pc, sen redeem och så öppnades edge, väl där såg jag inga tecken tecken på att det skulle vara ett erbjudande, klicka på signup och där var promo code förifyllt.

Samma här förutom att promo code inte var ifyllt

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Tittade precis på första avsnittet.

Positivt överraskad!

Fånig äventyrs-Sci-Fi med helt okej skådespel och duglig VFX i ett intressant universum, perfekt ingredienser för en underhållande serie.

Serien följer inte spelen linjärt och nu har det ju bara släppts ett avsnitt, men får lite känslan av att storyn i det stora hela är samma, men som om det var i en annan tidslinje där vägen till dom avgörande punkterna är annorlunda.

Vill man ha en Emmy vinnande serie som är 100% baserat på spelen så kommer man nog bli besviken, men räcker det med en AA sci-fi serie där man får se Master Chief skjuta Covenants med miniguns och flyga rymdskepp så är nog den här serien något man kan fastna framför.

edit: kan vara så att kvaliteten sjunker avsevärt i kommande avsnitt, men det hoppas jag inte.

Mycket bra sammanfattning, instämmer till 100%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Mycket bra sammanfattning, instämmer till 100%.

Enligt reviews är EP2 en "filler" så ja tydligen störtdyker det vilket gjorde att recensenter fick lite av en bitter smak i munnen då dom fick se EP1 och EP2 vad jag läst.
Så då blev deras fråga, är EP3 bra?

Permalänk
Avstängd

Lite mer påkostat Starship Troopers scifi-tjoffs med Master Chief vid rodret. Duger helt fint.

Väntade mig aldrig att det skulle kännas som att få se första Sagan om Ringen-filmen på bio.

Det mesta är B eller C nuförtiden men ibland stöter man på A som t.ex. "Mr. Robot" och "Arcane". I slutändan är det ändå rätt så subjektivt.

Vissa fans rasar säkert över denna skildring av Halo medan andra glädjegråter över att äntligen få se Halo i live-action.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

Jag försökte se Halo igår på Paramount+ hemsida och det gick sådär. Bildkvaliten är under all kritik. Bilden är bra i tio sekunder och sen blir det typ 240p i fullskärm resten av tiden. Testat 4 olika webbläsare, slagit av adblockers, startat om router osv. Andra filmer och serier på Paramount+ fungerar jättebra att se på, på Paramount+ Bad brodern testa hos sig och det fungerade enligt honom bra och bra bildkvalite.

Jag tänkte prova med deras app på Xboxen. Vilket sa unavailable. Jag tänkte att jag tar ner den på min LG TV då den ska finnas där, nope, ingen app att installera för Paramount+. Jag har andra streaming tjänster och det fungerar bra där också. Tur att det är trial period, tänker inte betala 69kr för 240p i fullskärm.

Visa signatur

Motherboard: ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 | Processor: AMD Ryzen 5900X | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig spelat spelet men gillar sci-fi och första avsnittet var lovande så blir till att följa serien och hoppas att den inte spårar ur.

Permalänk
Medlem

Blev riktigt taggad när man fick reda på att en "riktig" serie skulle släppas, förväntningarna sjönk efter de initiala recensionerna kom men efter att ha sett första avsnittet är jag fan taggad att se mer
Dock sög ljudet något fruktansvärt.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk

Såg första avsnittet inte dåligt gjort men jag skulle vilja ha annan start.

Jag gillar konceptet, människan börjar erövra rymden. De stöter på en främmande art, kanske attackerar dem andra arten först i det dolda. Det finns hur många scenarier som helst. Och det bygger upp en liten bakgrund. Sedan spinner de vidare.

Nu känns det som att man har börjat i säsong 2 redan direkt och det då ska komma lite intriger, allt är kanske inte som de verkar etc. Jag hatar tröga serier men tycker detta koncept är fel. På samma sätt som en serie om stålmannen, spindelmannen etc ska börja innan han fick egenskaperna.

Bortsett från detta så kan det bli bra. Jag gillar dock scifi för att just se scifi, för mycket interna saker kan göra att jag ratar serien. Jag vill inte se Halo serien där det i huvudsak handlar om konflikter bland människor, där de enstaka gånger tar med någon aliens som de skjuter mer som en dold produktplacering att de säljer Halo spel. Nå vi får se hur serien utvecklas.

*edit*
Jag kollade trailern nu efter första avsnittet och det ser lovande ut.

*edit2*
Jag kollade en sammanfattning av timeline från spelen och jag känner bara ett ord. -Boring
Men storyn i spelen var bara lite bakgrundsinformation och spelen var roliga ändå.
Det jag funderar på är hur serien kommer att utvecklas.

Permalänk
Medlem

Alltså, animationerna i fighten, vad var det? Kändes ju som nån som öppnat sitt animationsprogram för första gången?
Jag börjar förstå varför man använder "motion cap" fortfarande, om det här är nivån man får annars. Gick ju inte att ta det seriöst, satt och garvade hela tiden.

Resten av avsnittet var väl okej, kommer nog se ep 2 också i alla fall. Men just den här fighten, herregud, så cheesy. Sprang runt och skrek ut lite random orders. Lyfte upp lite vapen och skulle sen göra nån mic-drop när det kastades iväg. Switchar över till first person view. Herregud alltså, det var bland det tröttaste jag sett.

Hade man bara tagit bort den första fighten hade jag iaf fått ett dubbelt så bra intryck.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Alltså, animationerna i fighten, vad var det? Kändes ju som nån som öppnat sitt animationsprogram för första gången?
Jag börjar förstå varför man använder "motion cap" fortfarande, om det här är nivån man får annars. Gick ju inte att ta det seriöst, satt och garvade hela tiden.

Resten av avsnittet var väl okej, kommer nog se ep 2 också i alla fall. Men just den här fighten, herregud, så cheesy. Sprang runt och skrek ut lite random orders. Lyfte upp lite vapen och skulle sen göra nån mic-drop när det kastades iväg. Switchar över till first person view. Herregud alltså, det var bland det tröttaste jag sett.

Hade man bara tagit bort den första fighten hade jag iaf fått ett dubbelt så bra intryck.

Dold text

du satte rätt så bra ord på hur jag upplevde första striden, dock så satt jag inte och skrattade utan det blev mest /facepalm
men komme ge någr avsnitt tror jag.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

Såg lite av andra avsnittet på Halo nu och jag blev lite positiv överraskad. Jag var rädd för att jag skulle känna saknad av att säga upp paramount abonnemanget, men nu så slipper jag saknaden.

Jag vill kolla på filmer/serier för att koppla av. Och Halo verkar vara värsta dokusåpan med diverse intriger. Säkert roligt för den som tvärtom vill ha lite mer sådant att fundera på.

Permalänk
Medlem

Såg det andra avsnittet och serien lockar mig fortfarande, jag förstår inte att det talades om att avsnitt två skulle vara dåligt men det kanske är för de som kommer ifrån spelet istället för att gilla science fiction.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lacusmons:

Jag försökte se Halo igår på Paramount+ hemsida och det gick sådär. Bildkvaliten är under all kritik. Bilden är bra i tio sekunder och sen blir det typ 240p i fullskärm resten av tiden. Testat 4 olika webbläsare, slagit av adblockers, startat om router osv. Andra filmer och serier på Paramount+ fungerar jättebra att se på, på Paramount+ Bad brodern testa hos sig och det fungerade enligt honom bra och bra bildkvalite.

Jag tänkte prova med deras app på Xboxen. Vilket sa unavailable. Jag tänkte att jag tar ner den på min LG TV då den ska finnas där, nope, ingen app att installera för Paramount+. Jag har andra streaming tjänster och det fungerar bra där också. Tur att det är trial period, tänker inte betala 69kr för 240p i fullskärm.

Betalar du för det och det inte blir bra kvalitet så ladda ned det. Ser inget fel i att ladda ned något jag har betalat för om jag inte får vad jag betalat för.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av Snubb1:

Såg det andra avsnittet och serien lockar mig fortfarande, jag förstår inte att det talades om att avsnitt två skulle vara dåligt men det kanske är för de som kommer ifrån spelet istället för att gilla science fiction.

Jag tycker först att det är ett väldigt litet intresse av serien emot vad jag hade förväntat mig.
Nå när de gör en film/serie så kan de välja att rikta in sig på olika målgrupper. Ta Star Gate SG1, Star Gate Atlantis, Star Trek Universe. Även Olika Star Trek finns de gamla serierna och Deep Space Nine, sedan Discovery, Picard.
Olika serier av samma genre tilltalar olika personer.

De första serierna av Star Gate och Star Trek var fokus på just science fiction och lite action. De sista serierna är mer drama, dokusåpa hållet.

Och min känsla är att Halo kommer bli en serie som Star Trek Discovery och Picard, star Gate Universe och Foundation på Apple tv. Om man gillar dessa serier eller inte beror väldigt mycket på om man gillar den typ av drama eller inte.

När det gäller Halospelen. Så ytterst få som hatar action gillar dessa spel. Huruvida de som spelar spelet även gillar de små filmsnuttar som finns i spelet är en annan fråga. För min egen del mindes jag inte ens vad de handlade om, jag tror att jag brukade klicka bort dem.

Nå jag har ett intresse av storyn men tycker den går helt fel väg. Sedan när jag kollade in storyn för Halo så är det inget som tilltalar mig. Jag vill ha mer story som handlar om invaders som av någon anledning startar krig. Halostoryn utan att spolila börjar för mig likna religion.

Halo Storyn på 3 minuter. Mycket spoilers: https://www.youtube.com/watch?v=p9oIUv9cOw8

Permalänk
Medlem

Gillar första avsnittet på Halo serien men det är en sak jag stör mig på, hur kan Paramount+ vara så brutalt j`vla dålig kvalite?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Avstängd

Jag tycker Haalåå är supermysigt (3 avsnitt in nu) även om jag aldrig spelat spelet men känner igen ikoniska Master Chief.

Jag förväntar mig ingen livsförändrande tittarupplevelse eller en serie som jag kommer att prata med folk om i flera månader efteråt.

En simpel sci-fi-serie baserat på Halo helt enkelt!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

Till dom som tycker att bildkvalitén är usel på Paramount+, jag använder Tele2 play och chromecast till tvn. Tycker det är bra bild. Fick tjänsten gratis men förutom Halo tittar jag inte på nåt där. Utbudet är inte så jättebra men vill man se Halo kanske det är ett alternativ.

Permalänk
Medlem

Började titta här om dagen. hade noll förväntningar.
tycker det är helt ok än så länge.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Gällande kvalitet, jag sätter igång avsnittet via webben men ser det inte, sen tillhandahåller vänner på internet en 4k version med DV som jag tittar på
Gällande serien, tror jag gillar den, inget mästerverk direkt men lagom bra gjord och underhållande

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!