Halo the TV-series - Släpps den 24 mars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Du vet att man kan köpa en månad och sen säga upp det direkt? ;D

Så gör jag med Disney+ när det kommer något som är värt att se, typ Mandalorian. Eller The Expanse på Amazon.

Men i övrigt håller jag med om att det börjar bli rätt löjligt många tjänster nu.. Hatten och det mörka seglet syns vid horisonten.

Det kan man, men det är just exakt den typen av otymplig och jobbig hantering av tjänster som gör att man till slut skiter fullständigt i produkten.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig spelat Halo-spelen men jag är sci-fi torsk och professionellt vfx-torsk. Konsumerar all form av film/serier med mycket vfx-fluff så den här serien ser väldigt intressant ut. Paramount+ känns dock... Betalar redan för netflix, hbo, prime och disney.

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Jag hoppas tv-serien har samma fysik som spelen. Kan bli kul att se fordon på flera ton flyga om kring som löv i standard gravitation

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Comhem+/Tele2+ har innehåll från Paramount+. Och är man kund hos något av de två så får man deras streamingstjänst gratis i 12 månader.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Kommer absolut inte under några omständigheter skaffa Paramount+.

Det räcker. Jag har redan Netflix, Disney+, HBO Max, Amazon Prime, Cmore, Viaplay.......

Det är nästan som att de stora medieföretagen aktivt försöker tvinga en människa tillbaka till att sätta på sig hatten som tillhör de ute på haven under svart flagg.

Skrivet av Lagerlöf:

Du vet att man kan köpa en månad och sen säga upp det direkt? ;D

Så gör jag med Disney+ när det kommer något som är värt att se, typ Mandalorian. Eller The Expanse på Amazon.

Men i övrigt håller jag med om att det börjar bli rätt löjligt många tjänster nu.. Hatten och det mörka seglet syns vid horisonten.

Precis, så gör jag också med HBO Max, Discovery (OS), Viaplay (världscupen i längdskidor) etc.
Säger upp 1 eller 2 månad efter beroende på om jag sett klart.

De fasta tjänster vi har är Netflix, Disney och Amazon.

Jag är riktigt sugen på att skaffa paramount+ pga 2st serier

https://www.imdb.com/title/tt13991232/?ref_=nv_sr_srsg_0
https://www.imdb.com/title/tt4236770/?ref_=nv_sr_srsg_0

OT: ska bli kul med HALO-serien.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av 925a:

Jag har aldrig spelat Halo-spelen men jag är sci-fi torsk och professionellt vfx-torsk. Konsumerar all form av film/serier med mycket vfx-fluff så den här serien ser väldigt intressant ut. Paramount+ känns dock... Betalar redan för netflix, hbo, prime och disney.

Som nämnts ovan, Se the expanse om du inte redan sett den. Bästa sci-fi-serien.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Hade garanterat tittat på den OM dom hade släppt den på Netflix, Amazon Prime eller HBO. Men att skaffa ytterligare en streaming tjänst känns inte lockande. 3 räcker och egentligen är det för mycket.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Idag släpps första avsnittet! Såg även att Microsoft kör någon deal, så de som har Xbox Game Pass Ultimate får 30 dagar Paramount+ gratis

Någon tänkt kolla pilotavsnittet ikväll? Jag är sjukt nyfiken på hur helheten känns, fått så blandade intryck från de teasertrailers som släppts.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av landmarks:

https://www.youtube.com/watch?v=nDxF02MoNDE&t

Idag släpps första avsnittet! Såg även att Microsoft kör någon deal, så de som har Xbox Game Pass Ultimate får 30 dagar Paramount+ gratis

Någon tänkt kolla pilotavsnittet ikväll? Jag är sjukt nyfiken på hur helheten känns, fått så blandade intryck från de teasertrailers som släppts.

Jag tror att det kommer vara skit, men ska nog försöka se det ändå mest för att det är coolt att serien finns. Men verkligen synd att de tog tomtar som inte ens spelat spelen, för att skapa en serie.. om ett spel.. ^^

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Hoppade på Paramount+ idag, får se dock om det blir piloten redan ikväll eller senare.
Men det kom ju lite reviews förra veckan baserad på de två första avsnitten och det verkar ju verkligen inte lovande.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Lagerlöf:

Jag tror att det kommer vara skit, men ska nog försöka se det ändå mest för att det är coolt att serien finns. Men verkligen synd att de tog tomtar som inte ens spelat spelen, för att skapa en serie.. om ett spel.. ^^

Yee det där är alltid tråkigt. Samma sak när det görs något på en bok och det känns som att de som skrivit manuset inte ens läst baksidan av boken.
Givetvis är det fritt att tolka verk på eget vis och det blir aldrig exakt samma, men det blir så off när allt utom namn är olika typ.

Permalänk

Från vad jag har sätt så ser det inte bra ut, tidiga recensioner hjälpte inte (dock så är de flesta recensioner från större företag helt värdelösa). Så får väl hoppas att den åtminstone blir sevärd. Men ingen Master Chief eller andra intressanta karaktärer som är med, och en massa retcon som de har gjort så är hoppet lite.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frejoh466:

Från vad jag har sätt så ser det inte bra ut, tidiga recensioner hjälpte inte (dock så är de flesta recensioner från större företag helt värdelösa). Så får väl hoppas att den åtminstone blir sevärd. Men ingen Master Chief eller andra intressanta karaktärer som är med, och en massa retcon som de har gjort så är hoppet lite.

Är inte MC med alls? Han var väl med i trailern?

Angry Joe har släppt review på första två avsnitten, lät inte så bra därifrån heller

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Nope. Tillhör en av de (möjligtvis) få människor som aldrig gillat Halo.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Känns inte riktigt som att det behövs en Halo-serie, gör bättre spel så man kan vara en aktiv del i att utforska världen och inte bara få den serverad ur en vinkel

Permalänk

Paramount+ har jag alltid varit fundersam på men jag gillar inte det ska vara så svårt att söka vad som finns där i sveirge? Hur vore det för streamtjänster att ha hela deras utbud sökbart och sedan om man vill köpa först då kan man kolla?

Angående Halo så är jag inte den som fördömer serien och den kan bli bra om serien handlar om kriget och konflikterna.
Inte om serien som typ 99% av alla dagens scifi serier främst handlar om att lista ut vem som har legat med vems fru och liknande intergalaxiska frågor. Där Scifi endast talar om att miljön dessa konflikter är i utspelar sig i rymden.

Permalänk
Medlem

Så man får 30 dagar Paramount+ med Game Pass för att kunna se Halo-serien, men första avsnittet visas idag och sista visas den 19 maj enligt IMDB? Blir väl till att vänta med att casha in denna perk.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Nope. Tillhör en av de (möjligtvis) få människor som aldrig gillat Halo.

Egentligen så bör jag gilla Halo. Sci-fi, aliens och allt.
Men aldrig fastnat för det

Tror inte jag kommer se serien. Kanske om den får väldigt bra mottagande. Men lutar ju inte åt det hållet tyvärr.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Snusfri

Har noll intresse av Halo, men 30 dagars gratis P+ kan man testa iaf.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Egentligen så bör jag gilla Halo. Sci-fi, aliens och allt.
Men aldrig fastnat för det

Tror inte jag kommer se serien. Kanske om den får väldigt bra mottagande. Men lutar ju inte åt det hållet tyvärr.

För mig var det för att det var låst som FPS på konsol när det var hype, jag hade visserligen tillgång till Xbox, men spela FPS med handkontroll går helt enkelt inte för mig. Fanns många andra spel som lockade mer

Permalänk
Medlem

Kommer kika på den men först när hela säsongen finns att se.
Hatar att behöva vänta.
Sen kommer det bli via IPTV
Då jag redan har 9(!!!) streamingtjänster jag betalar för, så kommer inte att skaffa en till bara för en serie...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Märkte att Paramount+ ingår med Telenor Stream, så är väll dags att testa den tjänsten då när jag ändå betalar för den

Som många andra har jag inte heller så stora förhoppningar. Bara hur Master Chief rör sig i trailern får en att undra hur fan han ska kunna gör mer i combat än att stå till och skjuta från höften.

Aja, tebax om en timme när jag sett första avsnittet.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Yee det där är alltid tråkigt. Samma sak när det görs något på en bok och det känns som att de som skrivit manuset inte ens läst baksidan av boken.
Givetvis är det fritt att tolka verk på eget vis och det blir aldrig exakt samma, men det blir så off när allt utom namn är olika typ.

Skulle jag göra en film om ett spel skulle jag beodra alla att gå hem och spela igenom spelen, alternativt det första för att få lite känsla om vad det handlar om åtminstone.
Likadant med böcker.
Gör man det inte ska man göra det väldigt klart för alla fans att vi tolkar detta på vårt eget sätt. vi har bara tagit namnet och inte mycket mer.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Har tittat på avsnittet.. Jag är mer än nöjd och jag är imponerad. Det är allt jag vill säga

Permalänk
Medlem

Kommer säkert ge den ett försök bara för att det är Halo men väntar tills alla avsnitten finns att se, finner mycket mer nöje i att sträckkolla flera avsnitt så inte hypen lägger sig mellan veckorna om det är bra.

Tycker vissa saker ser lite för mycket "spelfilm" ut, alltså när CGI och verkligheten clashar för hårt och ser helt separata ut.

I övrigt vill jag rekommendera folk att läsa vissa av Halo-böckerna. Åtminstone de första 3 och då börja med "The fall of Reach". Väldigt lättläst sci-fi som verkligen förmedlar en känsla av hur körd människorasen är i det universumet.

Permalänk
Medlem

För mig som aldrig spelat något Halo-spel så skulle den kunna vara intressant, men för Halo-fans känns den mer tveksam.

“We didn't look at the game. We didn't talk about the game,” he said, much to the ire of Halo fans around the world. “We talked about the characters and the world. So I never felt limited by it being a game.”

https://www.thegamer.com/halo-paramount-plus-showrunner-steve...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Tittade precis på första avsnittet.

Positivt överraskad!

Fånig äventyrs-Sci-Fi med helt okej skådespel och duglig VFX i ett intressant universum, perfekt ingredienser för en underhållande serie.

Serien följer inte spelen linjärt och nu har det ju bara släppts ett avsnitt, men får lite känslan av att storyn i det stora hela är samma, men som om det var i en annan tidslinje där vägen till dom avgörande punkterna är annorlunda.

Vill man ha en Emmy vinnande serie som är 100% baserat på spelen så kommer man nog bli besviken, men räcker det med en AA sci-fi serie där man får se Master Chief skjuta Covenants med miniguns och flyga rymdskepp så är nog den här serien något man kan fastna framför.

edit: kan vara så att kvaliteten sjunker avsevärt i kommande avsnitt, men det hoppas jag inte.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

https://www.youtube.com/watch?v=nDxF02MoNDE&t

Idag släpps första avsnittet! Såg även att Microsoft kör någon deal, så de som har Xbox Game Pass Ultimate får 30 dagar Paramount+ gratis

Någon tänkt kolla pilotavsnittet ikväll? Jag är sjukt nyfiken på hur helheten känns, fått så blandade intryck från de teasertrailers som släppts.

Fick inte detta att lira, står bara 7 dagar gratis, xboxgamepass5 som promo fungerar inte heller.

Permalänk
Avstängd

Vad jag förstått är det avsnitt 2 där det går utför. Men vi får väl se helheten när allt släppts.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Är inte MC med alls? Han var väl med i trailern?

Han är med, men vad jag har hört så är han bara en sid karaktär och vissas bara ett fåtal gånger.