Veckans fråga: Hur många streamingtjänster använder du?

Permalänk
Melding Plague

Veckans fråga: Hur många streamingtjänster använder du?

Strömmande av filmer, musik och spel har blivit allt mer populärt det senaste årtiondet. Hur många använder du totalt?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

"För många"

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

HBO Max, Disney+ och Tele2 Play+

Avslutade Netflix när de höjde till 159. Hoppade på HBO när de hade erbjudandet "halva priset resten av livet" så betalar 44,50 kr per månad för det.

Kanske hoppar tillbaka till Netflix om några måndader och kollar igenom det bästa och avslutar efter 1-2 månader igen.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Amzon Prime, Netflix, HBO max, Disney.
Ska säga upp någon, dock inte Prime, den är så pass billig.

Edit:
Kom ju på att jag svarade fel på frågan.
De övre är bara betaltjänster jag använder. Sedan använder jag:

SVT play, tv4 play, gratisavsnitt på discovery

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Noll!

Sparar otroligt mycket pengar! Så mycket att jag kommer ha råd med en RTX 6080 Ti om fem år.

Permalänk
Medlem

Netflix och Disney+

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Använder Netflix, Prime Video, HBO Max, Prime Music samt Tidal. Så 3st video-streaming och 2 ljud-streaming.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Rubriken "Hur många streamingtjänster använder du?" och själva frågan "Hur många streamingtjänster har du?" är ganska olika saker...

Ser verklig risk att svaren kommer avse olika saker

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Netflix, Apple TV+, Viaplay, Disney Plus, Prime Video, Spotify, HBO Max.
Delar abbonemang med släkt och vänner så det minskar kostnaden väldigt mycket.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Inga.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Netflix, Hayu, Disney+, Prime, F1TV, Spotify

Permalänk
Medlem

Eftersom att jag väljer att svara på frågan ni ställer snarare än frågan ni säkert tänkte ställa.

C More (ishockey)
Disney Plus
HBO Max
Spotify
Youtube
Twitch

Permalänk
Medlem

Enbart Viaplay, bara för att det ingår i kanalpaketet.
Hade Netflix ett tag tidigare men det är sedan länge uppsagt eftersom jag inte tittade tillräckligt mycket.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Spotify

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

För många...
Netflix, HBO Max, Disney+, Amazon Prime, AppleTV+ och Tele2play.
AppleTV+ och Tele2play ingick vid köp av ATV respektive telefon/mobilabbonnemang dock.
Amazon tänkte jag egentligen bara ha för att se wheel of time men har insett att jag köper såpass mycket på amazon så den får vara kvar. Disney och HBO tog jag på helårserbjudande, kommer nog inte ha dem löpande sen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Lade min röst på 2-3 då jag bara betalar för två, nämligen Netflix och Disney+.
Använder dock andra gratistjänster som ViaFree och SVT Play.

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

Apple Music
Netflix, delat abonnemang
Viaplay, delat abonnemang
HBO
Prime

Testar Disney och Paramount lite då och då.
Glömde Apple TV+ också.

Glömsk
Permalänk
Medlem

Inte ens intressant att skaffa streaming tjänst när det är så många olika med en serie på varje jag vill se

Permalänk
Medlem

Beror väl på lite hur man räknar.... Det jag använder regelbundet är:

* Netflix (betalar)
* HBO max (betalar)
* Svt play (gratis)
* Telia play+ (ingår i mitt tv-avtal, som ingår i min bostads avgift, använder för live-tv)
* Youtube (gratis)

Det är nog de streamingtjänsterna som jag använder väldigt regelbundet.

Permalänk
Medlem

Netflix
Amazon Prime
HBO Max
Viaplay
Crunchyroll
Youtube premium

Vissa mer än andra och det är lite delade betalningsplaner för en del

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Jag brukade ha Spotify tills de stängde ner Unlimited och ville ha dubbelt så mycket betalt, och jag insåg att jag egentligen inte använde tjänsten så mycket att det var värt det. När det gäller film och TV-serier så är utbudet alldeles för utspritt på olika tjänster, så någon specifik tjänst har aldrig fångat mitt intresse.

Jag använder dock Youtube och Twitch, men eftersom frågan verkade riktad mot prenumerationer så räknade jag inte dem.

Permalänk
Medlem

Netflix, HBO, F1TV Pro, Spotify, Nextory och Game Pass Ultimate.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk

För många och de vanliga. Jag brukar stänga av dem rätt som det är. Problemet är att ingen egentligen har det jag vill ha. Många streamtjänster har riktigt bra filmer som jag har sett och jag inte vill se om igen, men något nytt som jag gillar är det värre med. Ge mig en tjänst som har gamla populära 80-2000 tals serier. Netflex har star trek, jättebra. Men jag har snart sett igenom dem.

Jag har inget emot nytt producerade serier om de följer den stilen. En serie om whatever som rymdfärder, handlar just om rymdfärder. De träffar på lite nya varelser och annat, kanske lite fighter och annat.
Dagens serier. Ja det är ren drama som råkar spela sig i rymdmiljö. De strular runt bråkar om saker som vilket kaffe märke de ska ha i kaffeautomaten.

Permalänk
Medlem

"Streaming"? Det har varit en beklaglig brist på översättningar i artiklarna det senaste; att man skriver på svenska har alltid varit en stor anledning till att läsa SweClockers framför andra aktörer.

Men för att svara på frågan: Spotify och Netflix är mina kanaler för strömmad media. Duger gott så.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem

Noll.

TV är rätt ointressant och en tidstjuv av mått.

Musik har jag rippat ner min samling som är rätt omfattande så där har jag inget behov, köper fortfarande musik på fysisk medium.

För de som kör Spotify så kanske ni skall överväga att säga upp tjänsten.
https://www.dagensps.se/teknik/ps-avslojar-spotify-sprider-ry...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Netflix
HBO Max
Spotify

Tycker bara det är tråkigt att det ska finnas så oerhört många tjänster. Dåligt 4K HDR utbud, atmos och annat.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk

Disney+
HBO Max
Qobuz

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Noll.

TV är rätt ointressant och en tidstjuv av mått.

Musik har jag rippat ner min samling som är rätt omfattande så där har jag inget behov, köper fortfarande musik på fysisk medium.

För de som kör Spotify så kanske ni skall överväga att säga upp tjänsten.
https://www.dagensps.se/teknik/ps-avslojar-spotify-sprider-ry...

Okej? Varför skulle någon säga upp tjänsten för det? Går att dra hur många dumma paralleller med det som helst. Någon ryss gillar kebab, bojkotta kebab. Kia är poppis i Ryssland, sluta köra KIA. Inte direkt så vi sponsrar någon rysk krigskassa för att vi använder Spotify....

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Noll.

Tills det finns ETT ställe där jag kan få access till allt och alltid.

Edit:
Räknar inte gratis ställen, utan bara de som har en månadskostnad.

Visa signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2000 250GB + A2000 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem

Använder CMore.fi och Amazon Prime för video, Spotify för musik.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G