4 st Dell R630 VSAN intressekoll

Permalänk
Medlem

4 st Dell R630 VSAN intressekoll

Hej, efter barn, hus, giftemål etc etc så finns inte mycket tid över för labbande längre så funderar på att sälja mitt fina VSAN.

Miljön består av 4 Dell R630 https://i.dell.com/sites/doccontent/shared-content/data-sheet...

Och en 10 gigs switch
Mikrotik CRS317-1G-16S+RM Cloud Router Switch som är fullt populerad med SFP:er

Lagring på Dell burkarna består av 2 st 400gig SSD och 1 st 800gig SSD per host så man kan köra all flash VSAN med dedup och compression

Minne per host 128gig RAM
Processor om jag inte minns hel fel är E5-2630 v3

Har rullat ESXi 7.0u3 på dessa utan problem.

I varje host sitter ett Intel X520-da2 10gig nätverkskort med SFP:er

Grejerna sitter i ett HP rack på 24U tror jag det var.

Detta är inget man har i vardagsrummet!!

Detta är en intressekoll och detta är kanske fel marknad men man vet ju aldrig.

Förbehåller mig rätten att sälja till vem jag vill eller inte alls om jag inte får ett "ok" pris för grejerna.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk

Tjena,

Jag har letat efter en kompis till min R630 men det är inga billiga maskiner. Har du något riktpris att förhålla sig till?

Permalänk

Hej,
Vad är de för SFP'er i switchen?
/Henrik

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfstrand25:

Tjena,

Jag har letat efter en kompis till min R630 men det är inga billiga maskiner. Har du något riktpris att förhålla sig till?

Tja, är inte riktigt "där" ännu att börja sälja styckvis, hela grejen med VSAN faller liksom då så får se om ett par veckor hur jag gör..

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Container:

Hej,
Vad är de för SFP'er i switchen?
/Henrik

De är från FS.com Fungerat felfritt i över ett år.

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Skrivet av Chichin:

Tja, är inte riktigt "där" ännu att börja sälja styckvis, hela grejen med VSAN faller liksom då så får se om ett par veckor hur jag gör..

Ja jag misstänkte att det var ett "paket" först och främst. Tyvärr inget paket som jag är intresserad av då det troligen spräcker min lekbudget med råge XD

Permalänk
Medlem

Inte köpsugen i nuläget men vill bara komma in och säga att det är ett mäktigt homelab
Alltid drömt om att prova på VSAN hemma men kanske med något mindre noder.

Permalänk
Skrivet av Chichin:

De är från FS.com Fungerat felfritt i över ett år.

Hej,
Frågar då jag byggt min labbmiljö med en 8-portars mikrotik. Är det bara fibermoduler eller/och RJ45 ?
Har själv X520-T2 i min dator så det bör vara kompatibelt.

Tänkte såhär: Om du kan lösa lite moduler som passar X520 (för windows, behöver vara intel-kompatibla, linux tar vad som helst) och koppar så tar jag gärna och köper av dig, kablage också om du har det

Mvh Henrik

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Inte köpsugen i nuläget men vill bara komma in och säga att det är ett mäktigt homelab
Alltid drömt om att prova på VSAN hemma men kanske med något mindre noder.

Har haft tur med en del grejer via jobbet men inte allt så det var inte gratis att sätta upp😁 Men, otroligt lärorikt och har verkligen lekt runt!

Skrivet av Container:

Hej,
Frågar då jag byggt min labbmiljö med en 8-portars mikrotik. Är det bara fibermoduler eller/och RJ45 ?
Har själv X520-T2 i min dator så det bör vara kompatibelt.

Det är enbart fibermoduler, två st sfp:er i LACP från varje host som går in i mikrotiken.

Tänkte såhär: Om du kan lösa lite moduler som passar X520 (för windows, behöver vara intel-kompatibla, linux tar vad som helst) och koppar så tar jag gärna och köper av dig, kablage också om du har det

Säljer inte gärna delar eftersom hela VSAN:et faller liksom om jag börjar plocka bort delar..

Mvh Henrik

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080