Ni med switch lite, hur är den att spela på?

Permalänk
Medlem

Ni med switch lite, hur är den att spela på?

Hej!
Är sugen att köpa en switch lite som första switch, men hur är den egentligen? blir den tung efter nån timmes spelande och blir ögonen trötta när skärmen är mindre än vanliga switch o.s.v

Tanken är att bara kunna ligga i soffan eller sängen och spela och då verkar swich lite som ett bra alternativ.

Drifting har jag läst att det finns på vanliga men lider switch lite även av detta?

Permalänk
Medlem

Jag har haft både. Köpte först en Lite men ångrade mig till slut och det slutade med att jag bytte till en vanlig switch. Dels var det skönt att kunna docka till TV:n när man faktiskt behövde det och jag upplevde skärmen som mer behaglig på den vanliga då den är lite större. Dessutom var den vanliga switch lite mer bekväm för mig att hålla i men jag har hyfsat stora händer.

Att ligga i sängen och spela, vilket egentligen var anledningen att jag köpte det, fungerade inte för mig. Fick inte till det bekvämt alls. Mina händer somnade hur jag än gjorde :).

Drifting har jag ingen erfarenhet av på någon av enheterna så kan inte uttala mig om det.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Jag hade inte köpt en lite. Köp en beg vanlig switch isf. riktigt skönt att kunna köra både och.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Ta loss kontrollerna och ha skärmen på magen för att spela i sängen var det som avgjorde för mig. Sjukt praktiskt.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem

Jag tror det beror på hur stora dina händer är och hur bra din syn är. Personligen tycker jag det är jätteskönt att ligga i sängen och spela på min Switch men vissa spel har mycket text och jag har svårt att läsa vad det står. Zelda-spelen funkar bra och jag lirar mest gamla NES- och SNES-spel ändå. Har inget behov att spela på en skärm eller TV.

Permalänk
Medlem

Tycker själv att Lite:ns lägre vikt gör den skönare att spela handhållet längre perioder. Min vanliga är nu delegerad till docka, men innan jag skaffade min Lite körde jag den enbart handhållen.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Updatering: Det blev en switch lite, är väldigt nöjd men den. Då den inte väger så mycket i handen och formatet passar mig väldigt bra när man vill spela i soffan eller i sängen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Updatering: Det blev en switch lite, är väldigt nöjd men den. Då den inte väger så mycket i handen och formatet passar mig väldigt bra när man vill spela i soffan eller i sängen.

Vad har det blivit för spelköp på sistone då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

Vad har det blivit för spelköp på sistone då?

Jag har köp Breath of the wild, Metriod, mario kart deluxe. Spelar mest zelda just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Jag har köp Breath of the wild, Metriod, mario kart deluxe. Spelar mest zelda just nu

Bra spelval! Själv köpte jag aldrig Mario Kart men BOTW och Metroid kan man sitta med hur länge som helst nästan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

Bra spelval! Själv köpte jag aldrig Mario Kart men BOTW och Metroid kan man sitta med hur länge som helst nästan.

Absolut det är riktigt bra spel fin liten maskin switchen. Har ju många speltimmar framför mig bara med dessa spel och sen finns det ju en uppsjö med andra spel senare.

Permalänk
Medlem

Switch är ovekväm att spela på hur man än vrider o vänder på det. Det är pga bredden mellan handkontrollerna. Det känns inte naturligt.
Switch Lite är dock mycket skönare att spela på även om det inte är perfekt. Spel med avancerad mekanik som Odyssey och BOTW är jobbiga. Segare spel som Animal Crossing fungerar jättebra.
Man vänjer sig hur som helst när man har roligt.