PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Fler som har problem med packet loss senaste dagarna? Det är minst en av oss som har 20% packet loss per dag. I fredags hade jag det, igår två andra (men jag och en till slapp) och idag verkar det vara min tur igen. Inget som varit problem tidigare utom i undantagsfall.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Fler som har problem med packet loss senaste dagarna? Det är minst en av oss som har 20% packet loss per dag. I fredags hade jag det, igår två andra (men jag och en till slapp) och idag verkar det vara min tur igen. Inget som varit problem tidigare utom i undantagsfall.

Jag startade om spelet vid paket loss tidigt i en match och det löste problemet. Körde bara tre-fyra matcher efter omstarten men utan problem.

Permalänk
Avstängd

Har blandat med packet loss, upp och ner, till och från. Riktigt irriterande.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Jag startade om spelet vid paket loss tidigt i en match och det löste problemet. Körde bara tre-fyra matcher efter omstarten men utan problem.

Har tyvärr inte hjälpt. Körde ett game helt utan packet loss nyss, men nästa 25%. Samma för en av dom jag spelar med, andra inte.

Skrivet av Lagerlöf:

Har blandat med packet loss, upp och ner, till och från. Riktigt irriterande.

Ja det är riktigt irriterande.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Samma här, har också packet loss till och från lagom störande

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Entusiast

Av och till i nästan varje match... mindre spännande att dö för att det är bildspel när du kraschar ett compound

Permalänk
Medlem

Har två i vår ”grupp” som haft problemet. De har kört exitlag vilket gjort all skillnad för dem

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Har haft det i månader.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Fler som har problem med packet loss senaste dagarna? Det är minst en av oss som har 20% packet loss per dag. I fredags hade jag det, igår två andra (men jag och en till slapp) och idag verkar det vara min tur igen. Inget som varit problem tidigare utom i undantagsfall.

Jag hade runt 20% på vartannat game igår. Var väldigt märkligt och svårt att spela när motståndarna bara hoppade fram och tillbaka.
Måste kommit med sista patchen. Har inte haft detta tidigare.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Testade VPN under kvällen för att se om det var nåt problem med routingen från min ISP och hade inte ett enda problem under nån match medans det var fortsatt problem för övriga.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Men här har vi en jäkligt skum grej... Brorsan är förbi så vi sitter på samma nät där jag har typ 20% packet loss och helt ospelbart men han har typ 0-5% packet loss och märker inte av det särskilt mkt...

Tillägg: Vi satt båda på LAN men jag provade byta till WiFi och då funkade det i en match.. Får prova mer senare ikväll.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Sötast

Grattis till wallhack itemet de släppt, spottern.
De är grymt bra på att döda sitt eget spel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Grattis till wallhack itemet de släppt, spottern.
De är grymt bra på att döda sitt eget spel

Går ju ändå inte att skjuta genom objekt, så ser inte riktigt hur det är användbart?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

15-30% packet loss till och från i varenda match senaste dagarna efter uppdateringen här också. Även de jag spelar med verkar ha samma problem fast något mildare.

Någonting är trasigt.

Permalänk
Medlem

Testa exitlag, finns en tre dagars test-version (ingen betalmetod behöver anges, men konto skapas). Är väl mer eller mindre en split-tunnel VPN i gamingstuk, men rätt lätt att komma igång med. Har fungerat för samtliga spelare ikväll som tidigare haft packet loss varje game.

https://www.exitlag.com/en

Installera, leta upp PUBG. Välj automatic på Game region, Apply routes och sen är det bara att köra. Funkar det så funkar det.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Går ju ändå inte att skjuta genom objekt, så ser inte riktigt hur det är användbart?

Spotta folk innan smoke läggs för res kan ju va nåt. Jag spelar i princip aldrig orankat så har inte råkat ut för den eller testat själv, men kan tänka mig att det är ett scenario. Har läst en jäkla massa gnäll på reddit iallafall.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Det kaan vara ett sammanträffande, men jag blev i princip av med packet loss-problemet genom att byta till wifi. Har kört 3h nu utan större problem (minimalt med packet loss ibland men inte alls som innan). Kan ju vara ett sammanträffande som sagt...

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Det måste ju vara något de gjort med senaste patchen. Det är 20-30% packet loss i varannan match. Har de tänkt att istället för botar slår vi ihop servrar och spelar med asiater?

Att 1 av 4 paket inte kommer fram är ospelbart
Någon som har insikt i vad de lyckats "förstöra" ?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Det måste ju vara något de gjort med senaste patchen. Det är 20-30% packet loss i varannan match. Har de tänkt att istället för botar slår vi ihop servrar och spelar med asiater?

Att 1 av 4 paket inte kommer fram är ospelbart
Någon som har insikt i vad de lyckats "förstöra" ?

Verkar som att i princip bara Sverige är drabbat. Folk på reddit rekommenderar VPN.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Verkar som att i princip bara Sverige är drabbat. Folk på reddit rekommenderar VPN.

Då ska jag kika efter någon billig vpn-tjänst

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Verkar som att i princip bara Sverige är drabbat. Folk på reddit rekommenderar VPN.

Låter osannolikt om jag ska vara helt ärlig. Sverige har bland de bästa internetförbindelserna i världen. Oerhört märkligt om så skulle vara fallet. Vore konstigt om alla routes från Sverige till just exakt PUBG servrarna skulle vara helt igentäppta. De måste lyckats med någonting i spelklienten eller på serversidan.

Var hittar du diskussioner på reddit om detta? Finns ett gäng i pubg subredditen men känns mest som det är amerikaner utan problem där så de trådarna har inte riktigt tagit fart.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Massy:

Låter osannolikt om jag ska vara helt ärlig. Sverige har bland de bästa internetförbindelserna i världen. Oerhört märkligt om så skulle vara fallet. Vore konstigt om alla routes från Sverige till just exakt PUBG servrarna skulle vara helt igentäppta. De måste lyckats med någonting i spelklienten eller på serversidan.

Var hittar du diskussioner på reddit om detta? Finns ett gäng i pubg subredditen men känns mest som det är amerikaner utan problem där så de trådarna har inte riktigt tagit fart.

Jag och min duo installerade Cloudfare Warp och all packet-loss försvann.

https://1.1.1.1/

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Låter osannolikt om jag ska vara helt ärlig. Sverige har bland de bästa internetförbindelserna i världen. Oerhört märkligt om så skulle vara fallet. Vore konstigt om alla routes från Sverige till just exakt PUBG servrarna skulle vara helt igentäppta. De måste lyckats med någonting i spelklienten eller på serversidan.

Var hittar du diskussioner på reddit om detta? Finns ett gäng i pubg subredditen men känns mest som det är amerikaner utan problem där så de trådarna har inte riktigt tagit fart.

Skrivet av Lagerlöf:

Jag och min duo installerade Cloudfare Warp och all packet-loss försvann.

https://1.1.1.1/

Ja, det var som natt och dag och kan bara bekräfta att det fungerade bra mycket bättre och har nu 0% packet loss mot tidigare 20-30% (ospelbart)

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Konstigt, har inte haft ett enda packetloss, inte gobbarna jag lirar ihop med heller
Vi har den infon på uppe till vänster hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Ja, det var som natt och dag och kan bara bekräfta att det fungerade bra mycket bättre och har nu 0% packet loss mot tidigare 20-30% (ospelbart)

Intressant! Det kändes lite spontant som BS och jag är väl tveksam till att kombinationen gratis och "vi lovar att inte sälja din data" verkligen stämmer men kanske man ska prova.... Har nästan kastat musen i väggen flera gånger de senaste dagarna (tur man kan behärska sig...)

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Dom har ju åtminstone skrivit ett inlägg om det på twitter igår, alltid nåt

[PC] We're aware that some players are experiencing intermittent packet loss issues in the NA/EMEA region and are working on resolving them.

För mig funkade både VPN och exitlag. Exitlag funkade även för övriga som hade problem. Igår hade jag inga problem men dom jag spelade med. Spännande.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Dom har ju åtminstone skrivit ett inlägg om det på twitter igår, alltid nåt

[PC] We're aware that some players are experiencing intermittent packet loss issues in the NA/EMEA region and are working on resolving them.

För mig funkade både VPN och exitlag. Exitlag funkade även för övriga som hade problem. Igår hade jag inga problem men dom jag spelade med. Spännande.

Hur kan det vara så random?
Vi får inga packetloss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hur kan det vara så random?
Vi får inga packetloss

Och ni har inte inbyggd vpn via ISPn?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Och ni har inte inbyggd vpn via ISPn?

Tror jag inte nä, har telia fiber, asus router, ingen vpn på nånstans

Permalänk

Hej. Jag provade att röra grafikinställningar enligt en guide på youtube, men jag fick 'microstuttering' (och jag tjänade bara 10 fps)
Jag ställde om lite i windows grafikinställningar (schemalagd någonting) och sänkte lite AA och sådana där jag knappt fattar vad de är, post-process och någon till.

Vad är det jag ska återställa?
Är 'microstuttering' vanligt för er övriga?
Ryzen 7 3700, gtx 1070, 1440p, tidigare 90-110fps, nu 90-125fps

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.