Kreativa lösningar för att spela på TV i annat rum än där datorn står.

Permalänk
Medlem

Kreativa lösningar för att spela på TV i annat rum än där datorn står.

Hej!
Jag har en dedikerad simulatorrigg i källaren och datorn som jag har kopplad till riggen skulle jag även vilja använda för att spela spel på en TV som är i ett annat rum. Vilka kreativa lösningar finns det för att uppnå detta? 😊
Att dra en HDMI-kabel är inte aktuellt genom hela källaren eller borra mig genom källarväggarna.
Det är enklare spel jag vill spela på TV:n sittandes i soffan med en handkontroll (ex. Shredders och Sessions Skate Sim som båda stöder Remote play på tv på Steam).
Ett alternativ är såklart att sitta i riggen och spela men vore trevligt att kunna nyttja min LG Oled B1 65" och slappa i soffan 😊

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Nvidia Shield förutsatt att du har ett nvidia grafikkort. Enklare än så blir det inte!
Har varvat en del spel via gamestreaming och det fungerar bra.

Permalänk

Har du testat steam link? har kört det på min Apple TV och det funkar fint så länge man har vettigt nätverk

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Nvidia Shield förutsatt att du har ett nvidia grafikkort. Enklare än så blir det inte!
Har varvat en del spel via gamestreaming och det fungerar bra.

Har ett RTX 3080 så det ska funka. Har sneglat lite på Nvidia Shield Använder du deras den medföljande spelkontrollen då eller kan man koppla upp ex. en Xbox handkontroll? Får man vettig prestanda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av piffidanne:

Har du testat steam link? har kört det på min Apple TV och det funkar fint så länge man har vettigt nätverk

Kanske ska börja och prova det. Har en Apple TV 4K till den tv:n så. Vad använder du för handkontroll när du kör på Apple TV:n?

Permalänk
Medlem
Skrivet av P2daO:

Har ett RTX 3080 så det ska funka. Har sneglat lite på Nvidia Shield Använder du deras den medföljande spelkontrollen då eller kan man koppla upp ex. en Xbox handkontroll? Får man vettig prestanda?

Spelar med Xbox kontroll, ibland 2 st.
Jag tycker prestandan är bra. Det finns inputlag, men inte nämnvärt mycket, man vänjer sig. I bilspel eller AS/3rd person spel är det knappt man märker av det. Dessutom kör jag via WIFI.

Jag och säkert många fler på detta forumet rekommenderar en Nvidia Shield.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Spelar med Xbox kontroll, ibland 2 st.
Jag tycker prestandan är bra. Det finns inputlag, men inte nämnvärt mycket, man vänjer sig. I bilspel eller AS/3rd person spel är det knappt man märker av det. Dessutom kör jag via WIFI.

Jag och säkert många fler på detta forumet rekommenderar en Nvidia Shield.

Är det Pro-varianten man ska satsa på eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av P2daO:

Är det Pro-varianten man ska satsa på eller?

Jag kör på Tub varianten.
Däremot skulle jag framtidsäkra mig själv med en PRO pga mer ram minne.

Båda fungerar för ditt ändamål.

Permalänk
Skrivet av P2daO:

Kanske ska börja och prova det. Har en Apple TV 4K till den tv:n så. Vad använder du för handkontroll när du kör på Apple TV:n?

Jag kör med en ps4 kontroll bara att para ihop den med Apple TVn

Permalänk
Medlem

Halloj,
Här har du så du slipper köpa Nvidia Shield utan det räcker att du har Geforce Experience på datorn och en Moonlight app på TV:n.

https://moonlight-stream.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Halloj,
Här har du så du slipper köpa Nvidia Shield utan det räcker att du har Geforce Experience på datorn och en Moonlight app på TV:n.

https://moonlight-stream.org/

Ska testa Moonlight på min Apple TV tillsammans med en 8bitdo kontroll. Så ser jag iaf hur kvalitén blir på själva spelet.

Permalänk
Medlem

Kör moonlight på min Philips TV och har xbox kontroll kopplad till TVn via bluetooth.
Fungerar superbra så länge det inte är competative FPS.
Spenderade 150h i Witcher 3 utan några problem alls men även kört Halo serien på samma sätt, dock inte multiplayer.
Kör då i 1080p 120fps och har inte mycket delay alls.

3060ti på stationära