HBO Max slås samman med Discovery Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Vore bra om allt slog samman för 299kr/mån

Ja eller ännu hellre 199kr/mån för hela familjen på minst fem olika enheter och gratis popcorn, som kommer med hemleverans via drönare.

Permalänk
Medlem

HBO Max tvångsmatar min teve med snabbspolade 25p-konverteringar av 24p-material bara för att vi bor i PAL-land. Hoppas de ser över detta om de ska starta tjänsten på nytt sen.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Någon annan här som tycker Discovery+ är skräp? Inte innehållet utan kvalitén på uppkopplingen. Jag kan inte streama på min andra skärm utan att det buffrar var 5e minut och på ca: 7e buffringen så tappar den connection. Samma sak händer på android tv boxen. 1 användare och 1 enhet åt gången.

Permalänk
Medlem

hoppas inte priset på allsvenskan blir sämre

Permalänk
Medlem

Får väl avvakta och se... Men HBOMax för 100:- är inte värt det, Discovery+ är ALDRIG värt det, ens gratis -- speciellt inte med deras katastrofala OS-sändningar som var ett skämt. Lär väl bli något sådant trams-paket, men då är det ju bara att säga upp...

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk

Detta kan bli dyrt..

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Äsch då, och här hade jag hoppats på en kommentarstråd full av vitsiga namnförslag på vad den nya tjänsten skulle kunna tänkas heta.

Hur känner vi för Discover Max Bros? Eller låter det för ekivokt?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mpat:

Det här var det jag var rädd för när affären blev klar - att de skall göra en ny, dyr tjänst med allt. Discovery är nästan bara reality-skräp som jag absolut inte vill betala för.

Själv är jag tacksam över att min guilty pleasure Wahlgrens värld äntligen blir tillgänglig utan att behöva ha Discovery.

Permalänk
Medlem

Innebär det här att jag kommer få betala för mästerverk som "Jocke och Jonnas spökjakt", Naked Attraction och Pappas Pojkar om jag vill kolla på fortsättningen av Westworld?

Jag tycker personligen att HBO håller hög kvalité medan Discovery samlar det sämsta som TV någonsin har haft att erbjuda.

Permalänk
Medlem

Enda gången jag kört discovery är för OS

Bättre med färre tjänster

Permalänk
Medlem

Betalar för Discovery+ för Alla mot alla under tiden det sänds, och HBO Max för... att får en bra deal? Har förvisso kollat igenom en del serier där men inget som lockar. Blir det så att sammanslagningen gör att dom frångår den deal som man fick vid lansering är det högst tveksamt att jag behåller det.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Blev av med 50% ”livet ut” rabatten efter en månad. Fick nytt bankkort och istället för att säga till att man ska uppdatera som tex youtube premium och andra tjänster gjort så bara stängde de ner utan varning för man inte betalt. Visst man skulle tänkt på det själv men man tycker ändå de kunde ge en en dag eller två att lägga in nya kortuppgiftena så nu har man ingen lust använd dem. Räcker med Netflix, youtube och Disney. Haft HBO, Discovery och amazon förut men blir för dyrt med allt.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loyd:

Ne har tänkt på det länge men detta blir nog sista spiken. Tycker inte utbudet rättfärdigar priset alls faktiskt gamla filmer och serier som går på repeat mestadels.

Gör som jag och rotera en gång var tredje månad. Med de tjänster jag har nu så tar det ett år innan jag är tillbaka på första och då har nya säsonger och filmer kommit.

Jag gör undantag om jag vet att en snackis går på någon tjänst. T.ex game of thrones de första säsongerna.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Musikälskare

Att dom ska klydda, undrar vad priset blir nu, är inte alls intresserad av det här

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Om jag inte missminner mig helt så löper erbjudandet ut i samband med byte av betalningsmedel oavsett tid kvar. Har grämt mig lite över att jag inte tänkte på det tidigare och kopplade kontot mot PayPal istället, men spelar nog mindre roll nu.

Skrivet av dagas:

Blev av med 50% ”livet ut” rabatten efter en månad. Fick nytt bankkort och istället för att säga till att man ska uppdatera som tex youtube premium och andra tjänster gjort så bara stängde de ner utan varning för man inte betalt. Visst man skulle tänkt på det själv men man tycker ändå de kunde ge en en dag eller två att lägga in nya kortuppgiftena så nu har man ingen lust använd dem. Räcker med Netflix, youtube och Disney. Haft HBO, Discovery och amazon förut men blir för dyrt med allt.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

Sammanslagningar brukar vara bra för cheferna men inte för konsumenterna
Vi får se, kan avslutar jag mitt HBO Max abonnemang långt tidigare än jag egentligen tänkte mig?

Permalänk
Medlem

Har HBO max via Telia där det ingår i paket STOR (vilket är enda anledning till att jag har det 100kr dyrare paketet STOR).
Försvinner HBO från STOR så kommer jag hoppa av bårde HBO och STOR. Spara 100kr och få tid till något annat än att desperat leta igenom streamingstjänster (Netflix, Disney, HBO) efter något seebart

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Själv är jag tacksam över att min guilty pleasure Wahlgrens värld äntligen blir tillgänglig utan att behöva ha Discovery.

Det är verkligen mardrömmen, att man går in på HBO för att se någon gammal kvalitets-serie, och så pushar de Wahlgrens Värld i bannern. Det är illa nog att Disney+ pushar Pam & Tommy.

Sen är det det där med sporten. Jag hade själv gärna sett Allsvenskan om det ingick i nåt paket, men jag anser egentligen inte att man skall bundla sport med manusdrivet innehåll, just eftersom sporten är så mycket dyrare. Hade någon lagt in typ golf i ett paket, eller amerikanska proffs-sporter som NFL, hade priset garanterat rakat i höjden för något jag absolut inte har något intresse av.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insio:

Om jag inte missminner mig helt så löper erbjudandet ut i samband med byte av betalningsmedel oavsett tid kvar. Har grämt mig lite över att jag inte tänkte på det tidigare och kopplade kontot mot PayPal istället, men spelar nog mindre roll nu.

Jag menar, detsamma som du citerade skulle hända med Paypal om du inte har några pengar där när det kopplade kortet löper ut i giltighet. Klart de inte påminner i "onödan".

Permalänk
Medlem

44,50 eller inget. För mig finns det inget i Discovery+ underhållningspaket som är värt att betala för. Lägger hellre de pengarna på en ny hårddisk till Plexservern

Permalänk
Medlem

Surfade in lite snabbt på https://www.discoveryplus.com/se, å va fan det är ju bara en massa junk och b-serier.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk

Kanske man hoppas våga på EN bättre app än dagsläget? Har primärt LG-tv och app-utbudet och funktionaliteten har väl lite att önska. Tycker generellt att priset för streamingtjänster oftast är åt det lägre hållet. Men jag har varit film/hembio-intresserad i 30-40 år och i jämförelse med bio-biljetter eller fysisk media så är det relativt billigt enligt mig. (jo jag inser utbudet/samlingsvärde osv skiljer det åt)

Tog D+ under OS men håller med vissa att resterande(ej sport) innehåll inte riktigt faller mig i smaken.

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem

Men urk, kan inte Discovery bara gå i konkurs! 100% skräp

Permalänk
Medlem

Fint, får idag Discovery+ på köpet då man har Viasat Total Sport (eller vad den heter) så det skadar ju inte om även HBO börjar ingå i det också

Permalänk
Medlem

Bara jag som älskar Discovery? Alla serier man vill se som Gold rush, Street outlaws, Moonshiners, Gas monkey garage osv osv osv listan kan göras hur lång som helst. Plus en massa intressanta dokumentärer osv. Hbo däremot är totalt värdelöst.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxtex:

När företag säger lifetime så syftar man oftast på produktens livstid, inte kunden.

What about the heat death of the universe?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Bara jag som älskar Discovery? Alla serier man vill se som Gold rush, Street outlaws, Moonshiners, Gas monkey garage osv osv osv listan kan göras hur lång som helst. Plus en massa intressanta dokumentärer osv. Hbo däremot är totalt värdelöst.

Det sköna är att man kan vara en sköning och kolla på allt det där -- men det är HELT OKEJ!

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigCheese:

Kanske man hoppas våga på EN bättre app än dagsläget? Har primärt LG-tv och app-utbudet och funktionaliteten har väl lite att önska. Tycker generellt att priset för streamingtjänster oftast är åt det lägre hållet. Men jag har varit film/hembio-intresserad i 30-40 år och i jämförelse med bio-biljetter eller fysisk media så är det relativt billigt enligt mig. (jo jag inser utbudet/samlingsvärde osv skiljer det åt)

Tog D+ under OS men håller med vissa att resterande(ej sport) innehåll inte riktigt faller mig i smaken.

Att kräva bättre app, och sen sitta och använda en "smart-tv-funktion".

Köp en ATV eller liknande så ska du se att det fungerar bättre : )

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Så mycket för ”livet ut”. Halva priset ryker garanterat nu när de får chansen. Förmodligen visste de om att sammanslagningen skulle ske och körde med sin ”livet ut”-kampanj för att få enorm PR.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Blir lite förvånad över att så många verkar vara emot Discovery
Om det är något jag saknat med alla dessa streaming tjänster så har det varit alla Discoverys "amerikanska reality" serier. Gold Rush är ju jättestort men även alla Auction Hunters och bilprogram.
Sedan ingår ju även Kanal5 i Discovery

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧