Snabbkoll: Har du en startsida i din webbläsare?

Permalänk
Avstängd

about:blank

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

about:blank

Visa signatur

12900K | Z690 | RTX3090

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Skrivet av Stan Carley:

Ni som svarat "Nej" varför inte?

På den tiden jag hade det i Windows var det för att allt tog tid att ladda, och det var snabbare att starta blankt och gå dit jag ville i ögonblicket. Jag får fortfarande ofrivilliga ryckningar när jag öppnar en webbläsare och hamnar på typ MSN, <rant>och måste vänta tills världens minst optimerade sida laddats och fått tigga om att ge mig spårningskakor och allt annat webbsidor tydligen måste göra idag - för varför inte helt enkelt låta bli att göra saker du måste be om lov för?</rant>

Mina webbläsare startar med de tabbar de hade öppna när jag stängde dem, med fallback i Safaris fall till standardstartvyn med läslista/oftast besökta/etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Ni som svarat "Nej" varför inte?

Eftersom jag inte vill bli distraherad när jag öppnar webbläsaren.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Kör senaste sessionen öppnas igen. Så oftast 2 fönster med kanske 5-10 flikar st. Enkelt att fortsätta där man var eller att inte glömma av något man ska göra/läsa/se. Tycket bara det är synd att Youtube kö/queue inte sparas vid omstart.

Om jag skulle stänga alla flikar (av någon underlig anledning), så kör jag new tabs som start.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

about:blank här också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Har en custom -startsida med de vanligaste adresserna / sajterna jag brukar besöka på daglig basis

Samma här, en i stort sett blank sida förutom ikoner för de c:a 20 sidor jag brukar besöka. En av dessa är SweClockers (såklart). Just nu testar jag Linux-varianten av Edge och då har jag valt att få "dagens bild" som bakgrund.

Permalänk
Medlem

Google's hemsida/sökmotor. Så slipper jag dra muspekaren hela vägen upp till sökfältet om jag snabbt ska in och kolla upp något.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Jag svarade Ja, en sökmotor men skulle nog svarat default firefox startsida om det fanns.

Använder inte dessa knappar på firefox startsida alls utan jag trycker mittenknappen på mina favoritsidor i bokmärkesfältet, om jag ska söka så trycker jag ny flik och söker i adressfältet. Ibland använder jag Vimium C snabbknapp Shift+O för att söka eller öppna en sida.

start.me verkar ju lite rolig, ska nog leka lite med den, mest för att se hur rss-flöden fungerar och ser ut.
Nu använder jag mycket Feedbro till RSS. Det är smidigt för man kan lägga till massa andra system än bara rss:er

With Feedbro you can read RSS, Atom and RDF feeds and thanks to built-in integration also content from Facebook, Twitter, Instagram, VK, Telegram, Rumble, Yammer, YouTube Channels, YouTube Search, LinkedIn Groups, LinkedIn Job Search, Bitchute, Vimeo, Flickr, Pinterest, Google+, SlideShare Search and Reddit.
Hemsida

Dold text
Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Aftonbladet som startsida men används knappt då jag har ett 20tal flikar liggandes med de mest besökta sidorna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Ni som svarat "Nej" varför inte?

För man använder webbläsarens standardsida, och inte bytt till någon specifik startsida.
Så tolkar jag frågan i alla fall.

Permalänk
Medlem

Använder mig av Dashy som rullar på en server hemma. Gör det enkelt att komma åt alla lokala applikationer som jag har igång.

Permalänk
Medlem

Använder mig av en egengjord startsida som jag skapade för många år sedan. Koden är inte snygg och har en irriterande fokus-bugg samt att den idag har lite döda länkar men det stoppar mig inte från att fortfarande använda den än idag av nostalgiska skäl.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem

about:blank är bästa startsidan

Permalänk
Medlem

På main webbläsaren kör jag standard där jag har lagt in genvägar till alla viktiga webbplatser, och på backup läsaren kör jag youtube som startsida.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd

Jag höll på ett tag och hade en hemmasnickrad lokal sida med lite länkar och info som uppdaterades och så, men det blev mycket jobb. Nu har jag bara "ny tab" sidan från min webbläsare med några av mina vanliga sidor som thumbnails.

Att ha en specifik sida som startsida funkar väl om man alltid liksom börjar på en sida, men så använder inte jag en webbläsare. Sökningar gör jag i adress- eller sök-fältet mestadels. Mina vanliga sidor används ju ändå ofta så det brukar räcka med att skriva en eller två bokstäver för att rätt sida ska hamna max ett par rader ner.

Permalänk
Skrivet av Stan Carley:

Ni som svarat "Nej" varför inte?

Jag har samma sida som när jag avslutade senaste gången. Har det på alla datorerna samt telefonen.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knotvillage:

Jag har samma sida som när jag avslutade senaste gången. Har det på alla datorerna samt telefonen.

Det har ju jag med, jag tänkte på mer startsida som när man öppnar en ny flik eller trycker på hemknappen. Eller förstås om man öppnar ett nytt fönster parallellt med det gamla, och inte från en länk eller befintlig tab.

Permalänk
Medlem

Superstart.se

kör med Superstart.se där man konfigurera vad man vill se t.ex. Sweclockers, väder, aktiekurs etc.
Rekommenderas varmt

felstavning
Permalänk
Entusiast

Kört en sida som heter superstart.se i många år nu. Tycker den är bra och lätt att lägga till saker via om man vill... Fråga mig inte varför jag har TV-tablå på sidan... inte sett "TV" på väldigt många år

Permalänk
Medlem

Jag svarade nej men kom på att jag tekniskt sett har en startsida eftersom jag använder Tridactyl i Firefox, som p.g.a. begränsningar i WebExtensions inte fungerar på about:blank utan måste visa sin egen "tips and tricks"-sida. Men den räknas väl kanske inte som en startsida eftersom den inte direkt leder någonstans.

Permalänk
Medlem

Kör alltid med en tom startsida. Vill gå in på det jag känner för och inte bli bombarderad med information direkt.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Session manager öppnar de flikar jag hade igång när jag stängde ner Firefox, så jag börjar alltid med cirka 15 flikar.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Har mappar i snabbstartfältet med relaterade länkar, sen har jag flera fönster öppna samtidigt där man en mapp så att säga.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Kör Heimdall men söker alternativ, några förslag?

Permalänk
Medlem

Startsida som förstasida? nej. Man kanske inte ska dit så det spelar ingen roll om man har en startsida och man behöver ingen sökmotor heller egentligen som startsida. Adressfältet är ju som en söksida, i alla fall på facebook

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Har firefox sidan öppen med de vanligaste bokmärkena, 32st plus del 2 där ny aktivitet sparas

Man borde kunna kombinera en startsida på valfri sida med UW-skärm, finns ju utrymme..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av snajk:

Det har ju jag med, jag tänkte på mer startsida som när man öppnar en ny flik eller trycker på hemknappen. Eller förstås om man öppnar ett nytt fönster parallellt med det gamla, och inte från en länk eller befintlig tab.

Ny flik hamnar jag på Google.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

about:blank

Tabbar laddas från förra sessionen och alla siter jag besöker ofta är pinnade. Och när jag ska gå till någon ny site så går det snabbare att bara öppna en ny flik och skriva in url eller googla.
Använder inte heller bokmärken utan stänger helt enkelt inte ner tabbar som jag kan tänkas behöva igen. Har flera hundra tabbar öppna.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.