Beyerdynamic DT 1770 Pro, Blue Yeti Blackout, Pro-Ject Head Box II

Permalänk
Medlem

Beyerdynamic DT 1770 Pro, Blue Yeti Blackout, Pro-Ject Head Box II

Har äntligen hittat ett värdigt headset för att ersätta min tidigare setup då jag blev trött på att mikrofonen är ivägen i mitt tycke.

Allting fungerar suveränt, inga problem och inga skador.

Hörlurar
Inköpta hösten 2018
Original-kuddarna på hörlurarna är knappt använda då jag beställde ett par nya från Dekoni Audio strax efter att jag fick hem hörlurarna.
Kvitto och originalförpackning, med tillbehör

Bud från 3000kr tas i beaktning

Mikrofon
Inköpt Januari 2018
Sitter ett pop-filter framför, passformen är inte så bra till mikrofonen men den gör sitt jobb.
Mikrofonen har alltid suttit på armen så original-stativet är oanvänt.
Kvitto och originalförpackning, med tillbehör

Bud från 500kr tas i beaktning

Förstärkare
Inköpt här på Sweclockers (begagnat) 2018
Pro-Ject Head Box II förstärkaren gör sitt jobb och har fungerat bra.
Clicktronic Ljudkabel 3,5mm till 2x RCA 1m följer med.
Inget kvitto, ingen förpackning.

Bud från 600kr tas i beaktning

Samtliga saker kan skickas mot fraktbetalning.
Annars finns de att hämta i Norrköping!

Läs hela annonsen här

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless

Permalänk
Medlem

Hej!
Undrar bara vilket headset du valde istället för DT1770?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Hej!
Undrar bara vilket headset du valde istället för DT1770?

Beyerdynamic MMX300 v2, gött att dekoni kuddarna passade på dessa också.

Enda negativa är nog att micen ej kan mäta sig med Blue Yeti.
Lite mer "dämpat/burkigt" än klarheten från Blue Yeti, men det är ju som David mot Goliat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av xze-:

Beyerdynamic MMX300 v2, gött att dekoni kuddarna passade på dessa också.

Enda negativa är nog att micen ej kan mäta sig med Blue Yeti.
Lite mer "dämpat/burkigt" än klarheten från Blue Yeti, men det är ju som David mot Goliat.

Har exakt samma! Super nöjd med dem, har haft dem ett tag nu så har "spelat" in dem ett tag.
För vara ett par slutna lurar så tycker jag dem har mycket bra rymd.

Ursäktar att man kladdar på din försäjlning tråd

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Har exakt samma! Super nöjd med dem, har haft dem ett tag nu så har "spelat" in dem ett tag.
För vara ett par slutna lurar så tycker jag dem har mycket bra rymd.

Ursäktar att man kladdar på din försäjlning tråd

Inga problem!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless

Permalänk
Medlem

Börjar med ett bud på 500 på Yeti-mic:en!

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Börjar med ett bud på 500 på Yeti-mic:en!

Noterat!
Håller budgivning till Tisdag 19:00.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless

Permalänk
Avstängd

Bjuder 520 kr + frakt för yeti mikrofonen

Permalänk
Medlem

18.59, så klassikt "Tradera-fult"...

Jaja, upp till xze- hur det ska fortsätta..

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henrico:

18.59, så klassikt "Tradera-fult"...

Jaja, upp till xze- hur det ska fortsätta..

Står ingenstans om någon sniperegel eller så i annonsen. Dessutom var det inte menat att snipea utan det skedde av en slump när jag kom på att budgivningen slutade 19:00 för typ 10 minuter sen. Det skadar väl inte för dig att vara inne ett par minuter innan budgivningens slut, eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leonki:

Står ingenstans om någon sniperegel eller så i annonsen. Dessutom var det inte menat att snipea utan det skedde av en slump när jag kom på att budgivningen slutade 19:00 för typ 10 minuter sen. Det skadar väl inte för dig att vara inne ett par minuter innan budgivningens slut, eller hur?

Snyggt, du skrev ju precis att du hade sett den och sedan medvetet väntade, jag trodde inte riktigt vi gjorde så på det här forumet. Men men, som sagt, upp till säljaren att välja hur han vill göra.

Jag fick notifiering 19.04 - inte riktigt att jag sitter och reloadar Swec för att följa upp att folk lägger bud på minuten, som sagt, har aldrig varit med om det här tidigare och då har jag varit medlem ett tag.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henrico:

Snyggt, du skrev ju precis att du hade sett den och sedan medvetet väntade, jag trodde inte riktigt vi gjorde så på det här forumet. Men men, som sagt, upp till säljaren att välja hur han vill göra.

Jag fick notifiering 19.04 - inte riktigt att jag sitter och reloadar Swec för att följa upp att folk lägger bud på minuten, som sagt, har aldrig varit med om det här tidigare och då har jag varit medlem ett tag.

Nä så var inte fallet, jag var smått sugen på mikrofonen och bestämde mig att buda på den. Jag såg att det fanns tid över att buda så jag gjorde det.

Hur du hanterar din tid är inte mitt problem utan det är ditt, var du verkligen sugen på den så hade du nog hållit ett bättre öga på den.

Permalänk
Avstängd

Upp till dig att dra dina egna slutsatser, ta det som en lärdom istället och övervaka auktioner du bjuder på Tänker inte sitta och bråka med dig över att jag bjöd ett par minuter innan auktionens slut. TS har inte skrivit ut några regler gällande antisnipe (vissa gör det och förlänger auktionen med 5 min).

Permalänk
Medlem

Jag väljer att sälja till @Henrico

Du har PM!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless

Permalänk
Avstängd

No worries!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leonki:

No worries!

du kör en fuling och försöker dra en 1 min innan stängning snipe på annonsen och sen gråter du ut i marknadsreferenstråden om att din snipe inte föll säljaren i smaken?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blub:

du kör en fuling och försöker dra en 1 min innan stängning snipe på annonsen och sen gråter du ut i marknadsreferenstråden om att din snipe inte föll säljaren i smaken?

Har redan förklarat mig i tråden ovan. Behöver inte förklara mig om på nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leonki:

Har redan förklarat mig i tråden ovan. Behöver inte förklara mig om på nytt.

nej, men att det är du som kör fuling och sen försöker svärta ner säljarens anseende för att säljaren verkar vara en hyvens kille som ser igenom fultrick det verkar du heller inte bry dig om.

oj glömde avsluta med " "

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Leonki

Sweclockers är inte en regelrätt auktionssida, att tro att det måste finnas en "antisnipe-regel" i annonsen för att få vinna gäller helt enkelt inte.

Kort och gott är det alltid säljaren som väljer till vem och hur produkten ska säljas. Några andra premisser finns inte.

Att @xze- väljer sälja till någon annan för lägre bud är alltså inget fel. Det är till och med så att han kan välja att inte sälja alls. Eller kanske sälja till en användare han har gjort tidigare affärer med då han vet att det går smidigt till. Det finns inga regler om att måste sälja till högst bud eller dylikt. Vill man ha det har man helt enkelt kommit till fel marknadsplats.

/DavidtheDoom, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hörlursförstärkare såld!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless