Grundläggande fråga om Tablå TV 2022

Permalänk
Medlem

Grundläggande fråga om Tablå TV 2022

Hej, jag har mer eller mindre levt avskilt från Tablå TV under de senaste 10 åren förutom några enstaka strömnings abonnemang som jag sagt upp så fort dom börjat kosta pengar då jag tycker det är mest skräp, jag vet, jag låter som en gammal gubbe.

Vad jag vill ha:

Ett kanalpaket som jag kan konsumera från Smart TV / Dator / Apple TV där jag kan strömma dom stora nyhetskanalerna, CNN, BBC, MSNBC etc. Jag är totalt ointresserad av sportsändningar.

Finns detta idag?

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: MSI MEG X570 ACE | CPU: AMD Ryzen R7 5800X | CPU-kylare: Corsair H150i Elite Capellix | RAM: G.Skill Trident NEO 3600 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Samsung 980 Pro 1 TB NVMe + Samsung 980 Pro NVMe 2 Tb | PSU: Corsair RM850x | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Medlem

Jag har Telia Play lagom från föreningen, och jag kör enbart från mobil enhet till Chromecast via Telia Play appen.
Där har jag både CNN, BBC World News, Al Jazzera men saknar dock MSNBC (oklart om det finns hos paket i Sverige?)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Tror din enda möjlighet att glo på amerikanska nyheter är genom respektive bilaga app med tillhörande abonnemang. De versioner av CNN, Bloomberg och CNBC som jag haft tillgång till genom åren har varit riktigt usla ursäkter av det som sänds "over there".

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Jag har Telia Play lagom från föreningen, och jag kör enbart från mobil enhet till Chromecast via Telia Play appen.
Där har jag både CNN, BBC World News, Al Jazzera men saknar dock MSNBC (oklart om det finns hos paket i Sverige?)

Tack för tipset, verkar tyvärr inte som nyhetskanalerna ingår i det paketet när jag tittar på telias sida.

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: MSI MEG X570 ACE | CPU: AMD Ryzen R7 5800X | CPU-kylare: Corsair H150i Elite Capellix | RAM: G.Skill Trident NEO 3600 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Samsung 980 Pro 1 TB NVMe + Samsung 980 Pro NVMe 2 Tb | PSU: Corsair RM850x | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

Tror din enda möjlighet att glo på amerikanska nyheter är genom respektive bilaga app med tillhörande abonnemang. De versioner av CNN, Bloomberg och CNBC som jag haft tillgång till genom åren har varit riktigt usla ursäkter av det som sänds "over there".

Tack, menar du att signa upp på respektive kanals hemsida direkt?

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: MSI MEG X570 ACE | CPU: AMD Ryzen R7 5800X | CPU-kylare: Corsair H150i Elite Capellix | RAM: G.Skill Trident NEO 3600 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Samsung 980 Pro 1 TB NVMe + Samsung 980 Pro NVMe 2 Tb | PSU: Corsair RM850x | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Medlem
Skrivet av nihilist71:

Tack, menar du att signa upp på respektive kanals hemsida direkt?

Antingen det eller direkt i appen, varierar mellan olika tjänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nihilist71:

Hej, jag har mer eller mindre levt avskilt från Tablå TV under de senaste 10 åren förutom några enstaka strömnings abonnemang som jag sagt upp så fort dom börjat kosta pengar då jag tycker det är mest skräp, jag vet, jag låter som en gammal gubbe.

Vad jag vill ha:

Ett kanalpaket som jag kan konsumera från Smart TV / Dator / Apple TV där jag kan strömma dom stora nyhetskanalerna, CNN, BBC, MSNBC etc. Jag är totalt ointresserad av sportsändningar.

Finns detta idag?

Tele2 play har en variant där man får ett baspaket plus ett antal valfria som innehåller de listade minus MSNBC. BBC, CNN, etc finns med som alternativ. samma pris som Telia-paketet ovan, det verkar bli där man landar för en vettig tjänst.
Tele2 play flex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tespo:

Tele2 play har en variant där man får ett baspaket plus ett antal valfria som innehåller de listade minus MSNBC. BBC, CNN, etc finns med som alternativ. samma pris som Telia-paketet ovan, det verkar bli där man landar för en vettig tjänst.
Tele2 play flex

Tack, det skulle faktiskt kunna vara intressant, Tele2 har försökt sälja på mig Tele2 Play sedan jag skaffade mobilabonnemang hos dem.

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: MSI MEG X570 ACE | CPU: AMD Ryzen R7 5800X | CPU-kylare: Corsair H150i Elite Capellix | RAM: G.Skill Trident NEO 3600 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Samsung 980 Pro 1 TB NVMe + Samsung 980 Pro NVMe 2 Tb | PSU: Corsair RM850x | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nihilist71:

Hej, jag har mer eller mindre levt avskilt från Tablå TV under de senaste 10 åren förutom några enstaka strömnings abonnemang som jag sagt upp så fort dom börjat kosta pengar då jag tycker det är mest skräp, jag vet, jag låter som en gammal gubbe.

Vad jag vill ha:

Ett kanalpaket som jag kan konsumera från Smart TV / Dator / Apple TV där jag kan strömma dom stora nyhetskanalerna, CNN, BBC, MSNBC etc. Jag är totalt ointresserad av sportsändningar.

Finns detta idag?

Kolla boxer som har sina flexpaket, du kan välja åtta kanaler efter tycke och smak från deras utbud.
I detta får du också alla de kanaler du valt som streaming, vet ej om det finns app till smarttv.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av nihilist71:

Tack för tipset, verkar tyvärr inte som nyhetskanalerna ingår i det paketet när jag tittar på telias sida.

Jag dubbelkollade själv, skumt att det inte är med på hemsidan

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Jag dubbelkollade själv, skumt att det inte är med på hemsidan

De sänder endast kanalerna nu under Ukraina krisen.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B