Elden Ring - Action-RPG

Permalänk
Medlem

Gah!!!

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Beror ju vad man jämför med. Jag har kört 30 timmar och får lite stutter nån gång varannan timme, annars 60 fps som ett strykjärn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

När världens bästa dator inte kan hålla stabila 60 FPS är spelet dåligt optimerat.

Jag inväntar några patcher till innan jag testar det iaf.

Det håller 60fps extremt stabilt förutom när man rör sig emellan dessa osynliga linjer som skiljer olika områden åt. Eftersom det är det enda problemet jag har och den stutter som uppstår inte är så allvarlig har jag valt att fortsätta spela spelet.

Jämför man problem i olika spel så tycker jag Horizon Forbidden Wests prestandalägesproblem är ett värre än Elden Rings stutterproblem.

Ska man jämföra stutter med stutter är Lost Ark mycket värre än Elden Ring för mig iaf.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Jämför man problem i olika spel så tycker jag Horizon Forbidden Wests prestandalägesproblem är ett värre än Elden Rings stutterproblem.

Ska man jämföra stutter med stutter är Lost Ark mycket värre än Elden Ring för mig iaf.

Whataboutism

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Whataboutism

Whataboutism
Det ordet..

Har fan inte sett så mycket sen 2018..
Nu dyker det upp lite var som.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Jag upplever inte stutteringproblemet så stort som jag trodde att jag skulle göra efter DF videon.
Å andra sidan tycker jag att det skulle flytit på bättre med min setup. 1080 Ti och jag ligger mellan 45-60 fps i 4k, vilket känns ganska tamt med tanke på grafiken.

Det är i alla fall inte lika illa som Dark Souls 1 var.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Beror ju vad man jämför med. Jag har kört 30 timmar och får lite stutter nån gång varannan timme, annars 60 fps som ett strykjärn.

Samma här. En bråkdels sekund stuttering kanske, aldrig hänt i en strid hittils. Annars tokmaxat och 60FPS superstabilt. Tycker att klagomålen är extremt överdrivna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Samma här. En bråkdels sekund stuttering kanske, aldrig hänt i en strid hittils. Annars tokmaxat och 60FPS superstabilt. Tycker att klagomålen är extremt överdrivna.

Exakt, bara för att du inte märker av problemen så är dom överdrivna och alla andra sitter bara och vill ge From Software ett dåligt rykte eller något.

Så måste det ju vara..?

Spelet finns dessutom på andra plattformar än PC där spelet är en riktig sörja rent prestandamässigt. Klarar inte 60fps överhuvudtaget på konsol med undantaget PS4-versionen på PS5 i bakåtkompatibilitetsläget.

Men det måste också vara överdrivet förstås.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Icetec:

Samma här. En bråkdels sekund stuttering kanske, aldrig hänt i en strid hittils. Annars tokmaxat och 60FPS superstabilt. Tycker att klagomålen är extremt överdrivna.

Jag skulle nästan vilja kalla problemet för mikrofrysningar istället för stuttering. Problemet är att frysningarna varierar från tiondelar till sekund(er?).

Ibland är det borta och vissa dagar kommer det igen och spelet blir nästan ospelbart.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag har haft fruktansvärda frysningar, men kämpat på för att jag i övrigt gillar spelet (har ett 3070). Har nu äntligen hittat en lösning som fungerar:

Högerklicka på Elden Ring i Steam och välj Properties. Längst ner står det Launch Options, där skriver ni in /nolightfx

Eventuellt är det även bra att slå av Steam Overlay på samma ställe.

Permalänk
Medlem

Jag är den första att erkänna att jag suger på spelet men tycker det är jobbigt när man inte vet vad som gör spelet så svårt för mig. Troligtvis en kombination.

1) Jag är kass och inte spelat souls spel innan.

2) tgb + mus kontrollerna suger. Skulle inte förvåna mig om utvecklarna kodar med kontroll för de kan inte ha använt tgb och mus någonsin. Alla saker man kan göra finns inte ens som keybinds! Var tvungen att googla hur man använder pouch items. Visar sig att det är en kombination av två andra keybinds och har du ändrat och försökt få till vettiga keybinds kan du bli rätt screwed.

3) Känns som framerate är låg, alternativt kameran rör sig konstigt. Blev lätt illamående i början innan jag vande mig och det gör det svårt att få till timing på dodge.

4) Open world är trevligt för den som gillar det (vilket jag oftast inte gör men det här verkar vara en ok version) men det är ibland svårt att veta om man råkat vandra in i ett område man är för låg level för eller om man bara är kass (se punkt 1).

5) Man måste läsa guider för att fatta hur saker funkar för det finns extremt lite vägledning alls i spelet. Tror det är en hel del grejer som är självklara för veteraner av souls spel, men som ny är det mycket som inte är självklart. En sån sak som att det inte går att använda en skill på ditt vapen om du använder en sköld eftersom en skill för skölden tar prioritet. Tog mycket tid och kliande i huvudet innan jag fattade varför jag aldrig lyckades använda min skill som jag trodde jag hade... och innan någon kommer med det tipset, jag vet nu att det finns en ash of war som heter "No Skill" så man kan komma runt problemet. Hade det inte varit bättre att man helt enkelt fick välja vilken skill man vill använda likt vapen och items? :/

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Anaii:

Jag är den första att erkänna att jag suger på spelet men tycker det är jobbigt när man inte vet vad som gör spelet så svårt för mig. Troligtvis en kombination.

1) Jag är kass och inte spelat souls spel innan.

Ja, det är minst sagt speciella spel. Hela grejen är att dö, dö, dö lite till innan man listar ut mekaniken bakom bossarna och sen dö lite till innan man till slut lyckas. Tålamod är ett måste 😩

Skrivet av Anaii:

2) tgb + mus kontrollerna suger. Skulle inte förvåna mig om utvecklarna kodar med kontroll för de kan inte ha använt tgb och mus någonsin. Alla saker man kan göra finns inte ens som keybinds! Var tvungen att googla hur man använder pouch items. Visar sig att det är en kombination av två andra keybinds och har du ändrat och försökt få till vettiga keybinds kan du bli rätt screwed.

Japp, det är medvetet. Jag gissar på att man tvingar in samma kontrollmetod över samtliga plattformar för att alla ska kunna få samma upplevelse 🤷‍♂️

Skrivet av Anaii:

3) Känns som framerate är låg, alternativt kameran rör sig konstigt. Blev lätt illamående i början innan jag vande mig och det gör det svårt att få till timing på dodge.

Där har ju varit lite sådär upplevelse för en del på Pc och förhoppningsvis löser man detta inom kort

Skrivet av Anaii:

4) Open world är trevligt för den som gillar det (vilket jag oftast inte gör men det här verkar vara en ok version) men det är ibland svårt att veta om man råkat vandra in i ett område man är för låg level för eller om man bara är kass (se punkt 1).

Hehe, ja det gäller att hitta en mob som ser svag ut och slå ett slag för att se hur svår den kan vara

Skrivet av Anaii:

5) Man måste läsa guider för att fatta hur saker funkar för det finns extremt lite vägledning alls i spelet. Tror det är en hel del grejer som är självklara för veteraner av souls spel, men som ny är det mycket som inte är självklart. En sån sak som att det inte går att använda en skill på ditt vapen om du använder en sköld eftersom en skill för skölden tar prioritet. Tog mycket tid och kliande i huvudet innan jag fattade varför jag aldrig lyckades använda min skill som jag trodde jag hade... och innan någon kommer med det tipset, jag vet nu att det finns en ash of war som heter "No Skill" så man kan komma runt problemet. Hade det inte varit bättre att man helt enkelt fick välja vilken skill man vill använda likt vapen och items? :/

Just detta är lite grejen med souls-spel. Du går in helt tom, utan instruktioner (nåja) och får upptäcka det hela efter hand.

Det är absolut inte för alla. Jag klarade inte av dark souls 1/2 då dessa var alldeles för klunky för mig. 3 blev mycket bättre men detta är mitt i prick för mig (hittills)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Exakt, bara för att du inte märker av problemen så är dom överdrivna och alla andra sitter bara och vill ge From Software ett dåligt rykte eller något.

Så måste det ju vara..?

Ja, det verkar inte bättre.

Skrivet av nu1mlock:

Spelet finns dessutom på andra plattformar än PC där spelet är en riktig sörja rent prestandamässigt. Klarar inte 60fps överhuvudtaget på konsol med undantaget PS4-versionen på PS5 i bakåtkompatibilitetsläget.

Inte hört att stuttering varit ett problem på något annat än PC men det kanske finns på konsoler med. Där har jag väl främst sett att spelet inte klarar av att hålla 60 FPS stabilt men det brukar ju vara lite så på konsoler tyvärr.

Skrivet av nu1mlock:

Men det måste också vara överdrivet förstås.

Ja, eller kanske snarare felaktigt ställda förväntningar.

Sen borde det ju inte lida av stuttering ö.h.t. så det är ju ett problem , men ett väldigt litet sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Just detta är lite grejen med souls-spel. Du går in helt tom, utan instruktioner (nåja) och får upptäcka det hela efter

Det är absolut inte för alla. Jag klarade inte av dark souls 1/2 då dessa var alldeles för klunky för mig. 3 blev mycket bättre men detta är mitt i prick för mig (hittills)

Jag har aldrig lirat ett soulsspel tidigare men har väldigt kul med just detta, kör en astrologer. Inser redan att chansen är stor att jag inte kommer att klara spelet då jag inte är supervass på att ta bossar, speciellt där mam tvingas fightas i trängre utrymmen då min dodge är rasande urusel. Pga mig då, inte karaktären.

Men det gör liksom inget, jag är helt fast i världen och GILLAR hur lite spelet håller mig i handen. Alla gillar såklart olika men det här var min påse potatischips

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Svaret på din fråga är mestadels "nej". Klart det kommer komma moddar som ändrar diverse saker, men något som "lägre svårighetsgrad" lär inte dyka upp.

Jag rekommenderar istället att du summonar någon annan spelare eller gör annat tills du är starkare.

Skrivet av Icetec:

Hur kan du vara besviken i så fall? Striderna känns som de andra spelen, i DS1 stod du ju helt stilla om du ville dricka men i Bloodborne och DS3 är det samma som det är här. Det är liksom märkligt att bli upprörd över att spelet är exakt som förväntat vad gäller de punkterna?

Nej. Du får savegame-fuska om du vill göra det (d.v.s. avsluta spelet, kopiera din save, fortsätta spela och sen ersätta din save med din backup varje gång du vill ladda spelet igen). Det är ju inte så det är tänkt att spelas, men å andra sidan så får man väl fuska bäst man vill i ett singleplayerspel. Nu är det ju anticheat med så tveksamt om det kommer komma regelrätta trainers så att du kan bli odödlig etc men någon form av fusk kanske kommer som gör det lagom mycket enklare.

Annars är det väl bara till att spela spelet som det var tänkt. Det är ingen level scaling i Souls-spelen så du kan alltid hitta en liten rutt av grejer som är enkla att döda och grinda dem ett tag och levla 5-10 levlar extra så blir det mycket enklare att göra saken du dog på innan.

Såg just den här https://www.nexusmods.com/eldenring/mods/65
Inte riktigt vad jag hade velat dock, hade hellre haft en som gjorde det enklare att dodga och lite mer HP.. men jag kanske borde spela mer helt enkelt, inte kört sen jag skrev sist..

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av TotalF:

Jag har aldrig lirat ett soulsspel tidigare men har väldigt kul med just detta, kör en astrologer. Inser redan att chansen är stor att jag inte kommer att klara spelet då jag inte är supervass på att ta bossar, speciellt där mam tvingas fightas i trängre utrymmen då min dodge är rasande urusel. Pga mig då, inte karaktären.

Men det gör liksom inget, jag är helt fast i världen och GILLAR hur lite spelet håller mig i handen. Alla gillar såklart olika men det här var min påse potatischips

Det där med dodge känner jag igen 😂
Det är tur att det finns stooora svärd som håller det mesta på avstånd.

Men absolut är det extra kul att gå in i saker helt blind. Det tog mig en stund att lista ut hur stavj*vlarna fungerade 🤬

Skrivet av Gizmo_8:

Såg just den här https://www.nexusmods.com/eldenring/mods/65
Inte riktigt vad jag hade velat dock, hade hellre haft en som gjorde det enklare att dodga och lite mer HP.. men jag kanske borde spela mer helt enkelt, inte kört sen jag skrev sist..

Den absolut hjälpen i spelet är ”summons”, vissa är så OP att det blir för enkelt. Har för mig att man får en manet ganska tidigt som är sjukt bra för att ta aggro från en själv.
Dock kan dessa bara utnyttjas på utvalda platser där ond bråd död oftast lurar

När det kommer till dodge så gäller det att hålla koll på vikten och stamina, det gör jobbet mycket lättare

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Såg just den här https://www.nexusmods.com/eldenring/mods/65
Inte riktigt vad jag hade velat dock, hade hellre haft en som gjorde det enklare att dodga och lite mer HP.. men jag kanske borde spela mer helt enkelt, inte kört sen jag skrev sist..

Men, alltså. Du ber ju inte om någonting som inte redan finns i spelet. Vill du ha mer HP? Levla lite och lägg stats där så får du mer HP. Som trolleri Enklare att dodgea vet jag inte riktigt. Du kan inte dodgea allt. Kör svärd och sköld och använd skölden istället när folk slår på dig så kommer du ta mindre skada. Någonstans får du väl ändå inse att det inte är spelet det är fel på. Du kan inte spela det här spelet som Skyrim eller Witcher eller nått sånt där storyn är huvudsaken och striderna något man lägger på efteråt för att skapa utmaning. Utmaningen är hela poängen här, och nöjet med spelet är att överkomma svårigheten. Om du hade kört "easy mode" där alla fiender dör direkt och du aldrig är i risk att dö hade spelet blivit helt värdelöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Men, alltså. Du ber ju inte om någonting som inte redan finns i spelet. Vill du ha mer HP? Levla lite och lägg stats där så får du mer HP. Som trolleri Enklare att dodgea vet jag inte riktigt. Du kan inte dodgea allt. Kör svärd och sköld och använd skölden istället när folk slår på dig så kommer du ta mindre skada. Någonstans får du väl ändå inse att det inte är spelet det är fel på. Du kan inte spela det här spelet som Skyrim eller Witcher eller nått sånt där storyn är huvudsaken och striderna något man lägger på efteråt för att skapa utmaning. Utmaningen är hela poängen här, och nöjet med spelet är att överkomma svårigheten. Om du hade kört "easy mode" där alla fiender dör direkt och du aldrig är i risk att dö hade spelet blivit helt värdelöst.

Aha ja jag förstår. Hoppades att det skulle vara likt just Skyrim/Witcher så det är nog jag som söker en annan typ av spel.. å sen var det svårighetsgraden så jag tappade lusten lite. Men ska ge det en chans ändå, får levla upp min confessor helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat typ 30h:

Har aldrig spelat något dark soulsspel tidigare men elden ring är jäkligt bra.

Jag har vant mig vid att man inte riktigt vet hur svåra mobsen är.
Jag är en sån spelare som försöker finkamma varje område. Är just nu typ lvl 52 och har precis klarat stormveil castle.

Det enda jag stör mig på är att jag inte riktigt vet när ett quest är slut. Ibland är jag osäker på om det ens är ett quest. Just p.g.a att man finkammar områdena så vill man inte heller gå miste om content

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av adde1337:

Är just nu typ lvl 52 och har precis klarat stormveil castle.

Ja jisses, stormveil är ju löjligt stort! Hade varit kul att se hur många timmar man lagt där 😁

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ja jisses, stormveil är ju löjligt stort! Hade varit kul att se hur många timmar man lagt där 😁

Ja... jag hatar det där stället haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Aha ja jag förstår. Hoppades att det skulle vara likt just Skyrim/Witcher så det är nog jag som söker en annan typ av spel.. å sen var det svårighetsgraden så jag tappade lusten lite. Men ska ge det en chans ändå, får levla upp min confessor helt enkelt.

Ja, det är en helt annan typ av spel. Men ge Elden Ring en chans, inte som ett alternativ till Witcher 3/Skyrim utan som ett helt annat koncept. Gå in med ett fräscht sinne så att säga. Ja, det suger att dö en massa i början. Men att dö i Souls-spel är inte ett misslyckande, det är ett steg på vägen bara. Elden Ring är rätt förlåtande i och med att du ofta kan spawna igen rätt nära där du dog. Det är bara att nöta.

Men några tips för att göra det mindre frustrerande.

1. Kolla lite wikis/FAQs för all del. Speciellt för första området. Det finns garanterat tusen grejer du inte vet om som kommer göra spelet enormt mycket enklare, typ vapen och items du kan springa till utan att behöva döda en enda grej. Spoilers? Visst, kanske, men det är bara första området. Om du tycker att du inte vill bli spoilad när du är varm i kläderna så finns det massvis du kan upptäcka på egen hand.

2. Appropå att springa, nästan varenda gång du dör så kan du bara springa tillbaka dit utan att behöva döda en enda grej. Om jag dör på en boss och har en bit att springa för att nå dit så dödar jag knappast varenda fiende på vägen. Spring förbi bara. Detta är ännu enklare ute i stora världen med hästen. Du kan ignorera en stor del av alla fiender om du bara skiter i dem.

3. Om du är någorlunda nära en level och ska in i en ny grotta du aldrig sett förut, överväg att gå tillbaka till ett tidigare område och döda lite fiender för att få nog runes att levla. Om du går in i en grotta med typ 30 runes på dig så gör det ju liksom inget att du dör. Då kan du ta dig an grottan utan att ha stressen att inte vilja förlora något om du skulle dö. Du tappar ju aldrig items eller så genom att dö så det är bara att nöta tills det sitter

4. Appropå punkt 3, Golden Runes är föremål du plockar upp som bara innehåller runes. Du kanske redan har ett par på dig. Spara dem tills att du vill kunna ta en snabb level enligt punkt 3, så behöver du inte ens grinda. 1000 runes bort för att kunna levla? Gå in i inventory och dra ett par tre snabba så har du genast runes nog att ta en level och slippa känna att du inte har råd att dö.

Permalänk
Medlem

Jag säger bara Malenia Blade of Miquella. Jobbigaste bossen i spelet (vissa säger att det är den svåraste i hela serien), men ganska "lätt" med rätt build. Bloodloss och frostbite.

Dold text
Permalänk
Moderator
Forumledare

Vänta nu…

De första 20h gick jag runt och slog på väggar i hopp om att hitta lönndörrar. Alla meddelanden som trollade en med ”hidden path ahead” svor man åt och hittade såklart inga lönndörrar och hela internet skrattade i den grad att jag faktiskt stängde av meddelandena i spelet.

Nu, 50h in, visar det sig att visst finns lönndörrar!! Inte nog med det, fromsoftware tyckte det skulle vara lite skoj att inte bara utnyttja väggar utan även golv och tak?!!

Hur…varför…men… nu måste jag ju besöka alla ställen igen som jag tänkte ”hade detta varit DS3 så hade det funnits en lönndörr här meeeen såklart så valde man UPPENBARLIGEN bort det inför detta spelet”!!

Fromsoftware måste fasiken jobba på provision från mentalsjukhus 😂
Årtiondets trollning?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

*löst*

Jag är helt ny på detta spel på PC och har aldrig lirat ett liknande.....och det är massor jag inte begriper (börjar väll bli gammal..)
Har kör i startzonen och försöker få en sköld drop till min Confessor "paladin" i dom första campen men inte lyckats ännu, men jag har fått 2 drops av en slags tower shield men kan för mitt liv inte finna den i min inventory? wtf?
Jag öppnar invetory och letar igenom varje tab men ingen finns någonstans? jag kan se en maze/klubba och ett longsword men ingen sköld, någon som kan hjälpa mig?

Edit/ Fan jag hittade det..omg

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Salvion: hehe skönt att veta att det inte bara jag som tycker UI:et hade mått bra av en översyn

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@Salvion: hehe skönt att veta att det inte bara jag som tycker UI:et hade mått bra av en översyn

Jo jag tror verkligen jag skulle gilla detta om det som jag uppfattar som basala funktioner inte var så svåra att begripa.
....nu låter det som att jag givit upp, det har jag inte!
Sedan är jag ganska kass på att "fatta på egen hand"

Permalänk
Medlem

Hur är spelet nu på pc? Har dom fixat stuttering och den undermåliga prestandan som många verkar ha? Är sugen på köpa men har inte vågat ännu.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av magma86:

Hur är spelet nu på pc? Har dom fixat stuttering och den undermåliga prestandan som många verkar ha? Är sugen på köpa men har inte vågat ännu.

Prestandan ska vara fixad enlig patchnotesen.
Frysningar finns delvis kvar men är inte i närheten av vad dom var i början

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Det är i alla fall inte lika illa som Dark Souls 1 var.
https://www.youtube.com/watch?v=Ha6K5KtW3W8

Haha ja fy fan det var tider det, inget gnäll då på den tiden utan det var bara att acceptera läget och kötta igenom. Demon's Souls på PS3 hade väl nåt liknande area, Valley of Defilement som också laggade. Fantastiska spel båda två precis som Elden Ring, håller på med Godrick nu men är så rätt så underlevlad.

Visa signatur

Serenity now