PizzaClockers - pizzans hemligheter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Vad har ni för recept på deg för en pizza samma eftermiddag? Utan flera dagars jäsning, finns det? 😎

Absolut, mer eller mindre alla recept funkar att jäsa kortare tid men det blir en stor kompromiss i smak. Men visst, allt är en smaksak i denna branch så de e bara till att testa.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neon:

Absolut, mer eller mindre alla recept funkar att jäsa kortare tid men det blir en stor kompromiss i smak. Men visst, allt är en smaksak i denna branch så de e bara till att testa.

Innebär detta att alla pizzerior gör ordning sina pizzadegar dagen innan eller blir det "sak samma" tack vare deras fenomenala bakugnar?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Innebär detta att alla pizzerior gör ordning sina pizzadegar dagen innan eller blir det "sak samma" tack vare deras fenomenala bakugnar?

De e lite intressant detta faktiskt, för mig finns det huvudsakligen 2 typer av pizzerior i Sverige; det finns standard pizzeriorna som mer eller mindre kör samma enkla recept (troligen utan TIPO mjöl) också har vi entusiast-pizzeriorna där man experimenterat fram och lagt tid på att hitta enligt dem det perfekta receptet. Jag tror dock att oavsett pizzeria så gör man sin deg minst 1 dag i förväg, i vissa fall av ren hanterings orsak men förhoppningsvis i de flesta fallen för smakens skull.

Jag har experimenterat en hel del med just pizzadeg eftersom jag inte tyckte smaken kom fram som jag ville. I början jäste vi bara degen över dagen och den blev verkligen aldrig bra, när vi började med att jäsa den över natten i kylen blev det en game changer och numera jäser vi den 3 dagar.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neon:

De e lite intressant detta faktiskt, för mig finns det huvudsakligen 2 typer av pizzerior i Sverige; det finns standard pizzeriorna som mer eller mindre kör samma enkla recept (troligen utan TIPO mjöl) också har vi entusiast-pizzeriorna där man experimenterat fram och lagt tid på att hitta enligt dem det perfekta receptet. Jag tror dock att oavsett pizzeria så gör man sen deg minst 1 dag i förväg, i vissa fall av ren hanterings orsak men förhoppningsvis i de flesta fallen för smakens skull.

Jag har experimenterat en hel del med just pizzadeg eftersom jag inte tyckte smaken kom fram som jag ville. I början jäste vi bara degen över dagen och den blev verkligen aldrig bra, när vi började med att jäsa den över natten i kylen blev det en game changer och numera jäser vi den 3 dagar.

Hm intressant. När du menar att det blev en "game changer", tänker du främst enbart i smaken eller även i saker som hur fluffig den blir invändigt i ugnen? Tuggmotståndet? Konsistensen? Elasticiteten när du knådar/bakar ut den?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Hm intressant. När du menar att det blev en "game changer", tänker du främst enbart i smaken eller även i saker som hur fluffig den blir invändigt i ugnen? Tuggmotståndet? Konsistensen? Elasticiteten när du knådar/bakar ut den?

Det är en hel del som förändras när man jäser över flera dagar, elasticiteten, smaken, konsistensen. Men även hanteringen påverkar förvånansvärt mycket, hur du mixar och knådar degen, hur du förvarar o.s.v. Som sagt, allt i denna bransch är en ren smaksak så erfarenheten kommer ta dig närmast vad just du tycker är rätt. Som med så mycket annat, bara testa och du kommer hitta rätt väg till slut.

Förutom jäsningen så var en annan gamechanger när man gick från att köra in pizzan på en kall plåt till att lägga in den på en redan upphättad plåt. Degen växte rejält mycket snabbare, dessutom påverkade det smaken positivt.

När vi gick från varm plåt till pizzasten blev det ytterligare ett steg upp och ytterligare ett när vi köpte pizza stål för ugnen.

Sen kan jag tänka mig att nästa naturliga steg för oss hade varit en ooni ugn, men grejen är att vi är inte så mycket för Neapolitan Pizza med leopard spotting. Vi är mer för jämn knaprig gräddning utan allt för brända parti så vi får se var det tar oss i framtiden, kanske funkar en ooni även för den typen av gräddning.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Vad har ni för recept på deg för en pizza samma eftermiddag? Utan flera dagars jäsning, finns det? 😎

Här är något värt att testa kanske om de e dåligt med tid:

OBS : Har inte själv hunnit titta på videon.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Idag blir det hemmagjord pizza.

Började med degen i torsdags förmiddag, sedan kalljäsning till i förmiddag då jag delade upp dem i portionsbitar a ca 250g och låtit dem jäsa i rumstemperatur tills ca 18.00
Spontant känns det som om de jäst lite för mycket i rumstemperatur, men får se om en stund om det blev bra.

Recept
3-4g torrjöst
2msk flytande honung
1tsk flingsalt
0,5dl olivolja
3dl ljummet vatten
7dl 00mjöl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pincett:

Idag blir det hemmagjord pizza.

Började med degen i torsdags förmiddag, sedan kalljäsning till i förmiddag då jag delade upp dem i portionsbitar a ca 250g och låtit dem jäsa i rumstemperatur tills ca 18.00
Spontant känns det som om de jäst lite för mycket i rumstemperatur, men får se om en stund om det blev bra.

Recept
3-4g torrjöst
2msk flytande honung
1tsk flingsalt
0,5dl olivolja
3dl ljummet vatten
7dl 00mjöl

https://svedis.se/IMG_20220305.jpg

https://svedis.se/IMG_2022030.jpg

Honung och flingsalt låter festligt! Ska prova det någon dag. Bjud gärna på uppföljning av pizzabaket senare 😁

Apropå att baka pizza med kort jästid så brukar inte jag göra särskilt tjocka kanter då. Min (begränsade) erfarenhet säger mig att kanterna knappt går att äta då det blir alldeles för degigt. Jag bakar dock i vanlig ugn. Men det är främst i kanterna som jag märker skillnad ifall degen jäsit i flera dagar eller bara någon timme, men det beror nog också på att det inte är några andra ingredienser där som stjäl uppmärksamhet från smaklökarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Vad har ni för recept på deg för en pizza samma eftermiddag? Utan flera dagars jäsning, finns det? 😎

Jag brukar göra pizza på "pitabrödsrecept", så en ganska fast deg som jäser 1h, för att sedan jäsa 1h till utbakad/utkavlad.
Är bästa pizza receptet jag lyckats göra hemma.
Det blir ju inte som dedär napolitanska långjästa degarna, men desto mer som standard pizzeria-pizza

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlemRune:

Honung och flingsalt låter festligt! Ska prova det någon dag. Bjud gärna på uppföljning av pizzabaket senare 😁

Apropå att baka pizza med kort jästid så brukar inte jag göra särskilt tjocka kanter då. Min (begränsade) erfarenhet säger mig att kanterna knappt går att äta då det blir alldeles för degigt. Jag bakar dock i vanlig ugn. Men det är främst i kanterna som jag märker skillnad ifall degen jäsit i flera dagar eller bara någon timme, men det beror nog också på att det inte är några andra ingredienser där som stjäl uppmärksamhet från smaklökarna.

Jo det blev lite som jag trodde.

Smakade jättegott men det hade gott och väl räckt med att ta ut från kalljäsningen runt 14.00 om man ska äta runt 18.00
I vanliga fall brukar degen vara lättarbetad men nu var det för mycket luft, men som ett ickeproffs så var det svårt att arbeta med den.

Skillnaden jag gjort mot innan är just flytande honung istället för socker, det satte en jäkla fart jäsningen även i kylskåpet.
Men huvudsaken är att det fortfarande var "Soft and craunchy in the same time"

Permalänk
Avstängd

Om någon vill bli riktigt seriös med sitt pizzabagande så har PS auktion kanske något att fundera på.
https://psauction.se/auction/32151/restaurangauktion-9/sorter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pincett:

Jo det blev lite som jag trodde.

Smakade jättegott men det hade gott och väl räckt med att ta ut från kalljäsningen runt 14.00 om man ska äta runt 18.00
I vanliga fall brukar degen vara lättarbetad men nu var det för mycket luft, men som ett ickeproffs så var det svårt att arbeta med den.

Skillnaden jag gjort mot innan är just flytande honung istället för socker, det satte en jäkla fart jäsningen även i kylskåpet.
Men huvudsaken är att det fortfarande var "Soft and craunchy in the same time"

https://svedis.se/IMG_202203052.jpg

Men hallå där, precis så vill jag att skinka skall se ut på pizzan! Bra jobbat med hela baket!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Men hallå där, precis så vill jag att skinka skall se ut på pizzan! Bra jobbat med hela baket!

Tack!

Jag brukar dock mest få skäll för att jag älskar oliver på pizza.

En annan sak som jag totalt ändrat uppfattning om är mjöl.
Innan har vi alltid bakat med helt vanligt vetemjöl special, fungerat hur bra som helst.

Sedan av en slump så så testade jag 00 mjöl, kommer inte ihåg märket men vilken skillnad det var i eftersmak på just brödet.
I vanliga fall har jag tyckt att det varit en liten "best" eftersmak av mjöl när man ätit kanterna, men med 00mjöl inte tillstymmelse av någon eftersmak. Kanske mina smaklökar, men kanske fler som lagt märke till det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pincett:

Tack!

Jag brukar dock mest få skäll för att jag älskar oliver på pizza.

En annan sak som jag totalt ändrat uppfattning om är mjöl.
Innan har vi alltid bakat med helt vanligt vetemjöl special, fungerat hur bra som helst.

Sedan av en slump så så testade jag 00 mjöl, kommer inte ihåg märket men vilken skillnad det var i eftersmak på just brödet.
I vanliga fall har jag tyckt att det varit en liten "best" eftersmak av mjöl när man ätit kanterna, men med 00mjöl inte tillstymmelse av någon eftersmak. Kanske mina smaklökar, men kanske fler som lagt märke till det?

Är du osäker på betyg så står jag tillgänglig här i Göteborg där jag numera bor! Kommer inte betygsätta kanterna utan pizzans smaskiga innehåll.
Men ärligt, jättebra jobbat. <3

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Hade pizzahäng i lägenheten under helgen. Nu känns det som att man verkligen börjar greppa Oonin. Det blir riktigt, riktigt goda pizzor.

Tomatsås, Mozzarella, salsiccia, Chorizo toppat med parmesankrä & basilika.

Vad har ni för favoritpizzor? Vad brukar ni göra när ni har vänner över? Jag brukar göra ett gäng pizzor sedan får personerna här "önska". Brukar vara lite kul att testa sig fram - även om allt inte flyger.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Hade pizzahäng i lägenheten under helgen. Nu känns det som att man verkligen börjar greppa Oonin. Det blir riktigt, riktigt goda pizzor.

https://imgur.com/yUjIGPi.jpg
Tomatsås, Mozzarella, salsiccia, Chorizo toppat med parmesankrä & basilika.

https://imgur.com/Hfw3TF3.jpg

Vad har ni för favoritpizzor? Vad brukar ni göra när ni har vänner över? Jag brukar göra ett gäng pizzor sedan får personerna här "önska". Brukar vara lite kul att testa sig fram - även om allt inte flyger.

Ser riktigt fint ut!

Par frågor, det är populärt just nu att göra Neapolitan Pizza och ett typiskt kännetecken är leopord spotting. De Neapolitan jag fått har varit rejält brända samtidigt så säger att man bränd(kol) mat inte är bra att äta? Hur ställer man sig till detta när det kommer till pizzor?

Tror du det är möjligt att göra "New York-Style Pizza" i en Oonin? D.v.s med jämt gräddat bröd utan att bränna?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Ser riktigt fint ut!

Par frågor, det är populärt just nu att göra Neapolitan Pizza och ett typiskt kännetecken är leopord spotting. De Neapolitan jag fått har varit rejält brända samtidigt så säger att man bränd(kol) mat inte är bra att äta? Hur ställer man sig till detta när det kommer till pizzor?

Tror du det är möjligt att göra "New York-Style Pizza" i en Oonin? D.v.s med jämt gräddat bröd utan att bränna?

Det är busenkelt att få pizzorna utan brända fläckar/kanter. Bara hålla nere tempen! Vrid ner gasreglaget eller lägg i mindre ved beroende på vilken variant du har. Men vill du ha en sån pizza kan du lika bra baka den i vanlig ugn tycker jag. Fördelen meden Ooni pizzaugn är ju just att du kan komma upp i 500 grader och göra dessa fina pizzor på 60 sekunder

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Hade pizzahäng i lägenheten under helgen. Nu känns det som att man verkligen börjar greppa Oonin. Det blir riktigt, riktigt goda pizzor.

https://imgur.com/yUjIGPi.jpg
Tomatsås, Mozzarella, salsiccia, Chorizo toppat med parmesankrä & basilika.

https://imgur.com/Hfw3TF3.jpg

Vad har ni för favoritpizzor? Vad brukar ni göra när ni har vänner över? Jag brukar göra ett gäng pizzor sedan får personerna här "önska". Brukar vara lite kul att testa sig fram - även om allt inte flyger.

Magiska ser dom ut! 😍

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Det är busenkelt att få pizzorna utan brända fläckar/kanter. Bara hålla nere tempen! Vrid ner gasreglaget eller lägg i mindre ved beroende på vilken variant du har. Men vill du ha en sån pizza kan du lika bra baka den i vanlig ugn tycker jag. Fördelen meden Ooni pizzaugn är ju just att du kan komma upp i 500 grader och göra dessa fina pizzor på 60 sekunder

Aha, ja nu när du säger det så har jag nog hört något liknande på annat håll. Så att göra en pizza med jämn gräddning går typ lika snabbt i Ooni som i en ugn med stål och 300 grader?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Aha, ja nu när du säger det så har jag nog hört något liknande på annat håll. Så att göra en pizza med jämn gräddning går typ lika snabbt i Ooni som i en ugn med stål och 300 grader?

Det är bara tempen som styr, går lika snabbt i en ugn på 300 grader som i en Ooni på 300 grader. Jag personligen tycker en köksugn är mycket smidigare - ställ in tempen så sköter den sig sjölv, du står inomhus vöderskyddat osv. Men den är ju begränsad och kan inte bli mer än 300 grader beroende på ugn. Men vill du ha upp till 500 så är det ju typ en Ooni du behöver, eller om du vill ha den goa känslan av att baka pizza utomhus på uteplatsen vilket kan vara supermysigt.

Via har en Ooni Karu 12 vedeldad som gör jättebra o fina pizzor. Ytan på degen blir väldigt krispig men mjuk o seg inuti. Bakas den i ugn på de lägre 300 graderna så blir "skorpan" på degen hårdare och tjockare så du får en mycket fastare o krispigare pizza, mer lik den på lokala pizzerian. Verkligen helt olika sorters pizza. Vi brukar variera mellan Ooni o ugn just därför

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Ser riktigt fint ut!

Par frågor, det är populärt just nu att göra Neapolitan Pizza och ett typiskt kännetecken är leopord spotting. De Neapolitan jag fått har varit rejält brända samtidigt så säger att man bränd(kol) mat inte är bra att äta? Hur ställer man sig till detta när det kommer till pizzor?

Tror du det är möjligt att göra "New York-Style Pizza" i en Oonin? D.v.s med jämt gräddat bröd utan att bränna?

Skrivet av Zachtionman:

Magiska ser dom ut! 😍

Tack! Pizzorna blir helt magiskt goda. Mina kollegor som jag hade hemma blev verkligen "blown away". Folk blir genuint intresserade, för många vet inte att man kan laga denna typen av Pizza hemma. Det är nästan lite som att det är en "mörk hemlighet" om hur man gör god pizza.

Skrivet av Neon:

Aha, ja nu när du säger det så har jag nog hört något liknande på annat håll. Så att göra en pizza med jämn gräddning går typ lika snabbt i Ooni som i en ugn med stål och 300 grader?

Det går hur bra som helst att göra massa olika typer av pizza i Oonin. Jag bakade bröd i den bara denna morgonen. Det är viktigt att man ställer ner värmen ordentligt bara så att den hinner grädda klart ordentligt utan att man "bränner" kanterna.

Nu när sommarvärmen börjar komma tänkte jag testa att göra fisk och lite annat gott i den med. Planen är att bygga en "grillstation" ute på balkongen med gasolgrill, ooni och liten arbetsbänk - men det är mer av ett sommarprojekt.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Nån med handfast tips och recept för en glutenfri deg? Kan inte använda ren havre som jag sett tips om.

Permalänk
Medlem

Går det äta för många margheritas?

Nej.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fratercula:

Nån med handfast tips och recept för en glutenfri deg? Kan inte använda ren havre som jag sett tips om.

Jag använder detta: https://shop.lillanapoli.se/products/piantoni-glutenfritt-mjo... (svindyrt), och följer https://www.molinopiantoni.it/wp-content/uploads/schede-tecni... , det högra receptet, och justerar jästmängden efter hur länge jag vill låta degen jäsa. Arbetar för hand och det blir kladdigt, men slutresultatet har hittills blivit uppskattat.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Ojoj, det blev lite stressigt med fredagspizzan. Startern fick bara 1 timme rumstemp och 1 timme kylskåp, doften avslöjar att den inte nått sin fulla potential än. Sen visade det sig dessutom bli lite torrt, tydligen råkade det åka i 700g istället för 600g mjöl, eftersom jag kör degen i Ankarsrum så kunde jag lägga till en aning vatten dock inte 100 g.

Nu har degen stått över natten, ska bli intressant att se hur detta påverkar slutresultatet

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Ojoj, det blev lite stressigt med fredagspizzan. Startern fick bara 1 timme rumstemp och 1 timme kylskåp, doften avslöjar att den inte nått sin fulla potential än. Sen visade det sig dessutom bli lite torrt, tydligen råkade det åka i 700g istället för 600g mjöl, eftersom jag kör degen i Ankarsrum så kunde jag lägga till en aning vatten dock inte 100 g.

Nu har degen stått över natten, ska bli intressant att se hur detta påverkar slutresultatet

Nå?

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Familjen åkte på margsjuka så tyvärr kommer denna batch inte komma till bordet.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Hade pizzahäng i lägenheten under helgen. Nu känns det som att man verkligen börjar greppa Oonin. Det blir riktigt, riktigt goda pizzor.

https://imgur.com/yUjIGPi.jpg
Tomatsås, Mozzarella, salsiccia, Chorizo toppat med parmesankrä & basilika.

https://imgur.com/Hfw3TF3.jpg

Vad har ni för favoritpizzor? Vad brukar ni göra när ni har vänner över? Jag brukar göra ett gäng pizzor sedan får personerna här "önska". Brukar vara lite kul att testa sig fram - även om allt inte flyger.

Du kanske har skrivit det men hur gör du degen? pizzan ser helt sjukt god ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Familjen åkte på margsjuka så tyvärr kommer denna batch inte komma till bordet.

Attans också, krya på er.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Då var det förberett för påskpizza då