Permalänk
Medlem

Word Lagg

Hej

Har fått ny dator på jobbet som generellt ska klara det mesta när det kommer till kontorsprogram. Men när jag jag skriver rapporter i word så slutar det inte lagga! Det går generellt bra i början men ju längre jag stannar/arbetar med ett dokument ju mer laggar det. Det är främst när man flyttar markören med piltangenterna. Det kan som sagt flyta på hyffsat i början men efter ett tag så kan markören flytta sig så sakta som ett par bokstäver i sekunden. Man blir TOKIG!

Är det tyngre dokument kan det även lagga när man klipper/klistrar text. Är det någon som har erfarenhet från detta? Någon som kan tänka sig veta vad jag ska göra?
Har försökt med att installera win 11 för att se om det gjorde någon skillnad med det är samma lagg som jag haft i windows 10..
Som sagt, detta gäller endast word.

Datorn är en AMD Ryzen 7 5800H med radeon grafik 3,2 GHz
16bg ram

Tack på förhand
/ Thomas Ljunggren

Permalänk
Medlem

Kolla i aktivitetshanteraren vad som drar cpu, och om den äter upp minnet, men minnet borde räcka till för normalt stora dokument.
Om det inte är många stora bilder i dokumentet, är det mest text ska det inte vara några problem.
Om det är W11 kolla om du kan begränsa uppdateringar av widgets som lär dra en del.