Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Återkom gärna hur fuskarfrekvensen ser ut om du teatar bfv igen. Det var det som fick mig att ge upp det spelet. 1/5 games hade en fuskare. Det var extremt triggering.

Absolut!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Återkom gärna hur fuskarfrekvensen ser ut om du teatar bfv igen. Det var det som fick mig att ge upp det spelet. 1/5 games hade en fuskare. Det var extremt triggering.

Jag spelade en CoQ på iwo jima..? Spelade inte från början tror jag men iaf 30min och enligt min egna uppfattning och enligt scoreboard fanns ingen fuskare. Den som toppade vårat lag låg på 18-0 i en tank, den som toppade motståndarna hade väldigt dåligt eftersom vi troligen stompade dom. Jag kollade inte när vi vann visserligen men chatten var lugn. Så 100% fuskfritt på BFV än så länge

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Jag spelade en CoQ på iwo jima..? Spelade inte från början tror jag men iaf 30min och enligt min egna uppfattning och enligt scoreboard fanns ingen fuskare. Den som toppade vårat lag låg på 18-0 i en tank, den som toppade motståndarna hade väldigt dåligt eftersom vi troligen stompade dom. Jag kollade inte när vi vann visserligen men chatten var lugn. Så 100% fuskfritt på BFV än så länge

Gött o veta. Jag har varit sugen på bfv ett tag nu. Saknar destructionen och tank gameplayen i bfv, spec tiger, stag och sturmtiger.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem

[img]https://ibb.co/KXhkKg9]

Eeeh.. va?

Tror dom ens på detta själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

[img]https://ibb.co/KXhkKg9]https://i.ibb.co/XbLgYPz/Negativ-respons.jpg

Eeeh.. va?

Tror dom ens på detta själv?

Antagligen inte.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheFlyingFin:

[img]https://ibb.co/KXhkKg9]https://i.ibb.co/XbLgYPz/Negativ-respons.jpg

Eeeh.. va?

Tror dom ens på detta själv?

Vart har de sagt det här? Känns inte troligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Antagligen inte.

Skrivet av anon134512:

Vart har de sagt det här? Känns inte troligt.

Detta verkar vara källan som flera sajter har använt angående denna nyhet. Jag skulle dock säga att använda kommentaren om Halo som rubrik är något av en klickbait...

https://www.xfire.com/ea-acknowledges-battlefield-2042-failur...

Permalänk
Medlem

Varför ska dom strula med TDM!!! Låt det ligga kvar för h.......e!!!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Vart har de sagt det här? Känns inte troligt.

Här finns också ett rakt citat av Laura Miele, men ingen info kring när exakt hon sagt detta.

Man kan ju anta att det är under samma tillfälle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

https://i.ibb.co/ykbZ5H0/selityksi.jpg

Här finns också ett rakt citat av Laura Miele, men ingen info kring när exakt hon sagt detta.

Man kan ju anta att det är under samma tillfälle.

Enligt twitter var det ett internt möte som Tom Hendersen fick nys om. Han läcker inget utan trovärdiga källor, men med det sagt ska det tas med en nypa salt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Varför ska dom strula med TDM!!! Låt det ligga kvar för h.......e!!!!

Håller med 100% För jävligt

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Enligt twitter var det ett internt möte som Tom Hendersen fick nys om. Han läcker inget utan trovärdiga källor, men med det sagt ska det tas med en nypa salt.

Om det är ett faktiskt citat låter det mer som något en c-level person skulle säga för att försvara sig mot investors snarare än slutkund. Det är för taktlöst annars även för ea/dice eller?

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Om det är ett faktiskt citat låter det mer som något en c-level person skulle säga för att försvara sig mot investors snarare än slutkund. Det är för taktlöst annars även för ea/dice eller?

På ett internt möte låter chefer aöltid väldogt annorlunda mot när kunden lyssnar. Mot sina kollegor kan man anvönda klarspråk på ett annat sätt är min erfarenhet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Spelade nyss en session, gick ruggigt bra..misstänkt bra..hase 28-2 och såg då att jag dödade folk med "riktiga" namn. Aaaaaaah..hälften på servern är bottar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Spelade nyss en session, gick ruggigt bra..misstänkt bra..hase 28-2 och såg då att jag dödade folk med "riktiga" namn. Aaaaaaah..hälften på servern är bottar.

Lol, du måste mer eller mindre spela med crossplay på om du ska spela botfritt numer.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Lol, du måste mer eller mindre spela med crossplay på om du ska spela botfritt numer.

Kört cross-play hela tiden, i princip aldrig mött bottar mer än 1-2 gånger. Dock spelat solo ett par gånger, och dom är fan rätt så bra ibland hahaha.

Lirade lite BF V nu i helgen, damn vad jag saknar AP-mines för att få bort alla slajders och annat skräp. :>

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Lol, du måste mer eller mindre spela med crossplay på om du ska spela botfritt numer.

Jag spelar med crossplay xD

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Spelade nyss en session, gick ruggigt bra..misstänkt bra..hase 28-2 och såg då att jag dödade folk med "riktiga" namn. Aaaaaaah..hälften på servern är bottar.

På PC-sidan och på Steam är spelet ganska dött
https://steamcharts.com/app/1517290

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

Det är så tragiskt att BigFail2042 blev som det blev.

Det fanns så enorm potential för att få tillbaka den där BF2-känslan, om än högst och snarast omöjligt med tanke på spelarbasen idag.

Det var ju inte precis bottarna som gjorde BF2-matcherna på sin tid utan det var de man spelade med och de man mötte på den tiden.

Idag är det tyvärr Rambo- och campingspelstilar som gäller i så kallade "krigslagspel".

Jag var ju för sjutton personen som ville förverkliga en Sweclockers-spelserver för "BF"2042. Men jag avvaktade och jag "undvek en ekonomisk kula" minst sagt.

Vila i frid <3 tidigare Dice <3 som inte hade misshandlade styvfarsan EA bakom sig...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Det är absurt att 2042 inte inkluderar flertal koncept som gjort BF till vad det är t.ex. XP för diverse uppdrag, klasser, leaderboards, allmän chatt för interaktion, osv. För att inte tala om bristen på vapen, modifikationer och skins. Det finns en anledning till att BF4 är så populärt, den är en bättre version av BF3 och ger i princip total frihet till spelaren att göra vad de vill på fältet. BF4 har något för alla, för infanteri, för de som gillar fordon och för de som gillar både och. Numera vill EA ha 500 kr för BF4 Premium sist jag kollade, medan det kostade 50 kr några veckor innan BF2042 släpptes. Vilket säger mig att EA är väl medvetna om den ökade populariteten för BF4 som pågått de sista 6 månaderna och vill mjölka kossan. De har till och med skickat ut en enkät där man ska utvärdera BF4.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

hahaha 4 månader in och deras största update dom stolta visar upp är en scoreboard som visar deaths. ja jösses

det går bra nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

hahaha 4 månader in och deras största update dom stolta visar upp är en scoreboard som visar deaths. ja jösses

https://i.imgur.com/V5taKzb.png

det går bra nu

Det är så sorgligt.
De har tappat verklighetsuppfattning helt, precis som Putin.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

hahaha 4 månader in och deras största update dom stolta visar upp är en scoreboard som visar deaths. ja jösses

https://i.imgur.com/V5taKzb.png

det går bra nu

Steam Charts är inte hela sanningen, på antalet spelare online på PC... då det finns på Origin och Epic Games med, där Origin lär stå för de flesta spelarna... men med det sagt så är det ändå extremt lågt med spelare, vilket är förståerligt... jag avinstallerade mitt innan Jul.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Steam Charts är inte hela sanningen, på antalet spelare online på PC... då det finns på Origin och Epic Games med, där Origin lär stå för de flesta spelarna... men med det sagt så är det ändå extremt lågt med spelare, vilket är förståerligt... jag avinstallerade mitt innan Jul.

Nej, alla förstår att samtliga spelare på PC inte använder Steam, däremot så kan ju antaganden dras om relativ andel. Det var 100 000 spelare som mest, idag är det mellan 1000-3000 st, dvs en kraftig minskning, vilket sannolikt innebär att även andra plattformar har en likvärdig trend.

Om vi är generösa så antar vi att Origin har dubbla antalet och Epic Games lika många som Steam, då hamnar totalt antal spelare på cirka 7000-9000 st.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Steam Charts är inte hela sanningen, på antalet spelare online på PC... då det finns på Origin och Epic Games med, där Origin lär stå för de flesta spelarna... men med det sagt så är det ändå extremt lågt med spelare, vilket är förståerligt... jag avinstallerade mitt innan Jul.

Du har givetvis helt rätt och vi saknar dessutom siffror för konsol som säkert är högre. Men det ger fortfarande en indikation på vad som försiggår, speciellt om man jämför med tidigare Battlefield-spel på Steam. Både BFV, BF1 och BF4 (som är över 8 år gammalt!) har högre 24-timmarstopp av spelare än vad BF2042 har. Lägg då till att dessa spel inte fanns på Steam vid släpp vilket bara förvärrar 2042s situation. Att man fortfarande inte heller fått ut någon uppdatering är rätt pinsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Du har givetvis helt rätt och vi saknar dessutom siffror för konsol som säkert är högre. Men det ger fortfarande en indikation på vad som försiggår, speciellt om man jämför med tidigare Battlefield-spel på Steam. Både BFV, BF1 och BF4 (som är över 8 år gammalt!) har högre 24-timmarstopp av spelare än vad BF2042 har. Lägg då till att dessa spel inte fanns på Steam vid släpp vilket bara förvärrar 2042s situation. Att man fortfarande inte heller fått ut någon uppdatering är rätt pinsamt.

Att dom inte "fått ut" låter ju som att det är någon form av slump som avgör. Sanningen är att EA skiter i BF2042 och prioriterar det ej utan kommer låta det självdö. Hade det varit viktigt för dem hade stora förändringar skett för 1-2 månader sedan.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Att dom inte "fått ut" låter ju som att det är någon form av slump som avgör. Sanningen är att EA skiter i BF2042 och prioriterar det ej utan kommer låta det självdö. Hade det varit viktigt för dem hade stora förändringar skett för 1-2 månader sedan.

Mvh

Stämmer inte, DICE får inte jobba på battlefront 3 pga att dom måste fixa 2042. Inget som vet hur stor bajsmacka det är på DICE pga alla nya personal.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Uppdatering idag kl 10.00.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Avstängd

Den här tråden har fler inlägg än antalet spelare på Steam. Bra jobbat Dice/EA, hur man dödar en franchise 101.

Visa signatur

Mr. Scriptman