Permalänk

Athlon64-rigg

Hej!

Hösten 2004,med en säsongsjobbslöning på fickan, skulle jag köpa en ny dator. Beställde grejer, monterade, fungerade inte (jag tror jag kom så långt som till windows installation,men är inte helt säker). Blev arg och köpte nytt moderkort, samma visa. Blev ännu argare, ställde undan datorn och köpte sedan en billig laptop.

Nu håller jag på och rensar källaren, och tror väl kanske inte att det finns så stort intresse av grejerna eftersom de inte var top of the line när de köptes, och inte heller är så gamla att de är sällsynta. Men skulle det vara någon som vill ha något får ni svara i den här tråden inom några dagar, innan allt åker på tippen.

Komponenter:

Chieftec dragon med PSU
MSI K8N Neo platinum edition
MSI K8T Neo
Gainward FX Ultra/860 TV-DVI GeForce fx5700 128mb
Athlon 64, vet inte vilken hastighet.

Diverse tillbehör (floppydrive,discdrive,några hårddiskar, ljudkort, nätverkskort, ram, kablar, cpukylare).

Allt finns att hämta gratis i Östersund, jag kan försöka svara på frågor efter bästa förmåga.

/Anders

Permalänk
Medlem

En skänkesannons är nog en bra idé...

Permalänk
Medlem

Om du eventuellt skulle kunna tänka dig att skicka moderkort + grafikkort, CPU, minne osv med posten (jag betalar fraktkostnaden) så skulle jag gärna vilja ha dessa delar.

Permalänk
Medlem

Ja, fixa en skänkesannons, kostar ingenting

Chieftec Dragon är en riktig kultlåda, nästan straffbart att skrota en sådan. Det kan ju förvisso ha ändrats iom att man gått över till huvudsakligen 12V-matning när du köpte de där grejorna, men åtminstone tidiga Dragon kom med riktigt bra ATX 1.x-agg. Efter en recapping är de väl bland det bättre som finns att få tag på till 5V-hungriga PIII- eller Athlonmaskiner. 350W-varianten kan ge 35A på +5V-railen om jag inte missminner mig. Borde vara poppis bland retronördar

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KilleKalleKarlssonKuff:

Hej!

Hösten 2004,med en säsongsjobbslöning på fickan, skulle jag köpa en ny dator. Beställde grejer, monterade, fungerade inte (jag tror jag kom så långt som till windows installation,men är inte helt säker). Blev arg och köpte nytt moderkort, samma visa. Blev ännu argare, ställde undan datorn och köpte sedan en billig laptop.

Nu håller jag på och rensar källaren, och tror väl kanske inte att det finns så stort intresse av grejerna eftersom de inte var top of the line när de köptes, och inte heller är så gamla att de är sällsynta. Men skulle det vara någon som vill ha något får ni svara i den här tråden inom några dagar, innan allt åker på tippen.

Komponenter:

Chieftec dragon med PSU
MSI K8N Neo platinum edition
MSI K8T Neo
Gainward FX Ultra/860 TV-DVI GeForce fx5700 128mb
Athlon 64, vet inte vilken hastighet.

Diverse tillbehör (floppydrive,discdrive,några hårddiskar, ljudkort, nätverkskort, ram, kablar, cpukylare).

Allt finns att hämta gratis i Östersund, jag kan försöka svara på frågor efter bästa förmåga.

/Anders

Jag är också helt klart intresserad. Står givetvis för frakten.