Trend- och varumärkesundersökning

Permalänk
Melding Plague

Trend- och varumärkesundersökning

Har förändringar så som produktbrist, sammanslagningar av återförsäljare och pandemin förändrat ditt datorintresse? Och vad är din syn på de olika tillverkarna?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sjukt oklart vad det hjälper att mista varumärken/tillverkare inom 20 kategorier, men klart man hjälper om det behövs

Permalänk
Medlem

Vore trevligt om alternativet, köpt nyligen fanns på produkter, då jag köpt hälften av sakerna förra året.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Var tanken att man bokstavligen skulle skriva de tre första man kom att tänka på? Inte de som man förknippar mest med produktkategorin?

För jag kom att tänka på vissa märken som förvisso säljer produkten, men som jag egentligen skulle förknippa med produktkategorin.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Det som alltid har hindrat mig vid köp är att det i princip aldrig finns en hårdvara inom datorteknik som jag upplever att den är riktig bra till ett vettigt pris. Oftast är det snarare så att den där detaljen borde ha ersätts för typ 5år sedan och sedan vilket pris de tar. Och allt snack om att produkten har det senaste av allt. Ta NAS som bara ha 1Gbit Ethernet och nu snart tv med 100Mbit som jag ändå får köpa. 100Mbit är det absolut senaste inom nätverk säger tv tillverkare när de säljer tv-apparater för över 30 000kr och jag funderar på om de sitter vid en Commodore 64 och skrev detta påstående?

Så jag tänker köpa flera datorteknikprylar men avvaktar bara på att tillverkare ska implementera teknik som har funnits i många år. Det positiva med detta är att oftast är att inte köpa datorprylar alls det bästa valet rent ekonomisk.

Permalänk
Medlem

Tror resultatet färgade av sig mellan kategorierna, hade 2-3 företag som väldigt återkommande. Skrev de första jag kom på, inte alltid att de är de jag har högst tankar om men stämde nog skapligt överens.

Visa signatur

RAID is not a backup

Permalänk
Medlem

Ett achievement system skulle göra undersökningar lite roligare.

Blir en liten morot att göra undersökningarna annars så är undersökningar ganska tråkiga

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Jag gav upp. Tog för lång tid att sitta och lista tre tillverkare av alla olika kategorier.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

"Har du ett förslag som hade gjort undersökningen roligare att delta i? Som ett litet tack får tre medlemmar med bäst idé om hur vi kan göra undersökningen roligare varsitt presentkort på 1 000 kronor hos sin favoritåterförsäljare. Lämna din idé i kommentarstråden!"

Dela ut priser till några som var med

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga, bygga in en quiz, kanske varannan/tredje fråga är från quizzen, så bryter det av lite, och man får ett resultat man kan dela på slutet

Alltså en fråga ’om’ eller berörande varje kategori typ, inget komplicerat

Permalänk
Medlem

Om jag klickar i att en kategori EJ är intressant, så vill jag inte svara på 3 leverantörer som jag tänker på.

Förra undersökningen av denna sort var oxo katastrof dålig, denna följde samma kvalité. Stängde webbläsaren när jag insåg att ni sket i svaren(dvs ej intresserad av kategori).

Säger som förra gången: Gör om, gör rätt!

mvh Lazze

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tea42BBS:

Om jag klickar i att en kategori EJ är intressant, så vill jag inte svara på 3 leverantörer som jag tänker på.

Förra undersökningen av denna sort var oxo katastrof dålig, denna följde samma kvalité. Stängde webbläsaren när jag insåg att ni sket i svaren(dvs ej intresserad av kategori).

Säger som förra gången: Gör om, gör rätt!

mvh Lazze

"Det tar cirka 5 minuter att svara, och svara endast på det som är relevant för dig."

Tycker att det var rätt tydligt?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Check på avklarad undersökning i alla fall. Och jag orkade igenom alla relevanta frågor! Stor klapp på axeln...
/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

Om jag klickar i att en kategori EJ är intressant, så vill jag inte svara på 3 leverantörer som jag tänker på.

Förra undersökningen av denna sort var oxo katastrof dålig, denna följde samma kvalité. Stängde webbläsaren när jag insåg att ni sket i svaren(dvs ej intresserad av kategori).

Säger som förra gången: Gör om, gör rätt!

mvh Lazze

Även om du inte tänker handla en bildskärn närmaste två åren så är väl kanske tillverkarna som du listar relevanta? Du kanske hjälper andra eller precis har köpt en?

Att lämna textrutan tom är helt okej, det gjorde jag på många frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Jag gav upp. Tog för lång tid att sitta och lista tre tillverkare av alla olika kategorier.

Nu skulle man bara svara på det som relevant för en.
(jag missade detta också och skrev nog onödigt mycket)
Så jag skulle vilja ge dig beröm för att du kände att du inte kunde ge ett fullständigt svar och då avbröt undersökningen.
Men också för att du tog dig tid att meddela detta i kommentarsfältet!

//Olof

Permalänk
Avstängd

Kom till tredje sidan sen gav jag upp; var nästan övertygad om att det var samma sida som upprepades om- och om igen. Förstår att ni vill ha lite tips…

Varför inte börja med att se till att Google Docs går att använda på mobilen utan att man ska scrolla åt sidorna?

Ni bör nog tänka igenom dessa undersökningar ordentligt, alternativt låta en extern aktör göra det åt er. Tyvärr är ert upplägg stelt, tråkigt och oinspirerande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_B:

Nu skulle man bara svara på det som relevant för en.
(jag missade detta också och skrev nog onödigt mycket)
Så jag skulle vilja ge dig beröm för att du kände att du inte kunde ge ett fullständigt svar och då avbröt undersökningen.
Men också för att du tog dig tid att meddela detta i kommentarsfältet!

//Olof

Allt var relevant. Men till slut orkade jag inte svara mer och gav upp helt enkelt.

Tack för ditt beröm.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Jag gav upp

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Intressant undersökning.

Dock märker jag att uttrycket "all publicitet är bra publicitet" stämmer allt för väl. Typ med nätagg... Den tillverkare jag tänkte på först var ju Gigabyte, men inte för att de är bra och har trovärdighet, utan för att de fått mycket publicitet för sina nätagg som innebär fara för liv hälsa och egendom, och jag tänker aldrig mer köpa något från dem, någonsin, men ändå poppade de upp i tankarna först.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Nämn tre spelkonsoll tillverkare....skulle ju ha varit en utmaning att nämna en fjärde... åtminstone innan steamdeck... Nvidia kanske...
Undrar varför man skulle nämna de tre första tillverkarna man kom att tänka på...ofta är det ju helt orelevant..tänker ofta på gammla grejjer som man haft en speciell relation till men som inte är så aktuellt..som vår gamla telefunken tv vie spelade på....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Rekordmedlem

Det var svårt, det är så dålig tillgång och absurda priser att det är svårt att hålla reda på varumärken på saker man varken kan få tag på eller har råd med.
Jag hade gärna kunnat svara hallonpaj på många ställen med frågorna var lite fel för det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Jag gav upp

I’m with Jygge…

Förslag till lite roligare undersökning, som kommer ta längre tid för redaktionen att göra dock är att använda redan ifyllda produkter som man kryssar, animerade rutor med frågorna, kanske lite musik i retroanda a’la 8-bit eller c-64, mjukare färger och dynamiska färger för frågorna.

Lägg in lite faktarutor om tillverkare, när, var och hur produkter tillverkades för första gången, för vilket syfte/ändamål om annat ön det vi har dom till idag.

Det här var, ursäkta, tortyrliknande 🤢

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Äsch...vad är det för veklingar vi har till medlemmar?

Innan jag skickade in formuläret, så klickade jag tillbaka för att göra om allt igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Nämn tre spelkonsoll tillverkare....skulle ju ha varit en utmaning att nämna en fjärde... åtminstone innan steamdeck... Nvidia kanske...
Undrar varför man skulle nämna de tre första tillverkarna man kom att tänka på...ofta är det ju helt orelevant..tänker ofta på gammla grejjer som man haft en speciell relation till men som inte är så aktuellt..som vår gamla telefunken tv vie spelade på....

Man kan ju också vända det till ’vad kommer alla andra skriva’ så kan man välja bort ett av de uppenbara om man har en annan som passar, så tänkte jag i alla fall

Permalänk
Medlem

Är enkätnörd så har självklart besvarat denna. 👍🏻

Permalänk
Medlem

Alltså som de flesta spel nu för tiden så hade achievements ökat dopaminet under ifyllandet! Plingar till lite fint när du fyllt i 50% eller mött något arbiträrt mål 😂

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Ett achievement system skulle göra undersökningar lite roligare.

Blir en liten morot att göra undersökningarna annars så är undersökningar ganska tråkiga

Ja verkligen. Gjorde första sidan sen orkade jag inte mer. Kanske en kod för en gratis annons i marknaden?

Permalänk
Medlem

Kan ha råkat gå bananas på slutet då jag tröttnade på ”Lista tre saker med särskild separering - för vi klarar inte av att göra ett vettigt formulär”. Att fylla i det här var mer irriterande än att titta på ett avsnitt av paradise hotell! Till nästa gång: en portal där vi kan dra in tillverkare till olika kategorier - så slipper ni få rage i formuläret…

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem

Inget skämt hur tråkigt det var

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Hur byter man email adress i formuläret?
Det defaultar till min google mail. Jag verkar inte kunna byta till proton som jag kör med här.
För det blir väl fel om jag svarar med fel mailadress?

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.