Komplett SweC-Bonanza - Diskussion

Permalänk
Medlem

Minns jag helt fel eller kostade inte 750 black mindre innan? Jag köpte SSD för någon månad sedan, tror på cyber Monday/black Friday och då minns jag den som billigare.

Samt att Samsung Evo 970 plus har ett ordinariepris på 1290kr, så samma rea på den hade ju varit fantastiskt.

Känns bara väldigt konstigt detta men jag kan minnas fel.

Det enda jag vet är att 970 Evo plus är bättre i alla test och kostar mindre vilket känns konstigt för mig.

(Mitt minne kan svika också)

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi kunde denna gång inte tillgodose allas önskemål och förväntningar. Men i en bransch där snittmarginalen rör sig på runt 10-15% så står fast vid att vi har lyckats leverera episka deals, kanske bara inte på just det DU ville ha.

Vi tar all till oss av vad ni skriver och kommer kanske tillbaka med en ny kampanj där ni, communityt, åter får möjligheten att rösta och önska fram deals.
Även om det är mycket hat och negativitet här i tråden så ser vi att MÅNGA har hittat något som passade dem. Våra order-in -rapporter talar sitt tydliga språk

//Erik

Härligt att kampanjen går bra för er, ni kanske lyckades "lura" MÅNGA till köp med era fejkade rabatt satser. Jag personligen var inte ute efter något speciellt men har ändå koll på produkter i olika kategorier.

Feedbacken i den här tråden talar väl sitt tydliga språk? Ni vet ju själva vad priserna ligger på hos era konkurenter så jag tycker ändå att du ska sluta använda ordet episkt eller kolla upp vad det faktiskt betyder.

Inet är ett exempel på vad som nämts på lyckade kampanjer. Majoriteten här verkar tycka att er kampanj var en fail/skämt/episkt dålig.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Gripenthemute:

2 saker här. Det står inte nedsättning från 20k utan från 28k. Sedan har ni även skrivit:

Visst 800kr är 800kr och förvisso inte 10% heller. Men hade nog trott på mer än 10 procent snarare än mindre så som inlägget är skrivet.

Det du refererar till skrevs innan marknadspriserna (eller kampanjpriset för vissa ÅF) sänktes och situationen en annan än den var sedan i går, då marknadspriset gick ner till ~17K.

Vi refererar enbart till våra ordinariepriser och prissänkningen mot dem. Vi är medvetna att vissa ordinariepriser inte alltid mäter sig med marknaden och därför uppmanar vi till att jämföra om vårt pris är ett marknadsmässigt bra pris.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Inte en helt dålig idé! Vad sägs om 60% off med koden “klumpeduns” på denna arm?
iiglo Mantis Monitor Arm med USB

Denna var svår att få till. Men vi gillar en utmaning! Med koden “emilt” får man nu XL2546K för 3990kr, 33% off. Men först till kvarn för vi har bara 30st till detta priset.

Vi har kämpat hela morgonen med att få ett bra pris här. Men under 30 minuter, så fram till 11:30 får du den för 1699kr om du anger koden ”doomfryer”

//Erik

Glad överaskning, blev ett köp

Permalänk
Sötast

Det fanns inget av intresse för mig - på samma gång håller jag hårt i spendera-plånboken just nu.

Tack för rean dock komplett, roligt att se att ni gör något specifikt för Sweclockers! Det uppskattas!

Förstår fullt om ni inte kommer att göra det fler gånger med tanke på responsen av de trevliga medlemmarna i tråden..

Permalänk
Medlem

Tycker det ändå var helt ok erbjudanden. Kanske lite snålt med produkter men ändå ok, kanske inte episkt men ok! Synd jag inte han köpa en airfryer då det nog var det enda jag "villhövde" av det som var med i kampanjen.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Hej!

Lite sidospår här då, men om Vinterdatorn! Det är inte vi (Komplett) som väljer delarna, utan det är helt SweClockers redaktion. Vad det gäller priserna har vi kört flera olika konfigurationer (=med olika grafikkort) av Vinterdatorn på kampanjer senaste månaderna, och det har absolut blivit en hel del köp på dessa.

//Emil

Japp, men då ni väljer att sälja den är ni också ansvariga. Finns ingen mening att sälja den utan GPU om ni kan lägga in det. Vinterdatorn 2021 presenterades i delar. Det är en efterhandskonstruktion för att kunna sälja den, att ni la till GPU, det vet ni också. Att det blir ett köp, och anledningen till köp, är två olika saker. Jag är ganska säker på att anledningen inte har varit "bra SWEC kampanj", utan mer "meh, allt i ett dator som finns i lager", som dessutom inte är medlem här.

Skrivet av Emil:

Tack för förtydligande,

Det är Sweclockers som väljer ut komponenterna i Vinterdatorn. I år och även året innan har det varit väldigt speciellt då det varit stor komponentbrist.

Vilket skapat stor osäkerhet kring lagersituationer. Prissättning m.m

Här valde Sweclockers en medelväg att presentera ett alternativ utan Grafikkort då tillgången på specifika kort i stort sätt varit omöjligt att förutse.

Det är fine, men alla mina 6 punkter stämmer fortfarande. Tyvärr blir det ju konsekvenser, och även fast er förklaring är logisk och allt, försvinner inte konsekvenserna bara för de.

Det blir ju inte bättre nu när Komplett har en annan dator på kampanj, med 12600k och 3070. Inte för att Vinterdatorn 2021 på något rättvist sätt ska konkurrera mot en bra kampanj, men ändå är det en viss sanning, då medlemmarna här är OK att köpa från flera butiker på bra erbjudande.

Permalänk
Medlem

Oled tv’s och kringutrustning till datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Minns jag helt fel eller kostade inte 750 black mindre innan? Jag köpte SSD för någon månad sedan, tror på cyber Monday/black Friday och då minns jag den som billigare.

Samt att Samsung Evo 970 plus har ett ordinariepris på 1290kr, så samma rea på den hade ju varit fantastiskt.

Känns bara väldigt konstigt detta men jag kan minnas fel.

Det enda jag vet är att 970 Evo plus är bättre i alla test och kostar mindre vilket känns konstigt för mig.

(Mitt minne kan svika också)

Inet sålde 750n under sin dubbelklick för 650kr häromveckan. DET var en ”episk” deal.

Den här rean visar bara återigen hur mycket bättre inet är.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av mrE1:

Härligt att kampanjen går bra för er, ni kanske lyckades "lura" MÅNGA till köp med era fejkade rabatt satser. Jag personligen var inte ute efter något speciellt men har ändå koll på produkter i olika kategorier.

Feedbacken i den här tråden talar väl sitt tydliga språk? Ni vet ju själva vad priserna ligger på hos era konkurenter så jag tycker ändå att du ska sluta använda ordet episkt eller kolla upp vad det faktiskt betyder.

Inet är ett exempel på vad som nämts på lyckade kampanjer. Majoriteten här verkar tycka att er kampanj var en fail/skämt/episkt dålig.

Vi hoppas inte att någon känner sig lurad, särskilt inte när vi på siten uttryckligen uppmanar till att faktiskt jämföra våra priser med konkurrenterna.
Vad är rabatterna är det som inte är episkt? Allt har inte "helgalna superrabatter" men är istället absolut bäst pris sett till marknadens priser. dvs. bäst pris på prisjakt.

Kan du vara mer konkret i vad du hade för förväntningar på rabatterna i en bransch med en snittmarginal på runt 10-15% och var vi brustit i vår kommunikation och försökt "lura" våra kunder?
Du får gärna slutföra min sammanställning nedan så får vi en komplett bild av kampanjen och ett konkret diskussionsunderlag.

  • BenQ ZOWIE 25" gamingskärm XL2546K. Komplett: 33% rabatt mot ord. pris. 29% rabatt mot lägsta listningen på prisjakt.

  • ASUS Radeon RX6700XT DUAL OC. Komplett: 22% rabatt mot ord. pris. 20% rabatt mot lägsta listningen på prisjakt.

  • LG 55" OLED 4K TV OLED55B16. Komplett: 35% rabatt mot ord. pris. 18% rabatt mot lägsta listningen på prisjakt.

  • Samsung 28" 28AG702. Komplett: 36% rabatt mot ord. pris. 33% rabatt mot lägsta listningen på prisjakt.

  • WD BLACK SN750 SE 1TB. Komplett: 21% rabatt mot ord. pris. 7% rabatt mot lägsta listningen på prisjakt.

  • Kingston Fury Beast DDR5 4800MHz 1x16GB. Komplett: 15% rabatt mot ord. pris. 15% rabatt mot lägsta listningen på prisjakt.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det alltid är folk som ska klaga.

Priserna är/var bra! Hade jag varit i marknaden för en ny TV så hade jag slagit till på 55" LG för 8990 kr.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Kan folk sluta böla? Riktigt fina rabatter överlag och priset på 55B1 är lägst någonsin enligt Prisjakt och vad jag kunnat hitta på forumet!

Permalänk
Medlem

Håller med om att priserna är relativt bra, dock inget som jag personligen är intresserad av eller något så pass rabatterat att jag tokköper ! Rätt bra rea ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Inet sålde 750n under sin dubbelklick för 650kr häromveckan. DET var en ”episk” deal.

Den här rean visar bara återigen hur mycket bättre inet är.

Det var så det var. Men(!) jag är ganska så säker på att komplett sålde denna för under 1000kr.

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem
Skrivet av osby0479:

Wow, inte en endaste pryl som man kände att det va en bra deal, bra jobbat!

Monitor-armen är ju inte en dålig deal tycker jag, nästan 300kr under närmaste konkurrent (som för övrigt också kör nedsatt pris för tillfället, mao säljer den för ett högre pris annars).

Tack @komplett.se, det blir nog så att jag klickar hem två st.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Pelegrino:

Inet sålde 750n under sin dubbelklick för 650kr häromveckan. DET var en ”episk” deal.

Den här rean visar bara återigen hur mycket bättre inet är.

Denna hade vi helt missat att Inet körde specialdeal på. Det är en bom från vår sida och vi ska se till att hålla än bättre koll på konkurrenterna så att vi kan leverera ännu bättre deals nästa gång.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Gäller att känna sin målgrupp. Sweclockers communityn är väldigt prismedveten och kräsen, inte samma sak som att sälja till den stora massan. Måste vara försiktig med att använda ord som Episkt, haha I love it!

Permalänk
Medlem

LG C1 65 tummaren för 16000kr är rätt fint, sett den som minst 16999kr. Tyvärr vill jag ha C2 som har full bandbredd på hdmi utgångarna.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikken:

Gäller att känna sin målgrupp. Sweclockers communityn är väldigt prismedveten och kräsen, inte samma sak som att sälja till den stora massan. Måste vara försiktig med att använda ord som Episkt, haha I love it!

Det är skillnad mellan att vilja köpa en TV till så bra pris som möjligt, eller slå till på en TV för att priset var så bra. Det senare är förmodligen vad många medlemmar här väntade på.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Avstängd

Har saldot på 6700XT rört sig något? Känns som att de har stått på 78st sedan de lades upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Denna hade vi helt missat att Inet körde specialdeal på. Det är en bom från vår sida och vi ska se till att hålla än bättre koll på konkurrenterna så att vi kan leverera ännu bättre deals nästa gång.

//Erik

Det är inte menat som någon form av påhopp öht, jag uppskattar Kompletts superweekend som alla andra och i många år var Komplett min favoritbutik (även om inet tagit den platsen på sistone). Problemet är nog att det gjordes en väldigt stor grej av just detta och därför är många av oss lite besvikna.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
CS-mästare

Vill börja med att tacka för ett mycket roligt initiativ @Komplett
Att välja namnet på den som önskat produkten som själva reakoden har jag inte sett tidigare. Nytänkande och kul säger jag. Självklart ett säljknep för att vi ska känna oss extra träffade och att vi på SweC känner ett särskilt band till er. Jag menar dock inte detta som negativt, utan en eloge för ett bra och modernt marknadsföringssätt i en så pass pressad bransch som er.

Att sedan analysera varför inte denna kampanjen flyger i detta forum har ni säkert redan gjort själva. Folk i allmänhet och medlemmar på SweC i synnerhet kräver nog att ni går med minusmarginal för att ni ska kunna bära yttryck som "episka priser". Minusmarginal är något som vissa ÅF i denna kategorin av produkter anammat vid tidigare SweC-deals (tyvärr för er del). Så att vara billigast på marknaden med en specifik produkt duger inte, utan det behöver vara långt under. Helst så lågt att det gör en vanlig Svensson till scalper över en stavmixer som går att kränga dyrare på blocket.

En annan sak som det ofta klagas på är att den specifika produkt man vill ha ett bra pris på inte existerar i reasammanhang, på denna punkt tycker jag ni gjort bra ifrån er där ni frågar oss rakt ut vad vi vill se. Vissa verkar ha klickat hem exakt den produkt de villhöver på rea idag. Men självklart kan man inte göra alla nöjda. Jag tycker många inte tagit vara på chansen heller utan klagar i efterhand. Men visst, har man suttit och tryckt F5 sen kl. 8 i morse så kan jag hålla med om att antalet produkter kanske var lite väl lågt i jämförelse med reklamens utrymme på SweC.

Nu till det felaktiga ord.priset. Att råka göra fel är mänskligt, men där risk finns att konsumenten kan känna sig lurad är något man ska ta mycket varsamt med. Så klart kan det hända, men med så pass "få" artiklar tror jag inte medlemmarna har överseende med denna miss. Såg att någon i tråden redan hunnit inse att det klipp han trodde sig göra inte alls var så upphetsande och ville avbryta ordern. Tyvärr hade ordern redan gått till plock och nu måste den redan missnöjda kunden bemöda sig med att returnera varan. Självklart kan man skylla på att kunden kunde kollat upp detta själv hos era konkurrenter, men här kan jag tycka att inställningen - "Vi vill vara bäst, det här ska inte hända. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt", hade varit en mer klädsam approach. Kanske till och med en kompensation på en hundring i presentkort till de som han klicka hem den innan detta rättades till för att visa sina goda intentioner.

Vill bara avsluta med att SweC medlemmar inte är en grupp som är ensamt kritiska eller rent av negativa till reor. Det är bara att titta på annonserade varor i sociala medier som sällan bemöts med positivitet när kommentarsfältet är påslaget. Även om de erbjuder den specifika varan till det billigaste priset på marknaden så är det inte heller tillräckligt för den vanliga Svensson utanför SweC.

Ha nu en riktigt trevlig helg alla på SweC och våra representanter från @Komplett

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Inaktiv

Blev lite besviken på rean. Mest för att jag redan hade det som var på rea.

Permalänk
Medlem

Får mig att tänka på "Do you guys not have phones??" (Från lanseringen av Diablo mobile)

Det jag menar är att det är ungefär lika världsfrånvänt av komplett att förvänta sig att detta skulle bli en succé på SweClockers och visar bara än en gång hur långt ifrån datorintresserade personer står de som ordnat denna rea på komplett. Den enda gemensamma nämnaren är produkten men absolut ingenting annat.

Om det går att förstå vad jag menar

Förtydligande
Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajmo:

Att sedan analysera varför inte denna kampanjen flyger i detta forum har ni säkert redan gjort själva. Folk i allmänhet och medlemmar på SweC i synnerhet kräver nog att ni går med minusmarginal för att ni ska kunna bära yttryck som "episka priser".

Definiera Minusmarginal?

Hur kan utländska butiker ha feta Episka! reor medans Sverige-reor är i stort sett ordinarie -100 kr.

Permalänk
Medlem

Helt ok priser men lite överhypat vilket är varför många blev besvikna.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv

Stort tack till Inet.se för deras fantastiska priser och erbjudanden! "Fyndhörnan" är en favorit bland mig o mina vänner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaosClocker:

LG C1 65 tummaren för 16000kr är rätt fint, sett den som minst 16999kr. Tyvärr vill jag ha C2 som har full bandbredd på hdmi utgångarna.

Ska man vara petig så har den gått som lägst (om än en kort stund & felaktigt prissatt) för 9990:- hos Media Markt.
Har C2 en 12bit panel? Annars har du ingen nytta av 48Gbps i stället för 40Gbps (Den enda skillnaden med 48Gbps är stöd för 4K 120Hz 4:4:4 12bit).

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är bra att man kan klicka sig direkt in på de erbjudanden som finns. Alltså att man inte måste in via en annan plattform och därmed eventuellt behöva skapa konto. Även att alla erbjudanden är tillgängliga direkt. Båda dessa punkter sparar mig tid, bra!

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Har saldot på 6700XT rört sig något? Känns som att de har stått på 78st sedan de lades upp

Såg 79st första kvarten, så ett verkar sålt? Ska man tolka det som att folk inte köper till detta pris även fast det är billigast i Sverige? 6700xt har varit litet knepigt prissatt länge jämför med 3060ti, som legat ett par tusenlappar under för de flesta modeller. Detta enligt Prylkollen
http://gpukollen.ingman.me/

Visa signatur

Ryzen 5800x, B450m Mortar Max | 32GB Crucial Ballistix Black DDR4 3200MHz | MSI Radeon RX 6700XT Gaming X | Kingston KC2500 M.2 2TB | Corsair RM650X V2 650W | Phanteks Eclipse P400 | LG 32UD59