Kan inte avinstallera KB5004237?!

Permalänk
Medlem

Kan inte avinstallera KB5004237?!

Den här säkerhetsuppdateringen gör att Quake Champions kraschar. Tidigare säkerhetsuppdateringar som orsakat krascher har gått att avinstallera men den här som av misstag installerades, ger ett felmeddelande 0x800704c7 när jag försöker avinstallera genom kommandotolken. Har även provat i felsäkert läge. Försöker jag via kontrollpanelen som jag först försökte fick jag bara nåt i stil med "en eller flera uppdateringar kunde inte avinstalleras". Så vad gör man? Måste ha bort skiten. Kan inte starta spelet annars. Och vill inte behöva installera om windows eller köpa ny dator bara för att intel och microsoft verkar vara i maskopi med varandra vad gäller planerat åldrande.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Kolla om du har någon återställningspunkt (kontrollpanelen) du kan återgå till, som är före installationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morgan:

Kolla om du har någon återställningspunkt (kontrollpanelen) du kan återgå till, som är före installationen.

Testade det. Säkerhetsuppdateringen installerades i morse så det borde ha gått. Avinstallerade alla som gick manuellt men den som kvarstod gick inte att ta bort som sagt. Gjorde en återställning med datum från igår som borde ha funkat. Men trots det valde den att behålla en senare variant av den här säkerhetsuppdateringen som förvisso går att ta bort, men om jag gör det, så kvarstår den föregående, dvs den som inte går att ta bort och som gör att quake kraschar. Gissar att allt på och avinstallerande gjorde att återställningspunkten från igår inte tog hänsyn till vad som fanns vad gäller windowsuppdateringar igår.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...