Få tillbaka Win 10 start menyn till win 11

Permalänk
Medlem

Få tillbaka Win 10 start menyn till win 11

Går det att få tillbaka windows 10 utmärkta startmeny till windows 11?
Det är ju helt hopplöst i windows 11, man kan inte ens gruppera sina program!

Det är just den där funktionen att gruppera som jag saknar.
Har provat några olika program typ start11, men ingen får till det precis som i windows 10.
Har även provat ett registerhack, men det funkar inte längre.

Någon som har bra tips eller är det bara att gå tillbaka till win10?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk

så du vill ha den som i win 10?

tyvärr är det väl ganska ovanlig efterfrågan då de flesta som inte varit nöjda med startmenyn velat gå tillbaka till något som mer liknar den från tidigare windows vista/win 7 så finns div för det t.ex. start11 som du nämnde men vet tyvärr inget som fixar en win 10 meny.

start 11 ser ju ut att kunna byta till en liknande men är nog det närmaste jag sett något program komma.

fanns väl något register hack i någon äldre version av win 11 tror jag som ändrade till win 10 menyn men har för mig microsoft tog bort så det inte funkar att ändra den vägen och vet inte om det finns något annat sätt.

så kan va så att start11 förlitade sig på denna registerändring och därför inte längre kan ändra till den gamla win 10 menyn så därför du inte blev nöjd med den.

så för tillfället så är du nog ev fast vid win 11 menyn eller mha program som start11 eller open-shell köra en vista/win 7 startmeny.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Jag installerade Start All Back

Permalänk
Medlem

"Uppgraderar till Windows 11, där det finns förändringar. Ett nytt, ganska intressant OS, MEN JAG VILL FAN HA DET SOM FÖRUT!"
Typiskt Svenskt beteende alltså. Det ska vara nytt, men det ska inte vara några förändringar.

Byt tillbaka till Windows 10 istället
Personligen har jag inte ens använt startmenyn på hur många år som helst. Däremot använder jag sökfunktionen väldigt flitigt

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

så du vill ha den som i win 10?

tyvärr är det väl ganska ovanlig efterfrågan då de flesta som inte varit nöjda med startmenyn velat gå tillbaka till något som mer liknar den från tidigare windows vista/win 7 så finns div för det t.ex. start11 som du nämnde men vet tyvärr inget som fixar en win 10 meny.

start 11 ser ju ut att kunna byta till en liknande men är nog det närmaste jag sett något program komma.

fanns väl något register hack i någon äldre version av win 11 tror jag som ändrade till win 10 menyn men har för mig microsoft tog bort så det inte funkar att ändra den vägen och vet inte om det finns något annat sätt.

så kan va så att start11 förlitade sig på denna registerändring och därför inte längre kan ändra till den gamla win 10 menyn så därför du inte blev nöjd med den.

så för tillfället så är du nog ev fast vid win 11 menyn eller mha program som start11 eller open-shell köra en vista/win 7 startmeny.

Egentligen är det enda jag vill ha är en startmeny där mina program kan grupperas. T.ex har jag 6 program i "Hårdvaruutveckling", 8 program i "Mjukvaruutveckling" osv. Då vill jag kunna ha en lagom stor grupp för de programmen. Jag tycker inte att det är en allt för konstig funktion, att kunna få en överblick över alla mina program direkt på startmenyn. Dumma MS som ska förstöra allt som funkar!

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]