Snabbkoll: Vilken lansering ser du mest fram emot i år?

Permalänk
Medlem

Valde Radeon 7000-serien. Hade väl lika gärna kunnat ta Nvidia eller Intels grafik, men det är väl den som man vet något om från ryktena och som kanske kan bli bra. Vad gäller Intel litar jag inte på deras drivrutiner första varvet, och Nvidia levererar bara en bra deal när de känner att det brinner under fötterna, och det gör det inte just nu. Processor behöver jag inte byta.

Men frågan är om det är något att ens bry sig om. Jag har min prisnivå, och det som finns på den nivån är knappt en uppgradering ens om de håller MSRP. Svårt att tro att bristerna korrigerar sig så snabbt som till nästa launch.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Närmaste just nu är Apple release av iPhone SE 3 om ryktena stämmer, annars är smarta hem alltid trevligt.
Ser framemot sommaren då Telldus sägs komma med nya produkter.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Av dom där så RTX 4000, men det kommer nog ganska fort vända till mest besvikna launch också.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Jag är nog mest taggad på Arc. Bland annat för att se om Intel lyckas bra med deras första (tja, andra om man ska vara sån) generations grafikkort men även för att se vad det har för påverkan på GPU-marknaden.

Permalänk
Musikälskare

Arc ska bli spännande, tänker på överskådlig framtid

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Årets TV-modeller ska bli intressant. Inte för att det lär bli något köp i år heller. Men det är kul ändå.

Permalänk
Hedersmedlem

Steam deck är väl det jag tänkt skaffa av allt som kommer i år. Så det måste väl rimligen vara den som intresserar mest.
Annars är det intel Arc.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Facebooks Project Cambria för min del.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Intel Arc, det behövs mer konkurrens så priserna går ner till mindre galna nivåer.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Zidious G:

Heter Nvidias nästa serie Lovelace!?

Det stämmer, döpt efter brittiska matematikern Ada Lovelace, som brukar ses som den första programmeraren då hon ligger bakom den första algoritmen avsedd att bearbetas av en maskin.

Personligen ser jag nog mest fram emot Intel Arc, spännande med en tredje aktör och vilken påverkan det får

Permalänk
Medlem

Intel ARC är mest spännande helt klart. Men väntar nog mest i smyg på nvidia 40-serien, då jag kommer ge allt för att försöka snajpa ett 4080 oavsett pris. Är trött på att vänta på bättre tider :).

Visa signatur

Jag gillar att försöka odla tropiska växter från frön, i ett nordiskt klimat.
🌱 Min YouTube-kanal: https://www.youtube.com/c/NordicPlantLover 🌱

Permalänk
Medlem

En billig gpu med moderna utgångar på. Prestandan är nästan inte viktig

Permalänk

Hjärtat slår alltid ett extra slag, eller flera, när det lanseras olika saker. Men oftast på grund av att allt blivit så pass dyrt...

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk

Rdna 3 blir intressant men ARC blir nog mest spännande i alla fall.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

Längtar till nästa apu!

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

I listan Zen4 för det driver på konkurrensen.

Men Samsungs vikbara/rullbara telefoner är jag mest intresserade av. Men det blir troligen nästa års version igen.
Orsaken till detta är enkelt då det är dessa telefoner som påverkar mig mest. Visst är det roligt med ny klienthårdvara, men det påverkar mig inte så extremt mycket.

En vikbar/tullbar mobil kommer dock förändra hela mitt liv. Helt plötsligt kan jag göra betydligt mer arbete från mobilen. Kanske till den grad att jag endast i undantagsfall bör ha med en laptop.
Tänk och åka till och från jobbet med endast en mobil i fickan och inget väska. En dag kanske..

Zen 4 håller jag med om men vikbar mobil som gör att du kommer sätta din laptop? Dröm på bara! En vikbar mobil gör ingen skillnad mot en vanlig smartphone idag.

Permalänk
Medlem

Intel ARC och PSVR2 !

Permalänk

Nya iMacs, Mac Pro och Apple silicon för desktops!

Permalänk
Medlem

Helt klart Arc. Jag hoppas att intel lyckats få till något konkurrenskraftigt.
Inte för att jag planerar att införskaffa nytt grafikkort på ett tag, men det behöver röras runt lite i grafikkortsgrytan.

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Zen 4 håller jag med om men vikbar mobil som gör att du kommer sätta din laptop? Dröm på bara! En vikbar mobil gör ingen skillnad mot en vanlig smartphone idag.

Det beror på hur man jobbar. För mig är laptop ofta något skräp som företag tvingar en att skaffa och vägrar ge mig en desktop. Denna dator släpar man med sig till olika ställen. Så fort man kommer till någonstans så letar man upp minst dubbla skärmar och tangentbord plus mus till den.
Så är frågan när använder jag laptoppens skärm? Jo, när jag sitter på ett tåg/buss och såklart mötesrum.
Om då mobiltelefonerna blir så bra så att de duger på de gångerna jag är på resande fot, så behöver jag ej släpa med mig en laptop till och från jobbet varenda dag. De ärenden som dyker upp på resans gång kan jag lösa från mobilen.
Det gäller då att se till så att man har en dator på kontoret och hemma.

Samma när jag åker ut någonstans. Man behöver inte ha med sig en laptop, det går att göra lite från mobilen. Det går såklart redan nu göra lite från mobilen, men större skärm underlättar.

Permalänk
Medlem

Lovelace utan tvekan, Nvidia kör sitt eget race och jag tycker det fungerar. Dom vill alltid ligga steget före konsolerna. AMD är däremot skittrissta, konsolerna skall med i varje steg dom tar. Hade jag velat ha konsolhårvara hade jag köpt ett playstation.

Vi får hoppas att Intel likt Nvidia försöker tänja på gränserna i PC-gaming med sina GPUer.

Permalänk
Medlem

Ja det enda jag tänkt köpa är Steam Deck. Annars, av den listan, blir väl Intel Arc för att se hur det går. Fler aktörer på den marknaden blir bra!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Zen 4 och Arc är väl de saker som intresserar mig mest.
RTX 4000-serien lär bli så otroligt jävla dyra att man kommer ändå inte ha råd med dem...

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att grafikkortsmarknaden blir normaliserad, resten spelar i jämförelse mindre roll.

Permalänk
Medlem

Intel tycker jag spottar ut CPUer på löpande band så det känns inte särskilt ivrigt. Men nya GPUer från alla lägren samt amd CPUerna känns spännande.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

En diy hlgpresterande Arm processor längtar jag efter.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minthon:

Referens till Ada Lovelace

Aha, det var inte den Lovelace jag kände till.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Ingen egentligen. Sitter lugnt i båten med det jag har och som borde räcka gott i ett par år till.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Främst Intel Arc. Men även Zen4 och RDNA3.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Är nog mest peppad på RDNA3, men det rör sig nog mer om att det känns som om det är så många unknowns som gör en nyfiken:
Kommer AMD att komma ikapp/förbi med RT-prestanda? Kommer deras ryktade ML-acceleration och tillhörande features som t.ex. "FSR 2.0" att vara bra? Hur högt kommer chiplet-designen att skala och vad innebär det för prestandan? Kommer de att fokusera något på minnesbandbredden "igen"?

Visa signatur

240p är livet