Permalänk
Medlem

Accesspunkt på kallvinden

Hej!

Tänkte sätta en accesspunkt på mn kallvind med riktning nedåt då vi helst inte vill ha den synlig i huset.

Då det kan bli kallt i Sverige funderar jag om någon har tips en accesspunkt som klarar kyla lite extra bra. Först var jag inne på att sätta upp en tp-link eap 245. Men såg att den klarar temp mellan 0-60 grader. Därefter kollade jag på Ubiquiti Unifi UAP-AC-Pro som klarar - 10-70 grader.

Så därför vänder jag mig hit, någon som har något bra alternativ eller tankar?

Permalänk

Skulle gissa att båda funkar bra. När den är igång så kommer den ju bli lite varm 😊
Skulle nog mer oroa mig för hur varmt det blir på vinden på sommaren. Brukar kunna bli 45-50c på våran..

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Slängde en UAP-AC-Pro på mina föräldrars vind, fungerat bra nu i vinter
Vi slängde den ovanpå isoleringen bara

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Tack för input. Jag valde i slutet att ta det säkra före det osäkra och gick på en modell anpassad för utomhus miljö.
Slutade med en: Ubiquiti Unifi UAP-AC Mesh Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xbard:

Hej!

Tänkte sätta en accesspunkt på mn kallvind med riktning nedåt då vi helst inte vill ha den synlig i huset.

Då det kan bli kallt i Sverige funderar jag om någon har tips en accesspunkt som klarar kyla lite extra bra. Först var jag inne på att sätta upp en tp-link eap 245. Men såg att den klarar temp mellan 0-60 grader. Därefter kollade jag på Ubiquiti Unifi UAP-AC-Pro som klarar - 10-70 grader.

Så därför vänder jag mig hit, någon som har något bra alternativ eller tankar?

Låter som du vill ha en sådan här

Dock så verkar den vara slutsåld överallt där jag kollade, inklusive eu store - https://eu.store.ui.com/products/unifi-ac-mesh-ap?_pos=11&_si...

Edit:

Skrivet av Xbard:

Tack för input. Jag valde i slutet att ta det säkra före det osäkra och gick på en modell anpassad för utomhus miljö.
Slutade med en: Ubiquiti Unifi UAP-AC Mesh Pro

Missade att du skaffat liknande.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"