SweClockers nominerar årets datorbutik

Permalänk

Maxgaming.se

Vill man ha något annat än vad de största tillverkarna erbjuder hos inet och webhallen så är det där man hittar tillbehören.
Stort plus för att de har tagit in mer och mer grejer för Custom keebs. 👌

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Netonnet, för att de har fysisk butik i Örebro och att de är extremt tillmötesgående när man har returärenden oavsett om det är garanti eller något annat. De har aldrig strulat med returer för mig.

Annat kan man ju säga om Komplett som skicka ett begagnat, trasigt moderkort till mig och sen skyller ifrån sig på att det är jag som petat på grejerna.. Sluta med att jag fick betala för någon annans missöden.

Får hoppas att detta beteende inte smittar av sig på Netonnet nu när Komplett köpt upp dom.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Markusas:

Webhallen,

Bra medlemsystem med achivements och bättre rabatter ju högre rank man når. Streaminghjälpen är en av årets höjdpunkter. Flash sale! Väldigt trevlig personal, han som rattar deras Facebook är en härlig prick. Många utlämningsbutiker (åtminstone i storstäderna). Har besökt nästan alla i landet nu. Bra service de få gånger jag behövt vända mig till support. Närvaro på SweClockers (Patriks härjningar i RTX 3080-tråden är ett minne för livet).

Right in the feels

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Webhallen

Alltid tillmötesgående och ger snabb och bra service. Aldrig haft problem med dem, men skulle det hända är jag säker på att dom löser det fortare än jag hinner blinka!
PS
Pliind är söt <3

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Webhallen.

Alltid bra bemötande.

Permalänk
Medlem

Inet. Livestreamen i Augusti med möjlighet att köpa grafikkort till rimligt pris var guld. Visar att man verkligen vill hjälpa till. Köpte ett 3070 till en kompis som inte är helt med i hårdvarumarknaden.

Har för övrigt haft ett garantiärende på en laptop som löste sig bra.

Permalänk
Medlem

Inet i år mycket på grund av deras samarbete med sweclockers som gjorde att jag äntligen kunde köpa ett 3070 för bra pris :).

Annars så hade det blivit webhallen pga bra service och jag gillar deras butik i Uppsala!

Permalänk
Medlem

Tänk på att alla nomineringar utan motiveringar inte är giltiga

Permalänk
Medlem

Webhallen. Smidigt att åka ner till huvudlagret som ligger bara några kilometer från mig.
Bra priser och fin service, alltid trevlig personal på plats. Aldrig några problem med reklamationer.
Lvl 18 black atm.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Inet. Otroligt fin community presence. Känns som att man ”känner dem” på ett annat vis än andra butiker. Även oslagbar kundservice. Alltid en fröjd att ha att göra med.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Webhallen
I år har deras bra priser och det jag varit i behov av sammanfallit + snabba leveranser.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem

Har alltid rösta på INET förr, men när jag efter hundratals inköp väl behövde deras support fungerade det inte. Därför faller min röst på Webhallen detta år.

Visa signatur

I7 12700KF / 64GB / 3080 / EK AIO / AX 1600i / R6 /LG 42C2@120

Permalänk
Medlem

Netonet
Bra service och priser.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Elgiganten

Gav mig en gratis roborock S6 efter de glömde fakturera den till ecster efter jag hämtade den från butiken.

Permalänk
Medlem

Jag nominerar Webhallen eftersom att dom bjuder på stort sortiment, bra priser och en kreativ marknadsföring. Som grädde på moset så har jag nästan bara goda erfarenheter av deras kundservice.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Webhallen

Bra support och kundbemötande

Permalänk
Medlem

Dennis Brunbys HiFi i Eslöv.

For those of you who know, well you know 😉

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av klirre:

Dennis Brunbys HiFi i Eslöv.

For those of you who know, well you know 😉

Finns inga genvägar till det perfekta ljudet då då!

Permalänk

Webhallen!

Tycker deras närvaro och support är kanon, där även en del reor på bl.a deras skärmar gjort att jag köpt mina senaste därifrån.

finns en annan butik där jag spenderat femsiffrigt på där supporten jag fått på sistonne inte varit vad den en gång var, så denna går till Webhallen!

Netonnet är en stark tvåa, alltid blivit bra bemött i butik och alltid varit hjälpsamma, god anda och inget är omöjligt!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Inet

Snabba, trevliga, kunniga, professionella samt att tjejen älskar pingvinstången - win win 😁

Permalänk
Medlem

Netonnet

Permalänk
Medlem

Netonet har verkligen imponerat på mig. Min röst går till Netonnet.

Permalänk
Avstängd

Inet

Min motivering:

Jag har länge stört mig på att en och samma butik alltid fått närmast större delen av rösterna. Favorisering, var första tanken.

Min första stora RMA av betydelse skedde nyligen och under en veckas tid tog Inet hand om detta, trots ett andrahandsägande, med bravur.

Jag kan däremot tycka att dessa röstningarna kan kraftigt bli missvisande, både statistiskt och för den stora elogen tävlingen motsvarar.

Vi får bara röster på butiker folk handlat ifrån, positiva köp och ärende. Finns det tio butiker med samma produkt och pris, är det mer vanans makt (eller andras rekommendationer, typ tävlingar) än den faktiska kvalitén övriga butiker kunnat matcha.

Lät det knepigt?

Permalänk
Medlem

Inet alla dagar i veckan.
Fantastisk kundservice såväl före som efter köp.
Har alltid varit nöjd med mina köp från Inet.

Permalänk
Medlem

Inet. Grymt bra service, bra priser och de har bra kommunikation med sina kunder och bygger upp ett community genom olika plattformar, ex Discord, Youtube och Twitch.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Inet förstås! Finns ingen annan butik som är i närheten av att mäta sig med denna återförsäljare.

Boysen på kundservice upplever jag som människor som faktiskt genuint vill hjälpa en med eventuellt trubbel.
Vidare så har de rimliga priser och väldigt underhållande streams av olika slag. Kan starkt rekommendera Dubbelklick-streamen som vanligtvis utspelar sig på torsdagar 17.00:)

Upplever andra svenska återförsäljare som aningens "korporativa" medan Inet känns mer som ett "av-folket-för-folket-företag".
Inser att det är en tämligen knepig beskrivning, men förhoppningsvis förstår ni vad jag menar

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z390-F Gaming | ASUS ROG Strix 850w | ASUS ROG Strix 3080 OC | Intel i9-9900K OC 4.9 GHz | ASUS ROG Strix LC II 360 AIO | WD Black SN750 NVMe SSD 1TB M.2 | HyperX Savage SSD 240GB | G.Skill Trident Z Neo (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem

NetOnNet
Alltid fått beställda varor snabbt, bra sortiment på datorkomponenter i butik, även i lilla Kalmar, utmärkt och snabb hjälp vid reklamation och/eller ångerköp/öppet köp.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem

Min röst går till Netonnet

Snabba leveranser och kunnig intresserad personal.

Permalänk
Medlem

Inet. Webhallen har gått ned sig en smula, slimmat utbudet, och ofta är priserna ganska höga och då är man ändå level 24… Vad gäller ”spring in och ryck det du ska ha” så är det nog netonnet.

Visa signatur

Stationär.