Permalänk

Tvätta skärmar

Tjo

Nu när solen lyser in så ser skärmen ut som skit.....

Jag rekommenderar Ica's Skona fönsterputs, inge parfym....... lämnar inget bakom...

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Köpte Inet Rengöringsspray 250ml + duk - fungerade klockrent och tog dessutom bort lite dryga fettavtryck från fingrar Behövde inte ens använda sprayen!

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Jag är rätt säker på att fönsterputs kan förstöra plastfilmen... Såvida inte skärmen har glas längst ut, alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Tjo

Nu när solen lyser in så ser skärmen ut som skit.....

Jag rekommenderar Ica's Skona fönsterputs, inge parfym....... lämnar inget bakom...

Vad tycker ni?

Jag skulle nog inte rekommendera fönsterputs, tror inte det är lämpat för bildskärmar, plast dvs.

Skrivet av Necrophor:

Köpte Inet Rengöringsspray 250ml + duk - fungerade klockrent och tog dessutom bort lite dryga fettavtryck från fingrar Behövde inte ens använda sprayen!

Kan bara hålla med. Fungerar riktigt bra!

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Jag är rätt säker på att fönsterputs kan förstöra plastfilmen... Såvida inte skärmen har glas längst ut, alltså.

Ja fönsterputs innehåller väl oftast etanol så det skulle jag verkligen undvika. Jag brukar enbart köra på ljummet vatten och en mikrofiberduk anpassad för LCD-skärmar. 9/10 gånger är det fullt tillräckligt, men någon gång hade jag lyckats få lite fettfläckar och körde då också med en ytterst liten mängd utspätt diskmedel. Rengöringssprejerna som säljs innehåller väl ofta bara tensider.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

Rogge's skärmrengöring från tyska Amazon är riktigt bra. Även deras putsdukar är trevliga.

Permalänk
Medlem

Jag kör med Deltaco:s skärmrengörning 500ml, stort spraymunstycke. Medföljer en microfiberduk som är riktigt bra.

Visa signatur

| MSI Z170A GAMING M7 | Intel Core i7-6700K | be quiet! Pure Rock | ASUS GeForce GTX 970 | 2x8GB Kingston HyperX Fury Black DDR4 | Corsair RM750X | 2x 850-EVO SSD 500GB |