Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Obs, 36 månaders bindningstid.

Skrivet av Felixark:

Såg inte det först nu comviq brukar alltid köra 24 månaders bindningstid på deras erbjudande. Tråkigt att det har slutat med det nu. Men dom är fortfarande typ den billigaste operatören ändå.

Stämmer inte riktigt de kör 24 månader bindingstid på mobilabonnemang men 36 månaders avbetalning på mobilen blir 3744 kr för bara mobilen 5400 för mbilabonnemanget.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Stämmer inte riktigt de kör 24 månader bindingstid på mobilabonnemang men 36 månaders avbetalning på mobilen blir 3744 kr för bara mobilen 5400 för mbilabonnemanget.

När jag köpte min Huawei p30 för 2,5 år så kostade det 245kr i månaden för 24 månader med 15Gb surf. och i höstas körde comviq en kampanj med bindningstid på 24 månaden för både mobilen och surfen för 345kr och då fick man välja mellan galaxy s21 som jag valde eller iphone 12 mini och xiaomi 11T PRO med 100GB surf i månaden. konstigt att comviq har bytt till 36 månader bindningstid på abonnemanget men bättre det en att ha 36 bindningstid på mobilen också som många andra operatörer kör med.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Rekordmedlem

36 månaders bindningstid är olagligt så de har inte 36 mån bindningstid på abbet.

Lag (2003:389) om elektronisk kommunikation
15 a § Den som tillhandahåller elektroniska kommunikationstjänster ska erbjuda slutanvändare att ingå avtal med en längsta giltighetstid om 12 månader. Ett avtal mellan en konsument och den som tillhandahåller elektroniska kommunikationstjänster får inte ha en längre inledande bindningstid än 24 månader.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

36 månaders bindningstid är olagligt så de har inte 36 mån bindningstid på abbet.

Lag (2003:389) om elektronisk kommunikation
15 a § Den som tillhandahåller elektroniska kommunikationstjänster ska erbjuda slutanvändare att ingå avtal med en längsta giltighetstid om 12 månader. Ett avtal mellan en konsument och den som tillhandahåller elektroniska kommunikationstjänster får inte ha en längre inledande bindningstid än 24 månader.

3 brukar köra med 36 månaders bidingstid har även sätt att andra operatörer som kör med det.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Felixark:

3 brukar köra med 36 månaders bidingstid har även sätt att andra operatörer som kör med det.

Man behöver hålla isär begreppen lite. Bindningstiden är 24 månader men det är 36 månader avbetalning. Dessa är inte sammankopplade. Dock är det bara ett sätt för operatörer att försöka få sina erbjudanden att se billigare ut än vad de är så att folk ska köpa dyrare telefoner än de har råd med på längre avbetalning.

Man blir bunden till avbetalning av telefon, som är ok. Abonnemanget är man aldrig bunden till mer än 24 mån. Så man kan ju alltid ta sitt pick och pack och dra, men avbetalningen ligger likväl kvar.

Samtidigt kanske man kan argumentera för att det är mer rimligt med 36 månader. Det finns inte längre behov av att byta telefon efter 2 år vilket många gjort eftersom utvecklingen stagnerat rejält. Att behålla moderna telefoner i minst 3 år är rimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Mitt förra kort, ett 1070 som var tillbakalämnat, var i toppskick och tjänade mig väl. Men visst kan det vara ett lotteri, får se hur cpu ser ut som jag beställt.

Hur gick det med din CPU? Ser att det lagts upp en ytterligare 5900X som fyndvara på NetOnNet nu för samma pris. Din som gått i retur, eller en annan?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Produkt: TV väggfäste. Lutbart i två ledder
Länk: https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/hemelektronik/tv-...
Kategori: TV
Prisjakt: -
Pris: 299kr

I och med att den har stöd för
"200x200 mm
400x200 mm
300x300 mm
400x400 mm
600x400 mm."

Måste måtten passa perfekt, eller bör jag kan köra 400x300 på den?
Vet inte hur wall mounts fungerar, därför ställer jag frågan här.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lodisen:

I och med att den har stöd för
"200x200 mm
400x200 mm
300x300 mm
400x400 mm
600x400 mm."

Måste måtten passa perfekt, eller bör jag kan köra 400x300 på den?
Vet inte hur wall mounts fungerar, därför ställer jag frågan här.

Om du kollar på hur det ser ut så verkar det som måtten är steglösa, du kan flytta balkarna fritt i sidled och beroende på vilka OVALA hål du kombinerar i höjdled lär det gå att passa in även det måttet fritt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om du kollar på hur det ser ut så verkar det som måtten är steglösa, du kan flytta balkarna fritt i sidled och beroende på vilka OVALA hål du kombinerar i höjdled lär det gå att passa in även det måttet fritt.

Sweet. Tack så mycket

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Måste måtten passa perfekt, eller bör jag kan köra 400x300 på den?
Vet inte hur wall mounts fungerar, därför ställer jag frågan här.

Har precis den typen av fäste sedan cirka 10 år tillbaka nu och hängt med genom flera uppgraderingar av TVn. Som redan nämnts är det mer eller mindre steglöst justerbart, inte superslimmat mot väggen men tycker faktiskt det ser bättre ut med TVn utdragen cirka 20 cm från väggen svävandes i luften. Särskilt om man har lite belysning monterad bakom TVn eller inbyggd Ambilight vilket bägge gör det mycket bekvämare för ögonen. Hängde häromveckan nyligen på en Sonos Arc i botten genom att förlänga fästet med några skarvjärn.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Skrivet av mille666:

Sett i ett utländskt Sonosforum, verifierat av flera svenska köpare att det fungerar.

30% rabatt på Sonos-produkter på deras hemsida:
FOSBB2020

Https://Sonos.com

Passa på innan dom tar bort den!

Fungerar inte för mig nu när jag provar, får felmeddelande "Det går inte att lägga till kupongkoden "FOSBB2020" din beställning."

Visa signatur

"Jack of all trades, master of none."

Permalänk
Skrivet av Ebmaister:

Fungerar inte för mig nu när jag provar, får felmeddelande "Det går inte att lägga till kupongkoden "FOSBB2020" din beställning."

Fungerade bara ett tag tyvärr, jag hann knipa några Sonos one högtalare.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Det fungerade när jag testade, gjorde dock ingen beställning.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Sett i ett utländskt Sonosforum, verifierat av flera svenska köpare att det fungerar.

30% rabatt på Sonos-produkter på deras hemsida:
FOSBB2020

Https://Sonos.com

Passa på innan dom tar bort den!

Fungerade fram till kl 14.32 sedan tog nog Sonos bort möjligheten.
Fungerade när jag testade men köpte inget.

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem

Fick PM från nån som tackade för koden då h*n beställt, kul att det hjälpte någon!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Kan bekräfta att FOSBB2020 ej fungerar.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Vilket headset av de på dagens fynd känner ni är mest prisvärt, EPOS H3 eller Logitech G432?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Produkt: Horizon Forbidden West PS4 omslag inkl PS5 upgradering -
Länk: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/horizon-forbidd...
Kategori: Tv-spel
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5844827
Pris: 499:-

Hela den här grejen med att PS4-versioner av nya spel är typ 200:- billigare än PS5-versionerna, men att gratis PS5-uppgradering ingår är så jäkla märklig. Så just nu betalar man 200:- för ett annat tryck på omslaget.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Hela den här grejen med att PS4-versioner av nya spel är typ 200:- billigare än PS5-versionerna, men att gratis PS5-uppgradering ingår är så jäkla märklig. Så just nu betalar man 200:- för ett annat tryck på omslaget.

Misstänker att det har att göra med att vissa utgivare lovat en gratis PS5-uppgradering långt innan release, att Sony redan nu vill sätta ordinarie priser på PS5-spel för att folk ska vänja sig vid att det är det spel "ska" kosta numera samt att det inte är försvarbart att ta typ 799 för ett spel på en 10 år gammal konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Hela den här grejen med att PS4-versioner av nya spel är typ 200:- billigare än PS5-versionerna, men att gratis PS5-uppgradering ingår är så jäkla märklig. Så just nu betalar man 200:- för ett annat tryck på omslaget.

Skrivet av Danieleet:

Misstänker att det har att göra med att vissa utgivare lovat en gratis PS5-uppgradering långt innan release, att Sony redan nu vill sätta ordinarie priser på PS5-spel för att folk ska vänja sig vid att det är det spel "ska" kosta numera samt att det inte är försvarbart att ta typ 799 för ett spel på en 10 år gammal konsol.

Precis, det är utgivaren som sväljer den kostnaden och inte Sony. Jag kan dock gissa mig till att den kostnaden är rejält sänkt efter förhandling med Sony.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Misstänker att det har att göra med att vissa utgivare lovat en gratis PS5-uppgradering långt innan release, att Sony redan nu vill sätta ordinarie priser på PS5-spel för att folk ska vänja sig vid att det är det spel "ska" kosta numera samt att det inte är försvarbart att ta typ 799 för ett spel på en 10 år gammal konsol.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Precis, det är utgivaren som sväljer den kostnaden och inte Sony. Jag kan dock gissa mig till att den kostnaden är rejält sänkt efter förhandling med Sony.

I vissa fall säkerligen. Men i fallet Horizon är ju Sony själva utgivare. Det har ju varit en massa turer fram och tillbaka kring detta, men tycker mest slutresultatet som vi ser nu är väldigt märkligt.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Produkt: Horizon Forbidden West PS4 omslag inkl PS5 upgradering -
Länk: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/horizon-forbidd...
Kategori: Tv-spel
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5844827
Pris: 499:-

Någon som lyckats göra ett förköp? Jag kan inte välja betalningsmetod och klicka Slutför i kassa. Vad är det jag missar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repairman:

Någon som lyckats göra ett förköp? Jag kan inte välja betalningsmetod och klicka Slutför i kassa. Vad är det jag missar?

Jag beställde förut idag utan problem

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Jag beställde förut idag utan problem

Tack för svar. Fann en lösning på mitt problem. Tydligen kan du inte vara inloggad på ditt Elgiganten-konto utan du måste vara utloggad, då fungerade det. Tycker helt ärligt att Elgigantens nya hemsida är rätt värdelös, knappt bättre än deras gamla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Produkt: Horizon Forbidden West PS4 omslag inkl PS5 upgradering -
Länk: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/horizon-forbidd...
Kategori: Tv-spel
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5844827
Pris: 499:-

Får tacka för tipset, damen har sett fram emot detta spelet en längre tid, så perfekt att ge henne något som hon faktiskt vill ha på alla hjärtans dag. (Jag vet att det inte hinner fram)

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Discharged:

Får tacka för tipset, damen har sett fram emot detta spelet en längre tid, så perfekt att ge henne något som hon faktiskt vill ha på alla hjärtans dag. (Jag vet att det inte hinner fram)

Finns inget som skriker bottenlös kärlek mer än futuristisk västkustsk robotslakt. En perfekt present helt enkelt

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Produkt: Samsung 75" QE75Q80A LCD FALD 4K120 eARC HDMI 2.1
Länk: https://www.komplett.se/product/1183222/tv-ljud-bild/tv-video...
Kategori: TV
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5724736
Pris: 14990kr

  • Full Array Local Dimming LCD/LED

  • 4K120

  • VA-panel (ej 100% säker då Samsung verkar blanda friskt numera)

  • eARC

  • 2021 modell

  • Ingen Dolby Vision eftersom det är Samsung

  • Oklart om den har fungerande VRR, hittar inget i specarna

Kolla gärna Laxpuddings tv-guide innan köp, den är väldigt bra.
https://youtu.be/cC2Q0FK_dqQ?t=523

Jag förstår helt ärligt inte varför man skulle betala 15K för en LCD-TV i nådens år 2022. För det priset får man en 65'' Oled. Skulle väl vara de extra 10'' möjligtvis, men så fruktansvärt ovärt.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Waliant:

Jag förstår helt ärligt inte varför man skulle betala 15K för en LCD-TV i nådens år 2022. För det priset får man en 65'' Oled. Skulle väl vara de extra 10'' möjligtvis, men så fruktansvärt ovärt.

Ljusstyrka, rädsla för inbränningar, extra 10" storlek?
Själv är jag inne på min 3:e OLED

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Produkt: EPOS SENNHEISER GSP 600
Länk: https://www.eposaudio.com/en/se/gaming/products/gsp-600-gamin...
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4645829
Pris: 1150kr

(Verkar som om man kan få yttterligare 10% Welcome Discount. Fri frakt! Mycket bra ljud, lite tunga dock!)

Det här headsetet kan jag verkligen rekommendera! Haft det själv i drygt två år. Mycket bra ljud, dock en smula tunga. Har aldrig sett de till ett så lågt pris.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Jag förstår helt ärligt inte varför man skulle betala 15K för en LCD-TV i nådens år 2022. För det priset får man en 65'' Oled. Skulle väl vara de extra 10'' möjligtvis, men så fruktansvärt ovärt.

Varför inte? Size matters! Är själv team OLED men alla kanske inte har råd att lägga nästan det dubbla för en 77" OLED?
Gigantisk skillnad i faktiskt yta på 65 vs 77. Tittavstånd etc. kan också avgöra.

15k är en del för en LCD ja men om du inte ska röra dig ner i det yttersta budgetsegmentet utan vill upp till en mellanmodell / low top tier vilket en Q80A är så det ett riktigt attraktivt pris!