Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Ahh. Kunde scrolla upp högre på mobilsidan och hittade följande information: "Din beställning skickas till oss och du kommer få ett aktiveringsmail med dina inloggningsuppgifter inom 5 arbetsdagar efter att vi mottagit din betalning"

Skit också. Jag som behövde kolla ganska så omgående om de har några bra deals på samsung s21 ultra nu inför kommande generationsskifte. Helst 512 GB internlagring. Någon som kan kika lite snabbt?

De har 256 GB Ultra för 9 400, finns dock ej i lager.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Ahh. Kunde scrolla upp högre på mobilsidan och hittade följande information: "Din beställning skickas till oss och du kommer få ett aktiveringsmail med dina inloggningsuppgifter inom 5 arbetsdagar efter att vi mottagit din betalning"

Skit också. Jag som behövde kolla ganska så omgående om de har några bra deals på samsung s21 ultra nu inför kommande generationsskifte. Helst 512 GB internlagring. Någon som kan kika lite snabbt?

Vad jag kunde se så fanns ingen S21 Ultra alls där utan den enkla s21an med 128gb, men jag är inte van vid så dålig sida så kanske missar något.
Edit: eftersom bubbelbabbel hittade ultra så missade jag det.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som börjar bli extremt less på dessa överprisade grafikkort som ständigt dyker upp i tråden? Ofta 50% ÖVER rekommenderat pris, tycker ni verkligen att dessa är fynd? Det finns ju separata trådar där ni kan dela med er av grafikkort som finns i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Är det bara jag som börjar bli extremt less på dessa överprisade grafikkort som ständigt dyker upp i tråden? Ofta 50% ÖVER rekommenderat pris, tycker ni verkligen att dessa är fynd? Det finns ju separata trådar där ni kan dela med er av grafikkort som finns i lager.

Det är ju fortfarande fynd för rekommenderat pris existerar ju inte på grafikkort just nu så några tusen lappar lägre en vad det brukar ligga på är ju ett fynd pris.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Föredetting

Fast grafikkorten finns det separata "i lager"-trådar för, just för att de inte är några fynd.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Fast grafikkorten finns det separata "i lager"-trådar för, just för att de inte är några fynd.

Men vad klassar du som ett fynd da ? för mig är ett fynd om varan kostar betydligt mindre en vad den ska göra ny. För vanligt pris i dagsläget är runt 19000kr för RX 6900XT.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Felixark:

Men vad klassar du som ett fynd da ? för mig är ett fynd om varan kostar betydligt mindre en vad den ska göra ny. För vanligt pris i dagsläget är runt 19000kr för RX 6900XT.

Vad jag klassar som fynd när det kommer till grafikkort är irrelevant – men saker som säljs långt över kommunicerad MSRP är inte regelrätta fynd hur man än vrider och vänder på det. Grafikkort i allmänhet går inte att fynda då det är extrem bristvara.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Det är ju fortfarande fynd för rekommenderat pris existerar ju inte på grafikkort just nu så några tusen lappar lägre en vad det brukar ligga på är ju ett fynd pris.

Fast detta är en fyndtråd, bara för att ett grafikkort finns i lager kan det ju inte anses som ett fynd. Enligt mig definieras ett fynd som en produkt med ett rabatterat pris långt under marknadspris.

Tänk dig att du vill köpa en ny Volvo V60, och det rekommenderade priset på en fabriksny är 300.000kr. På grund av halvledarbristen så blir det även en brist på bilar, och väntetiderna är jättelånga. Men så stöter du plötsligt på en demobil till salu för 450.000kr hos en handlare. Det är exakt samma bil som du själv kan beställa för 300.000kr.
Är verkligen din första tanke då, "Oj, vilket fantasiskt fyndpris!"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Fast detta är en fyndtråd, bara för att ett grafikkort finns i lager kan det ju inte anses som ett fynd. Enligt mig definieras ett fynd som en produkt med ett rabatterat pris långt under marknadspris.

Tänk dig att du vill köpa en ny Volvo V60, och det rekommenderade priset på en fabriksny är 300.000kr. På grund av halvledarbristen så blir det även en brist på bilar, och väntetiderna är jättelånga. Men så stöter du plötsligt på en demobil till salu för 450.000kr hos en handlare. Det är exakt samma bil som du själv kan beställa för 300.000kr.
Är verkligen din första tanke då, "Oj, vilket fantasiskt fyndpris!"?

Fast du kan inte beställa den för 300.000kr.

Tänk dig att du vill köpa en ny Volvo V60, och det rekommenderade priset på en fabriksny är 300.000kr. På grund av halvledarbristen så blir det även en brist på bilar, och väntetiderna är jättelånga. Därför så har alla handlare höjt priset till 500.000kr. Men så stöter du plötsligt på en demobil till salu för 450.000kr hos en handlare. Det är din enda chans att få tag på en bil just nu, för du kan inte heller beställa en fabriksny för 300.000kr.

Vad är definitionen av marknadspris tycker du? Det rekommenderade priset från tillverkare eller priset som marknaden har satt?

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Fast detta är en fyndtråd, bara för att ett grafikkort finns i lager kan det ju inte anses som ett fynd. Enligt mig definieras ett fynd som en produkt med ett rabatterat pris långt under marknadspris.

Tänk dig att du vill köpa en ny Volvo V60, och det rekommenderade priset på en fabriksny är 300.000kr. På grund av halvledarbristen så blir det även en brist på bilar, och väntetiderna är jättelånga. Men så stöter du plötsligt på en demobil till salu för 450.000kr hos en handlare. Det är exakt samma bil som du själv kan beställa för 300.000kr.
Är verkligen din första tanke då, "Oj, vilket fantasiskt fyndpris!"?

Skrivet av tomle:

Fast du kan inte beställa den för 300.000kr.

Tänk dig att du vill köpa en ny Volvo V60, och det rekommenderade priset på en fabriksny är 300.000kr. På grund av halvledarbristen så blir det även en brist på bilar, och väntetiderna är jättelånga. Därför så har alla handlare höjt priset till 500.000kr. Men så stöter du plötsligt på en demobil till salu för 450.000kr hos en handlare. Det är din enda chans att få tag på en bil just nu, för du kan inte heller beställa en fabriksny för 300.000kr.

Vad är definitionen av marknadspris tycker du? Det rekommenderade priset från tillverkare eller priset som marknaden har satt?

Kom igen nu. Båda har poäng. MEN detta är redan klargjort av mods. Inga GPUer i denna tråd såvida priserna inte än MSRP. Annars ska de läggas in i XXX i lager trådarna.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaloopo:

Produkt: 2020 Apple MacBook Air with Apple M1 Chip (13 inch, 8 GB RAM, 256 GB SSD) – Gold
Länk: https://www.amazon.se/dp/B08N6V3KPZ/ref=cm_sw_r_cp_apa_glt_i_...
Kategori: Datorer
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5643685
Pris: 9290kr

Hur funkar det med garanti? Ska man kontakta Apple vid eventuella fel under garantitiden eller återförsäljaren vilket i detta fall är Amazon, hur sköter de detta? Någon som råkat ut för det förut och kan utveckla kring frågan?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av DEADushka:

Hur funkar det med garanti? Ska man kontakta Apple vid eventuella fel under garantitiden eller återförsäljaren vilket i detta fall är Amazon, hur sköter de detta? Någon som råkat ut för det förut och kan utveckla kring frågan?

Rent generellt, för att dra största möjliga nytta av svensk konsumentlagstiftning, skall du alltid kontakta återförsäljaren först, aldrig någonsin tillverkaren (även om de ofta själva poängterar att man skall göra det). Återförsäljaren kan sedan hänvisa till tillverkaren och du kan då välja att följa denna rutin (leder ofta till kortare ledtider och en smidigare upplevelse för de inblandade) eller framhärda och kräva att återförsäljaren sköter det hela. Har du kontaktat återförsäljaren först har du uppfyllt dina åtaganden enligt konsumentköplagen (KKöpL) och de (ÅF) ansvarar för eventuellt strul efter att de hänvisat vidare, kontaktar du på eget bevåg tillverkaren först kan återförsäljaren i princip avsäga sig ansvaret för strul som uppstått, och du får börja reklamationen på ny kula hos dem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Kom igen nu. Båda har poäng. MEN detta är redan klargjort av mods. Inga GPUer i denna tråd såvida priserna inte än MSRP. Annars ska de läggas in i XXX i lager trådarna.

Orka hålla koll på 20 trådar när man kan lika gärna länka här om man hittar något grafikkort till vettigt marknadspris. Vi kan alla hålla med om att MSRP är något som tillverkare har satt och har ingenting med marknaden att göra då det råder stor brist på halvledare

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, XFX AMD 7900XTX 24GB Merc 310, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

Jag nöp fyndvaran 5900X, tackar för tipset.

*edit* packat och skickat nån timme efter beställning, det var snabba ryck!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Bra pris på strålkastare. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Any filament (PLA, PETG) deals anywhere?

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

Any filament (PLA, PETG) deals anywhere?

Jag kikade runt nyss, verkar som priserna stiger. https://en.gst3d.eu/ om man vågar testa, de kanske är bra?

Permalänk
Medlem

Någon som sitter på benifyprivat här? Fixade de iförrgår men inte fått min inlogg ännu, tänker framförallt ifall dem har några schyssta soundbars till bra pris nu?

Typo
Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Någon som sitter på benifyprivat här? Fixade de iförrgår men inte fått min inlogg ännu, tänker framförallt ifall dem har några schyssta soundbars till bra pris nu?

Det är manuellt, måste vänta på en människa att hantera det. Räkna med svar under början på nästa vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Någon som sitter på benifyprivat här? Fixade de iförrgår men inte fått min inlogg ännu, tänker framförallt ifall dem har några schyssta soundbars till bra pris nu?

Har Benify via jobbet och slängde ett öga på Samsung. Inga direkta deals på soundbar nu, Q910A som jag själv köpte från dem under BF för 6500 :- kostar idag 10190 :- på kampanj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0x:

Har Benify via jobbet och slängde ett öga på Samsung. Inga direkta deals på soundbar nu, Q910A som jag själv köpte från dem under BF för 6500 :- kostar idag 10190 :- på kampanj.

Kul att du fick den till ett så bra pris! Är du nöjd med den? Funkar det bra att lyssna på bara musik med den eller är hifi sådär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Produkt: PNY GeForce RTX 3070 Ti 8GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X RGB Bundle Pack1
Länk: https://www.elfynd.se/pny-geforce-rtx-3070-ti-8gb-xlr8-gaming...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5809769
Pris: 12999kr

Produkt: PNY GF RTX 3070 8GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X LHR Bundle Pack 1
Länk: https://www.elfynd.se/pny-gf-rtx-3070-8gb-xlr8-gaming-revel-e...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5864085
Pris: 11999kr

!!!OBSERVERA!!!
- Prisjaktlänkarna visar endast priset för grafikkorten, alltså priset UTAN det extrs som finns i länkarna. Båda kort är fynd och finns bara 1 ex av varje.

Tackar för tipset! Slog till på denna, även fast de kanske inte behöver de andra delarna, men skadar aldrig att ha lite på lager heller. Hoppas att de blir skillnad att gå från En Ryzen 7 2700x och GTX1070 till en Ryzen 7 5800x.

Visa signatur

W/S: Asus Prime X470-Pro | AMD Ryzen 7 2700x| Corsair Vengeance LPX 32GB,4x8GB, DDR4 2666MHz | Asus GTX 1070 | Samsung 970 EVO 1TB m.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddan4:

Tackar för tipset! Slog till på denna, även fast de kanske inte behöver de andra delarna, men skadar aldrig att ha lite på lager heller. Hoppas att de blir skillnad att gå från En Ryzen 7 2700x och GTX1070 till en Ryzen 7 5800x.

Skillnad blir det hoppat själv från en Rysen 5 3600 till Ryzen 5 5600x med mitt RX 6700XT och fick stor prestanda ökning bara på det dock så spelar jag i 1080p så prossecorn är extra viktigt kanske inte skulle ha varit en så stor skillnad i 1440p.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

På tal om Netonnet och deras fyndvaror.
Jag var förbi NoN idag för att köpa ett chassi som fanns som fyndvara. Jag frågade en i personalen om den var komplett och det skulle det vara. Stod enbart returex på lappen som satt på kartongen.
På väg till kassan såg jag att de även hade en 5600X som fyndvara, så jag slog även till på den då jag hade 10% rabatt på hela sortimentet.

När kan kom hem packade jag upp varorna:
Chassit var inte komplett. Saknades ett dammfilter.
CPU:n var helt nergeggad av kylpasta. Övervägde att åka tillbaka med allt men efter att ha rengjort cpu:n och testkört den så kommer jag behålla den. Men chassit åker tillbaka.

Så en liten summering. Det är verkligen en chansning att köpa fyndvaror hos NoN. Känns som att de inte kollar varorna ordentligt och man kan i stort sett få vad som helst.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Skrivet av b-fire:

På tal om Netonnet och deras fyndvaror.
Jag var förbi NoN idag för att köpa ett chassi som fanns som fyndvara. Jag frågade en i personalen om den var komplett och det skulle det vara. Stod enbart returex på lappen som satt på kartongen.
På väg till kassan såg jag att de även hade en 5600X som fyndvara, så jag slog även till på den då jag hade 10% rabatt på hela sortimentet.

När kan kom hem packade jag upp varorna:
Chassit var inte komplett. Saknades ett dammfilter.
CPU:n var helt nergeggad av kylpasta. Övervägde att åka tillbaka med allt men efter att ha rengjort cpu:n och testkört den så kommer jag behålla den. Men chassit åker tillbaka.

Så en liten summering. Det är verkligen en chansning att köpa fyndvaror hos NoN. Känns som att de inte kollar varorna ordentligt och man kan i stort sett få vad som helst.

Jag köpte ett moderkort som var fyndvara på netonnet.
När jag öppnade paketet hemma var cpu-platsen full med kylpasta… riktigt sjukt. Inga problem att lämna tillbaka, men personalen tyckte nog att det var troligast att jag smetat pastan där själv 😜

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Jag köpte ett moderkort som var fyndvara på netonnet.
När jag öppnade paketet hemma var cpu-platsen full med kylpasta… riktigt sjukt. Inga problem att lämna tillbaka, men personalen tyckte nog att det var troligast att jag smetat pastan där själv 😜

Jag hade också kylpasta på cpu plasten på min fyndvara, jag gjorde rent allt samt tog bort något litet skräp på cpu pinnarna... Netonnet borde se över rutinerna, dock var priset sjukt bra.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Jag hade också kylpasta på cpu plasten på min fyndvara, jag gjorde rent allt samt tog bort något litet skräp på cpu pinnarna... Netonnet borde se över rutinerna, dock var priset sjukt bra.

Samma sak här genom åren - samt även vid webköp: nya produkter felaktigt plockade eller fel antal och tex utgångna/gamla batterier etc. Strul. Handlar bara på plats där numera och efter först kollat allt i butiken.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Mitt förra kort, ett 1070 som var tillbakalämnat, var i toppskick och tjänade mig väl. Men visst kan det vara ett lotteri, får se hur cpu ser ut som jag beställt.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Skillnad blir det hoppat själv från en Rysen 5 3600 till Ryzen 5 5600x med mitt RX 6700XT och fick stor prestanda ökning bara på det dock så spelar jag i 1080p så prossecorn är extra viktigt kanske inte skulle ha varit en så stor skillnad i 1440p.

Låter lovande, spelar själv i 1440p och har haft sådär runt 50-60fps på de spel som jag spelar, så hoppas man kanske kan nå närmare 100, även om de skulle vara så man måste sänka "lull lull" lite granna för att uppnå de.

Visa signatur

W/S: Asus Prime X470-Pro | AMD Ryzen 7 2700x| Corsair Vengeance LPX 32GB,4x8GB, DDR4 2666MHz | Asus GTX 1070 | Samsung 970 EVO 1TB m.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddan4:

Tackar för tipset! Slog till på denna, även fast de kanske inte behöver de andra delarna, men skadar aldrig att ha lite på lager heller. Hoppas att de blir skillnad att gå från En Ryzen 7 2700x och GTX1070 till en Ryzen 7 5800x.

Härligt, du kommer märka en fin skjuts med en 5800x och 3070Ti

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide