Steam Decks storlek jämförs med bananer och handkontroller

Permalänk
Melding Plague

Steam Decks storlek jämförs med bananer och handkontroller

Valves nära förestående Steam Deck är en rejäl pjäs vars mått äntligen får "banana for scale".

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

En riktigt rejäl rackare. Om vikten motsvarar storleken kan den nog bli rätt jobbigt att spela på utan nåt form av stöd :/

Visa signatur

---

Permalänk
Hedersmedlem

Oj haha!
När jag ser steam deck bredvid Playstation portable så ser psp ut att vara en livbåt till moderskeppet!

Vill minnas att jag tyckte psp var rätt stor som bärbar konsol. Deck är... Något i hästväg 😅.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

En riktigt rejäl rackare. Om vikten motsvarar storleken kan den nog bli rätt jobbigt att spela på utan nåt form av stöd :/

669 gram om jag inte minns fel.

Permalänk

Som om en banan var ett standardmått skillnaden på en stor och en liten banan är ganska rejäl 🍌

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

För de intresserade så har Linus lagt upp några videos:

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Som om en banan var ett standardmått skillnaden på en stor och en liten banan är ganska rejäl 🍌

Storleken har ingen betydelse!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Som om en banan var ett standardmått skillnaden på en stor och en liten banan är ganska rejäl 🍌

Det är en meme https://knowyourmeme.com/memes/banana-for-scale

Permalänk
Medlem

Även Gamers Nexus har kikat in den lite mer.
https://www.youtube.com/watch?v=NeQH__XVa64

Permalänk
Medlem

En banan är missvisande, de finns ju i alla storlekar. 😂

Häftig pryl dock, kanske kan va nåt för barnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Storleken har ingen betydelse!

Vem har tutat i dig det?🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Även Gamers Nexus har kikat in den lite mer.
https://www.youtube.com/watch?v=NeQH__XVa64

Jupp, de har gjort en ganska rejäl review av själva hårdvaran, hur den är byggd, vilken temperatur man kan vänta sig osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Vem har tutat i dig det?🤣

Eller hur?! Hennes storlek spelar extremt stor roll för mig!

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Vem har tutat i dig det?🤣

Min psykolog? 👨‍⚕️😨😅

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

Käre tid, det var en lång utläggning om bananens varande i memernas värld😂 men men, man lär sig nåt nytt varje dag👍🏻

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Storleken har ingen betydelse!

- saker min flickvän säger för att göra mig glad!

Eftersom jag har en alldeles för liten TV det vill säga.

Deck verkar gå samma håll som XBOX originala kontroller. Sjukt stor för anledning X Y Z, om en generation kommer den ha minskats drastiskt.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Nu kanske jag är trist, men är inte banana for scale ett så dött och uttjatat meme att man kräks på det. Det var kul i några månader ...

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

669 gram om jag inte minns fel.

Och Switch väger 398g, och du får jefligt tunga handleder efter ett tag. (oled, 420g)
Jag har känt att det har varit den stora nackdelen.

Du får nog köra den här i knät eller vilande på något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Storleken har ingen betydelse!

That's not what she said.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Nu kanske jag är trist, men är inte banana for scale ett så dött och uttjatat meme att man kräks på det. Det var kul i några månader ...

Absolut inte! Det enda som fattas är presskonferenser och pressutskick i meme-format från publika och privata företag 😋

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av benonikenobi:

Som om en banan var ett standardmått skillnaden på en stor och en liten banan är ganska rejäl 🍌

Jaq tänkte precis detsamma, den jämförelsen säger verkligen ingenting

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Oj den var bra mycket större än jag trodde! Instämmer nog i att den verkar lite otymplig och obekväm för att vara handhållen. Men vem vet, kanske är den stora skärmen och hårdvaran inuti värt det?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Kommer Swec åtminstone få produktionsexemplar i tid för en recension?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Igelkott:

Kommer Swec åtminstone få produktionsexemplar i tid för en recension?

Inte från Valve men det finns en beställning alla fall.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Snart hos närmaste doktor, jag har problem med mina handleder. Dr frågar, har du möjligen en steam deck hemma?

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Oj den var bra mycket större än jag trodde! Instämmer nog i att den verkar lite otymplig och obekväm för att vara handhållen. Men vem vet, kanske är den stora skärmen och hårdvaran inuti värt det?

Njaä. Som redan sagts får man nog ha den här vilande i knät eller på magen. Min erfarenhet av 12,9” iPad Pro med liknande tyngd är att det inte är bekvämt i längden, men människor är olika och Steam Decks batterilivslängd kanske inte uppmuntrar till att spela jättelänge i sträck i vilket fall som helst.

Steam Deck kan ju användas på flera sätt. Tror inte att on-the-go kommer att vara dominant, till att börja med kommer nog de flesta köparna att vara av ”cool pryl!” kategorin.

För handen på hjärtat - det är den. 😀

Permalänk
Medlem

Köpa denna istället för göra armhävningar.. mycket roligare

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Mitt största problem med min Switch Oled är att den är alldeles för tunn. Jag får snabbt ont i handleden när jag använder den pga. tjocklecken. Detta kan vara en lösning, men man kanske måste ta någon tur till gymmet innan mars.

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Storleken har ingen betydelse!

I just det här fallet tycker jag att den har det annars skulle inte artikeln publiceras och folk hade inte brytt sig

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Gamers Nexus med en ordentlig genomgång av hårdvaran i Steam Deck: