Rockstar: "Grand Theft Auto VI-utvecklingen pågår"

Permalänk
Medlem

Var? Du menar ÄR hoppas jag .

Skrivet av dlq84:

Ja tack! RDR2 var ju helt fantastiskt.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Clickbait - Det står inte GTAVI, alla antar det vilket kanske stämmer men det står bara "next entry in the Grand Theft Auto series"

GTA Immortal annonsering nästa E3 då, Android & iOS exklusiv givetvis. /s

Ärligt talat det kan mycket väl vara någon spinoff, knappast ovanligt.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Rockstar gör bra och unika spel med stor budget och lång utvecklingstid, klart bättre det än årliga massproduktioner à la EA. Satsning på kvalitet framför kvantitet är mer ovanligt i allmänhet idag.
Att de sen mjölkar samma spel till många plattformar må ju vara, men då får ju fler möjlighet att spela bra spel.
Förr eller senare kommer ju nästa stora spel.

Får se när det blir att köra V, samt till vilken plattform, har ju en rätt lång backlog.

Permalänk
Medlem

Hela Assassin's Creed serien (Nov 2020): 155 miljoner kopior
Hela Final Fantasy serien (Sep 2021): 164 miljoner kopior
Hela Resident Evil serien (Dec 2021): 123 miljoner kopior

Bara(!) Grand Theft Auto V (Feb 2022): 160 miljoner kopior

Och folk undrar varför Rockstar inte går vidare från GTA V 5 miljoner kopior sålda bara senaste kvartalet.

Hela serien har 370(!) miljoner sålda kopior, V har alltså stått för nästan hälften av alla GTA kopior någonsin sålda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Hela Assassin's Creed serien (Nov 2020): 155 miljoner kopior
Hela Final Fantasy serien (Sep 2021): 164 miljoner kopior
Hela Resident Evil serien (Dec 2021): 123 miljoner kopior

Bara(!) Grand Theft Auto V (Feb 2022): 160 miljoner kopior

Och folk undrar varför Rockstar inte går vidare från GTA V 5 miljoner kopior sålda bara senaste kvartalet.

Hela serien har 370(!) miljoner sålda kopior, V har alltså stått för nästan hälften av alla GTA kopior någonsin sålda.

Vad är intäkterna från de kopiorna av GTA V, då? För jag äger GTA V av någon anledning, men jag har aldrig ens installerat det (gillade inte GTA IV alls). Antagligen har jag fått det mycket billigt någonstans i en bundle med annat. Rockstar har pumpat ut billiga kopior för att de vill får folk att spela online och köpa shark cards.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Vad är intäkterna från de kopiorna av GTA V, då? För jag äger GTA V av någon anledning, men jag har aldrig ens installerat det (gillade inte GTA IV alls). Antagligen har jag fått det mycket billigt någonstans i en bundle med annat. Rockstar har pumpat ut billiga kopior för att de vill får folk att spela online och köpa shark cards.

Svårt att säga men Final Fantasy, Resident Evil å Assasins creed har ju också pumpat ut spel för ofantligt låga summor, särskilt AC. Sen tror jag inte det har varit i någon bundle vad jag vet, dock har det sålts för så låga pris som 10 euro på senare år.