Permalänk

Köpa TV som sitter tight mot väggen

Hej alla glada!
Tänkte att det var dags att byta ut min snart 10 år gamla Samsung 8-serie. En TV jag varit nöjd med som dessutom är snygg som sjutton!

Jag vill ha en sån clean installation som möjligt. Väggen TVn sitter på går man ofta förbi så man ser in från sidan.
Många (nästan alla) OLED verkar ju vara rejält klumpiga nertill och verkar vara jättesvåra att hänga upp snyggt på väggen.
Den enda jag hittat är LGs G1 men jag tycker den är 10KSEK för dyr.

Är det någon som har någon rekommendation? Letar efter 65-75".
Har kollat runt lite i butiker och tycker egentligen inte att OLED är ett krav så om ni det finns tex någon Samsung QLED som hänger riktigt snyggt så tar jag hemskt gärna mot sådana rekommendationer

Det är bara en TV och en Soundbar på väggen så det finns inget utrymme för externa boxar (såg att Samsung hade någon sådan modell)

Stort tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hur är det med The Frame serien från Samsung? Eller för tavellikt/artsy?

Permalänk
Avstängd

Samsung har en del modeller som är rätt jämntjocka över hela vilket ju gör det snyggare i mina ögon. Dessutom har de modeller med OneConnect som innebär att alla anslutningar sitter i en separat låda och bara en sladd till teven med bild, ström och så. The Frame-serien bland annat, men de är ju mer fokuserade på design än vanliga TV-apparater med utbytbara "tavelramar" och så. Övriga toppmodeller har också denna box och är tunna med, brukar i allmänhet ge lite mer prestanda för pengarna.

Permalänk
Medlem

Du har ju också fjolårsmodellen av LG:s G-serie, GX. 65" finns för 19 papp enl. prisjakt, 10k billigare än G1. Lär inte finnas kvar så länge till dock, bara en butik som har den i lager.

Permalänk
Skrivet av voro12:

Du har ju också fjolårsmodellen av LG:s G-serie, GX. 65" finns för 19 papp enl. prisjakt, 10k billigare än G1. Lär inte finnas kvar så länge till dock, bara en butik som har den i lager.

Det kanske inte är en dum idé! Tack för tipset.

Dom här OneConnect betyder ju att jag måste ha en box någonstans. Det undviker jag gärna då väggen är helt clean förutom en Soundbar rakt nedanför. Har ingenstans att "gömma" den.

Stort tack för alla tips hittills!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minthon:

Hur är det med The Frame serien från Samsung? Eller för tavellikt/artsy?

+1 på The Frame. Riktigt snygg och enligt mig (som visserligen inte är någon finsmakare) kanonbild.

Permalänk

Har tyvärr inte fått tag i fjolårsmodellen från. Däremot såg jag att Samsungs QEQ75A bara byggde 26.6mm vilket får räknas som riktigt slimmat ända.
75" för 17KSEK är väl kanske ganska rimligt ändå. Känns lite trist att inte köpa OLED bara 😀