Vem kan hjälpa till att få liv i en Samsung S4?

Permalänk
Medlem

Vem kan hjälpa till att få liv i en Samsung S4?

En vän till mig har hört av sig och bett mig hjälpa honom att få för honom viktiga privata bilder från en Samsung S4 mobil som slutat att fungera.

Han har tagit mobilen till en återförsäljare som bytt batteriet och sedan bett deras tekniker försöka få fram bilderna men mobilen startar inte.

Eftersom han inte är tekniskt bevandrad har han bett mig att hjälpa honom.

Jag kan inte själv men jag har lovat honom att försöka hitta någon som kan antingen skaka liv i mobilen eller i alla fall få ut bilderna.

Min första strategi är att besöka dom lokala mobiltelefonreparatörerna för att se om dom kan eller vet någon som kan väcka liv i mobilen.

- Men har ni ett annat tips på vem eller företag som kan hjälpa mig/vännen eller har i något annat tips hur jag skall gå vidare?

/Jan-Erik

Permalänk
Medlem

Har en S4 mini själv, men startar den inte alls har jag ingen aning.

Får du nåt liv i den så kan man starta den i recovery mode med att hålla in "volume up + home + power" samtidigt sen kan du kanske hitta nåt sätt att kopiera filer därifrån.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Har en S4 mini själv, men startar den inte alls har jag ingen aning.

Får du nåt liv i den så kan man starta den i recovery mode med att hålla in "volume up + home + power" samtidigt sen kan du kanske hitta nåt sätt att kopiera filer därifrån.

Absolut.
Så har jag gjort med mina egna Samsung och det funkar.
Utgår ifrån att teknikerna som felsökte provade detta men man kan aldrig veta säkert.
Nu har ägaren mobilen så jag kan inte testa men detta är det första jag skall testa om det blir aktuellt att jobba med den.
Tack i alla fall för tipset.

Dåiig svenska
Permalänk
Medlem

finns väl samsung service center ? ring dom o hör ifall dom kan hjälpa kanske.

Permalänk
Rekordmedlem

Mät spänningen på batteriet för är det nått som legat länge kanske det är dåligt fastän det är nybytt och/elelr se till att laddaren är inkopplad vid startförsök.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Slutet gott!

Hittade minst tre företag som alla kunde rädda data ur en söndrig mobil och valde ett - Ahlbergs Data - som löste det hela på ett väldigt fint sätt. Även dom två andra hade säkert lyckats dom också.
Credd till Ahlbergs Data som var både proffsiga och trevliga.
Tack för er hjälp.
/Jan-Erik

Korrigering av text
Permalänk
Medlem
Skrivet av jankai:

Hittade minst tre företag som alla kunde rädda data ur en söndrig mobil och valde ett - Ahlbergs Data - som löste det hela på ett väldigt fint sätt. Även dom två andra hade säkert lyckats dom också.
Credd till Ahlbergs Data som var både proffsiga och trevliga.
Tack för er hjälp.
/Jan-Erik

Hur mycket räddades och vad blev kostnaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Hur mycket räddades och vad blev kostnaden?

Allt räddades då man fick igång mobilen och jag kunde själv tömma den via USB. Det blev därför billigt.
Dom tar ingenting för att göra en diagnos vilket kan vara bra att känna till om man är osäker på om man kan rädda data.
Hade bra upplevelse av Ahlbergs Data och kan därför rekommendera dom.
/Jan-Erik