Tävling: Skapa bästa skrivbordsbakgrunden för Komplett PC

Permalänk
Komplett.se

Så galet många bra bidrag. Vi är enormt imponerade av alla grymma bidrag här. Allt från minimalistiska skapelser till enastående 3D-modelleringar och abstrakta tolkningar av vår logo. Så grymt bra jobbat av alla som varit med och bidragit 🤩

Vi har den senate tiden kämpat med att gå igenom alla bidrag och värdera vilka som går in till finalomröstningen. Det kanske låter som en sak man måste säga, bara för att... Men det är riktigt svårt att sålla bland alla kreativa bidrag. Bakom kulisserna har vi nominerat, röstat, kommenterat, kivats och till slut enats om vilka bidrag som vi vill se i final. De är skickade till Sweclockersredaktionen. Nu väntar vi med spänning på att omröstningen kommer ut och att få se vilket bidrag ni vill se som vinnare.

//Erik, Victor & resten av gänget på Komplett.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Lego Master

Epic selection.
Det tog en stund att välja.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Otroligt roligt! Känner mig hedrad att ens kommit med i röstningen bland alla andra grymma bidrag!

Visa signatur

Mjölk är inte gott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Perfekt och grattis! Du lär ta hem det här lätt!

Det sket sig

Trodde jag hade detta.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

nu sitter jag på Oled och de svart bagrund är trevlig. Men när jag satt på en IPS tyckte jag det var så fruktansvärt jobbigt då det var IPS-glow, oavsett hur mycket.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naven:

Escheresque

Bidraget har fått namnet "Escheresque" då mönstret som utgör fonden – och som i rastlös ordning består av samma fyra element som i Kompletts logotyp fått en harmonisk gestalt – med litet vilja kan tolkas utgöra ytor i en rad motsägelsefulla rumsligheter.

Escheresque Light
https://i.imgur.com/zljAFzf.png

Escheresque Dark
https://i.imgur.com/3thbEQw.png

Bilderna kommer direkt som skärmdumpar från Rhino, och all geometri har definierats i visual scripting-plugin:en Grasshopper. Som nyårsvickning medföljer en bonusbild på all nodspaghetti som utgör definitionen i Grasshopper
https://i.imgur.com/Mxq348N.png

Blev en röst på ditt bidrag. Bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Blev en röst på ditt bidrag. Bra jobbat!

Tack, vad roligt att du tyckte om det! Blir alldeles varm och glad här borta
Det är alltid jättekul att arbeta i Grasshopper, men det är inte alltid det är en tidsbesparande åtgärd att göra ett skript i stället för att manuellt placera ut element – dock är det alltid tillfredsställande att kunna ändra saker och ting genom att bara dra i ett reglage eller fem, tills man hittar den variation av hundratals och åter hundratals som man gillar bäst

Dold text

Allt gott!

Permalänk
Medlem

Röstade på 1:an. Rent och fint.

Genialt av Komplett det här. De lär väl spara multum på att inte anlita en firma för detta jobb. Priserna är väl dessutom avdragsgilla?

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Inaktiv

Sjukt bra bidrag! Kommer måsta suga på karamellen ett tag innan jag kan lägga min röst.

Skrivet av kokkojambo:

Röstade på 1:an. Rent och fint.

Genialt av Komplett det här. De lär väl spara multum på att inte anlita en firma för detta jobb. Priserna är väl dessutom avdragsgilla?

En riktigt win win alltså

Permalänk
Medlem

Alltså på riktigt.. SJUKT många oerhört starka bidrag måste jag säga, mäktigt imponerad!

Permalänk
Medlem

Det var inte helt lätt.

Ljus bakgrundsbild
Tycker bäst om Bidrag 2: Flintknoppen (Bild 3)

Mörk bakgrundsbild
Tycker bäst om Bidrag 8: toast_93 (Bild 14)

Permalänk
Medlem

Röstade på Naven

Jag önskar dock att det fanns ett msPaint bidrag :,[

Permalänk
Medlem

Bidrag 1 !

Permalänk
Medlem

För mig var det ingen tvekan, fastnade direkt för bidrag 4 (bild 6) den ljusa varianten. Gillar humorn och det lite Banksy liknande intrycket och den får mig att tänka på 2 av mina stora intressen, teknikprylar och science fiction.

Permalänk
Medlem

Jag tycker alla bidrag var bra, men det som verkligen stack ut var nummer 9. Jag gillar det nordiska temat!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Så tacksam!

Grymma bidrag och tack till alla som röstat

Mvh

Permalänk
Medlem

Grattis, mycket fina vinnarbidrag!

Permalänk
Medlem

Grattis!

Permalänk
Avstängd

Grattis och riktigt bra jobbat allihopa.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Värdig vinnare, hen borde ha fått designa Frölunda HC's nya logga istället...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Det var utan tvekan en värdig vinnare; fantastiska bilder! Grattis till både storvinsten och bonusen!

Permalänk
Komplett.se

Wooow! Vad kul! Stort tack till alla som var med och deltog med sina grymma bidrag, grattis @Jegendal och @toast_93 till som knep var sin pallplats och extra stort grattis till vinnaren @CptStewie!!! 🎉

Vi ska ordna lite praktiska saker med filer och annat, sedan kommer bakgrunden att dyka upp i alla våra nyproducerade Komplett-PC

Att anordna wallpaper-tävlingen här på Sweclockers är alltid så spännande och inspirerande. Och det beror helt och hållet på detta communityts fantastiska engagemang och talangfulla medlemmar som gör tävlingen. Stort tack ska ni ha!

//Erik, Victor & gänget på Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urge:

Sent ute igen men kände att jag ville bättra på mitt förra bidrag som långt ifrån var en värdig bakgrundsbild. Jobbar inte lika avskalat som andra men här kommer något annorlunda. Kompletts ande och linjer kan återfinnas bilden igenom. Gränserna mellan virtuellt och verklighet suddas ut med komplett va? Njut av varianter utan större variation och lycka till alla, många finfina bidrag!

Supersnygga!
Kände mig nästan taskig som inte röstade på dem - tyckte de inte riktigt knöt an till Komplett tillräckligt mycket.
Men du har verkligen grym talang på den där stilen - i rätt sammanhang så kommer du dominera

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Verkligen jättekul det här! Jag var så glad redan när mitt bidrag kom med i röstningen men att dessutom kamma hem förstaplats är ju superkul! Tycker alla bidrag var starka och det är alltid kul att se vad folk hittar på!

Tack till Komplett och Sweclockers att ni kör dessa tävlingar! Och tack till alla som röstade på mitt bidrag såklart! <3

Visa signatur

Mjölk är inte gott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CptStewie:

Otroligt roligt! Känner mig hedrad att ens kommit med i röstningen bland alla andra grymma bidrag!

Grattis!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Supersnygga!
Kände mig nästan taskig som inte röstade på dem - tyckte de inte riktigt knöt an till Komplett tillräckligt mycket.
Men du har verkligen grym talang på den där stilen - i rätt sammanhang så kommer du dominera

Wow tack hörru, inte taskigt alls och rätt bidrag vann!