Jag ÄLSKAR Boba Fett! (*SPOILERS*)

Permalänk
Skrivet av AplAy:

Haha, vad sjukt! Jag tittade på Easter Egg-video om senaste avsnittet och då nämndes just det jag själv noterat att låten påminner om Ronja Rövardotter (15:38):
https://www.youtube.com/watch?v=_odXdFq6puQ

Mysig video som visar att mycket av universumet hänvisas (annars hade det ju varit rätt illa). Och på tal om det ogillade 80-talsmotorcykelgänget så verkar det vara en nickning till 80-talet när en av Star Wars-filmerna släpptes. Notera exempelvis deras 80-talsfrillor precis som Luke har i de gamla Star Wars-filmerna.

Bra Easter Egg video.

Jag tror mycket av det som gör att jag gillar Boba Fett handlar om att den tar upp klassiska saker som man har sett från sin barndom. Och det blir svårt för andra serier att göt detsamma.

Sett senaste avsnittet. För mycket tillbaka spolande. Informationen som man fick var inte fel. Men det känns som fel läge att ge en dena.

Permalänk
Medlem

Nu efter avsnitt fyra måste jag säga att jag tycker Boba Fett är bättre än Mandalorian.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SpaceAce:

Nu efter avsnitt fyra måste jag säga att jag tycker Boba Fett är bättre än Mandalorian.

Jao! Båda är mysiga på sina olika sätt tycker jag. Ser framemot att få se hur Rancorn kommer att användas i skarpt läge.

Här dök nyss en 67 Easter Egg i avsnittet upp på tuben för typ en timme sedan:

Denna är kul att titta på för att få ett riktigt hum om hur mycket kärlek från Star Wars-universumet denna TV-serie såväl som The Mandalorian faktiskt fått! \ ^_^ /

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Lego Master
Skrivet av SpaceAce:

Nu efter avsnitt fyra måste jag säga att jag tycker Boba Fett är bättre än Mandalorian.

Bättre vet jag inte, men nu börjar det åtminstone likna nåt.
Jag har lite svårt för Temuera, åtminstone i den här rollen där han ska vara huvudkaraktär. Jag fattar att Boba Fett ska vara en sammanbiten och härdad prisjägare, men det låter bara som att han har tandskena och inte kan öppna munnen ordentligt.

Senaste avsnittet (4) var det första där jag inte råkade upptäcka mig själv sitta med mobilen vid vissa tillfällen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Det var The Book of Boba Fett jag jag satte igång men jag fick ett avsnitt Mandalorian istället. Vad tänkte dom där?

Permalänk
Medlem

Ehh. Jag såg första avsnittet och tyckte det vara extremt mediokert. Gjorde mig verkligen inte sugen att fortsätta titta.

Inte sett The Mandalorian alls, men trodde hela poängen med den serien var att göra en serie med en karaktär som skulle vara Boba Fett till precis allt utom namnet?

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

Älskade avsnitt 5!!!

Det kändes som en fantastisk Cameo/Crossover som väver ihop historierna.

Det skadade inte sen heller med alla hintade referenser heller.... (Anakins N1 Nubean starfighter, Dark Saber, Grogu, The blacksmith, bakgrundshistorian om Mandalore mm...)

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Lego Master
Skrivet av herbamare:

Älskade avsnitt 5!!!

Det kändes som en fantastisk Cameo/Crossover som väver ihop historierna.

Det skadade inte sen heller med alla hintade referenser heller.... (Anakins N1 Nubean starfighter, Dark Saber, Grogu, The blacksmith, bakgrundshistorian om Mandalore mm...)

https://i.imgur.com/biSFFFk.jpg

Alltså detta är ju vad Star Wars ska vara. Varje ny scen gör att man fnissar som en liten flicka. Jävlar vad lycklig jag var igår när jag såg det, trots corona och hemkarantän i över en vecka (and counting).

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv

Bästa avsnittet hittills. Boba har varit överlag bra tycker jag men detta skapade en stor vilja att se vad som kommer och gav bra med bakgrundshistoria. Alla easter eggs, om man kan kalla dom för det var högst välkomna.

Det får mig nästan att glömma episod 7-9 tragiken.

Permalänk
Medlem

Okej, R2D2, Din Djarin, Grogu, Ahsoka Tano, Sheriffen, Cad Bane, Luke Skywalker....... Serien blir bara bättre och bättre!

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem

Kanske dags att byta namn på serien till The Book of Not Bobba Fett?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gurrrra:

Kanske dags att byta namn på serien till The Book of Not Bobba Fett?

Äsch, det är nice med en oväntad avstickare. Det hade blivit konstigt att slänga in Din Djarin för att hjälpa Boba utan att ge bakgrund och beröra vad som hänt sen senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Äsch, det är nice med en oväntad avstickare. Det hade blivit konstigt att slänga in Din Djarin för att hjälpa Boba utan att ge bakgrund och beröra vad som hänt sen senast.

Mja fast nu har det blivit två "avstickare" som är hela avsnitt långa. Förra avsnittet var Boba inte med alls o i senaste avsnittet i ungefär fem sekunder, känns ju bara asskumt. Har ju för övrigt hänt "några" gånger i filmer o serier att nån blir inslängd lite från ingenstans. Jag menar dom brukar ju gilla deus ex machina i såna här serier..

Permalänk
Avstängd

Mustigt senast avsnitt! Dessutom helt orelaterat: officiella South Park S25 ute nu!!!!!!!

Lite bättre deepfake på Luke förutom att ögonen fortfarande ser "döda" ut. Det behövs AI-forskning för att ta fram bättre "deepfake eyes" som sedan slås ihop med vanliga deepfakes.

Lägg märke till Lukes röst som låter typiskt lågupplöst 70-tal (fast lite klarare här) precis som i de äldre filmerna med Luke medan övriga karaktärer låter mer nära mikrofonerna i sina röster ("modernt ljud").

Här är videoklipp som går igenom massa "Easter Eggs" då jag själv är alldeles för dåligt insatt i Star Wars-universumet:

Troligen uppskattades avsnittet mer av de riktigt inbitna fansen!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Man kanske borde ge det en chans till, checkade ut mentalt i avsnitt två kände jag

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Man kanske borde ge det en chans till, checkade ut mentalt i avsnitt två kände jag

kan bara säga att den blir bättre för varje avsnitt

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Man kanske borde ge det en chans till, checkade ut mentalt i avsnitt två kände jag

Om du gillade Mandalorain så ska du kolla vidare, för det är det det handlar om nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Man kanske borde ge det en chans till, checkade ut mentalt i avsnitt två kände jag

Ge inte upp vid all cringe i avsnitt 3 bara!

Permalänk
Inaktiv

Mycket action i dagens avsnitt. Bra CGI, synd att Cad Banes resa tog slut här.

Otroligt besviken över att Grogu valde Mando.

Tycker nog faktiskt dagens avsnitt var det sämsta. Mycket action visst men väldigt lite story.

Permalänk
Medlem

@AplAy

Min motorcykelhjälm 😄

Permalänk
Medlem

Gött att det handlade om Boba Fett igen, fast ändå så ganska tråkig o halvdåligt skriven "spännande" action. Märktes att det var Robert Rodriguez som regisserat. Det där emohipstervespa-gänget kändes fortfarande lika malplacerat o att Grogu kom flygande i X-Wingen kändes ju lite lol, både för att det var konstigt men också eftersom jag kände lite samma sak som @anon134512, han valde fel.
6/10.

Får hoppas att Obi-Wan-serien kan lyckas hålla bättre standard när den väl kommer. Fast den är jag nog mest taggad på eftersom man får se Ewan McGregor igen.

Permalänk
Medlem

Älskade The Book of Boba Fett. Kommer vara helt motsrävs och säga att jag tycker bättre om den än The Mandalorian. Mer såpa, mer western och mer Star Wars. Lagom lökig. The Mandalorian kändes mer barnslig action. Men förväntansfull inför Obi Wan nu!

Permalänk
Avstängd

Säger du detta då till snuten ute när du kör: "Detta är vägen!" 😄

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

Glad över att Grogu valde att vara med Mando! Han kan byta/komplettera till att vara Jedi senare om han vill (han kommer bara leva i 900 år så). Så kan han vara bägge Jedi och Mandalorian som tex. Tarre Vizsla var.

Permalänk

Jag var missnöjd med dagens avsnitt det hände ju absolut inte ett skit på något sätt man bara såg dem stå i baren och prata gamla minne, jag kommer lägga ner och kolla på denna serie.

Oj, jag skrev visst i fil tråd. jag trodde tråden handlade om serien Skål.

När det gäller Boba Fett så vad otroligt mycket som hände detta avsnitt. Och jag är imponerad. Och väldigt ifrågasatt till andra serier som brukar ha meningslösa avsnitt. Jag tycker faktisk detta avsnitt kunde ha fått spädas ut lite, men de ville ha uppe "action känslan". När det händer så mycket varje avsnitt så slösar de egentligen med deras produkt som hade gått mjölkas mer.

Permalänk

Hittade dom ingen bättre rekvisita än en gammal sketen

AR-15? 👎

Dold text
Permalänk
Medlem

Gillart också 👍

Bästa Star Wars materialet sedan ursprungstriologin om jag får säga så själv. Gillar att det är lågmält och tar sig tid, mysigt att kolla på. Inte heller helt förutsägbart utan det händer lite olika udda saker. Och de har lyckats med stilen, det är genomtänkt men lite opolerat som Star Wars ska vara.

Det är lite såhär jag hade önskat att säsong ett av The Witcher var, jag hade varit 110% nöjd om säsong av The Witcher bara var Geralt som gick ut i skogen och dödade eller pratade med monster. Kanske någon häxa eller skogsväsen här och där etc. Istället hoppar de rakt in med prinsessor och drottningar och Ciri och Yennefer etc. Helt fel, 110% fel. Alla sådana större intriger med kungahus etc hade man kunnat introducera i andra hälften av säsong 2 och göra till main plot i säsong 3-4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Säger du detta då till snuten ute när du kör: "Detta är vägen!" 😄

Nej för tusan, man vill ju inte att snubbarna i långa vita rockar ska släpa iväg en för att dom tycker man är lite crazy.

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad jag tycker såhär när säsongen är slut, märkligt nog efter det så udda antalet av 7 avsnitt. Jag får känslan att manus är skrivet av en tolvåring men det kanske är den åldersgruppen serien främst riktar sig mot?

Nu har väl Star Wars alltid haft lite av den känslan iofs så inget onormalt med det. Tyckte iaf första säsongen av Mandalorian hade lite bättre kvalité på manus än såhär.

Men som sagt, det är vad jag upplever. Har aldrig varit någon stor SW-fan egentligen så kanske är därför.

Någon annan som märkte att de gjort om "sången" i temat i slutet?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alphahanne:

Någon annan som märkte att de gjort om "sången" i temat i slutet?

Är bara förtydligad.

Såg själv sista idag, och.. tråkigt avsnitt, fånigt rakt sagt.

Skrivet av anon134512:

synd att Cad Banes resa tog slut här.

Titta på den scenen igen. Och lyssna.