Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Föredetting
Skrivet av MyRus:

Även jag var tvungen att köpa pasta att testa.

https://i.imgur.com/YvTzyTG.jpeg

Nu börjar det likna något.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Även jag var tvungen att köpa pasta att testa.

https://i.imgur.com/YvTzyTG.jpeg

Värt?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Uppdatering för cykeln. Två nya dubbdäck (Schwalbe Ice Spiker Pro Performance 29x2.25).

Nya (vänster) och gamla (höger) däck för jämförelse. hoppas den ökade mängden dubb och glesare mönster gör susen nu bara. Ska försöka hinna byta däck i helgen.

Visa signatur

stationär 2022: ryzen 7900x@65W, asus strix x670e-f, 32GB, rx6700xt
stationär 2012: i5-3570k@stock, asus p8z77-v le, 16GB, gtx660
laptop: ryzen 4800H, 16GB, rtx2060 (Legion 5 15ARH05H)
laptop: i5-2467M, 8GB
nas/server: i5-8400, asus WS C246M PRO/SE, 48GB

Permalänk
Medlem

Första paketet av tre som hemkommit, de kommer nog bli bra

Durock v2

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Musikälskare

Det blev minnen till när jag ska bygga om datorn lite mindre nu i framtiden aka pimpa (Nytt chassi, PSU, AIO tillkommer senare när ekonomin tillåter)

G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB)

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Stoppar den in tvätten åt dig med eller tar ut den?
Känns som en onödig funktion med Wifi annars för går ju sätta en timer när den ska starta tvätten.

Har Samsung tvätt/tork med wifi.

Det jag märkt är bra är att jag får ett pling när tvätten är färdig och maskinerna kan meddela varandra vilket program de har kört. Då är torktumlaren redo med ett anpassat program för den tvätt som tvättmaskin körde.

Permalänk
Medlem

Senaste tillskottet blev en i9 10900K, Asus Maximus XII formula, rog maximus xii Apex (Förövrigt till salu) och en fönstersida till Define 7 ifrån Webhallen när dom hade en tokrea på det, tyckte det passar bra på ett vitt chassi länkar till fönstersidan
https://www.webhallen.com/se/product/320860-Fractal-Design-De...

Permalänk
Medlem

Fick tag i en Razer Kishi + Poco Fx 3 Pro till bra pris så det slog jag till på, kan spela allt upp t.om. ps2!

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Medlem

Nu ska väll den jävla ventilkåpspackningen bli tät. Besiktningen brukar säga att dina gamla bil är jättefin...om man bortser från att den runnit olja ned för hela ena sidan på motorn...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

En jordglob.

Typ en dekoration till skrivbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Nu ska väll den jävla ventilkåpspackningen bli tät. Besiktningen brukar säga att dina gamla bil är jättefin...om man bortser från att den runnit olja ned för hela ena sidan på motorn...
https://i.imgur.com/6cOS2gW.jpg

Har du bytt packning? Läcker det ändå?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Min första MacBook. Jag är mer än nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Nu ska väll den jävla ventilkåpspackningen bli tät. Besiktningen brukar säga att dina gamla bil är jättefin...om man bortser från att den runnit olja ned för hela ena sidan på motorn...
https://i.imgur.com/6cOS2gW.jpg

Självklart är det ju bäst att byta packningar som läcker, så du gör helt rätt. Tänkte ändå tipsa om Omega 917. Ett ”mirakelmedel” som faktiskt fungerar när gamla packningar börjar läcka.
Om man har en gammal kärra där packboxen mellan växellåda och motor småläcker lite och då det inte är värt att riva ner allt för att byta, så kan denna tillsats faktiskt fungera. Så länge det inte är jätteläckage. Fungerar dock inte på tex teflon-packningar.

Vet folk som kört det i större maskiner där hydrauliken börjat småläcka och det har fungerat finfint.
Som sagt bäst är ju att byta men ibland vill man bara ha igång maskinen till ett så lågt pris som möjligt Tex så man slipper ligga ute i december i riva ner växellådan då kan man ju köpa sig tid till sommaren i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Har du bytt packning? Läcker det ändå?

Japp väldigt vanligt på gamla b230-f motorer. Därför måste man nästan ha sånt här klet om man vill få det riktigt tätt och fint. Kan ju finnas en annan typ av packning också men inget jag sett i alla fall.

Skrivet av SuperNova:

Självklart är det ju bäst att byta packningar som läcker, så du gör helt rätt. Tänkte ändå tipsa om Omega 917. Ett ”mirakelmedel” som faktiskt fungerar när gamla packningar börjar läcka.
Om man har en gammal kärra där packboxen mellan växellåda och motor småläcker lite och då det inte är värt att riva ner allt för att byta, så kan denna tillsats faktiskt fungera. Så länge det inte är jätteläckage. Fungerar dock inte på tex teflon-packningar.

Vet folk som kört det i större maskiner där hydrauliken börjat småläcka och det har fungerat finfint.
Som sagt bäst är ju att byta men ibland vill man bara ha igång maskinen till ett så lågt pris som möjligt Tex så man slipper ligga ute i december i riva ner växellådan då kan man ju köpa sig tid till sommaren i alla fall.

Så länge det inte gör mer skada än nytta så kan det vara bra. Någon hade haft sånt här "laga kylaren" medel i bilen innan mig och jag har nog sköljt ut kylsystemet ca 10 gånger och det kommer fortfarande skit ur det. Hade bara varit bättre att byta kylaren istället. Har man otur "klängar" saker igen för all framtid och då kan man vara rökt på riktigt.
Sådana medel kan vara bra men gör ofta att rengöringen blir ett mindre helvete.

Som tur är så har jag garage att mecka i nu men bruksbilen kanske måste in där efter besiktningen så jag låter bilen vara ihop plockad tillsvidare.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Var rätt negativ till Pokémon Legends Arceus. Mestadels pga att grafiken är så usel, men slog till ändå. Har spelat i lite mer än 4 timmar och det är riktigt kul att bara springa runt och fånga Pokémon och samla ihop alla mål för varje Pokémon i Pokédexen!
Blev även en booster, men fick inget kul

Permalänk
Medlem

Väntan på Steam Deck kändes för lång!

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Det blev en ny leksak, kommer införskaffa ett till batteri senare.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || SAPPHIRE Pulse RX5700 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Seasonic Focus GX 650W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Medlem

Min gamla Saitek X-52 har börjat bli lite besvärlig, den har ju ändå använts ganska flitigt i minst 15 år så det var dags för något nytt.

Känner mig dock inte helt nöjd då en av trimrattarna är väldigt trög i ena riktningen samt att mittenhacket är alldeles för "fast" så lutar nog åt reklamation.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Blir provtur ikväll, få se hur mycket dom hjälper i -13° C

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Fick bli en dammsugare (Dreame D9) för att fira nya året och en begagnad Surface Pro 7, i5/16/256

Visa signatur

Lian Li PC-O11 - Gigabyte Z390 AORUS MASTER - Intel 9900K - EVGA GeForce RTX 2080 Ti - Corsair 4x8GB 3200 MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingFinn:

https://photos.smugmug.com/Other/Bikes/i-4D43mnD/0/9173599b/O/310122_2.jpg

Blir provtur ikväll, få se hur mycket dom hjälper i -13° C

Såna där hjälper enormt, har en kollega som cyklar ner mot -30

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Paket nr 2/4

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Pixel 6 Pro kom 31/1
Pixel Stand kom 1/2

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

En påse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miller:

Det blev en ny leksak, kommer införskaffa ett till batteri senare.

https://i.imgur.com/vwyaHUZ.jpeg

Ohh är det den lilla Maxx? Är det v2 med bredare hjulbas?

Visa signatur

FormD T1
3700X, 5700XT, 16GB 3600MHz CL16, 960 GB Corsair MP510, ASUS B550-i Gaming, Corsair SFX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

En påse?

Japp, den är bra att ha ;). Nej det är switch film 0,15mm

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Powerplay

En powerplay till råttan kom med två musmattor en hård och en mjuk, lite vassa kanter på den hårda.
Håller musen på ca 85% laddning så en ganska så bra grej för oss lata.

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe3:

https://i.imgur.com/ipQLaYX.jpg

En powerplay till råttan kom med två musmattor en hård och en mjuk, lite vassa kanter på den hårda.
Håller musen på ca 85% laddning så en ganska så bra grej för oss lata.

Har en likadan, supernöjd.
Som sagt, bra för oss lata.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Pudding pbt keycaps till mitt Varmilo VA69 😎

https://imgur.com/dSfJLfw.jpg
https://imgur.com/96YLh67.gif

Sweet! Blir ju sugen nu men en dum fråga - är det dom svarta eller vita?
Jag tänker att dom vita kan bli risk att de blir för mycket ficklampa men google är rätt kass på att visa exempel

Visa signatur

Baaahh