Vilket tangentbord ska jag köpa? Läs första inlägget först

Permalänk
Skrivet av Fetskaft:

Hoppas på lite råd och hjälp här bland alla tangentbordsfreaks.

Har idag ett Corsair Strafe RGB med silent red switchar. Fungerar bra men behöver mer skrivbordsyta samt ändra färgtema till vitt. Siktat in mig på ett TKL då jag inte klarar mig utan piltangenter samt andra navigeringstangenter ovanför. Trodde det skulle vara enkelt att bara hitta ett tangentbord och köpa men tji fick jag. Har följande krav: Nordic iso, rgb, vitt samt silent switchar.

Klockrent när jag hittade Ducky One 2 RGB TKL White men det finns ju tyvärr inte att handla någonstans. :\
Nya Ducky One 3 TKL ser ju perfekt ut rent tekniskt men finns ju bara i blått och gult vilket inte alls passar för mig.

Sitter just nu och tittar på Pulsar PCMK Hotswap TKL och funderar om det är bästa lösningen? Fungerar det bra med den och sedan Kailh Silent Pink switchar, och t ex Ducky PBT Keycaps? Alternativt Steelseries Prism PBT keycaps om de inte är skräp?
Landar på ca 1700 - 1900kr.

Tar väldigt gärna emot åsikter om grejerna ovan, och gärna andra förslag i ungefärligt samma prisklass.

Den kommer i ljusare färger också.
https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/one-3-tkl-fuji...
https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/one-3-tkl-matc...

Och jag skulle säga att Kailh Silent Pink är en bättre brytare än Cherry MX Silent Red.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Den kommer i ljusare färger också.
https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/one-3-tkl-fuji...
https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/one-3-tkl-matc...

Och jag skulle säga att Kailh Silent Pink är en bättre brytare än Cherry MX Silent Red.

Men Matcha och Fuji har väl inte rgb om jag förstått det rätt?

Permalänk
Skrivet av Fetskaft:

Men Matcha och Fuji har väl inte rgb om jag förstått det rätt?

Aha, ja det stämmer nog. Tog för givet att de körde samma på alla när det ändå är en ny modell. 🙃

Permalänk

Ducky One 3 ser riktigt bra ut.
Däremot är jag orolig över kvalitet om den är helt i plast?
Tänkte detta då Ducky Shine 7 har en förstärkt ram fast saknar hotswap tror jag.
Jag är väldigt kluven över vilken jag skulle vilja ha utav de två just nu.

Permalänk
Medlem

Nån som har tips på ett 65% Tangentbord som är trådlöst ? Har kollat lite på Anne pro 2 och Deltaco Gaming PK95R
Krav:

  • Runt 65%

  • Bluetooth men helst 2.4ghz

  • PBT

  • Clean look as possible

Sitter just nu med en fnatic gear rush. Kollat lite på anne pro 2

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Skrivet av Silvowitch:

Ducky One 3 ser riktigt bra ut.
Däremot är jag orolig över kvalitet om den är helt i plast?
Tänkte detta då Ducky Shine 7 har en förstärkt ram fast saknar hotswap tror jag.
Jag är väldigt kluven över vilken jag skulle vilja ha utav de två just nu.

Jag skulle inte oroat mig över det. One 3 skulle va det solklara valet för mig. Synd de inte fanns för två år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Nån som har tips på ett 65% Tangentbord som är trådlöst ? Har kollat lite på Anne pro 2 och Deltaco Gaming PK95R
Krav:

  • Runt 65%

  • Bluetooth men helst 2.4ghz

  • PBT

  • Clean look as possible

Sitter just nu med en fnatic gear rush. Kollat lite på anne pro 2

Har ägt ett AP2 och kan rekommendera det starkt! Kolla ifall du kan hitta ett beg för ca 400kr och därefter modda det enligt ditt önskemål. Minns att jag petade in ett gigantiskt batteri som höll ca en månad.

Dock gillade jag då inte deras propietära lösning för att konfigurera knapparna.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte vänta och se ifall jag får tag på ett vitt Ducky TKL så jag beställde ett Pulsar TKL barebone, Kailh silent pink switchar och SteelSeries pudding keycaps. Blir säkert bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Har ägt ett AP2 och kan rekommendera det starkt! Kolla ifall du kan hitta ett beg för ca 400kr och därefter modda det enligt ditt önskemål. Minns att jag petade in ett gigantiskt batteri som höll ca en månad.

Dock gillade jag då inte deras propietära lösning för att konfigurera knapparna.

Tänkte göra samma, men är lite orolig över den bugga mjukvaran...

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Tänkte göra samma, men är lite orolig över den bugga mjukvaran...

Det var nog anledningen till att jag hoppade över till QMK
Jag tyckte att den fungerade helt ok då, dock var jag så begränsad och jag gillade nog inte det.

Det är nog därför som jag rekommenderar att du kanske köper en begagnad istället för en splitterny och känna efter

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Skriver oftast på mac laptops eller ett apple magic keyboard men letar efter ett nytt lågt tangentbord till PCn. Pris 200 - 2000kr.

Har idag ett billigt Logitech K200 som är lite störigt när man spelar och råkar trycka på windowstangenten Använder inte heller numpad så ett TKL borde nog passa bra. Tidigare favoriten var ett logitech ultra x.

Har testat Logitech 915 TKL som är snyggt men jag är inte helt vän med det (vobbliga tangenter och vassa kanter i nedre hörnen)

Vad finns det för alternativ? Tänker mig antingen ett membran eller mekaniskt med låga knappar.

Storlek: Helst TKL men fullsize funkar

Fysisk Layout: ISO?

Krav på att det står ÅÄÖ på tangenterna eller inte: Ja

Mekaniskt/Icke-mekaniskt: Spelar ingen roll så länge de är låg profil

önskemål om dedikerade knappar ("Makro"): -

Trådlöst eller trådat: Främst trådat

Bakgrundsbelyst eller inte: -

RGB(W) eller inte: -

Brytarpreferenser: Låga

programmerbart eller inte programmerbart: -

Krav på extern mjukvara (eller krav på att det inte krävs extern mjukvara): -

Kulör: -

Ljudnivå: Inte för högt klickljud

Permalänk

du kan ju binda om windows knappen med sharpkeys om du tycker det enda som är störigt..själv kör jag extra ctrl på vänstra windowsknappen..

fnatic streak 65 lp är "halv" låg profil.. 1 mm actuation 3mm bottom up..

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

du kan ju binda om windows knappen med sharpkeys om du tycker det enda som är störigt..själv kör jag extra ctrl på vänstra windowsknappen..

fnatic streak 65 lp är "halv" låg profil.. 1 mm actuation 3mm bottom up..

Tack! fnatic streak 65 lp ser intressant ut men finns vad jag förstår inte med nordic layout än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dev2null:

Skriver oftast på mac laptops eller ett apple magic keyboard men letar efter ett nytt lågt tangentbord till PCn. Pris 200 - 2000kr.

Har idag ett billigt Logitech K200 som är lite störigt när man spelar och råkar trycka på windowstangenten Använder inte heller numpad så ett TKL borde nog passa bra. Tidigare favoriten var ett logitech ultra x.

Har testat Logitech 915 TKL som är snyggt men jag är inte helt vän med det (vobbliga tangenter och vassa kanter i nedre hörnen)

Vad finns det för alternativ? Tänker mig antingen ett membran eller mekaniskt med låga knappar.

Storlek: Helst TKL men fullsize funkar

Fysisk Layout: ISO?

Krav på att det står ÅÄÖ på tangenterna eller inte: Ja

Mekaniskt/Icke-mekaniskt: Spelar ingen roll så länge de är låg profil

önskemål om dedikerade knappar ("Makro"): -

Trådlöst eller trådat: Främst trådat

Bakgrundsbelyst eller inte: -

RGB(W) eller inte: -

Brytarpreferenser: Låga

programmerbart eller inte programmerbart: -

Krav på extern mjukvara (eller krav på att det inte krävs extern mjukvara): -

Kulör: -

Ljudnivå: Inte för högt klickljud

Microsoft Surface Keyboard:
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4133115

Visserligen inte trådat men frun har haft sitt i snart två år utan att byta batterier. Ser bra ut och har en gedigen känsla när man tar i det.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Ni som kör med keychron k2, hur upplever ni ergonomin? Hört att folk klagat på att de börjar känna vid handlederna, så långsiktigt ska de tydligen inte vara bekvämt? Keychrons egna wrist rest ser inte bra ut imo så.

Tänkte annars köra på ett G915 men blir sjukt irriterad på att den kör micro usb. Sen kommer logitech säkert med en v2 nån månad efter man köpt den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dev2null:

Skriver oftast på mac laptops eller ett apple magic keyboard men letar efter ett nytt lågt tangentbord till PCn. Pris 200 - 2000kr.

Har idag ett billigt Logitech K200 som är lite störigt när man spelar och råkar trycka på windowstangenten Använder inte heller numpad så ett TKL borde nog passa bra. Tidigare favoriten var ett logitech ultra x.

Har testat Logitech 915 TKL som är snyggt men jag är inte helt vän med det (vobbliga tangenter och vassa kanter i nedre hörnen)

Vad finns det för alternativ? Tänker mig antingen ett membran eller mekaniskt med låga knappar.

Storlek: Helst TKL men fullsize funkar

Mekaniskt/Icke-mekaniskt: Spelar ingen roll så länge de är låg profil

Trådlöst eller trådat: Främst trådat

Brytarpreferenser: Låga

Ljudnivå: Inte för högt klickljud

Mmm... Logitech ultra X, själv sitter jag nu på Logitech k280e kostar 219:- men känns som mycket dyrare, kanske lite för hög tryckkraft som behövs för tangenttryck, men jag är väldigt nöjd med det.

Men det är fullsize som nu blivit det stora problemet för mig, jag har börjat slå i högertummen i tangentbordet när jag spelar, så jag letar efter nått liknande fast TKL eller mindre som kan ligga platt på bordet alltså inte vinklat och är lågt.
Det ända jag hittar för mig då är R-Go Tools Compact Break 600:-, men de få recensioner jag läst om det så är det typ: Doesn't work returned it.

Hittade ett till alternativ nu när jag tittade HP USB Premium Keyboard 749:- (men fullstort) det är lägre så det kanske jag inte slår tummen i lika mycket. Synd bara att de satt "Fn" i vägen för Ctrl/ducka. Ganska sugen på att testa detta ändå.

Sen är jag snål också så varför köpa ett dyrare när K280e så bra till ett så billig pris...

Hoppas det duger som lite tips!

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen. Jag vill ha ett lite mindre tangentbord och kör vidare med 915 TKL - är inte perfekt men det är kompakt och ser vettigt ut

fnatic streak 65 lp har annars fått bra recensioner men det finns inte med nordiska tangenter än.

Kollade med fnatic om NRDC keycaps var på g och fick följande svar:

Citat:

Unlike the current STREAK65, the STREAK65 LP Black will not have region-specific modifiers as extras in the box. Initially, the available options would be only ISO and ANSI layouts with PBT keycaps.

As we have just now launched the keyboard, we have decided to go only with these two layouts for the time being, I can not provide you with any more information. I can tell you that DSA low profile key caps are compatible, so you can try and find the NRDC key caps, perhaps from another seller or adjust the language on your Language bar. I would suggest that you follow our social media to be in the loop if the changes happen at any point.

Thank you for your feedback, and I will gladly make sure to forward it to our Gear team so that they are aware of the demand for the NRDC layout keycap sets.
I am afraid that I can not precise anything just yet, I would like to ask you to follow us on social media in order to be informed in a timely manner:
Twitter: https://twitter.com/FNATIC
Instagram: https://www.instagram.com/fnatic/
Facebook: https://www.facebook.com/fnatic/?fref=ts

Permalänk
Medlem

Hello! Sitter med ett Logitech UltraX Premium som fungerat kanon i massor av år, men börjat sjunga lite på sista versen. Har förstått att de inte säljs längre så jag måste hitta något nytt som inte blir ett nedköp, gärna under 1000kr

Har någon varit i samma sits och hittat ett nytt de varit lika nöjda med?

Spanat in Logitech MX Keys och tycker det ser bra ut, men blir nästan militärt anti när jag läser om användare som hört av sig till Logitech över utslitna batterier och blivit bemötta med: "utslitet batteri, utsliten produkt". Framför allt när en googling visar att det inte alls ser oöverkomligt ut att byta.

Permalänk
Medlem

Någon som möjligtvis har provat Deltaco's tangentbord?
https://sv.deltacogaming.com/details?pid=GAM-112

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Ni som kör med keychron k2, hur upplever ni ergonomin? Hört att folk klagat på att de börjar känna vid handlederna, så långsiktigt ska de tydligen inte vara bekvämt? Keychrons egna wrist rest ser inte bra ut imo så.

Tänkte annars köra på ett G915 men blir sjukt irriterad på att den kör micro usb. Sen kommer logitech säkert med en v2 nån månad efter man köpt den.

Jag har inte testat k2, men har ett k6. Väldigt högt vilket resulterade i kraftig vinkel på handleden och inte speciellt skönt att spela/skriva på en längre stund. Skaffade istället ett k7 med lågprofil som är helt fantastiskt (finns tyvärr dock enbart som ansi vad jag vet, även om det inte gör mig så jättemycket).

Permalänk
Medlem
Skrivet av CatchMe:

Hello! Sitter med ett Logitech UltraX Premium som fungerat kanon i massor av år, men börjat sjunga lite på sista versen. Har förstått att de inte säljs längre så jag måste hitta något nytt som inte blir ett nedköp, gärna under 1000kr

Har någon varit i samma sits och hittat ett nytt de varit lika nöjda med?

Spanat in Logitech MX Keys och tycker det ser bra ut, men blir nästan militärt anti när jag läser om användare som hört av sig till Logitech över utslitna batterier och blivit bemötta med: "utslitet batteri, utsliten produkt". Framför allt när en googling visar att det inte alls ser oöverkomligt ut att byta.

Spelar du och vad vill du ha?
MX keys har jag på jobbet gillar det inte, ovanför numpadens minustangent har de satt lås datorn... gjorde misstaget 3 gånger sen gav jag mig in och som tur var kunde man ta bort bindningen helt.
Logitech k280e som jag skrivit om en bit över efter att man lärt sig använda platta knappar är det prisvärdaste tangentbordet man kan köpa, jag gick från Ultra X och var inte nöjd i början men nu kan jag inte hitta nått annat att byta till p.g.a. att jag spelar och vill ha ett tyst tangentbord.

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk

Fick bli en beställning på ett exemplar utav Ducky One 3 TKL Daybreak.
Var riktigt kluven mellan fullsize eller TKL men insåg sedan när jag verkligen tänkte igenom det att den enda gången jag använder numpad hemma är för t ex två faktor koder. Och det kan jag göra på vanliga nummer tangenterna istället.
Så nu blir det lite mer plats på skrivbordet för musen så man inte slår i tangentbordet.

Däremot såg jag att det inte fanns något handledsstöd.
Någon som har några rekommendationer på handledsstöd för TKL tangentbord? Gärna med lutning.

Permalänk
Skrivet av Silvowitch:

Fick bli en beställning på ett exemplar utav Ducky One 3 TKL Daybreak.
Var riktigt kluven mellan fullsize eller TKL men insåg sedan när jag verkligen tänkte igenom det att den enda gången jag använder numpad hemma är för t ex två faktor koder. Och det kan jag göra på vanliga nummer tangenterna istället.
Så nu blir det lite mer plats på skrivbordet för musen så man inte slår i tangentbordet.

Däremot såg jag att det inte fanns något handledsstöd.
Någon som har några rekommendationer på handledsstöd för TKL tangentbord? Gärna med lutning.

Hårt mjukt trä plast?

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Hårt mjukt trä plast?

Gärna mjukt. Tror jag hittat en från Glorious som verkade bra faktiskt.

Permalänk
Medlem

Min Logitech UltraX Premium har gett upp efter 13 år. Jag behöver hjälp att hitta en ersättare.

Mina krav
Helst full size men går bra med TKL
Layout ISO med ÅÄÖ
låg profil, inga höga tangenter (vill inte använda handledsstöd)
Behöver ej vara trådlöst
Bakgrundsljus/rgb är nice, men inget krav
pris max 1500 SEK

Kommer använda den till arbete, ca 90% (mail/chat/surf) och ca 10% programmering. 0% game.

Har köpt en Logitech G815. Men jag stör mig på G-knapparna till vänster, känner att jag inte kommer vänja mig med dom och kommer därför lämna tillbaka den. Stör mig även lite på att tangenterna vinglar/wobblar för mycket.

Jag gillar brytarna på G815 GL Tactile, så något i den stilen.

Efter att ha google och kolla igenom flera klipp på youtube så hitta jag Corsair K70 RGB MK.2 Low Profile MX Speed som just nu säljs för 1290 inet.

Innan jag beställer hem den för test. Någon som kan rekommendera något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av madmos:

Min Logitech UltraX Premium har gett upp efter 13 år. Jag behöver hjälp att hitta en ersättare.

Mina krav
Helst full size men går bra med TKL
Layout ISO med ÅÄÖ
låg profil, inga höga tangenter (vill inte använda handledsstöd)
Behöver ej vara trådlöst
Bakgrundsljus/rgb är nice, men inget krav
pris max 1500 SEK

Kommer använda den till arbete, ca 90% (mail/chat/surf) och ca 10% programmering. 0% game.

Har köpt en Logitech G815. Men jag stör mig på G-knapparna till vänster, känner att jag inte kommer vänja mig med dom och kommer därför lämna tillbaka den. Stör mig även lite på att tangenterna vinglar/wobblar för mycket.

Jag gillar brytarna på G815 GL Tactile, så något i den stilen.

Efter att ha google och kolla igenom flera klipp på youtube så hitta jag Corsair K70 RGB MK.2 Low Profile MX Speed som just nu säljs för 1290 inet.

Innan jag beställer hem den för test. Någon som kan rekommendera något annat?

Jag gick från Ultra x till Logitech k280e, Det tog några månader att vänja sig vid platta knappar men nu hittar jag inget likvärdigt att byta mot. Ultra x var goare men knapparna är ju ändå ganska rackliga, K280e känns som mer kvallite jag önskar de kunde göra ett k280e TKL med lite, lite lättrycktare knappar och nkey rollover.
Jag väntar på min beställning av ett Cherry KC 1000 så får jag se hur det känns.

Jag pillade på ett g915 eller det kan ha varit ett g815, men tyckte det var lite rackligt i brytarna också, men det kanske hade stått som demo ex länge...

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem

TB vid nybygge

Oavsett vad vi gillar och inte gillar gällande tangentbord, har jag lagt märke till att "svinbilliga" tangentbord är enklast när man alltså "bygger datorn.''

Själv kör jag när jag bygger burkar snorbilligt "Deltaco", typ 50 spänn.
Funkar alltid klockrent vid själva nybygget. (Sen byter jag givetvis!)

"Avancerade tangentbord", kommer inte alltid in i windows vid nybyggen.
Kanske kan vara något för "er" att tänka på?

Billigt är bäst när det gäller burkbygge!
Permalänk
Medlem
Skrivet av TJ:

Jag gick från Ultra x till Logitech k280e, Det tog några månader att vänja sig vid platta knappar men nu hittar jag inget likvärdigt att byta mot. Ultra x var goare men knapparna är ju ändå ganska rackliga, K280e känns som mer kvallite jag önskar de kunde göra ett k280e TKL med lite, lite lättrycktare knappar och nkey rollover.
Jag väntar på min beställning av ett Cherry KC 1000 så får jag se hur det känns.

Jag pillade på ett g915 eller det kan ha varit ett g815, men tyckte det var lite rackligt i brytarna också, men det kanske hade stått som demo ex länge...

Grymt, tack! Får spana in K280e

Permalänk
Medlem

Jag tog med mig ett K280e från jobbet nu när jag började jobba hemma mycket.
Har inte ångrat mig alls, sköna låga knappar men kunde vara lite bättre återkoppling istället för gummi känsla i knapparna.
Det jag verkligen skulle vilja ha är ett TKL tangentbord med låg profil.

Har något känt på Fnatic Streak65 LP, det verkar få bra betyg men har också en rejäl prislapp?

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.

Permalänk
Medlem

Kanske en lite udda fråga. Men jag letar efter något icke mekaniskt tangentbord som är relativt billigt, kanske runt 400-500kr max, som har NKRO. Försöker vänja mig vid hemma arbete med mekaniskt tangentbord, men det går sisådär, vill helst slippa två stycken tangentbord på skrivbordet och använda samma tangentbord både arbete och fritid. Har ett icke mekaniskt som ja kan använda, men de har inte NKRO.