Kopiera och föra äver garage signalen till en ny dosa?

Permalänk
Medlem

Kopiera och föra äver garage signalen till en ny dosa?

Jag hyr ett garage via min hyresägare (hyresrätt) och via dom har jag fått en garagedörr öppnare. Den dosan har en svag signal så behöver stå relativt nära för att dörren ska öppnas. Jag skulle vilka ha en starkare signal så att dörren redan är öppen när jag kommer fram med bilen.

Jag kan ingenting om sånt här så vet inte om det är lagligt eller möjligt. Men jag skulle vilja skaffa en ny garagedörr öppnare men skulle då behöva veta vilken signal (är det hertz man pratar om då?) garaget använder så att jag sen kan ställa in den på den nya.

Är det här ens möjligt? Att ta reda på signalen och ställa in det på en ny dosa?
Om det är möjligt vart köper man en ny dosa och hur vet jag att signalen är tillräckligt stark?

Permalänk
Medlem

Har du inte kontroll över själv garageöppnaren kan det nog bli svårt. För sändaren/öppnaren ska paras ihop med den och nuförtiden är det någon kryptering på det hela, det är ju en "nyckel", så vad som helst ska ju inte kunna agera "nyckel".

Privat så har jag kopplat in en ismartgate https://ismartgate.com/ så jag kan öppna/stänga via homekit varsomhelst ifrån, men det är förstås inget alternativ för dig eftersom det är hyresägaren som har kontrollen över garageöppnaren.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Jag har ingen kontroll över garage dörren så då är det kört för mig?
Får leva med mitt I-landsproblem då

Permalänk
Medlem

Håll dosan mot huvudet för att öka räckvidden.