Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Julin:

Ny med widescreen, blir inte helskärm i vissa menyer och videos. Kan man lösa detta på något sätt?
Kör med 3070ti

Samt hur vet jag att det har sparats? Gnäller om att om jag stänger av så är allt progress som inte är sparat borta... men hittar inte någon save.

Sen finns det något snabbkommando för att byta från fullscreen till window?

Det är inte riktigt optimerat för widescreen nä... Jag har samma problem när jag spelar på widescreen.

Det sparas stup i ett, varje gång du gör något, t.ex. vinner ett race, uppgradera bilen etc, det är dumt att den varnar sådär när man går ur spelet.

Snabbkommandot för fullscreen är, och har alltid varit, alt+enter sen windows 95 typ

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Åkt runt som the Holiday Police senaste dagarna, och stoppat andra spelare och önskat god jul / glad helg.
Förvånansvärt kul sätt att spendera lite dötid på, och verkar ha varit uppskattat av de jag träffat på

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har problem med veckans Weekly Challange? Även om jag köper Ferrarin och kör med den klarar jag inte första delen. Har provat starta om spelet och även köra i sololäge men det verkar inte funka. Ska prova sälja bilen nu och köpa den på nytt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Det är inte riktigt optimerat för widescreen nä... Jag har samma problem när jag spelar på widescreen.

Det sparas stup i ett, varje gång du gör något, t.ex. vinner ett race, uppgradera bilen etc, det är dumt att den varnar sådär när man går ur spelet.

Snabbkommandot för fullscreen är, och har alltid varit, alt+enter sen windows 95 typ

Vad har hänt. Är widescreen numera 21:9 och inte 16:9 som genom alla tider? Eller är UI:t optimerat för 4:3

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Vad har hänt. Är widescreen numera 21:9 och inte 16:9 som genom alla tider? Eller är UI:t optimerat för 4:3

Jag misstänker att personen menade Ultrawide, annars förstår jag inte?

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rågren:

Någon mer än jag som har problem med veckans Weekly Challange? Även om jag köper Ferrarin och kör med den klarar jag inte första delen. Har provat starta om spelet och även köra i sololäge men det verkar inte funka. Ska prova sälja bilen nu och köpa den på nytt

Jag har haft samma problem tidigare. Någon gång behövde bilen ha exakt rätt klass. Stod det exempelvis Ferrari 800. Fungerade det inte med en Ferrari som var 750.

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av oqvist:

Vad har hänt. Är widescreen numera 21:9 och inte 16:9 som genom alla tider? Eller är UI:t optimerat för 4:3

Personen menade säkert ultrawide, och jag valde att inte rätta.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilenceLotto:

Jag har haft samma problem tidigare. Någon gång behövde bilen ha exakt rätt klass. Stod det exempelvis Ferrari 800. Fungerade det inte med en Ferrari som var 750.

Sjukt jobbigt när tex fe versionen av bilen inte fungerar,
Men nu verkar 2009 Ferrari Italia fungera,
men jag bytte förstås halvvägs till en annan röd bil,
Sedan testade jag att ta en genväg med blueprints för att till slut få köra om två lopp med rätt bil utan tricks.
Inte värt besväret...

Förra veckan glömde dessutom spelet bort progress på den challengen tre gånger om så jag vågade inte avsluta förtän allt var gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilenceLotto:

Jag har haft samma problem tidigare. Någon gång behövde bilen ha exakt rätt klass. Stod det exempelvis Ferrari 800. Fungerade det inte med en Ferrari som var 750.

Kan inte se att det står krav på klass någonstans. Har provat sälja nu och köpa ny, ingen skillnad. Sjuk störande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Jag misstänker att personen menade Ultrawide, annars förstår jag inte?

Ja precis

Permalänk
Medlem

"Ta ett foto på en bil uppe på vulkanen"

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Fotorealistiskt! Grymma bilder!

Permalänk
Medlem

Måste ju finnas en Supra i garaget.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Jag gillar dessa säsongstävlingar som dom lägger till hela tiden (iochmed allt annat är klart) däremot så tycker jag att dom kunde gott ha lagt till dubbelt så många säsongstävlingar och utmaningar då jag kör klart de nya rätt snabbt. Kanske bara jag som tycker så.
Väntar på de första DLC att droppa ner, någon som sett nått datum för det och vad det kan tänkas bli för tema

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Fick för mig att fota en av mina favoritbilar. Vissa bilder har lite väl mycket exponering, men man lär väl sig någon gång

Och min drifting-Lexus

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Härligt! Nya säsonger påfyllda och återställda från förra året. En massa nytt och roliga race är att vänta er

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Apropå ny säsong. Ville inte ladda ned någon slumpmässig AWD tune till min Carrera RS till veckans Trail så jag gjorde en egen efter bästa förmåga.

Inställningarna fungerar för mig men det säger inte så mycket då jag verkligen inte är någon tuner. Jag tar väldigt gärna emot feedback om någon vill testa. Kod: 115 969 824

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Apropå ny säsong. Ville inte ladda ned någon slumpmässig AWD tune till min Carrera RS till veckans Trail så jag gjorde en egen efter bästa förmåga.

Inställningarna fungerar för mig men det säger inte så mycket då jag verkligen inte är någon tuner. Jag tar väldigt gärna emot feedback om någon vill testa. Kod: 115 969 824
https://i.imgur.com/gowUXYl.jpg

tuning är ju individuella så du kan ju inte använda andras tune och tro de är optimerade för din körstil

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Apropå ny säsong. Ville inte ladda ned någon slumpmässig AWD tune till min Carrera RS till veckans Trail så jag gjorde en egen efter bästa förmåga.

Inställningarna fungerar för mig men det säger inte så mycket då jag verkligen inte är någon tuner. Jag tar väldigt gärna emot feedback om någon vill testa. Kod: 115 969 824
https://i.imgur.com/gowUXYl.jpg

Denna Trial var ganska lurig men hittade man rätt lagkamrater så löste sig detta racetr. Jag körde med Porschen jag också, var enda gång jag kör dom här team eventen så blir jag alltid lika förvånad över hur mina egna lagkamrater ramar mig av vägen vilket gör att vi förlorar. Tröttnade och efter jag hade byggt om porschen så hittade jag ett skin av en snubbe som tänker samma sak så min porsche var helt vit med texten "Teammate" Don´t Ram på alla sidor hahahaha skönt att det inte bara jag som uipplevt detta problem

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

tuning är ju individuella så du kan ju inte använda andras tune och tro de är optimerade för din körstil

Absolut är det så. Fast beroende på tuner så kan inställningarna passa, fast det är lite lotteri. Just min tune har väldigt mycket grepp i bakvagnen så jag var bara nyfiken på hur andra upplever understyrning

Skrivet av Don_Tool:

Denna Trial var ganska lurig men hittade man rätt lagkamrater så löste sig detta racetr. Jag körde med Porschen jag också, var enda gång jag kör dom här team eventen så blir jag alltid lika förvånad över hur mina egna lagkamrater ramar mig av vägen vilket gör att vi förlorar. Tröttnade och efter jag hade byggt om porschen så hittade jag ett skin av en snubbe som tänker samma sak så min porsche var helt vit med texten "Teammate" Don´t Ram på alla sidor hahahaha skönt att det inte bara jag som uipplevt detta problem

Hade nog lite tur denna gång. Klarade det på första försöket med en andra och första plats.

Men förra veckans utmaning var ett helvete, där fick jag kämpa ordentligt. Och som du är inne på var inte det egna teamet direkt hjälpsamma, snarare tvärt om

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Hur fungerar logiken i auction house? Det är alltsom oftast dyrare köpa begat än nytt. Men säljer jag något får jag bara grundpriset eller så blir det inte sålt alls. Försökte sälja en shelby daytona som man trodde någon ville ha men icke. Nu sitter det nötter och köper stock Ferrari F40s för 1,5 mille och auktionerna går på minuten

bentley 4,5 liters tror man ju ska gå att få tokbilligt när alla har grindat forza poängen men nu så är det helt galna priser på den. Har Forza spelare noll koll på ekonomi eller vad är det som styr priserna

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

Hur fungerar logiken i auction house? Det är alltsom oftast dyrare köpa begat än nytt. Men säljer jag något får jag bara grundpriset eller så blir det inte sålt alls. Försökte sälja en shelby daytona som man trodde någon ville ha men icke. Nu sitter det nötter och köper stock Ferrari F40s för 1,5 mille och auktionerna går på minuten

bentley 4,5 liters tror man ju ska gå att få tokbilligt när alla har grindat forza poängen men nu så är det helt galna priser på den. Har Forza spelare noll koll på ekonomi eller vad är det som styr priserna

Jo logiken är inte alltid så klar. Men man måste ju sätta "köp nu"-priset över normalpriset liksom, annars köper ju någon den bara direkt för det och då blir det liksom ingen auktion. Men att folk bjuder över normalpriset fattar jag inte, så svårt är det inte att bara köpa bilen ny liksom? Samtidigt har jag haft svårt att köpa bilar på auktion om de är något eftertraktade, hur jag än gör kommer någon in och köper dem i sista sekunden innan jag ens hinner märka något. Jag kan ha det vinnande budet när det är sekunder kvar, sen plötsligt är auktionen över och jag förlorade, och detta har hänt många gånger. Däremot om man budar på bilar som folk inte är intresserade av så funkar det förstås. Jag undrar om gränssnittet för att köpa bilar på auktion är snabbare på datorn än på XB eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo logiken är inte alltid så klar. Men man måste ju sätta "köp nu"-priset över normalpriset liksom, annars köper ju någon den bara direkt för det och då blir det liksom ingen auktion. Men att folk bjuder över normalpriset fattar jag inte, så svårt är det inte att bara köpa bilen ny liksom? Samtidigt har jag haft svårt att köpa bilar på auktion om de är något eftertraktade, hur jag än gör kommer någon in och köper dem i sista sekunden innan jag ens hinner märka något. Jag kan ha det vinnande budet när det är sekunder kvar, sen plötsligt är auktionen över och jag förlorade, och detta har hänt många gånger. Däremot om man budar på bilar som folk inte är intresserade av så funkar det förstås. Jag undrar om gränssnittet för att köpa bilar på auktion är snabbare på datorn än på XB eller något.

Har samma fundering auktionerna. För ibland när man är mitt i en budgivning så får man plötsligt meddelandet att auktionen är avslutad och att någon annan vann. Man har inte ens fått chansen att höja budet.

Men ja, jag förstår inte att många auktioner på hyfsat vanliga bilar överstiger inköpriset i Autoshow. Antar att folk har för mycket pengar.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Har samma fundering auktionerna. För ibland när man är mitt i en budgivning så får man plötsligt meddelandet att auktionen är avslutad och att någon annan vann. Man har inte ens fått chansen att höja budet.

Men ja, jag förstår inte att många auktioner på hyfsat vanliga bilar överstiger inköpriset i Autoshow. Antar att folk har för mycket pengar.

Jag kan inte ens sätta skalperpriser själv. En 20 mille bil tror jag hade max på 2 miljoner eller något sådant.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jag kan inte ens sätta skalperpriser själv. En 20 mille bil tror jag hade max på 2 miljoner eller något sådant.

Det är också en grej som är sjukt irriterande. Buy out priserna du kan sätta baseras på din tuner/painter level där "Legendary" är högst level.

Jag vet tyvärr inte hur många nedladdningar man måste ha på de delade filerna för att gå upp i level. Läste någonstans att det behövs ca 50 000 nedladdningar för att nå Legendary men jag är inte helt säker.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Måste skriva av mig min frustration... 2ggr senaste dygnet där jag bla driftat och annat skoj för att få ihop så mkt skill points som möjligt men utan att ha krockat eller liknande så försvinner poängen... har säker skett fler gånger men som jag inte brytt mig men dessa två så var den ena på nästan 590tusen gånger 10 och den senaste för några minuter sedan på 854tusen gånger 10...

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk
Medlem

Låter som xbox one eller problem att ladda in nästa område på pc.

Ärligt talat så maxar antal skillpoints du kan få ut till 10 vid ca 75000 x 10 du behöver inte hålla din skillchain efter det.

Permalänk
Skrivet av pacc:

Låter som xbox one eller problem att ladda in nästa område på pc.

Ärligt talat så maxar antal skillpoints du kan få ut till 10 vid ca 75000 x 10 du behöver inte hålla din skillchain efter det.

Det är på pc, var säker på att man fick poäng för allt man hade i sin skillchain, men om det bara är upp till 75tusen x 10 så kommer jag aldrig mer bygga upp en onödigt stor hög med poäng för spelsuget fick sig en rejäl törn när jag förlorade dem två nämnda på så kort tid och det utan att ens ha krockat eller liknande...

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Låter som xbox one eller problem att ladda in nästa område på pc.

Ärligt talat så maxar antal skillpoints du kan få ut till 10 vid ca 75000 x 10 du behöver inte hålla din skillchain efter det.

Skrivet av V8Dragster:

Det är på pc, var säker på att man fick poäng för allt man hade i sin skillchain, men om det bara är upp till 75tusen x 10 så kommer jag aldrig mer bygga upp en onödigt stor hög med poäng för spelsuget fick sig en rejäl törn när jag förlorade dem två nämnda på så kort tid och det utan att ens ha krockat eller liknande...

Du kan som mest få 10 Skillpoint från en skillchain, du får varje 1 skillpoint vid 50000 poäng så om du vill maxa skillpoint så ska du inte samla på dig mer än 500000poäng om du bara är ute efter skillpoints.

Visa signatur

| Chassi: Phanteks Eclipse P400 Tempersd Glass (Svart) | PSU: Fractal Desing Integra M650W | Moderkort: Asus Z170-A| CPU: Intel Core i5 6600 3.3 GHz 6MB | Kylning: Noctua NH-U9B SE2 | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengean | GPU: Asus GeForce GTX 1050Ti | HDD: 1x Samsung SSD 840-Series 120GB , 1x Samsung SSD 850 Series EVO 500GB + 2TB HDD | OS: Windows 10 | Skärm: 3 x Samsung 27" S27F350H PLS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av V8Dragster:

Måste skriva av mig min frustration... 2ggr senaste dygnet där jag bla driftat och annat skoj för att få ihop så mkt skill points som möjligt men utan att ha krockat eller liknande så försvinner poängen... har säker skett fler gånger men som jag inte brytt mig men dessa två så var den ena på nästan 590tusen gånger 10 och den senaste för några minuter sedan på 854tusen gånger 10...

Så har det varit i alla senaste spelen. Max 10 skillpoints iaf sedan FH3 vilket är då jag började spela.

Farma 10 SP och casha in 🔄