Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Macbeth. Väldigt snygg, men hade fan svårt att förstå vad dom sa. Jag förstog alla ord, men förstog inte vad dom sa. Slog över till svensk textning och det gick lite bättre. Var iofs trött också, men blev ju påmind om att poesi o dikter o sånt är nåt jag alltid haft svårt för, det är nog aspbergern i mig som försvårar det. Blev iofs inte bättre av att jag somnade en stund också.
Men pja, den var ju snygg iaf.

Permalänk
Medlem

China Syndrome

3/5 Första två tredjedelarna är riktigt bra men när de gör action av det hela tappar det en del och det känns lite rushat mot slutet.
Ändå sevärd.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Gretel & Hansel https://www.imdb.com/title/tt9086228/
Överraskande bra faktiskt, gav en annorlunda twist på denna berättelse som jag uppskattade.
Rekommenderas 🗿

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

The King's Man

Stark rekommendation på denna, rasputin showen var 10/10

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

Var allt för längesedan jag såg Fight Club och fan va jag tycker den har åldrats bra. Det har varit tyst länge om den men det har ju sin anledning enligt reglerna. Love it!

Permalänk
Medlem

Serenety
Gammal goding och fortfarande sjukt bra, blev en fan-film efter den helt underbara serien Firefly las ned, helt obegripligt, efter en säsong bara!

Se Firefly också!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Avstängd

Mother / Android. Var inte direkt skräp, går helt klart se en gång.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Tyvärr såg jag senaste Matrix-filem. Årets mest menlösa film. Snacka om kass story. Sjukt besviken då jag gillade tidigare filmerna i serien.

Permalänk
Medlem

Power of the Dog. Nå western-drama som var lite seg, tråkig o lite oengagerande. Cumberbatch passade inte riktigt i sin roll heller vilket nog inte hjälpte till. 5.5/10.

Permalänk
Lego Master

Eternals (2021)

Alltså...den är ju snygg och så, men vad fan är poängen med den? 7000-åriga demigods som tjafsar och gnäller som tonåringar.
Celestials vill man ju veta mer om, men det kommer väl först i nästa, om det kommer nån.

5/10.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Eternals

Tyckte den var OK, välgjord på många sett, men helt klart en av de svagaste MCU-filmerna på ett bra tag. Manuset hade mått bra av en re-work.

Permalänk
Medlem

The last son - Western om en man som blivit förbannad av en indian så istället för att skjuta sig själv så mördar han alla sina barn. Jepp, så logisk är denna filmen. Den är rätt väl filmad och så men handlingen är rätt förvirrande och dum. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Wrath of Man
6.5/10

Guy Ritchie och Jason Statham = man vet vad man får.
Underhållande, om än något seg till och från. Ritchie kör stenhårt på att visa samma scener från olika perspektiv, vilket ger lite Ocean's franchise vibbar. Men denna gång tycker jag det lyckas och är väl det som faktiskt räddar en ganska action-fattig action-film från att gå från lite mer än ok till total flopp.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Avstängd

Dont look up. Helt ok

Permalänk
Lego Master

Underwater (2020)

Nån slags The Abyss-remake-wannabe. Lever inte upp till förväntningarna. Extremt grötiga visuals delvis, och ingen som helst uppbyggnad till själva "händelserna" i filmen.
Den absolut första sekvensen i filmen talar om drömmar och vad som är på riktigt. Sen börjar hela skiten braka loss, och man sitter bara och väntar på att det ska ha varit nån dröm. Men nej, efter en halvtimme fattar man att dom menar allvar med att inte ha en SEKUND karaktärsbyggnad eller backstory innan allt går åt helvete.

Konstig. Ser hellre The Abyss directors cut.
5/10.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

The French Dispatch.
Det är Wes Anderson som försöker lite för mycket. Tre storys i en som inte hänger ihop alls, där för övrigt bara den ena var intressant. Men det är SÅ mycket snack, dom snackar snabbt o quirky o ibland på franska med lite Wes:igt "finurlig" textning lite här o där i bilden. Det byts riktning hit o dit snabbt var dom snackar om eller vad dom gör och det är väldigt lite andrum nånstans i filmen. Dessutom introduceras det nya karaktärer hela tiden o dom gamla som man precis börjat känna lite för försvinner helt o hållet. Så allt som allt var det jobbigt att hänga med i svängarna, speciellt när jag dessutom var lite småtrött o bäng. Kort o gott ett konstant hetsigt tempo med information overload där det mesta var rätt ointressant.

Dessutom så stör jag mig ganska rejält på att det krrrryllar av kändisar som bara måste vara med. Det tar mig ut ur filmen när det i varje scen är nån ny som man känner igen. Att han också återanvänder Bill Murray o Owen Wilson börjar bli extremt tjatigt. Har inget emot dom som skådisar, men när dom varit med i nästan alla hans filmer blir det rätt tråkigt. Enda som höll mig kvar från att inte stänga av filmen var för att den var snygg. Dock lite overdone här också, känns mycket som det är Wes Anderson som runkar till sig själv.
5/10, inget jag rekomenderar.

Permalänk
Avstängd

Last Night in Soho. Den får årets första rekommendation.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv

Paranormal Activity Ghost dimension Gillar första filmen i serien väldigt mycket.

Permalänk
Medlem

Dune (nya) 10/10

- Skådespeleriet är spot-on.
- Fotot
- Effekterna
- Sceneriet
- Allt

OLED55C8 + WH1000XM3 hörlurar = helt magisk upplevelse i 4K

Denis Villeneuve gjorde mig inte besviken, visste att han skulle kunna tackla detta epos.
Direkt när filmen var slut ville jag se den igen, dock ingen tid för det

Längtar redan till Del II.

Visa signatur

CPU: i7-12700K Alderlake GPU: MSI RTX 3070 Ti Trio X PSU: Corsair RM1000x - White cables
MOBO: ASUS Z690 Formula RAM: Corsair Dominator DDR5 5600Mhz 32GB CL36 White FANS: Corsair SP120 x7
AIO: Corsair H150i Elite Capellix White CASE: Lian Li O11 Dynamic Evo White STORAGE: Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Don´t look up.
Inte min typ av film men en skön kontrast mot andra filmer.

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av byched:

Dune (nya) 10/10

- Skådespeleriet är spot-on.
- Fotot
- Effekterna
- Sceneriet
- Allt

OLED55C8 + WH1000XM3 hörlurar = helt magisk upplevelse i 4K

Denis Villeneuve gjorde mig inte besviken, visste att han skulle kunna tackla detta epos.
Direkt när filmen var slut ville jag se den igen, dock ingen tid för det

Längtar redan till Del II.

Blir det inte ljudfördröjning med de hörlurarna? Tänker på att de inte har stöd för låglatens codec.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av mirre55:

Blir det inte ljudfördröjning med de hörlurarna? Tänker på att de inte har stöd för låglatens codec.

Helt utan att veta någonting av upplägget just denna användare kör, så kan man i många mediaspelare justera ljudspårets fördröjning.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av mirre55:

Blir det inte ljudfördröjning med de hörlurarna? Tänker på att de inte har stöd för låglatens codec.

Är rätt uppenbart att det fungerar när jag skriver "helt magisk upplevelse..." eller? 🤨

Visa signatur

CPU: i7-12700K Alderlake GPU: MSI RTX 3070 Ti Trio X PSU: Corsair RM1000x - White cables
MOBO: ASUS Z690 Formula RAM: Corsair Dominator DDR5 5600Mhz 32GB CL36 White FANS: Corsair SP120 x7
AIO: Corsair H150i Elite Capellix White CASE: Lian Li O11 Dynamic Evo White STORAGE: Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Don't look up - Bra film om ett absurt samhällsklimat som tyvärr är vad vi lever i idag. Och ja just det, en komet. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Power of the Dog. Nå western-drama som var lite seg, tråkig o lite oengagerande. Cumberbatch passade inte riktigt i sin roll heller vilket nog inte hjälpte till. 5.5/10.

Såg den också. Fick bita av den i två för att orka med. Riktigt seg och rätt intetsägande. Tyckte skådisarna var bra, men kan inte rekommendera rullen.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Kollade på Last Night in Soho igen, lika hypnotiserande som förra gången. Pacingen o klippningen i filmen är verkligen klockren, o tillsammans med musiken så blir det en sjukt snygg resa. Edgar Wright är ett geni!

Permalänk
Medlem

Beck - Rage Room 2022
Ny Beckfilm, finns att se via Cmore.
Den är okey. Det är lite mysigt med svenska skådespelare som man känner igen. Dock är den rätt b. Tex i början vid ett inbrott så är rösterna så märkliga typ som om filmen vore dubbad och den verkar inte alls så seriös till ett första intryck. De som har gjort filmen verkar ha slappat ner sig lite och lagt ribban lite väl lågt. Just nu håller jag även på att kika på en dansk deckarserie på Netflix "Dicte" och den håller en överlag högre nivå.

Så till den nya Beckfilmen så vill jag ge en svag 5/10.

Permalänk
Medlem

No sudden move
https://www.imdb.com/title/tt11525644/
Benicio Del Toro!
Tyckte den var lagom en 7-8/10

Permalänk
Lego Master
Skrivet av RVX:

Gretel & Hansel https://www.imdb.com/title/tt9086228/
Överraskande bra faktiskt, gav en annorlunda twist på denna berättelse som jag uppskattade.
Rekommenderas 🗿

Såg denna precis ur ögonvrån medan jag jobbade. Me like. Annorlunda film som gör mycket med vad den har att jobba med.
Bra foto och stämningsbygge. Tryckande.

4/5 sez I.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Kikade på den smått legendariska August Underground's Mordum på fyllan. Såg hela trilogin någon gång runt 2008 och trodde nog aldrig att jag skulle se någon av filmerna igen, men förra helgen blev det så ändå. Det är den vidrigaste filmen jag har sett och jag kan inte rekommendera någon att se den. Men om någon verkligen känner för en filmupplevelse utöver det vanliga så har ni något att utmana er själva med här. Det är okej att stänga av den

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|